מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
עופר אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
הווסקוורנה באנר שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
לרט
סטפן
פרפקט קוביה שמאל
ברקום שמאל
תמוז
מתלה לקסדה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
הארלי שמאל
מונדיאל קוביה
HJC

דוגרי באיטליה: דר' סטפן על אם.וי אגוסטה במסלול ובמפעל

דוגרי באיטליה: דר' סטפן על אם.וי אגוסטה במסלול ובמפעל

סטפן אבנדיצ'י

צילומים: יצרן, סטפן

כשמציעים לך לטוס לאיטליה כנציג דוגרי לביקור בן יומיים במפעל אם.וי אגוסטה, כולל רכיבת מסלול על דגמי המרוץ של החברה היוקרתית, דבר ראשון אתה אומר… אה, עזבו אותי משטויות, מה אני צריך את זה… בכול זאת אחרי 25 שנה של רכיבת אספלט, המון מבחני דרכים, מרוצים, הדרכות, רכיבה במסלולים שונים בחו"ל, אני כבר די מנותק מרכיבת כביש ספורטיבית ובכלל תכננתי באותו זמן לעמוד בתור בדואר לשלם כמה חשבונות…   כן, ממש.

וכך אני מוצא את עצמי יחד עם עוד כמה עיתונאים על שפת אגם וארזה היפיפה, משכן מפעל היצור של אם.וי אגוסטה מאז היווסדה באמצע המאה העשרים, בהתאם לתפאורה וליוקרה שהמותג משדר,  והכול כמו באגדות עם הרבה ירוק מסביב וקפה איטלקי מדהים. אנחנו פוגשים ב-MV בתקופה מצוינת: בשנה שעברה עברו המכירות את קו 10,000 היחידות וזאת לראשונה בשנותיה הרבות שכן אם.וי אמנם שלטה במרוצים – אבל במכירות לציבור הרחב לא כול כך הצטיינה, זאת כאמור עד הגלגול העכשווי שלה תחת משפחת קאסטיליוני. וממש בימים אלה אנו מתבשרים כי יש מצב שאם.וי תקבל חיזוק אדיר בדמות שותף ושמו "מרצדס" מה שכמובן יזניק את יצרן האופנועים לרמות חסרות תקדים.
אם.וי אגוסטה – מסלול מרוצים – לגעת בשמיים
היום הראשון יועד לרכיבת מסלול, כול הנוכחים חשו צמרמורת קלה עד מתונה לנוכח הצירוף של "אם.וי אגוסטה" עם "מסלול מרוצים" – בכול זאת מדובר ביצרן שלקח 17 אליפויות עולם רצופות בקטגוריית 500 סמ"ק של הגרנד-פרי… באופן אישי חשתי גם צמרמורת קלה, אבל של שמחה לאחר שנוכחתי שאני נכנס לחליפת העור ללא מאמץ, כאמור אני לא רוכב כביש כבר כמה שנים ומתעל את האנרגיות התחרותיות שלי לרכיבת שטח.

מסלול וואיראנו (VAIRANO) מאופיין בגיוון של פניות רצופות, איטיות ומהירות, הוא גם בעל ישורת נחמדה שבה מגיעים ל 270 קמ"ש לפני צלילה מגניבה על הבלמים לתוך שיקיין, פניות S ארוכות ושתי פניות בעלות שיפוע מעט שלילי. כמו כן, הוא בעל אספלט באיכות מעולה וללא תיקונים כלל לאורכו.

בקיצור, כיף אחד מתמשך.

לסשן הראשון שלי אני מקבל את ה-800 F3, הכוכב של אם.וי אגוסטה במכירות, שם משמש מנוע השלושה צילינדרים כבסיס למספר דגמים מצליחים, וגם במסלול – כידוע סיים האופנוע במקום השני באליפות הסופר ספורט העולמית (בגרסת 675 כמובן). האופנוע אכן זריז ומדויק מאוד בתנאי מסלול ולאחר 2 הקפות שבהן התחלתי להבין את אופי המסלול, פתאום צף ועולה אצלי ממעמקים החשק הזה מפעם של רכיבת כביש אינטנסיבית כשלאט לאט אני צולל על הבלמים יותר ויותר עמוק אל תוך הפניות ועקב אספלט משובח, גם פותח מצערת יחסית מוקדם ביציאות וטס קדימה אל האופק,
גן עדן!
בנקודת זמן זו ברכיבה מפניה לפניה, אני מתחיל לחשוב לעצמי כמה מזל שניסים ברדה ואריק ממש התעקשו ושכנעו אותי לנסוע לגן עדן הזה…

לסשן השני אני עולה לרכב על ה-F4 1000RR סופרבייק, ארבעה צילינדרים 998 סמ"ק, יותר מ-200 כוח סוס ו-11 קג"מ, המון טכנולוגיה אבל משקל מעט גבוה של 190 קילו יבש. הכלי אכן מספק ערמות כוח, יותר תובעני מה-F3 באופן טבעי, דורש יכולת פיזית גבוהה ויותר מיומנויות ברכיבה. גם הוא כלי מדויק וכייפי ברכיבה, אם כי לקח לי יותר זמן ללמוד אותו.

לצערי, עקב אינטנסיביות יתר (ברכיבת מסלול הרכיבה אינטנסיבית פי כמה מאשר רכיבה בערד למשל) וכאמור הסופרבייק ליטר הזה מעייף וסוחט אותי עד הסוף, את הסשן השלישי קטעתי באמצע אפילו שהאופנועים היו מאוד מהנים ומגניבים לרכיבה במסלול.
בסך הכל אני מאושר מיום המסלול, למרות שכיום אני לא רוכב כביש על הקצה כמו שעשיתי לפני שנים, בכול זאת הצלחתי להנות וכן, להיזכר בימים הטובים ההם.

לייצר אם.וי אגוסטה
בבוקר היום השני לאחר הקפה המשובח של הבוקר יצאנו לסיור במפעל הייצור של אופנועי MV אגוסטה. מה שיפה כאן הוא היחס לעובדים כאל משפחה, מורשתו של קלאודיו קאסטיליוני ז"ל, ענק תעשיית האופנועים האיטלקית, מקים קאג'יבה-דוקאטי-הסקוורנה ומי שהציל בתחילת שנות התשעים את אם.וי מאבדון גמור ונפטר ב-2011 בגיל 64 בלבד – נמשך גם עתה, העובדים ממש חשים שותפים, חלקם כבר עובדים ברציפות מאז פתיחתו המחודשת של המפעל ב-1992, ובאותה תחנת ייצור כמו לדוגמה האדם שבודק את הבלמים או העובד שמחבר את יחידות הגיר למנוע. ואם היינו זקוקים להוכחה לזה, הרי שהמפגש שלנו עם ג'ובאני קאסטיליוני מנכ"ל MV וכמובן בנו של… בוטלה עקב השתתפותו בהלוויית הורה של עובד חברה. במקום הפגישה זכינו לרכיבה של שעתיים באזור, שם יצא לי לרכב על שני נייקדים נוספים שלהם: הברוטלה 800 (BRUTALE), ועל הריוואלה 800 (RIVALE). לשני הכלים האלה יש את מנוע השלושה-צילינדרים הנפלא ובעלי כידון רחב שהופך את הרכיבה וההיגוי לתענוג. שניהם חדים כתער בתפעול ובעלי תגובות מיידיות במצערת ובבלמים בדיוק כמו שאני אוהב. 
הרכיבה סביב אגם וארזה היתה חלומית: הירוק-עד, נוף ההרים, האספלט המשובח, פשוט אין מילים, מדהים !

אופנועי MV  אגוסטה מיוצרים כולם בעבודת יד ובמהלך הסיור היה ניכר שעובדי הייצור משקיעים את נשמתם ועובדים עם כל הלב. הם גם ממש לא התנגדו שאנחנו מצלמים אותם מכל הכיוונים. מעבר לפאן האנושי, הרשימה אותי מאוד בקרת הייצור הקפדנית. ברוב המקרים, אופנועים איטלקיים נהנים מרמת אמינות קרובה לזו היפנית.

לסיכום,

היה ביקור קצר אך מעניין ומרגש, יצרן קטן וייחודי עם עתיד גדול ואופנועים מצוינים, וגם באופן אישי,  מצבי לא היה כל כך רע: אמנם חלוד קצת ולא בכושר גופני הכי טוב, אבל עדיין יודע ומסוגל ליהנות מאופנוע ספורט, גם בכביש, בטח במסלול.
לסיום, מודה אני לתומר לוויתן שהיה איתנו ועמל קשה מאוד, פתר בעיות שהתעוררו בשטח ועשה הכל כדי שהחוויה הזו תהיה לנו מושלמת:
תודה רבה לך תומר, מכל הלב !
רציתי גם להודות לאריק מנכ"ל אתר דוגרי ולניסים ברדה שדי התעקשו שאסע,
אחרי הכל, אם לא הייתי נוסע, הייתי מפסיד חוויה של פעם בחיים.
איזה כיף היה . . .
בברכת שנה טובה ובטוחה לכולם,
סטפן.

 

 

 

האופנוע אכן זריז ומדויק מאוד בתנאי מסלול ולאחר 2 הקפות שבהן התחלתי להבין את אופי המסלול, פתאום צף ועולה אצלי ממעמקים החשק הזה מפעם של רכיבת כביש אינטנסיבית כשלאט לאט אני צולל על הבלמים יותר ויותר עמוק אל תוך הפניות ועקב אספלט משובח, גם פותח מצערת יחסית מוקדם ביציאות וטס קדימה אל האופק, גן עדן !
                                                                                                                

 

 

 

 

סיור במפעל – מה שיפה כאן הוא היחס לעובדים כאל משפחה, מורשתו של קלאודיו קאסטיליוני ז"ל, ענק תעשיית האופנועים האיטלקית, מקים קאג'יבה-דוקאטי-הסקוורנה ומי שהציל בתחילת שנות התשעים את אם.וי מאבדון גמור ונפטר ב-2011 בגיל 64 בלבד – נמשך גם עתה, העובדים ממש חשים שותפים, חלקם כבר עובדים ברציפות מאז פתיחתו המחודשת של המפעל ב-1992. 
                                                                                                                
 

19 תגובות ל דוגרי באיטליה: דר' סטפן על אם.וי אגוסטה במסלול ובמפעל

  1. כל הכבוד לדוגרי על האפשרות 🙂
    כיף להיסתכל על התמונות שלך סטפן ולקרוא על החויה שעברת.
    שנה טובה ומלאה רק בטוב 🙂

  2. רואים שנהנית. אני למדתי שאם נותנים לך, תיקח, מרביצים לך, תברח… שמח שלקחת.

  3. אין על מכונות אוטומטיות שמייצרות הכל
    אפילו צמיגים היום מייצרות מכונות
    אין מדוייק מהן
    אני בטוח שהאופנויעם הללו טובים אבל הם רחוקיםעדיין מהיפניים

  4. חוויה של פעם בחיים.
    אומנם רכבנו על מסלול גם עם ה RSV 1000, אבל שילוב של רכיבה וגם ביקור במפעל להרכבת מכונות מלחמה מסוג זה לא נופלת בחלקיינו כל יום.
    שמח שניהנתם שם כולכם וחזרתם בשלום.

  5. תמיד אבידנצ'י.
    כיף לקרוא על החוויה הנפלאה שלך.
    "צבר" גנבו את הסלוגן מאוגוסטה "אופנועים עושים עם נשמה או שלא עושים בכלל".
    זכית! שנה טובה

  6. פשוט ענק ומעורר קנאה ….
    שנה טובה לדוגרי המשך הצלחה אתם נפלאים !!!
    אבא של …לא חשוב – אבא של ….

  7. הצלחת להעביר לי את החוויה בכתב בצורה מדהימה. שמח מאוד בשבילך ושנה טובה

  8. MV AGUSTA לא מייצרים אופנועים הם עושים אומנות! כלים אקזוטים מדהימים ביופיים. העניין היחיד שאני חולק עליו הינו האמינות שלהם.
    יצא לי לרכב על ה F3 וגם על הברוטאלה 2 האופנועים היו חדשים מהחברה ושתיהם נתקעו בגלל בעיות עם המנוע והבקרות. לא משהו שהיה קורה עם יפני.

  9. הי סטפן

    כייף לשמוע על החוויות.
    פעם הבאה, אם יש לך סידורים בדואר, אני מוכן לסוע במקומך
    (וגם בנוסף)

    🙂

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל