fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
סטפן

וידאו: אופנוען מתעד את מותו

וידאו: אופנוען מתעד את מותו

גיא בן ברק

הוידאו המזעזע הזה הועלה אתמול (4.9) על ידי משטרת התנועה הבריטית במטרה להעלות הבטיחות בקרב אופנוענים. הוידאו מתעד את רכיבתו האחרונה של דייויד הולמס ז"ל, בריטי בן 38, מספר קילומטרים של רכיבה בטרם מכונית פונה חוסמת לו את הנתיב והוא נכנס בה ונהרג. מעבר לטרגדיה הקשה, מותו של אדם, המכה למשפחה עם האימא האבלה, ניתן להפיק מהוידאו הזה מספר מסקנות. 

אתחיל באחריות האופנוען, חלילה לא מזלזל בזכרו אבל אסור שהאבל ימנע מאיתנו מלהטיל אחריות על הרוכב במידה וזו קיימת, וכאן מה לעשות היא קיימת, חייבים לנצל תאונה זו כדי לנסות ללמוד ולמנוע תאונות דומות בעתיד.

לדברי המשטרה ולאור מד המהירות הנראה בוידאו האופנוען רכב במהירות של 97 מי"ש (156 קמ"ש) בכביש בו המהירות המותרת היא 96 קמ"ש בלבד. זו לא עבירת התנועה שמטרידה אלא המהירות גבוהה בכול קנה מידה יחסית לתנאי הכביש שהוא דו-סטרי עם נתיב אחד בלבד לכול כיוון, ובעיקר אפשרויות פניה החוצות את נתיב הנסיעה – אחת מאלה הרגה את האופנוען. כמו-כן תנועה עמוסה שלא מתאימה למהירות גבוהה שכזו, וגם סוג האופנוע, ימאהה FJR1300 שהוא אופנוע תיור כבד והדבר האחרון לו הוא מיועד זה תמרונים פליק פלאק בין מכוניות. 

האופנוען כפי שניתן לראות בא מאופנוענות ספורט, אימו מעידה כי הוא רוכב מגיל 16 כלומר מאחוריו 22 שנות ניסיון רכיבה, הוא מצולם על CBR900RR ועל RGV250 שיתכן והיו בבעלותו; אימו מעידה שלא היה מעורב בתאונות. לכן השאלות הן: האם לא לקה בעודף ביטחון עצמי? האם היה מתוסכל מבחינה ספורטיבית וניסה לפרוק את זה בכביש לא מתאים ועל אופנוע לא מתאים? שאלות אלה אנחנו חייבים לשאול את עצמנו ולתקן במידה שכן – לפני התאונה הבאה. 

באשר לנהג המכונית – מגיע לו עונש על הריגה, שנים רבות בכלא ולא עבודות שירות ושלילת רשיון לשנה כפי שבית המשפט הבריטי המטומטם גזר עליו במקרה זה. הנהג הודה שהוא לא בדק מספיק את הנתיב ממול בטרם פנה, ועל סמך התוצאה בלבד – מוות של בן אדם – עליו היה ללכת לבית סוהר ולא לנהוג יותר לעולם.

התיעוד של מצלמת הקסדה הוא החשוב ביותר. שימו לב מדקה 2:52, האופנוע מגיע לאזור של צומת המסומן בבירור בצבע אדום על הכביש (סימון יעיל מאוד שחבל שאצלנו לא קיים), בשלב זה המכונית ממול כבר מבצעת את תמרון הפניה אבל האופנוען לא מבחין בה כי הוא לא מוריד מהירות. ב-2.53 ד' רואים את המכונית נכנסת לפריים מצלמת הקסדה ושומעים את האופנוען צועק בבהלה, עוד כשנייה חולפת עד להתנגשות. במהירות בה רכב המנוח עובר האופנוע 43 מטר בשנייה, גם אם הבחין ברכב שתי שניות לפני ההתנגשות יתכן ואם היה חד יותר ובמקום לצעוק היה בולם בכול העוצמה היו התוצאות שונות, לאור מהירותו בסבירות גבוהה עדיין היה מתנגש אבל יתכן שלא היה נהרג. הימנעות מבלימה וניסיון לשבור ימינה עלולים היו להביא תוצאה קשה לא פחות שכן הייתה תנועה נגדית והוא היה מוצא עצמו בתוך מכונית שבאה ממול, שבירה שמאלה הייתה מביאה אותו לדלת של אותה מכונית שהרגה אותו וכנראה שהיה נהרג גם במקרה כזה.
בכל מקרה המסקנות כאן הן: להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הכביש, לא להתבלבל בין כבישים ציבוריים עמוסים למסלול מירוצים או לכבישי מדבר נטושים, להסתכל רחוק ולחשוד בכול מכונית בצומת שהיא בוודאות תיכנס ותחסום לנו את נתיב הנסיעה. וגם ולבדוק את עצמנו מבחינה נפשית, האם אנחנו בטוחים מדי בעצמנו, או מנסים לפצות באגרסיביות של רכיבה על תסכולים.

37 תגובות ל וידאו: אופנוען מתעד את מותו

  1. הכתובת על הקיר וחבל. סרטון מפחיד ותודה על הכתבה החשובה הזאת

  2. הבעיה של הרוכב לא הייתה רק המהירות, אלא בעיקר תופעת ה-TARGET FIXATION. הוא התמקד בעצם שלפניו במקום לעשות תמרון כלשהו.
    גם אילו היה רוכב במהירות החוקית/הסבירה לאיזור זה ייתכן מאוד שהיה נכנס ברכב, אולי עם תוצאות חמורות פחות, אבל עדיין תאונה.

  3. במהירות הזו הרכב כלל לא ראה אותו. אופנוע קשה להבחנה מהחזית.

  4. נראה בעליל,קודם לתאונה,נהיגה במהירות שאינה סבירה לתנאי הדרך,עקיפה בניגוד לסימוני הדרך,ביטחון עצמי מופרז,מה שהוביל לתאונה.צבירה של נהיגה שחצנית חסרת שיקול דעת.המחיר נוראי,כמובן עבור קרוביו.

  5. מי ששם את התחת על המושב ואת הידיים על הכידון, יודע טוב מאוד שהוא בטווח סכנה! החלטת לרכב? אתה יודע שיום אחד חס וחלילה זה יכול לתפוס גם אותך וגם את כולנו!
    חבל אבל זה ממכר החיידק הזה!

  6. אכן הרוכב יכול היה למנוע לחלוטין את התאונה!!! אך אין צורך ואסור לנקות את הנהג, למצוא עבורו תרוצים מדוע אינו ראה את האופנוע, לא ראה שלא ינהג נקודה!!! לצערי בישראל יש לנו יותר מידי כאלו. גם אם הרוכב היה רוכב בזהירות ובמהירות המותרת, עדיין אנו מכירים מקרים של נהגים רוצחים, שהחליטו לחתוך את נתיב של אופנוע שכאמור נסע לפי כל הכללים ולשלוח את הרוכב אל מותו. גם הענישה במקרה זה מגוחכת כמו במדינתינו היקרה.

  7. נכון שנהג הרכב אשם . אבל כרוכב אופנוע כ 40 שנה על הכבישים . תמיד צריכים להיות ערניים ולצפות לבלתי צפוי…..של הנהגים מכל הצדדים

  8. אתם תאשימו את כולם את התשתית את הנהגים את האספלט, את המחוקקים, אבל אף פעם לא תקחו אחריות על הנהיגה הפראית שלכם שבסופו של דבר מובילה למוות ולהרס המשפחה והחברים שלכם מסביב.

  9. כבר בקדה 2:50 ניתן להבחין ברכב המתכוון לפנות "על הרוכב" ואפילו במהירות הגבוהה מדי לתנאי הדרך ניתן היה לעשות הרבה ואם לא למנוע לגמרי את המפגש אז לפחות צמצום משמעותי של חומרת הפציעה.
    האחריות בידיים שלנו ותזכרו: כשגשר שפירים נפל על איילון – זה היה פתאומי. כל השאר זה אריזה מכובסת ל "לא הסתכלתי למקום הנכון, בזמן הנכון…"

  10. אין לך מושג מקווה שבשבילך שאתה לא על דו גלגלי אחרת אתה סכנה למשפחה שלך ולציבור.

  11. רטכב האופנוע עוקף לפני הכניסה לצומת, במקום להאט לפני הצומת. צריך להאט כי זה מקום מועד לפורענות, גם בלי שיש חשש לרכב העומד להיכנס לצומת, בפרט ששדה הראיה מוגבל(שזה המצב כאן)!!! לצומת צריך להיכנס לאט!!! גם בעקיפה הוא רוכב מסוכן בלי כל מרווח ביטחון מהמכונית הנעקפת.
    המכונית שבצומת גולשת לפניה באיטיות יחסית(על כן, להערכתי הנהג כן ראה, רק העריך את המצב לא נכון). רוכב האופנוע מספיק לבצע הטיה שמאלה כדי לחמוק מתאונה(כלומר שלילת הטענה של מגיב 3), אבל במהירות גבוהה האופנוע מוגבל מאוד בשינוי הכיוון. לחילופין, אם היה לוחץ עוד יותר, להטיה חריפה יותר, האופנוע היה נכנס בעצים שממול שגם זה לא מבטיח סוף טוב.
    הנהג מנסה להתחמק על ידי הגה שמאלה, ובכך גם הנהג מגדיל במעט את מרווח התמרון לאופנוען, שניהם ניסו לתמרן כדי למנוע את המפגש הקטלני, אבל הסוף ידוע.
    רוצים להיות צודקים, סבבה, רוצים להפיק מסקנות, המסקנה היא: לא רואים אותנו, ואם רואים אותנו חושבים שנצליח להסתדר. רק השבוע קרה לי מקרה דומה, זה כל הזמן קורה לי, הנהגות הנהג בסרטון היא התנהגות טיפוסית. רק אופנוען שמאט בצמתים, ולוקח עקיפות רק כאשר אפשר להתרחק לקצה נתיב העקיפה מהרכב הנעקף, לוקח את נושא הרכיבה הבטוחה ברצינות. אני רואה מעט מאוד רוכבים שרוכבים ככה בפועל, להפך, אני כל הזמן רואה רוכבי אופנועים ש"גונבים" צמתים עוקפים ורוכבי בצמתים בחוסר זהירות רבה. ואופנוע הורג, אבל איך שלא נסובב את זה כאן הרוכב אשם ב 100 אחוז.

  12. הרוכב אשם ב 100 אחוז ממש לא נכון. כולם מטומטמים ואתה צודק? לא.

  13. לא ממש משנה כמה מהר נסע האופנוע. המכונית צריכה לעצור, לתת זכות קדימה למי שמגיע ממול. ברור למדי שהמכונית לא עצרה, פשוט התגלגלה לפניה, ולכן קרתה התאונה.
    רוכב האופנוע גם אם היה נוהג ב 50 קמ"ש פחות, סיכוי סביר שהיה נהרג.

  14. יכל למנוע את התאונה ללא שום צל של ספק. עם מהירות נמוכה יותר,וטיפה ניסיון רכיבה. הוא חזר ממסלול מירוצים כצופה…. וכנראה הרגיש שהוא ולנטינו רוסי…אני אסכם את זה במשפט אחד….כל אופנוען שנהרג,זו אשמתו המלאה.אין לי רצון להרגיז איש. אני בעצמי רוכב על R1000 09 עם וותק רכיבה כמעט רציף של 20 שנה. והסטטיסטיקה שלי היא 0 תאונות…. עם החלקה אחת על טוסטוס באשמתי המלאה אגב…
    הכלים האלו רצחניים,הגיל,הניסיון,והאופי הם גורם קריטי בכלי רכב כזה…
    האופנוע אינו כלי מסוכן,הוא כלי פגיע.ביום שכולם יפנימו את זה הכל יהיה בסדר. בינתיים כל מפגש שאני מגיע וכל מפגש שאני רואה ישנם כל מני ערסים שעושים פוזות מכאן ועד בגדד…חוץ מנזקים לעצמם ולסביבתם הם לא מועילים בכלום. שיהיה לכולנו ערב נעים.

  15. חשוב מאוד ומפחיד כאחד !
    אנא הפעילו שיקול דעת !

  16. ממש לא משנה מי אשם פה ובאיזה חלק . במקרה הזה לדעתי לשני הנהגים יש חלק בגורמים לתאונה . אבל מי שהיה צריך להיות המבוגר האחראי זה מי שיודע מראש שהוא זה שהולך לשלם את כל המחיר על מפגש כזה . והמחיר אכזרי ואין הנחות ואין הקפות . הכל זה עכשיו . אם כתוב לך בגדול על הכביש האט , אז האט למען השם למענך ולמען משפחתך , האט .

  17. שימו לב לכיתוב SLOW שמופיע על הכביש (דקה 2.51) וכמוכן המקטע של פס ההפרדה הופך מלבן לאדום כ 500 מטר לפני הפניה, דבר המסמן לנהג להאט את המהירות. נהג הרכב לא יכול להבחין באופנוען שמתקרב לצומת במהירות של 150 קמ"ש. רוכב גרוע ופזיז ששילם ע"כ בחייו.

  18. הרוכב ברכיבה מושכלת ,אכן היה היה יכול להמנע מהתאונה אך אין, אין לנקות את הנהג כפי שמגיבים רבים מידי עושים כאן! מבחינה חוקית הוא פושע ואם אינו רואה אופנועים או כל סכנה אחרת שלא ינהג.

  19. בשנה שעברה נפצעתי קשה בתאונה עם מעקה הבטיחות הידוע לשמצה… עליתי על משהו סמוי.. חריץ מוזר או אבן עגולה, לא יודע מזה.. הכל באמת היה בחצי שניה… לקח לי חצי שנה עד שהלכתי באופן עצמאי.. כנראה שאשאר עם נכות מסויימת. אני בן 37 ספורטאי חובב (לשעבר). אני לא אחזור לאופנוע כביש מתוך איכפתיות לאשתי שישנה במשך 3 חודשים על כיסא בבית חולים העגום.
    כשאני מסתכל לאחור אני לא מצטער על כלום.. זה היה כיף גדול (15 שנה). אם היה ונגרמה לי נכות אמיתית (חוסר עצמאות) אולי הייתי חושב אחרת.. אולי.
    אני עדיין בשיקום, עדיין חולם לרכב על אופנוע.. אבל כנראה זה יהיה אופנוע שטח קטן ורק בשטח (האישה מפרגנת).
    מה שחשוב זה שכל אחד שרוכב צריך להבין שזה יכול לקרות לו… הוא צריך לשאול את עצמו אם זה שווה את זה? עוד לפני שזה קורה!

  20. אני לא חושב שאני אחדש למישהו משהו פה.
    אבל לדעתי, גיא בן ברק, כותב הכתבה צדק במה שרשם.
    האופנוען היה חסר אחריות, אך מי שרצח אותו! היה נהג המכונית שלא נתן לו זכות.
    אין לדעת מה היה קורה אם הרוכב היה במהירות נמוכה יותר.
    יתכן והיה מצליח להתחמק ויתכן שלא.
    הרכב אמור לתת זכות!!!
    אם הרכב לא היה נכנס לצומת הרוכב היה חי!
    הכביש הוא כביש ראשי. הצומת הוא בהחלט בעייתי אבל אני לא חושב שנהג מכונית היה מוריד את המהירות שלו בכניסה לצומת כזה אם היה במקום הרוכב.
    זאת אומרת, שגם הרוכב לא אמור היה להוריד את המהירות שלו (במידה והיה רוכב במהירות החוקית) וגם ב 95 קמ"ש הוא היה נהרג.

    הרוכב בהחלט טיפש או שלא מרוכז.
    אבל נהג המכונית – רוצח!

    לעמית..
    תגובות כמו "יכל למנוע את התאונה ללא שום צל של ספק"
    "עם וותק רכיבה כמעט רציף של 20 שנה. והסטטיסטיקה שלי היא 0 תאונות…. עם החלקה אחת על טוסטוס באשמתי המלאה אגב"

    מוכיחות שאתה או ילד או באמת טיפש.

    מי אמר לך שהוא יכל למנוע את התאונה במהירות חוקית של 95 קמ"ש ?!

    לגבי עידו,
    גם על הרוכב יש אחריות, שים לב ששתי שניות לפני התאונה הוא עקף רכב מימין על אותו נתיב. נהג הרכב לא נסע מהר וניסע לגנוב את הצומת, הוא נסע לאט וניסה לעבור את הצומת בנונשלאנט.
    אם אתה השופט ואני הנהג, אני אומר לך שהסתכלתי בצומת, ראיתי רכב 200 מטר לפני במהירות סבירה וחשבתי שאני אעבור.
    פתאום בא לי רוכב רכוב על טיל שלא ראיתי.
    לא תתחשב בי ?

    (אני הייתי מתחשב, ולא גוזר עלי
    הריגה, אלה גרימת מוות ברשלנות)

  21. מי שנכנס לצומת במהירות כזאת אמור לקחת בחשבון שהוא יכול למות. תכלס בראש של כל רוכב אופנוע עוברים תרחישים שונים תוך כדי רכיבה. אני גם עברתי מספר תאונות ונכון שהנהגים בארץ על הפנים ובעיקר הנהגות ואני מרגיש גלדיאטור בכל פעם שאני שם קסדה. כל רכב שקרוב אליך הוא מתכון לאסון, זאת נקודת ההנחה שלי וככה אני שורד עד היום. להתרחק מנהגי הפחיות כמו מאש.

  22. ישנה עובדה אחת – הרכב לא נתן זכות קדימה.
    השנאה שלכם לאופנועים מעבירה אתכם על דעתם – הוא נסע מהר, הוא עבר נתיבים, הוא לא אותת ועוד כל מיני משפטי חוכמה..

    לרכב היה את כל שדה הראיה כדי לראות שישנו אופנוע לפנוי, אבל הוא בחר לשים ז' כמו 90% מהנהגים ישראל (למרות שזה אירוע מאנגליה).

    כשאתם תוקפים את נהג האופנוע ולא נותנים את דעתכם על התנהגות הנהג זה מביא אותי למסקנה אחת – גם אתם רוצחים בפוטנציה.

  23. כבעל אופנוע קשה להתעלם מהמהירות וחוסר הזהירות של האופנוען מהרגע שהוא יוצא לדרך.
    שימו לב שהבחור עקף אופנוע אחר כאילו האחרון עומד במקום עוד הרבה לפני הצומת.
    וזה גם לא באמת משנה אם בעל הרכב אשם. אם האופנוען היה נוסע במהירות סבירה בכל קטע הדרך הנ"ל אז כנראה לעולם האופנוען והרכב לא היו נפגשים.

  24. תומר, אתה צודק אבל לא חכם.
    יובל, מבט בתחת שלי, גם כן אתם והשטויות שלכם על פיקסיציה (נעילת מבט).
    והנה סיפור שהיה רק היום:
    אני נוסע בנתיב שמאלי מבין שתיים, גדר הפרדה ועוד שני נתיבים נגדיים משמאלי. בנתיב הימני אופניים חשמליים במרחק של 100 מטר. שנינו לאותו הכיוון ואנחנו מתקרבים לצומת T. אני על האופנוע והאופניים, שנינו רוכבים על הקטע הישר (המקל האופקי באות T), ובצומת יש רק השתלבות של נתיב המגיעה משאל (המקל האנך באות T). ברמזור ירוק מלא. אני סוגר מרחק על האופניים ושימו לב, טוב, טוב, אני מאט!!! לא כי רוכב האופניים נראה חשוד, לא חשוד והכביש פתוח לחלוטין. אני מאט כי אני הולך לחלוף מטר ממנו, וכך הייתי נוהג גם אם זאת היה מכונית או כל משתמש דרך אחר. על קו הכניסה לצומת, ואני כ-10 מטר מאחורי האופנים, מר' בחור דופק פרסה שמאלה(זוכרים שהוא בכלל בנתיב הימני), לאט לאט, הכביש שלו, אני בכלל לא קיים. לפני נוצר מחסום דרכים. הרי יכולתי להיות מכונית או משאית ולהרוג אותו, הוא לא עשה לי דווקא. פשוט לא הסתכל, לא ראה… זוכרים שהאטתי. זה מה שהציל את המצב. הספקתי לצעוק צעקה "הואואואו…" אחרת הוא גם לא היה עוצר אחרי שכבר חלפתי (לא ראה אותי נקודה). הספקתי גם ללחוץ בקטנה בברקס הקידמי ולהוריד רגליים לקרת נטישה, אבל בסוף חלפתי סנטימטרים ממנו ונשמתי לרווחה. "משוגע" צעקתי, זה הצורך להתפרק ונסעתי לשלום, ברמזור עדיין היה ירוק מלא. עכשיו מה טעם לדון באשמה, לא מעניין. אדם אוטיסט, מה זה משנה ה-"למה?" משנה שהצלתי את עצמי ואותו מתאונה וודאית. יובל, בשבריר שניה איזה פיקסיציה ואיזה נעלים. ורק נניח שהייתי בחור לשבור כיוון, לאיזה צד? אולי רוכב האופניים היה מאט עוד יותר, אולי היה מאיץ קדימה, ואולי בנתיב משמאל היה חולף רכב שפוצע אותי קשה? מזל שרוכב האופנוע לא עצר לכל הצעקה שלי. יובל, תעשה לי טובה ותפסיקו עם כל הבולשיט הזה TARGET FIXATION. מה שטוב למסלול המרוצים לא נכון לכביש ציבורי. מהירות הורגת, זאת סיסמה שתמיד תמיד תהיה נכונה! תודה.

  25. אתה גאון, מדויק, רק נשאר שתלמד קורסים פרטי ותפתח בית ספר, כל מילה שלך בסלע. אתה גם בGP מתחרה? חבל על הזמן איך אני מת לראות אותך בנתיב לידי. נראה לי אתה אלוהים

  26. אני אוהב את המעריצים שלי, אבל כאלו שלא יודעים מי אני זה קצת מאכזב. בכל מקרה תודה על כל המילים היפות. GP? סורי, לא אני, אמרת אלוהים? קבל: בוגר GP היה נכנס באופניים החשמליים כמו גדול, כולל תהלוכה מסודרת לכיוון מעברות. בבקשה, רק אל תעשה ממני גורו, הספיק לי מגורו אחד וראינו לאן זה לקח את הגורו ואת הענף. תהיה גורו לעצמך ונזרום בסבבה. תודה.

  27. יופי שצעק "יוווווו" במקום לבלום, לשנות נתיב, לקפוץ מהאופנוע או הכל גם ביחד.
    היה לו מספיק זמן להגיב ובמקום זה הוא קפא במקום.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל