fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
MV קוביה

מוטוקרוס האומות 2013 – צעד קטן לרוכבים, צעד גדול לספורט המוטורי

מוטוקרוס האומות 2013 – צעד קטן לרוכבים, צעד גדול לספורט המוטורי

ירון גולדשטיין

צילום: ירון גולדשטיין


תחרות מוטוקרוס האומות הפכה למוסד מוערך רב שנים (67 במספר) וקבוע, שבשנים האחרונות מתפתח וגדל בצעדי ענק. עבורי מוטוקרוס האומות התחיל בשתי שיחות טלפון שונות ונפרדות. האחת לפני שלושה חודשים בה התחלנו את הפרויקט והשנייה בעבר, לפני כשש ומשהו שנים. בשלהי 2007 כאשר ליגת המוטוקרוס הייתה בשיאה, קיבלתי שיחת טלפון מאיתי דור שיצר קשר עם אמריקני המעוניין שנשלח אליו נבחרת למוטוקרוס האומות. לאחר יומיים קיבלתי שיחת טלפון מאותו אמריקני שהציג עצמו בשם ג'ונתן ביזלי (תזכרו את השם הזה להמשך) והוא הציע לי לשלוח אליו נבחרת לתחרות מוטוקרוס האומות שתתקיים אצלו במרילנד במסלול שנקרא Budds Creek. אני יכול לומר בפה מלא שהשיחה הייתה הזויה ולא ממש האמנתי למשמע אזני, עניתי בנימוס "אני בודק וחוזר אליך". אכן לאחר בדיקות וכמה שיחות נוספות הבנתי שיש דברים בגו והאיש יהודי אוהב ישראל, אכן דובר אמת ולמעט כרטיס טיסה הוא דואג לשלושה אופנועי ימאהה שיחכו לרוכבים באוהל החברה בפאדוק – מי היה מאמין. מיד הודעתי לוועד העמותה. שלושת הרוכבים הבכירים מהליגה דאז נבחרו (שלום אוחיון, אליקו אוחנה ונמרוד דור) התרוצצתי עם טופסולוגיה לממסי, דיברתי עם הרוכבים על תכניות אימונים וקצת לפני סגירת תאריך ההרשמה חלק מהרוכבים הודיעו לי כי הם לא נוסעים וכל מגדל הקלפים נפל לי מול הפרצוף – אין נבחרת, אין נסיעה! שבור ומאוכזב התקשרתי לג'ונתן והודעתי לו כי נבחרת ישראל לא תגיע מסיבות אישיות ואני מודה לו על ההזמנה החמה. 

ביורוקרטיה 

שש שנים עברו, חוק הספורט המוטורי מאחורינו, תקנות משלימות נכתבו, ואפילו כמה מרוצים חוקיים כבר מאחורינו. הפעם קיבלתי שיחת טלפון מרז היימן שבישר לי כי יש לנו אפשרות לשלוח נבחרת למוטוקרוס האומות 2013 והוא צריך שוועד העמותה יציע שלושה רוכבים לטובת הפרויקט. בתוך כל ההתלהבות עדכנתי את שון בן יקר, יו"ר ההתאחדות על הנושא, וקבענו פגישת עבודה ראשונה בין שלושת הגופים – התאחדות האופנועים, ממסי ועמותת המוטוקרוס. מיד לאחר קבלת אישור מהגופים התקיימה ישיבת ועד העמותה לבחירת הרוכבים על פי מיקומם בטבלת האליפות רוכב אחד מקטגוריית לייטס – MX2 ושניים מהפתוחה MX1  ו-OPEN. בנוסף צריכים הרוכבים יכולת כלכלית להעמיד 10,000 שקלים ואופנוע בגרמניה לטובת הפרויקט. בהמשך נגלה שהקומבינציה לא פשוטה כל כך. הרוכבים שנבחרים ברוב קולות על ידי וועד העמותה הם אסף בן אהרון MX2 (מוביל הטבלה), אליקו אוחנה ) MX1מוביל הטבלה) ועידו כרמון MX1 (מקום שני). הרוכבים קיבלו שיחת טלפון שהודיעה להם על בחירתם ועל התחייבותם להעמיד את הכסף והאופנוע. אסף ועידו התחייבו מיידית לפרויקט ותשובתם: "בכל מחיר", אליקו ביקש לבדוק את הנושא. בינתיים ההתאחדות, נציגת הרוכבים וממסי, נציגת ה- FIMבישראל נפגשו וסגרו את שיתוף הפעולה ביניהן. לטובת העניין נרתמו יחצ"ן ופרוייקטור לגיוס חסויות במטרה להוריד את העלויות מהרוכבים. במקביל רז הימן ואנוכי נפגשנו עם היבואנים בארץ לטובת קשר עם הקבוצות הרשמיות בחו"ל, העמדת אופנוע ותקציב לרוכב, כל יבואן והרוכב שלו. הזמן להתארגנות ולהרמת פרויקט כזה קצר ביותר וספונסרים לא ממהרים לפתוח את הכיס- דבר שמקשה מאוד על הזזת הפרויקט. כשלושה שבועות לפני האירוע אליקו אוחנה הודיע כי הוא לא יצטרף מסיבות אישיות וועד העמותה בחר את הרוכב הבא בתור בטבלת האליפות, גיא אליתים שהתחייב לפרויקט. מרגע זה כולם דחפו קדימה. ענת פרנק נציגת ממסי דאגה לכל הרישומים מול ה-FIM. דוגמאות לוגואים של הנבחרת נשלחו באימיילים לכולם, קסדות נשלחות לצביעה אחידה כחול לבן אצל ארז דרור, חולצות רכיבה ומדבקות עם דגל המדינה מוזמנות מחו"ל, מלונות, טיסות, רכבים, בדיקות רפואיות ועוד אלף ואחד דברים שצריכים להיסגר מהארץ, ממש מרוץ נגד הזמן והוא קצרצר.

טוייצ'נתל גרמניה 26.9.13 

המטוס נחת בלייפציג ונאספתי על ידי הנבחרת. לאחר 40 דקות הגענו למסלול טוייצ'נתל על מנת לקבל תגים ואישורי כניסה לנו ולרכבים. לפני המסלול עמד לו משרדון בו מחולקים כל תגי האישורים לנבחרות. אחד הדברים המצחיקים שקיבלנו אישור לשתי לפאדוק. חשבו שנבחרת ישראל תגיע עם משאיות כמו כל מדינה מתוקנת. חיוך קל עלה על שפתיי, המשכנו למסלול. הדרך יפהפייה, הכל ירוק עמוק (היה קיץ?). הגענו לחניהA  (סדר גרמני כבר אמרנו?) העמדנו את את הרכבים ונכנסנו לאזור המסלול. איך אוכל לתאר לכם את ההתלהבות, העיניים מביטות על מסלול ענק, רחב עם קפיצות "ישמור השם". מאות אנשי הפקה מסתובבים ומכינים את המסלול, טרקטורים, משאיות ומנופים פזורים בכל פינה מסדרים שלטים רבים וצבעוניים וכל זה מתנהל בשקט רב. המשכנו לפאדוק שהוא אזור חניית הקבוצות/נבחרות ותוך כדי מוקמת לה עיר קטנה של אוהלים וביתנים ענקיים שפשוט פורצים מתוך המשאיות האלה כמו רובוטריק שמשנה את צורתו. כל קבוצה מסדרת לה את המאהל שלה ותאמינו לי שהכל מקצועי עד הפרט האחרון. פינת אירוח, אזור מוסך, חלקים וצמיגים, מטבחון, וחדר אוכל שעל שולחנותיו פזורים עציצים עם פרחים יפים. מתוקתק עד הפרט האחרון. בנוסף מוקמים עשרות ביתנים למכירת אביזרים וציוד רכיבה מכל סוג, מותג וצבע שתרצו כל בו ענק לחובבי השטח.

מהפאדוק יצאנו לסיבוב על המסלול, על קו הזינוק פוגשת בנו כתבת צעירה שזיהתה את דגל מדינת ישראל על שרוולינו ומיד פתחה בראיונות לרוכבים. אין ספק שהרוכבים הישראלים מסקרנים מאוד את העיתונאים. הסיבוב על המסלול היפה מלמד את הרוכבים כי הם על מגרש וסוג אדמה שהם לא מכירים, קפיצות שהם לא מבינים איך בכלל עוברים אותם ואלמנטים שונים ומשונים בכל ירידה ועליה. יפה מאוד ומפחיד קצת. רצינו לקפוץ לשעה לסדר אישורי כניסה ונשארנו לכמה שעות – התלהבות כבר כתבתי?

מסלול טוייצ'נתל 27.9.13 

יום שישי הוא יום ההכנות של האופנועים. עידו כרמון שרוכב בחסות עופר-אבניר/אבזריון קיבל אירוח בקבוצת רוקסטאר סוזוקי וזוכה לטיפול של רוכב על. האופנוע שעידו קיבל הוא סוזוקי RMZ450 WORKS  מדוגם שרק עלותם של המתלים בו הם  כ-3500 אירו. אין דבר שעידו מבקש שלא מבוצע (ועידו מבקש לא מעט…), הכל נעשה בחיוך ובמקצועיות רבה. גם אסף שרוכב בחסות ליגל/טורו קיבל אירוח בקבוצת TM  שהתייחסה אליו כמו לכל רוכב מקצועי אחר. אסף קיבל שני אופנועים מדוגמים שרק הפלסטיקה מזכירה את ה-TM  שמחכה לו בבית. גיא אליתים RPM הוא היחיד ששילם מכיסו על האופנוע (1,000 אירו) והעניינים חרקו מעט כאשר מכונאי הקבוצה (ימאהה) לא ידעו על הגשת סיוע לרוכב הישראלי. כשמנהל הקבוצה הגיע והחליף מילה עם רז הימן היחס השתנה וגיא קיבל אוהל קטן בו יוכל להתמקם ולהתארגן. האופנוע מקורי וגיא מגלה כי המתלים מקוריים ולא כמו שביקש. בלית ברירה גיא רכש קפיץ אחורי והחליף אותו לבד. לאחר כל ההכנות יצאו הרוכבים לרכיבה ממש קצרה מחוץ למסלול כדי לבדוק את האופנועים מכיוון שלא ניתן לבדוק את האופנועים בתוך המסלול. לאחר מכן כל רוכב הגיע עם האופנוע, רישיון המרוצים והקסדה לאזור הבדיקות הטכניות שכוללות: בדיקה כללית של האופנוע, בדיקות רמת דציבלים ובדיקות כשירות קסדות. לאחר מכן כל רוכב החזיר את האופנוע לאוהל והם החלו בהכנות הציוד ליום הגדול – שבת, בו יתבצעו מקצי דירוג שיקבעו אילו נבחרות עולות אוטומטית לגמר (19), אילו נבחרות (13) עולות ל-B-FINAL ואת 9 הנבחרות שלא יעלו לגמר ויצפו מהצד על מקצי הגמר. 

זוכרים את שיחת הטלפון לפני שש שנים? באחת ההפסקות ישבתי באוהל העיתונות כשעל גופי מעיל הנבחרת עם דגל המדינה. ניגש אלי בחור גבוה בן שישים לערך ואמר לי "אתה ישראלי?" עניתי "כן". הוא הראה לי טבעת עם מגן דוד ואמר לי "אני יהודי ואני דיברתי איתך לפני שש שנים" ניסיתי להיזכר בשמו ושאלתי "ג'ו?" הוא ענה "ג'ונתן", קמתי והתחבקנו עם מלא התרגשות. לא האמנו איך, למה ואיפה אנחנו נפגשים. שוחחנו ארוכות, לאחר מכן הפגשתי אותו עם רוכבי הקבוצה וההתלהבות הייתה כל כך גדולה שג'ונתן הפגיש אותנו עם מנהלי קבוצות ורוכבי על מארה"ב ועוד. יש לציין שכולם היו ממש אדיבים, חייכנים ענו לכל שאלה ולמרות היותם אלופי עולם וכוכבי על הם בעיקר צנועים. מאוחר יותר נפרדנו מג'ונתן והסכמתי שנדבר טלפונית ו/או באימייל לטובת שליחת רוכבים למסלול שבבעלותו בארה"ב. המום מהמפגש ההזוי, חזרתי עם הנבחרת למלון בלייפציג לאכול קצת ולישון לקראת היום החשוב.

שבת 28.9.13 

עידו כרמון יוצא מוקדם מהמלון להתכונן לאימון שיחל ב-10:00 ולמקצה הדירוג, פרפרים בבטן? מלא! אני הצטרפתי לרכב של אסף בן אהרון שיתחיל ב-11:00 וגיא שמזנק ב-12:00 ברכב נוסף. בדרך אני ואסף ניהלנו שיחה על המעמד המאוד מכובד להשתתף באולימפיאדת המוטוקרוס הגדולה והמפורסמת בעולם. אסף מספר לי את חששותיו אך יחד עם זאת הוא יודע שאין לנבחרת ממש סיכויים לנצח ויהיה ממש נס אם נעלה ל-B-FINAL . כל שהוא רוצה הוא להיכנס למקצה לתת את ה-100% שלו, ללמוד, להפיק לקחים וליישמם בעתיד. ככל שאנחנו מתקרבים לאזור המסלול רמת ההתרגשות עולה ושקט מלווה במתח ניכר על פניהם של הרוכבים. עידו יהיה הראשון לעלות ואנחנו מעודדים אותו באזור הפיט ליין בו ניתן לצאת מהאימון ולבצע כיוונים ושינויים ולהיכנס בחזרה לאימון. לכל קטגוריה יש 40 דקות לאימון ולאחר מכן עוד 5 דקות לאימוני זינוק. קטגורית MX1 תהיה הראשונה להיכנס ועידו כרמון ביניהם. MX2  עם אסף בן אהרון לאחר מכן והפתוחה עם גיא אליתים בסוף

אימון חופשי MX1 – אופנועים בנפח 450 סמ"ק 

אין ספק שהמתח ניכר על פניו של עידו, הוא שקט ומרוכז. עם עידו נכנסים למסלול עוד 39 רוכבים ביניהם טובי הרוכבים בעולם (ראיין דאנג'י, טוני קאריולי, קן רוקזן ועוד..) כבר בהקפה הראשונה ניתן לראות את הבדלי הרמות בין הרוכבים, כאשר המובילים טסים בחריצים בפניות ועפים בקפיצות לגבהים דמיוניים. גם הצילומים במצלמה לא משהו והצלחתי לתפוס חצי גלגל קדמי או אחורי או רק שמיים – אני לא רגיל למהירויות ולגבהים האלה – לא קיימים אצלנו. עידו התברג בין הרוכבים, תוך שהוא מנסה ללמוד את המסלול ולהישאר בחיים, העקיפות באות מכל כיוון אפשרי. מניתוח מדידת הזמנים אנו למדים שעידו איטי משמעותית מכל הרוכבים והוא מקיף את המסלול בזמני הקפה של 02:14- 2:16 דק' להקפה ולפעמים אף יותר. כל מספר הקפות עידו יוצא למכונאי קבוצת סוזוקי לכיוונים שמתבקשים ובסופו של האימון הוא מצליח לשפר את התוצאה שלו ולהוריד שניות רבות עד ל-02:07 דק'. עידו יוצא נרגש ובהחלט מופתע מהמסלול ובעיקר מהקוליסים (חריצים) שצצו להם תוך כדי ההקפות. עידו: "זה משהו שאנחנו בכלל לא רגילים אליו, המסלול מהיר בטירוף וכל קפיצה, ברמינן איזה מרחק והקוליסים מפחידים". המכונאי של כרמון הצליח להשחיל משפט לעידו לפני שזה עלה שוב למסלול. "בקוליסים, אם יש לך ספק , תן פול גז ואל תעזוב". המהיר באימון הוא טוני קאריולי האיטלקי שקבע תוצאה של 01:40 להקפה, 27 שנ' מהיר יותר מכרמון. בהפסקה הנבחרת בראשותו של רז מחליפה רשמים עם עידו ולעודד את אסף בן אהרון שייכנס מיד.

אימון חופשי MX2 – אופנועים בנפח 250 סמ"ק 

גם על אסף ניכר מתח רב והוא כבר ממש רוצה לצאת להקפה הראשונה. גם כאן הריטואל חוזר, 39 רוכבים עוטפים ועוקפים את אסף מכל כיוון לבטח בהקפות הראשונות בהן הוא מסיים עם תוצאה של 02:13-02:09 דק' להקפה. אסף יוצא לנוח ולדבר עם המכונאי של קבוצת TM , מתייעץ מה לשנות ואפילו מקבל טיפים לרכיבה. במסלול ממשיכים הרוכבים לרכב מהר כאילו אין מחר וזה רק האימון, הטובים דין פריס האוסטרלי סוגר הקפה בזמן מדהים של 01:38 דק' ואיליי טומאק האמריקני שנייה יותר. אסף חוזר למסלול לאחר שקיבל תדריך קצר וברור מהמכונאי של TM : "תן גז"! אכן אסף נראה הרבה יותר טוב ומשוחרר ואכן זמני ההקפה יורדים מהקפה להקפה וקצת לפני תום האימון אסף מצליח לסגור זמן מציין של 02:01 דק' להקפה. אסף יורד מחוייך, משוחרר משהו. אסף :"וואו, אין דברים כאלה… איזה קוליסים… איך הם לוקחים אותם ובאיזו מהירות, אני חייב ללמוד.. הקפיצות כיף, המסלול הזה מהיר בטירוף". גיא אליתים שומע את דבריהם של עידו ואסף ומנסה ליישם במסלול.

אימון חופשי OPEN – אופנועים בכל נפח 

גיא בחר לרכוב על ימאהה 250 סמ"ק 4 פע' כמעט כמו זה עליו הוא רוכב בארץ למעט התאמת המתלים והוא פוחד שלא יעמדו במשקלו ובסגנון הרכיבה שלו. רוב הרוכבים נכנסים לאימון אחוזי טירוף וכבר מההקפה הראשונה או השנייה הם על הגז וחזק, הטובים עושים זמנים מהירים של 01:40 דק' להקפה (דהסאל הבלגי) . גיא לוקח את הזמן ובודק את המסלול לפני שהוא פותח מצערת. לאחר מס' הקפות גיא יוצא לקבל פידבקים מהאח אורן ולשנות קצת את כיווני המתלים, מסתבר שאת הקפיצים בבולמים הקדמיים לא החליפו למשקלו והם נסגרים בכל קפיצה. גיא סוגר את בורר הבולמים ויוצא לסשן נוסף. עכשיו הוא כבר נראה יותר טוב בקפיצות ומצליח לסיים אותן במקום. גיא מסיים את האימון שלו עם תוצאה של 02:03 דק' להקפה.

זמן האימונים הסתיים, כולם בריאים ושלמים וחלקם אפילו מבסוטים. אסף קובע את הזמן הטוב ביותר בין הישראלים, גיא אליתים שני ועידו כרמון שלישי. הרוכבים מתפזרים לעמדות שטיפת האופנועים ומשם ישירות לאוהלי הקבוצות לכיוונים, החלפות חלפים במידת הצורך ובהכנת האופנועים למקצי הגמר. רז מנהל הקבוצה מתרוצץ בין הרוכבים ודואג לכל מחסור, מתדרך ועונה לכל שאלה. למקצים נבחרת ישראל תזנק מעמדה מס' 16 בה זכינו בהגרלה שהתקיימה קודם לכן באוהל העיתונות. לרוכבים יש שעה וחצי שעתיים לנוח, לאכול, להתרכז ולחשוב מה צריך לתת ולעשות על מנת לסיים את מקצי הדירוג במקום הגבוהה ביותר. מקצי הדירוג חשובים והם אלה שיקבעו מי הולך הביתה ומי ממשיך ל-B-FINAL. המתח בכל אוהלי הנבחרות רב ולא מעט נבחרות (ארה"ב) עורכות שינויים מהותיים באופנועים על מנת לקבל תוצאות טובות יותר. בזמן שכל הנבחרות עסוקות בהכנה למקצים הקהל מקבל הצגת פריסטייל משובחת. שעה וחצי עוברת כדקה ורז הימן מנהל הנבחרת, מלווה את עידו כרמון לאזור ההמתנה לזינוק. המארגנים מקפידים על הכללים והזמנים ועל הרוכבים להתייצב בשטח ההמתנה 10 דק' לפני הזינוק. כל הרוכבים מסדרים להם את אזור הזינוק, מזיזים כל אבן לא רצויה, מהדקים את האדמה וחוזרים לאופנועים שעומדים מאחור בידיהם של המכונאים ומנהלי הנבחרת. עם קבלת האישור ע"י מנהל המרוץ הרוכבים יוצאים להקפת היכרות לפני שיזנקו למקצי הדירוג בני 20 דק' + 2 הקפות (מקצי הגמר 30 דק' + 2 הקפות). 
מקצה דירוג MX1 

נערת מונסטר במכנסיים שחורים הדוקים בקושי נושמת כשלגופה מתוחה מן גופיה שמרימה לה את החזה לשמיים עוברת ומניפה שלט – 2 דקות. אני לא בטוח שהרוכבים רואים אותה, הם מרוכזים בעצמם. לאחר מכן מונף דגל ירוק שמסמן שהכל תקין לזינוק. ממול מתייצבות חברות של נערת המונסטר, גם להן לא חסר שום דבר והן מניפות שלט 15 שניות ומיד לאחריו של 5 שניות. רעש המנועים מהדהד בכל האזור, 40 אופנועי 450 סמ"ק על המנתק ואני לא מאמין למראה עיניי, עידו כרמון עומד בגייט כשמצד אחד עומדים דאנג'י, מטקלף, קאריולי ומצד השני דה דייקר, נאגל ועוד שורה של תותחים – מי היה מאמין. שערי הזינוק נופלים ו-40 טילים נורים קדימה אל הפניה הראשונה, הקהל בטירוף, מריע, מרעיש עם זמבורות, צופרי אוויר, מסורי שרשרת ותוסיפו לזה את רעש האגזוזים – קיבלתם מתכון להתחרשות. הרוכבים מגיעים לפניה הראשונה במהירות מסחררת שהייתה מפעילה ומשבשת כל מכמונת במשטרת ישראל. ראשון לפניה נכנס ברט מטקלף האוסרלי, שני ראיין דאנג'י ושלישי ולנטין גיולוד השווצרי. עידו מתברג איפה שהוא באמצע ובהקפה השנייה הוא יורד למקום ה-39. הרוכבים נעלמים בקצה העלייה לאחר הפניה הראשונה, עליה של 30- 40 מטר בזווית של 70 מעלות וחוזרים מהצד השני של המסלול. הקצב חזק מאוד ומהיר וגם העקיפות מהירות והחלטיות החבר'ה האלה לא לוקחים שבויים. בהקפה הרביעית מצליח האנגלי טומי סרל לעקוף את השוויצרי ולעלות למקום השלישי. קאריולי שפתח לא טוב (מקום 11) מצליח לטפס בכל הקפה מקום אחד עד למקום הרביעי. ככל שהמקצה מתקדם עידו מוצא את עצמו נעקף ע"י מרבית הרוכבים מכל כיוון אפשרי ומנסה לשמור על עצמו ומיקומו. לקראת סוף המקצה עידו מצליח להשתחרר קצת, לתת בגז ולשפר את מיקומו ולסיים במקום ה36 קצת לפני התיאלנדי אטיסון והפורטו ריקני רוברטו גונזלס. בין אלפי הדגלים שמולי בעיקר דגלי גרמניה אני קולט דגל אחד בודד שלנו, שלי, כחול לבן. אני רואה שני בחורים מנופפים בו בחוזקה והדבר ממלא אותי בגאווה רבה. לאחר המקצה אני ניגש לגדר לראות מי אלו שני האוהדים השרופים ומגלה את ויקטור פורמנוב אבא לשלושה ילדים שמתחרים בארץ ואת המאמן שלהם וולאד ששמעו על כך שישראלים מתחרים ובאו לעודד. ממש מחמם וממלא את הלב בגאווה.

מקצה דירוג MX2  

עכשיו זו היא השעה של אסף בן אהרון, זהו המאני טיים, צריך לתת הכל. אסף מכונס בתוך עצמו מרוכז בטירוף. מסדר לו את נתיב הזינוק, מביט רחוק אל הפניה הראשונה וכל מה שהוא רואה זה המון קהל, צבעוני ומרעיש בטירוף. אני מתקרב אליו זורק מילת עידוד ואסף מהנהן עולה על האופנוע ויוצא להקפת חימום. שלט 15 שניות באוויר והמתח בשיאו, נערת מונסטר מניפה את שלט 5 השניות המנועים בסל"ד רצחני והסאונד החוזר משטח הזינוק חוזר לקהל. השערים נופלים ואסף פותח מצוין לא מתחשב במי שמשמאלו ומימינו, נותן בגז כמו נמר אל טרפו, מתברג אי שם במרכז השדה (20-25). בפניה השנייה לאחר העלייה אסף מאבד את האופנוע בקוליסים הארורים ומפסיד מקומות רבים וחבל. אסף מצליח לחזור לרכב אך שאר המתחרים כבר התרחקו ממנו עם הפרש של 20 שנ' ויותר להקפה, פער שלא ניתן לצמצום. ראשון חוצה את ההקפה הראשונה הגרמני קן רוקזן לקול תשואות הקהל, שני דין פריס ושלישי הספרדי גוז בורטון. טומאק האמריקאי מתברג במקום השמיני ומנסה לפלס את דרכו דרך הרוכבים. לאחר שאסף הפסיד זמן רב בנפילה לא נותר לו אלא לרכב זהיר ולסיים, הסיכוי לעקוף מישהו שואף לאפס. בהמשך טומאק מצליח לטפס עד המקום הרביעי וג'רמי ואן הורביק הבלגי מצליח לסגור מקום שלישי. אסף יורד מבואס למרות שהצליח לעשות את זמני ההקפה הטובים בקבוצה ולרדת ל 02:00 דק' להקפה. עיני הנבחרת נשואות לגיא. 

מקצה דירוג OPEN 

אני מתקרב לאזור הזינוק ואני רואה מחזה סוריאליסטי, גיא אליתים וג'סטין בארשיה מסדרים יחדיו להם את קו הזינוק כאילו הם מתחרים כבר שנים ביחד בליגה (היינו רוצים…), יפה לראות ואני מנציח את הרגע. גם גיא מזנק עם טובי הרוכבים בעולם וההתרגשות בשיאה. פתיחה טובה של גיא, אך לקראת הפניה הראשונה גיא מוריד את הקצה ונותן לערמת האופנועים לעבור אותו. בעליה ממש קשה לגיא להתברג בין עשרות האופנועים שטסים והוא שומר על עצמו ומיקומו. קלמנט דה סאל זה השם לזכור אשר מכתיב קצב מהיר מהפתיחה, בארשיה האמריקני מתיישב במקום השני ודניס אולריך מוצא עצמו במקום השלישי אך זה לא להרבה זמן כאשר הוא נעקף ע"י טוד ווטרס האוסטרי. גיא מנסה לאגור כוחות ולשמור על הקצב , אך כל זה אינו מספיק והוא נעקף ע"י הרוכבים המהירים בכל כיוון. אני נעמד ליד קפיצת הסיום ואני רואה ושומע את גיא סוחט את היאמהה שלו בהילוך רביעי עד סוף הקפיצה, ממריא אל על ונוחת לתוך ברייק באמפס מעצבנים שמזעזעים לך כל חלק בגוף שהכרת ועושה לך הכרה עם אלה שלא ידעת שקיימים, אך זה לא נגמר ומיד מגיעה פניה עם קוליסים בעומק של 40 ס"מ שרק להיכנס אליהם נכון לוקח ממך תעצומות על (רק לא ליפול, רק לא ליפול). בהמשך פורשים ניקולאז מדנמרק,  מיכאל מובוקי הסלובקי ואייטור מאיסלד שממקמים את גיא במקום ה-37. המקצה מסתיים ואנחנו מבינים שנבחרת ישראל ועוד שמונה נבחרות מסיימות את חלקן במוטוקרוס האומות 2013 ואין שום סיכוי שנעלה לגמר B. מעבר לרוכבי הנבחרת הגיעו עוד ישראלים כדי לעודד את הרוכבים, לעזור ולחוות אירוע מדהים וזה המקום להודות לאלי כרמון, מישאל בן אהרון, אורן אליתים, רן פומרנץ, רועי שלומי, ויקטור פורמנוב, ולאד ונמרוד דור.

תובנות 

המטרה שמנהל הנבחרת רז הימן הציב הושגה! נבחרת ישראל הכניסה רגל בדלת מוטוקרוס האומות 2013 וקבעה היסטוריה. בנוסף נוצר שת"פ פורה בין ההתאחדות לאופנועים, ממסי ועמותת מועדון המוטוקרוס הישראלי שאפשר יציאה של הנבחרת לאירוע ותאפשר יציאה של רוכבים לאירועים נוספים. אין ספק שיש לא מעט תובנות מהחוויה שהרוכבים והנבחרת עברו לפני ובמהלך האירוע. את זה שאנחנו לא שם כולנו ידענו אבל לא ידענו עד כמה. נכון אפשר לקחת את זה לכיוון השלילי . למה רוכב זה ולא אחר? למה בכלל להשתתף? ועוד כאלה ואחרים. אך חשוב יותר ללמוד מההתנסות ומהחומר שלמדנו, לחזור לארץ ולנסות ליישם ולהתייעל למען הדורות הבאים. אמנם ספורט המוטוקרוס בארץ התקיים במחתרת כמה עשרות שנים, במסלולים מרוחקים שחובב מוטוקרוס בנה לפי ראות עיניו. גם אפשר להגיד שחבל שלא התחלנו את התהליך הזה שש שנים מוקדם יותר עם קבלת ההזמנה של ג'ונתן, אולי היינו במקום אחר היום? אולי! אבל יותר טוב מאוחר מאשר אף פעם לא. אין ספק שהספורט המוטורי בישראל צעיר ורחוק מאוד ממה שראינו בגרמניה. אנחנו ממש לא שם ובכל פרמטר. לא בתקציבים, לא המסלולים (אין!), לא הרוכבים ולצערי גם כל הגופים שאחראים לספורט המוטורי. אך יש תקווה גדולה שהדברים ישתנו לטובה. הרשויות משתפות פעולה ולומדות, אנחנו לומדים ובעוד מספר שנים נוכל לשלוח נבחרת שתייצג אותנו בכבוד ולפחות לעלות לגמר B . מחשבות לגמרA  קיימות, אך זה ידרוש מהרוכבים אימונים בחו"ל, עם רוכבים ברמה הגבוהה ביותר, תקציבים ורשויות שיתמכו בנבחרת ישראל כמו בכל המדינות המתוקנות. אני אופטימי. אין לי ספק שרוכבי נבחרת ישראל עשו צעד קטן בשבילם וצעד גדול לספורט המוטוקרוס הישראלי. 

כחובב ספורט מוטורי בכלל וכרוכב מוטוקרוס בפרט אני יכול לומר שהאירוע המדהים שנכחתי בו לימד אותי איך ספורט מוטורי צריך להראות ואני מאוד אשמח לראות את הדור הצעיר שקם במוטוקרוס הישראלי ילדים מגיל 8 ומעלה קוטף את הפרות.




5 תגובות ל מוטוקרוס האומות 2013 – צעד קטן לרוכבים, צעד גדול לספורט המוטורי

  1. אולי היה צריך לכתוב את הכתבה בכמה כתבות ולא באחת. כל הכבוד לחברה בכל מקרה.

  2. הזאת מתנהלת, בתחום זה בפרט ובכל התחומים בכלל, אני לא אופטימי.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל