fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

באופן אישי – ראיון עם שרון גלזר

באופן אישי – ראיון עם שרון גלזר

אופיר דואק

צילום: אריק רוזנבלום

מי שנטל חלק באירועים למען הקהילה של דו"גרי ודאי נתקל בבחור גבוה, חייכני ולבוש בקפידה שהושיט יד והשתתף בפעילות (כמו למשל באירוע הפורים של דו"גרי במחלקת הילדים של תל השומר). אלו שביקרו בסניף הונדה אופנועים הרחוב דרך השלום בתל אביב ודאי זיהו שמדובר בשרון גלזר, אשר שימש עד לא מכבר כמנהל אגף האופנועים של חברת"מאיר".
גלזר, שהגיע לתפקידו לאחר ששימש כדירקטור ביבואנית טושיבה לישראל, כיהן בתפקידו במשך קצת יותר משנתיים במהלכם עבר אגף האופנועים של הונדה בישראל מהפך. היצע הדגמים התרחב משמעותית, התמחור נעשה ידידותי יותר וגם הפעילויות ללקוחות הורחבו במסגרת מועדוני הרכיבה של היבואנית. בנוסף, תחום השירות שזכה בעבר לביקורות רבות מקרב הרוכבים עבר שיפור משמעותי הן ברמת השירות והן במחירי החלפים והטיפולים שהוזלו.
כל אלו הביאו לכך שהונדה התחזקה מאד בשוק המקומי והתבססה כמותג השלישי ביותר הנמכר בישראל, זאת למרות שהיצע הקטנועים שלה מוגבל ויקר יחסית לעדר הטאיוואני השולט בכבישי הארץ.
לפני מספר חודשים עבר גלזר להיות מנכ"ל חטיבת המכוניות הפרטיות של חברת "מאיר" החולש על מותגי הונדה, וולוו ויגואר. פגשנו את שרון לשיחה קצרה על הנעשה בשוק המקומי ועל העתיד של הונדה  בישראל.
שרון, קודם כל, ברכות על תפקידך החדש. כיצד אתה מסכם את השנתיים בהן ניהלת את חטיבת האופנועים של הונדה בארץ?
מדובר היה בתפקיד מאד מעניין ומאתגר, בפרט שאני לא הגעתי אליו מהתחום. אחרי שלמדתי את הענף הצלחתי בגיבוי מלא של חברת "מאיר" להוביל מספר מהלכים ששינוי את הגישה של הונדה כלפי הלקוח והשוק. למרבה השמחה המהלכים הניבו פרי ואפשר לראות את זה בהיקף המכירות כמו גם בשביעות הרצון של הלקוחות.
איך אתה רואה את העתיד של חטיבת האופנועים של הונדה בארץ?
אני חושב ובטח שחטיבת האופנועים של הונדה עוד תמשיך להתחזק. יש עוד מהלכים שיגרמו לחיזוקה בארץ כמו המעבר לאולם התצוגה החדש ובקרוב וכניסה של דגמים חשובים בעלי פוטנציאל מכירות גבוה כמו הפורצה 300 החדש. אני בטוח שמחליפי אורן בננו יוביל את האגף בהצלחה ויחזק את המומנטם של השנים האחרונות.
במה הלקוח הישראלי של הרכב הדו-גלגלי דומה ללקוח שבא לרכוש מכונית?
"הלקוח הישראלי תמיד רוצה להשיג אתה עסקה הכי טובה ומבצעים הם בהחלט דבר שקורץ לו. אנחנו בתור חברה רוצים להציע ללקוח, לא משנה מה הוא בא לקנות, את המקום הטוב ובטוח ביותר לבצע את הרכישה שלו."
הונדה ממוצבת באופן גבוה מבחינת המחירים ללקוח, במכוניות כמו גם בדו-גלגלי, וחלקם חשוב שזה לא מוצדק. כיצד אתה מסביר את זה?
בהונדה אנחנו מוכרים מוצרים ברמת איכות גבוהה ואנחנו נחשבים היצרן המוביל מבין היצרנים היפנים ובתעשיית הרכב בכלל. גם בחו"ל התמחור של אופנועי ומכוניות הונדה הוא גבוה במעט משל יתר המתחרים מתחרים. בארץ בגלל המיסוי הגבוה ההפרש גדול יותר באופן יחסי. אמנם באופנועים זולים ההפרש נמוך יותר אך כשמדובר במכוניות זה יותר בולט.
אז מה מייחד את "מאיר, בהשוואה ליתר המתמודדות בשוק?
"במאיר, בין אם זה באגף הדו-גלגלי או באגף המכוניות, אנחנו דואגים שהלקוח ירגיש הכי בטוח ברכישה שלו. זה מתחיל בכך שאנחנו מוכרים מוצרים אמינים שמובילים במקומות הראשונים בכל סקרי שביעות הרצון וממשיך במאמץ שלנו לתת זה אומר לתת גב בטוח שזה אומר: שירות ברמה גבוהה ולהבטיח את שביעות הרצון של הלקוח גם אחרי הרכישה. זה נכון לגבי הונדה אבל גם לגבי וולוו ויגואר.
הונדה פונה בתחום הרכב בעיקר לשוק הפרטי ופחות לענף הליסינג, אתה חושב שהמצב צריך להשתנות?
אנחנו בוחרים להתמקד בלקוח הפרטי אבל גם פעילים בתחום הליסינג. עם זת אנחנו בוחרים לא לתת הנחות מפליגות כדי לא לפגוע בערך המכוניות ביד השניה ובכך לפגוע בלקוחות הפרטיים שלנו. אני חושב שאנחנו פועלים באיזון הנכון וצריך לשמור עליו כך. ערך המותג הוא שעושה את ההצלחה של הונדה בארץ.
בשנים האחרונות הונדה נותנת דגש על מכוניות היברידיות וטכנולוגיות ירוקות אבל את המעמד שלה היא קנתה דווקא דרך הספורט המוטורי ורכבים ספורטיביים שדווקא פחות רואים ממנה לאחרונה. הדבר אמור להשתנות?
הונדה אכן התקבעה כיצרן מוביל בתחום הטכנולוגיה הירוקה ומקום הספורטיביות נזנח מעט. המנהלים בהונדה הבינו את זה ורוצים לחזור ולחזק את התדמית הספורטיבית ולכן תוצג בקרוב יורשת רוחנית להונדה NSX  וגם דגמי Type R ספורטיביים לסיוויק.
זה יקרה גם בארץ?
בהחלט. כשתוצג ה-Type R אנחנו מתכוונים להביא אותה לישראל.
תקנות משרד התחבורה מאפשרות לייבא כעת ארצה רכבים יפניים המיוצרים בארה"ב. להונדה יש מספר מכוניות מצליחות בארה"ב שיכולות להשתלב בהיצע המקומי. האם  יש לכם תוכניות להביא אותם ארצה?
לא כרגע,  אבל יתכן שנשקול זאת בעתיד
איפה אתה רואה את מעמדה של הונדה בשוק הרכב המקומי בשנים הקרובות?
עולם הרכב עובר בשנים האחרונות בעולם הרבה שינויים מבחינת טכנולוגיה, נישות חדשות בשוק וגם בשוק השמרני בארץ אנחנו רואים שינויים כאלו. למרות השינויים בשוק אנחנו רוצים לדאוג שהונדה תשמור על ערך המותג הגבוה שלה ותמשיך להיות מותג מוביל. כמובן שאנחנו שואפים להמשיך להתרחב ולהגדיל את המכירות שלנו בכל נישה בה אנחנו מיוצגים, אני מאמין שאנחנו אכן נעשה את זה כי יש לנו את המכוניות המתאימות וגב חזק.

גלריה

30 תגובות ל באופן אישי – ראיון עם שרון גלזר

  1. נראה אחד שיכול היה להצעיד את השוק מעט קדימה. חג שמח.

  2. מה רצית שיכתבו. נולד בתאריך עבר לגור לקיבוץ וחזר לעיר תלמדו גם לפרגן. החברה כאן השקיעו נתנו מסמנם. תנו תגובות עינייניות. גמר חתימה טובה.

  3. כבר שנים שהונדה לא מובילה. כל היצרנים היפנים מוציאים סחורה מצויינת. וולדעתי היום בלי להיכנס לשמות יש יצרנים שעולים ברמתם על הונדה. היום כל הכלים באיכות פרט לסבל הסיני.

  4. היו צריכים כבר שנים להוביל אותם בהונדה. כולל לשלוח הביתה את מנהל המוסך ההוא שהיה גלעד שרק הרס להם כל חלקה טובה בעסק. עד היום אני לא מגיע אליהם ולא יגיע גם בעתיד.

  5. האמת כשניכנסים לאולם תצוגה הרגשתי דיי בטוחה. כל הכבוד לך.

  6. לעשות מכוניות כמו לקסוס. גם בלקסוס הקטנות. אבל תמיד אהבתי את ההונדות. והאמת שתמיד הובילו באיכות. אבל היום כמו שנכתב למעלה כולם ישרו קו עם איכות המוצרים כמו מתגים ידיות וכו. בהצלחה לשרון בתפקיד ולזה שמחליף אותו. תמשיכו להוביל.

  7. נשמע כאילו יש לך משהו אישי נגד גלעד ?
    בכל אופן אכן חבל שהונדה לעיתים שוכחת שהכנך האדומה אמורה להיות חדשנית .

  8. לדעתי מכוניות היברידיות זה נחמד, אבל הישראלי רוצה משהו זול אמין ושנמכר מהר, פה הוא לא ממש יכול להיות שלם עם הקניה, ולדעתי אתם חייבים שיהיה לכם מוצר מנצח כמו ההונדה סיווק הראשונות שהיו יפות ואטרקטיביות במחיר ולא יקרות 30 אחוזים מעל הטויוטה והמאזדה

  9. "אנחנו דואגים שהלקוח ירגיש הכי בטוח ברכישה שלו." אבל שיהיה בהצלחה שרון במשרה החדשה. לעבוד בחברת מאיר זאת זכות

  10. מזמן הלך הרוח והמחירים במוסך והשירות אחרת מאז הנזק ההוא שניהל את המוסך. חוויתי מספר נסיונות על הצד הטוב של השירות לצד מחיר שווה לכל נפש וחזרתי לשם. ואני עוד בזמנו נשבעתי שאני לא מתקרב לא לכלים שלהם ולא למוסך. הנה, הונדה סילבר 400 ואני מבסוט.

  11. אפס תקלות. מצבר, שמנים וזהו. מדהים. שירות טוב, מחירים טיפה יקרים אבל שאין תקלות זה לא מעניין. בהצלחה בתפקיד. (לא מוכר!)

  12. זה מעניין ומלמד, ומראה מי יושב שם למעלה.

  13. בנפחים קטנים במחיר שפוי. ואני לא מדבר על הונדה תוצרת טורקיה ואו סין העממית.

  14. ואז שומרים על ערך המכוניות של אלו שכבר רכשו הונדה. טיפשים כל היבואנים שנותים הנחות ושוברים את מחירי השוק של עצמם. כל הכבוד. לשמור על הלקוח הסופי זו מטרה מעולה.

  15. קהל היעד של הקטנועים רוצה טוב ובזול. יש לו אחריות של שלוש שנים אז מה איכפת לו איך יראה הקטנוע בעוד עשור. אם הקטנוע ישרת אותו שלוש שנים ואח"כ ימכר במחיר סביר, אז הוא עשה את העיסקה הכי טובה שהוא יכול לעשות. מחירי הונדה יקרים ללא סיבה. תן על זה את המחשבה.

  16. אני מוכן לשלם יותר ולקבל יותר כולל טווח רחוק שהמנוע והגיר לא מתפרקים כמו הגויראיג וקוואסקי שאחרי 7 שנים הכל צריך להחליף. בהונדה קנית לא נגעת. וזה שווה כמה לירות יותר.

  17. מי רוצה לשלם יותר? מה זה מעניין עוד 7 שנים, כל שנתיים להתקדם, אחרת אתה והכלי שלך הופכים לגרוטאה. מישהו פה אמר דבר נכון. שרון והונדה צריכים לתמחר בזול יותר, לעמוד חזיתי מול המחירים של המתחרים ובכך להצליח.

  18. לאחרונה לאור הפצה של חלפים מקוריים של הונדה על ידי גורם חיצוני מצאתי עצמי מטפל בהם בשמחה אין סםק שאלו כלים ברמה שונה מאלו שהורגלתי אליהם.
    חבל שמנהל המוסך דאז חסם למוסכים את היכולת לרכוש חלפים ולהתפרנס.
    כנראה מישהו הבין ש"אותו" מנהל כבר לא מנהל

  19. לא אוהב את התמחור הגבוה אבל פעם מישהו אמר לי שהונדהמזדקנת הכי יפה וצדק וש הרוח הגבית תהייה איתנו

  20. אחל'ה כלי. שקט בראש- אבל אכן יקר יותר באופן משמעותי לתחזוקה מבחינת חלפים מול הסאניאנג והקימקו. שיהיה בהצלחה, שא ברכה וברכת הצלחה למנכ"ל הדו"ג אורן.

  21. אני ברחתי מהונדה לאחר 3 מפגשים עם גלעד, אדם דוחה.
    שרון הטיס אותו והחזיר הרבה לקוחות מאוכזבים.כל הכבוד

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל