fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
תמוז
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

צעדים ראשונים בשטח

צעדים ראשונים בשטח

אורי קליין

צילום: ינון לנדאו

יש אמרה שאומרת שרוכב שטח תמיד יהיה רוכב כביש, אבל רוכב כביש לא תמיד יהיה רוכב שטח. ישנם רוכבי כביש שתחום השטח קורץ להם מידי פעם ולעומת זאת ישנם רוכבי כביש, כמוני, שמעולם לא חשבו לפזול אל מעבר לאספלט. הסיבות מגוונות ושונות אך לא ניכנס אליהן כעת. השורה התחתונה היא שהוזמנתי על ידי הונדה לקורס רכיבת שטח על ה-CRF250L ולאחריה אני בהחלט יכול להבין את רוכבי הכביש שרוצים לאכול קצת אבק.
ולא חייבים איזו מפלצת אינדורו יקרה עם תחזוקה הנמדדת בשעות מנוע. הנאה, אנדרנלין וסיפוק יכולים להגיע מדו"שים צנועי נפח כמו ההונדה CRF250L וזה בדיוק מה שבא הקורס הנ"ל להראות לבעלי הכלי.

האופנוע
כשהגעתי להונדה בדרך השלום ביום שישי בצהריים הגעתי עם חיוך מרוח אבל עם קצת חששות. קורס רכיבה בשטח עם דו"ש 250? קצת לא הסתדר לי. במקום לבזבז את הזמן במחשבות עליתי על ה-CRF250L ויצאתי לתל חדיד. האופנוע ברכיבה על הכביש היה שונה. בתור רוכב על אופנועי כביש גדולים, חזקים ונמוכים היה קצת מוזר פתאום למצוא את עצמי גבוה וקליל, על כלי רזה אבל התאהבתי מהילוך ראשון.

האופנוע כאמור קליל, המתלים סופגים ללא קושי מה שאופנועי כביש ספורטיביים לא מסוגלים לשאת ובמקום להתחמק מהבורות והמהמורות כפי שאני רגיל הפעם פשוט עברתי עליהם ולא הרגשתי דבר. ההילוכים משתלבים באופן חלק וההיגוי מדויק רק דבר אחד הפריע לי מאוד באופנוע וזו רגלית ההילוכים הממוקמת נמוך מידי לטעמי והקשתה קצת על העברת הילוכים במגפיי שטח. לא משהו שאי אפשר לפתור באמצעות כיוונון.

הקורס
אחרי הרכיבה על הכביש הגעתי לתל חדיד ושם הבנתי שיש עוד רבים שחושבים כמוני על הכלי. אחרי היכרות מהירה עם החברים קיבלנו הסבר על רעיון הקורס ותכניו שהם הכרת השטח והכרת הכלי בשטח .שם הבנתי באמת, בנוסף לכלים שרוכבי כביש יכולים לקבל  שזו עוד דרך לעשות חיים וללמוד לשמור עליהם. נכנסנו למסלול ועשינו מעיין מבחן בד לרמה אישית של כל אחד. ואז זה הכה בי. בשונה מאופנועי אינדורו מקצועיים הדו"ש של הונדה לא רק נראה קרבי אלא יש לו גם כיסוי עם הבולמים קידמיים סופגים, המושב לא גומר אותך בישיבה, המנוע נותן את הכוח כבר בסל"ד הנמוך והכל מתחבר עם השילדה לתענוג אחד גדול. בישורת אין פחד לפתוח מצערת לבלום חזק ולנעול אחורי לפני כניסה לפניה חדה של 180 מעלות, ואז שוב לפתוח את המצערת לתת לזנב קצת להחליק עד קבלת אחיזה.
האמת, הוא סלחן . לאחר כמה סיבובים ירדנו מהמסלול להסברים על  ישיבה נכונה, חיבוק האופנוע עם הרגליים (כי החיבור איתו הוא הכי חשוב), הטיית הגוף בעת פניה והשימוש הנכון בשרירים הנכונים כשבולמים חזק. לאחר מכן חזרנו  לכיף של לתרגל ולתרגל. עוד קמ"ש ועוד מטר בלימה ועוד החלקה. אחרי כמה שעות של רכיבה מרגישים את כל הגוף ופה, בשונה מרכיבת כביש, אין זמן לנוח.ולא,זה לא אומר שאתם עוצרים.  אתם לא תרצו לעצור לרגע. למרות כל החוויות והריגוש שחוויתי ביום זה מתחילת הקורס ועד סופו הטרידה אותי העובדה שמדריכי הקורס מטעם פרו ריידינג התירו לאחד המשתתפים ליטול בו חלק למרות שהיה נטול כל מיגון בסיסי. ואני לא מדבר על חליפת שטח וציוד שטח קונביציונלי אלא על הבסיס של מעיל ומגפי רכיבה. לי צרם לראות חניך בקורס ועוד ברכיבת שטח שנוטל חלק עם טי שרטס וג'ינס.

לסיכום
אחרי הקורס הזה הבנתי באמת שרוכב שטח שיודע את טכניקות השטח תמיד יהיה רוכב כביש ורוכב כביש לא תמיד יהיה רוכב שטח. ה-CRF250L התגלה כאופנוע מהנה מאוד בתור דו"ש גם על הכביש וגם בשטח. לאלו המעוניינים להישאר על הכביש וחובבים את סצינת הסופרמוטו קיימת גם גרסת SM ייחודית בנוף המקומי. מי אמר שהנאה גדולה לא יכולה לבוא גם בנפחים קטנים?
על קורס שטח אני ממליץ בעיקר לרוכבים על הדו"שים כדי לשפר מיומנות בשטח ולהקנות כלים. לכל רוכבי הכביש שבנינו, תנסו יום אחד לעשות קורס שטח ותראו שתצאו עם המון כלים ליישום על הכביש וגם תשאבו מכך המון סיפוק.

הכותב היה אורח בקורס מטעם חברת מאיר יבואנית אופנועי הונדה

27 תגובות ל צעדים ראשונים בשטח

  1. עם דוגרי. נסענו לערד . גם שם פינקו אותנו בקורס מדהים. שלדעתי אתם חייבים לפתוח מחדש. כל הכבוד להונדה.

  2. אני רואה שאין קפיצות ורמפות. האים תעשו גם רכיבה למתקדמים בשטח שכולל קצת קפיצות וסיבובים בהחלקות?

  3. לא בגלל ההתנסות אלא בגלל שמי שרוצה אנדרנלין ולרכב ללא חשש צריך לקנוות איזה דו"ש קטן או אופנוע שטח מושמש. רוכבי הספורט הולכים ומתמעטים כי התשתיות על הנים, המחירים של הביטוח והציוד בשמים והכבישים לא ידידותיים.

  4. חשוב כל הזמן לתרגל, בכביש, בשטח ואפילו במגרש חניה.

  5. קניתי אופנוע לפני שנה על גשר מעריב בסוכנות HM, בגלל החורף הקשה נדחה ההשתלמות ומאז כבר לא ביצעתי ולא הוזמנתי.

  6. בקשר לפיסקה האחרונה בפתיח ,תזכור שעם האוכל בא התאבון.
    ההונדה חביב ,אבל אם אתה רוצה להתמקצע רק אופנוע אנדורו, לא תרצה באמת לרדת.

  7. בהמשך למה שנכתב בכתבה לגבי המיגון….אני לא אשכח בחיים שהיה בחור שהיגיע לא לבוש כמו שנתבקשנו ביום ההדרכה העיוני ובאותו הבוקר כשניפגשנו לצאת לערד הם שלחו אותו הבייתה.
    לדעתי כל מנהל קורס חייב לתת לחברה הצעירים את ההסברים של המיגונים ועד כמה המיגונים חשובים. אני אומנם היום רוכב על קטנוע אבל גם ביום יום רוכב עם מגיני ברכיים ומגיני מרפקים. הבדל בן חיים ומוות.

  8. חבל שהיא כזאת ענקית, צריך שני מסכים בשבילה…

  9. לדעתי אם כבר כל מי שמקבל רשיון לרכב צריך קורס ולא רוכבי הדו דלילי. הרכבים הם המסוכנים בכביש.

  10. ובכלל לכל יבואן שמוציא קורס ותומך בנהיגה נכון ובטוחה. רק כך נוכל לתמרן ולהישאר חיים על הכביש. והאמת שלא היה רע שעם קבל רשיון נהיגה בכלל בכל כלי רכב רכבים דוד גלגלי משאיות וכו' . שכולם יעברו קורס נהיגה נכונה ובטוח. שנה טובה.

  11. HM נסגר או בדרך להיסגר ואתה רוצה הדרכות…חחחחחח
    תקנה מהם אופנוע אני רוצה לראות, גדול…הדרכות חחחח

  12. ברמה שלא מביישת כלי מקצועי. סלעים, דרופים, סינגלים- הכול. קצת שיפורים וזה הכלי האולטימטיבי, זול, תחזוקה זולה וכיף בשמיים!!

  13. איפה עושים קורס כזה ועם מי צריך לדבר? תעשו קורס בצפון, אני בא.

  14. הם לא מפסיקים להביא חברות..ווספה LML, HM, עכשיו נכנסים לספורטיבים והם מביאים MV אוגוסטה….אולי בסוף ייבאו את בואינג…ואתה מחכה שהם יעשו לך קורס.?

  15. הם מנסם את מזלם ומנסים להביא כלים. אז מה . לכל אחד יש את החלום שלו וכל אחד היה רוצה להיות יבואן. גם הם מנסים. זכותם. הכסף שלהם .גם לאילן ציוני ממוטו היה חלום…ואז הוא התעורר…חה חה חה חה .

  16. לכו תעשו לכם חיים. אתם ישובים מאחרי המסך. אף אחד לא רואה אותכם ואתם מפחדים לצאת לאווויר העולם. לפחות יש כאלו שניהנים ויוצאים לרכב… גם אם יש להם HM. אז מה אין להם חיים.?

  17. אכלתי את עצמי שלא הגעתי להדרכת הדיוקים הקטומים בשישי האחרון- ומייחל לאחת נוספת. בכל אופן מטרו נתנו כבר פעמיים בנינג'ה בכוכב-יאיר ובימאהות גם. כך צריך. נקודה. ואם יש מקום במסלול על אחת כמה וכמה בשטח פתוח פראי. כל יבואן יבורך על הדרכה בסיסית עם רכישת הכלי וללקוחותיו המעוניינים. כמו גם מועדוני רכיבה והתארגנויות פרטיות.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל