מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
ברקום שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
סטפן
פרפקט קוביה שמאל
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
לרט
מתלה לקסדה
מונדיאל קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
הארלי שמאל

קורס MRA – בחזרה לבית הספר

קורס MRA – בחזרה לבית הספר

אורי קליין

צילום: רונן טופלברג

בשנה האחרונה מפעילה "מטרו מוטור" את פרויקט ה-MRA, אקדמיית הרכיבה של מטרו, הכולל קורסי רכיבה מתקדמת ללקוחות החברה. כל קורס מיועד לרוכבים על כלים שונים כאשר החודש נערך קורס עבור רוכבי אופנועי כביש בנפח 300 סמ"ק ומטה בהם ניתן למצוא את דגמי הנינג'ה הקטנים של קאוואסאקי, הימאהה R125 והסאניאנג וולף החדש.
כאשר הוצע לי להצטרף אל הקורס קפצתי על ההצעה. אין כמו לתרגל מיומנות ועוד במסלול סגור ובתנאים מבוקרים. מי יודע, אולי גם נצליח לשייף איזו ברכיה.

במסגרת הקורס הזדמן לי גם לרכוב על הקאוואסאקי נינג'ה 300 החדש. בתור רוכב זמן רב על  כלים לא מוגבלי נפח אני מודה, אף פעם לא התחברתי לבייבי נינג'ה למיניהם. הם תמיד נראה לי כגימיק. אז זהו, שלא כך הדבר עם ה-300 החדש. הפלסטיקה אמנם נראית קצת נפוחה ומשווה לו מראה של אופנוע גדול יותר וצריך להתרגל להרגשה הקצת משונה, כיוון שזה עדיין 300 שנראה כמו 600. אך אחרי שיושבים על האופנוע ומתחילים בנסיעה מבינים שיש פה משהו. המצערת מדויקת כמו באופנוע סופרפורט וההיגוי מדויק להפליא. עד 7 אלף סל"ד המנוע מרגיש קצת עייף אבל ברגע שעולים במעלה הסל"ד יותר ויותר הנינג'ה הקטן נפתח ומתגלה כאופנוע נמרץ כייפי ומהנה.

הרעיון של הקורס הוא להעניק יסודות רכיבה נכונים, להתנסות, לטעום וכמובן להשכיל. למעשה הקורס הוא מעיין ספויילר או טעימה לקראת קורסים מקיפים ונרחבים יותר. את הקורס התחלנו בהדרכה עם נועם רוכב בנשמה ואישיות מצחיקה. ההדרכה החלה בשיחה על החשיבות של קורס רכיבה. ובכן, מסתבר שהרבה רוכבים לא יודעים לאן להסתכל או איך לבלום ואפילו מה החשיבות של לחץ אויר בצמיגים ולמה צריך לתכנן מסלול רכיבה. ההדרכה בעיקר נגעה בדגשים תאורטיים שלא נגענו בהם כל כך במסלול ,כגון בלימה או התחמקות ממכשול, אבל כן דובר עליהם רבות. עיקר ההדרכה הייתה על בלימה, מבטים נכונים, תכנון , ושליטה עצמית. היבטים שחשוב להקנות דווקא עבור הרוכבים העושים את צעדיהם הראשונים על הכלים קטני הנפח. כמובן שניתן דגש גם על הכרת הכלי האישי ותחזוקה נכונה.
לאחר שקיבלנו את ההכוונה יצאנו למסלול והתחלנו ליישם. על המסלול מיד קיבלנו הדגמה של מה לא עושים, הודות לאחד המשתתפים שהתרסק, קורה וטוב שבמסלול בתנאים מבוקרים ובטוחים. לאט לאט התחלתי ליישם, עוד סיבוב, עוד מבט, עוד קמ"ש. לאט לאט ובזהירות בונים את הסיבוב המושלם. הסוד היה לדעת מתי לעצור ולשים את הגבול. להיות קשוב לאופנוע.

לסיכום, המלצתי לכל הרוכבים, מנוסים וחדשים, על קטנועים או אופנועים כבדים או קלים – תלכו לעשות קורס רכיבה מתקדמת. בדיוק כמו שקניתם מעיל וקסדה איכותיים ולא חסכתם אל תחסכו גם בהשקעה בלימוד רכיבה מתקדמת. זה חלק מחבילת הבטיחות של הרוכב. הכי חשוב לזכור: הכביש הוא לא מסלול. ולכל רוכבי הנפחים הקטנים, תיהנו, תיזהרו, תלמדו  ואל תמהרו לגדול בנפח. רכיבה בטוחה.

5 תגובות ל קורס MRA – בחזרה לבית הספר

  1. כמו שסטפן אמר בקורס, גם מידי פעם לרדת למגרש חניה ולבלום ולשבור ולנסות עוד קצת לרדת נמוך ולהשתפר מאימון לאימון.

  2. כל כמה זמן נערך קורס שכזה? מהו טווח המחירים וכיצד אפשר להירשם?

  3. שם המדריך שהוביל את היום הוא עמית קרן, אחד מהמדריכים הבכירים בפרוריידינג, בי"ס לרכיבה מתקדמת האחראי על הצד המקצועי של MRA.
    (גילוי נאות: אני מבעלי פרוריידינג)

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל