מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
KTM עליון קוביה
תמוז
ברקום שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
rok-straps רצועות קשירה 140
פרפקט קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מונדיאל קוביה
HJC
הארלי שמאל
מתלה לקסדה

הונדה CB350 קפה רייסר – חלום בקפה

הונדה CB350 קפה רייסר – חלום בקפה

אופיר דואק

צילום: תומר לשר

"הם כל-כך יפים, הקפה רייסרים האלו.." חשב לעצמו ליאור ברוך בכל פעם שראה תמונות באתרים בחו"ל של יצירות מוטוריות כאלה ואחרות ובהן אופנועים ישנים, יותר או פחות, כמעט ללא קשר למראה המקורי שלהם אך שומרים על כל המאפיינים הקלאסיים של קפה רייסר. לליאור היה ברור שיום אחד יהיה לו קפה רייסר משלו.
אלא שמי שמכיר את ליאור יודע שהוא לא יקנה אופנוע כזה מן המוגמר. ליאור, שמוכר בקרב קבילות חובבי הרכב והדו-גלגלי כחובב רכבי אספנות, משפץ בחסד ואוטוריטה בתחום ובעלה של סדנת השיפוץ BOT, רק חיכה לשעת הכושר למצוא את האופנוע המתאים כדי לצאת לפרויקט שיפוץ ויצירת אופנוע קפה רייסר.

אז מה זה קפה רייסר? במקור מדובר באופנה שמקורה בשנות ה-50' וה60' של המאה הקודמת אז לקחו צעירים אופנועי כביש, לרוב סינגלים וטווינים בריטיים ואיטלקיים ושיפצרו אותם בצורה ספורטיבית תוך פזילה למסלול המרוצים. עם אופנועיהם המדוגמים היו נפגשים הצעירים בבתי הקפה של אירופה ומשם גם יצאו להתחרות אחד בשני. כך נולד המונח "קפה רייסר". ומה מאפיין אופנוע קפה רייסר? מושב יחיד, מיכל דלק מעוצב, 'משולש' צד ריק (אזור המצבר/פילטר/ארגז כלים) וקליפאונים.

לחבר של ליאור היו במחסן שני אופנועי הונדה CB350 מתחילת שנות השבעים שלא נסעו כבר למעלה מעשור. מבט חטוף של ליאור הספיק לו כדי לדעת שיש להם בדיוק את מה שהוא מחפש לפרויקט והם מצאו עצמם אצלו בחנייה תוך זמן קצר. תוך כמה שעות, אחד הכלים, הונדהCB350  שנת 1970 פורק לרמת הבורג וכבראשו של ליאור צצו כבר המחשבות כיצד בדיוק יהיה המראה הסופי של האופנוע. כל שנותר לו היה להרכיב את המחשבות ולהמירן לחומר.

מכאן הפרויקט התפצל לשני חלקים. החלק הראשון הינו שיפוץ החלקים הקיימים, התאמות שלדה (כגון תושבות למצבר מתחת למושב), ניקיון תושבות מיותרות, ליטוש ריתוכים, חידוש חלקי אלומיניום וכו'. החלק השני כלל רכישת חלקים משומשים וחדשים לפרויקט כגון פנס קדמי, מיכל דלק (במקור של בנלי מוג'אבה שנת 1969), מושב אוניברסלי מפיבר, קליפאונים ועוד חלקים שיתאימו לעיצוב הסופי כפי שהיה בחזון של ליאור.
המנוע זכה לפירוק עליון בכדי לבדוק מה מצבו ולבסוף זכה לשיפוץ ראש, החלפת רינגים ועוד מספר חלקים ולחידושו הויזואלי. יתר החלקים חודשו, שופצו והוחלפו. אחת המטרות מבחינתו של ליאור הייתה להגיע למצב בו אין חוטים מכל סוג שיהיו גלויים לעין. לשם כך צמות החשמל והחוטים הושתלו בתוך השלדה וכל מערכת החשמל הוסלקה מתחת למושב ולמיכל. צביעת החלקים הופקדה בידי ארז דרור, אשר הצליח להעביר את החזון בדמיונו של ליאור למציאות תוך ביצוע מדיוק. סכמת הצביעה השחורה כתומה פשוטה לכאורה אך קלאסית ומוסיפה לו סקס אפיל. נראה יותר קפה רייסר בריטי מאשר "סתם" הונדה.

"תהליך הרכבת האופנוע היה עבורי שילוב בין תהליך טכני ומכאני לתהליך יצירה רגשי ורוחני., אומר ליאור ומוסיף: "כל חלק וחלק שמצאו את עצמם מורכבים באופנוע, אם חדשים, מחודשים או שנבנו בהתאמה אישית עברו תהליך בו גם אם הם עשויים מחומרים שונים, עיצוב שונה, הם הותאמו וחוברו לאופנוע אחד, יצירה אחת."

ההתנעה הראשונה של האופנוע הייתה אחד הרגעים המרגשים שיש. תיאורטית, אין שום דבר שאמור לרגש במנוע טווין ישן בנפח 350 סמ"ק, ואולי בעצם זה כל מה שמרגש. מנוע בן למעלה מ-40 שנה שניעור לחיים חדשים. אפשר ממש לשמוע את הבוכנות נעות בקיק הראשון ובקיק השני מתלווה צליל פעולת יניקה ופליטה דרך מערכת פליטה 2-1 (שנבנתה) בהתאמה אישית. המנוע חוזר להפיק צליל חיים, המנוע עובד, האופנוע חי, חזר להיות על שניים. ישיבה על האופנוע, שילוב הילוך ו.. הוא גם נוסע. הוא מרגש, הוא חי. "בכל רגע בו אני רכוב עליו, אני מרגיש חי יותר מתמיד…" אומר ליאור בהתרגשות ובגאווה.

גם אנחנו נמלאים גאווה כשאנחנו רואים פרויקט שיחזור ושיפוץ שכזה עד לרמת הבורג הקטן ביותר. למרות התמונות שלפניכם וגם אלו שבצילומי הדו"גמית, צריך לראות את האופנוע הזה מקרוב כדי להבין כמה יופי יש בפשטות הזו שלו. אנחנו מחכים כבר לראות את החלום הבא של ליאור שיחזור להתגלגל על הכביש.

לאתר של סדנת BOT

לדף הפייסבוק של סדנת BOT

6 תגובות ל הונדה CB350 קפה רייסר – חלום בקפה

  1. אני רואה שיש לו שם פילטר פתוח, מעניין אותי לדעת אם האופנוע עבר רק שחזור ויישור קו או שהמנוע עבר גם שיפורים מעבר לכך

  2. ליאור יקירי כל הכבוד על העבודה המושלמת והמושקעת באופנוע, וכמובן תודה על דוגמית החודש! ממתינים לפרויקט הבא .. (והמעניין לא פחות).

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל