fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

לעוף מעל המים

לעוף מעל המים

יוסי גוזלן

צילום: תומר לשר

הכל החל כאשר נתקלתי בסרטון  יוצא דופן ביו טיוב של משהו שנראה כמו חייזר. בחור נמצא בתוך הים הפתוח ופתאום מזנק למעלה מן המים תוך סילון אדיר של מים שהשאיר אותי פעור פה. כחובב של כל מה שקשור בספורט ימי הייתי חייב לדעת במה מדובר. לאחר חקירה קטנה גיליתי שמדובר במכשיר הנקרא Flyboard. מספר טלפונים לאחר מכן הגעתי לחגית עוז, אלופת הארץ בקייט סרף, שמסתבר שיש בבעלותה חברה שמספקת מבחר ענק של חוויות אקסטרים ופלייבורד הוא אחד מהם. חגית הזמינה אותי להתנסות בחוויה ולא יכולתי לסרב.

נפגשנו בחוף הרצליה. חגית הגיעה עם הצוות המקצועי שלה שהיה מאורגן למופת ומהר מאד התקין את הציוד. בינתיים קיבלתי מחגית רקע והסברים על תפעול המכשיר כשהדגש כמובן היה על בטיחות. כל הזמן בטיחות. נושא חשוב מאוד שכן מדובר במכשיר בעל לחץ מים חזק המזניק את ה"רוכב" לגבהים מטורפים ויכול לגרום ללא מעט נזק בשימוש לא נכון.

אז מה זה פלייבורד?
הפלייבורד הוא פרי יוזמה של אלוף העולם בג'ט סקי פרנק זאפטה שרתם את ניסיונו העשיר בפיתוח אופנועי ים לרעיון שהגה: ריחוף מעל פני המים. לאחר מספר אבות טיפוס הצליח פרנק ליצור את הדגם הסופי שהוצג בתחרות בסין בסוף שנת 2011. המערכת מתבססת על סילוני מים הנוצרים עלי ידי מנוע האופנוע הים ומועברים דרך צינורות אל נחיריים בחליפה מיוחדת אותה לובש "טייס" הפלייבורד. סילוני המים יוצאים מרגלי החליפה מזניקים את הלובש אותה מעלה וסילוני מים נוספים הנמצאים על הידיים משמשים אותו לייצוב ושינוי כיוון.

ישנן שתי מערכות של פלייבורד. הבסיסית נועדה למתחילים ובה מצערת המכשיר מתופעלת עלי ידי אדם אשר יושב על אופנוע הים. המערכת השנייה היא למתקדמים ובה המצערת מתופעלת על ידי מפעיל הפלייבורד, דבר המצריך קורדינציה ומיומנות נוספת. עכשיו, אחרי ההסבר הטכני אפשר לקפוץ אל המים.

חוויה רטובה
מסתבר שלתפעל את הפלייבורד זה לא פשוט כמו שזה נראה בסרטון, אבל עדיין כל אחד יכול לעשות זאת לאחר תרגול. במשך דקות ארוכות אני עולה ונופל, שוב עולה יותר גבוה ומתרסק על המים. בכל אותה עת אני מופתע לגלות כמה כוח וכמה אנדרנלין יש בדבר המדהים הזה . לאחר לא מעט נסיונות העיקרון נתפס ולומדים לשלוט בעוצמה המתפרצת של סילוני המים. לאחר שלמדתי את האיזון גיליתי חוויה שלא חוויתי כמותה בחיים, אפילו שבקורות חיי יש למעלה מעשור של רכיבה  אופנועי ים משופרים.

אחרי שמתרגלים על העניין ומתגברים על ההתלהבות הראשונית אפשר להתחיל ליהנות באמת עם הפלייבורד. התחושה של היא כשל ציפור חזקה הנוסקת בבת אחת נוסק לגובה של 6-7 מטרים וכל מה שמחזיק אותך זה זרם מים מטורף. כל תזוזה הכי קטנה שלך, כל הסחה תשומת הלב, היא קריטית וחשובה ויכולה להסתיים בהתרסקות רטובה.
האנדרנלין והטריפ של הפלייבורד ממשיכים לזרום בדם גם אחרי שעלינו לחוף וייבשנו את הבגדים. מדובר בחוויית אקסטרים ייחודית ויוצאת דופן ואני ממליץ לכל מי חובבי האקשן והאקסטרים לגשת ולהתנסות בחוויה, במיוחד בימי הקיץ הלוהטים שכבר נמצאים כאן איתנו.


תודה לחגית עוז שהזמינה אותנו להתנסות בחווית הפלייבורד
http://www.b-oz.co.il

11 תגובות ל לעוף מעל המים

  1. גוזלן יא מטורף אני מטורפת עלייך, רק אתה יכול להעיז, כמה אדרנלין, דבר איתי…..

  2. גוזי התותח שולט בכל מה שמתרומם תותח , אה כן וגם הכתבה כתובה יפה , לא ידעתי שאתה יודע לכתוב בכלל, צחוק צחוק , עבודה יפה כל הכבוד

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל