fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
MV קוביה
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

הוינסנט שממשיך לשבור שיאים

הוינסנט שממשיך לשבור שיאים

אופיר דואק

צילום: יח"צ

ישנם אופנועים שבמהותם נועדו לשבור שיאים ואחד מהם הוא הוינסנט Black Shadow משנת 1952 שלפניכם. במכירה פומבית מיוחדת של אופנועים קלאסיים שערך בית המכירות בונהאמס 1793 (עליו כתבנו בעבר) לפני יומיים בעיר סטאפורד בבריטניה נשבר שיא עבור האופנוע היקר ביותר שנמכר בבונהאמס אי פעם. לשיא אחראי אותו אופנוע וינסנט משנת 1952 שנמכר תמורת סכום של 113.5 אלף פאונד (כולל עמלה לבית המכירות) שהם קצת יותר מ-176 אלף דולרים. אגב, רק לשם השוואה, בסכום הזה יכול היה הקונה האלמוני והמאושר להתחדש במכונית למבורגיני גאיירדו.

לא בכדי נמכר אופנוע הוינסנט הנ"ל במחיר כה גבוה. ה-Black Shadow נחשב לאחד האופנועים המתקדמים ביותר בראשית שנות ה-50' כאשר מנוע הטווין בנפח 998 סמ"ק שלו עם גל זיזים עילי סיפק 55 כ"ס מכובדים. בנוסף צויד הצל השחור במתלה קדמי אלטרנטיבי, בלם קדמי כפול ובחישוקי אלומיניום. האקזמפלר הספציפי אשר הוצע במכירה הפומבית היה חלק מקבוצת האופנועים בה השתמשו אנשי וינסנט (כולל הרוכב האגדי ג'ון סורטיס בראשית דרכו) כדי לשבור שיאי מהירות בצרפת בחודש מאי 1952. המטרה העיקרית הייתה לשבור שיא של מהירות ממוצעת של למעלה מ-100 מייל לשעה לאורך 24 שעות אך היא לא הושגה עקב בעיות טכניות באופנוע. למרות זאת קבע הוינסנט לא פחות משמונה שיאי מהירות שונים בהם שיא מהירות מרבית ממוצעת למשך 6 שעות שעמד על 100.6 מייל לשעה. האופנוע הספציפי הנ"ל עבר מספר ידיים במהלך השנים עד שנרכש לפני 11 שנים ועבר שיפוץ ושחזור מוחלט. במצב מושלם, עם היסטוריה מפוארת ויחוס לאחד מיצרניות האופנועים הנחשקות ביותר שיצאו בעולם, לא פלא שהצל השחור נמכר בסכום נכבד שכזה.
לשם השוואה אופנוע Black Shadow משנת  נטול הייחוס היוקרתי 1953 שהוצע גם הוא במכירה נמכר במחיר של כ-40 אלף פאונד בלבד.

המכירה הפומבית כללה עוד מספר אופנועים נדירים ומיוחדים שנמכרו במחירים גבוהים מאד. כך למשל אופנוע בראף סופריור SS80 משנת 1931 נמכר תמורת 57.5 אלף פאונד (כ-90 אלף דולר), אופנוע מונטוגמרי  JAP משוחזר משנת 1929 נמכר במחיר של 48.3 אלף פאונד ואילו אופנוע אינדיאן מודל F משנת 1914 שהיה שייך לסטיב מקווין האגדי נמכר במחיר של כ-38 אלף פאונד. כמו כן כללה המכירה הפומבית גם חלקים נדירים של אופנועים קלאסיים ופרטים בעלי מורשת אופנוענית כמו למשל צמד קסדות של בארי שיין שנמכרו במחיר של 10 אלף פאונד.

גלריה

4 תגובות ל הוינסנט שממשיך לשבור שיאים

  1. לשם השוואה מה שנתת אופיר, היה יכול לרכוש דירה קטנה בבני ברק.
    מענין מאוד, עדין חולם על אינדיאן

  2. מוריד 5 פאונד מהמחיר, ומתקן בעלות של 3 פאונד. ככה עושים כסף.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל