fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
HJC
MV קוביה
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

שליחות חשמלית – נסיעת התרשמות בבליץ 6000

שליחות חשמלית – נסיעת התרשמות בבליץ 6000

צח כנען

צילום: אריק רוזנבלום

החור בשכבת האוזון הולך וגדל, הקרחונים נמסים. ללא כל ספק המגמה העולמית בעולם הרכב וגם בעולם הדו-גלגלי היא חסכון בדלק ובעיקר הפחתת פליטת החומרים המזהמים. תקני זיהום האוויר רק ילכו ויחמירו עם השנים וכיוון המחשבה הוא אקולוגי וירוק. וכשאומרים אקולוגי וירוק מתכוונים גם לסוגי הנעה אלטרנטיביים ובראשם הנעה חשמלית. גם דפי הנתונים של קטנועי בליץ שהוצגו בארץ לפני כחודשיים מודפסים בירוק וכן הגוונים המודגשים באולם התצוגה. איך משתקף החזון העתידי בצמד הקטנועים החשמליים החדשים ?
הבליץ 6000 הוא הגדול מבין שני קטנועי בליץ הקיימים כעת והוא מקביל בגודלו וביצועיו לקטנועי 250 סמ"ק בעוד שדגם הבליץ 3000 אמור להיות מקביל לקטנועי 125 סמ"ק. לשניהם נדרש רשיון נהיגה ברמה הבסיסית A2 ולאור "הרפורמה הירוקה" ביוזמת האיחוד האירופי בשיתוף משרד האוצר, ייהנה הרוכב ממחיר הביטוח המקביל לכלי בנפח 50 סמ"ק.

היכרותי הראשונה עם הבליץ 6000 (המספר משקף את הספק המנוע בוואט) הייתה קצרה ומהירה. בעיקר מהירה. זינוק מדהים מהמקום מתפרש לתצוגה של שלוש ספרות במד המהירות הודות לעובדה שמנועים חשמליים מציעים את שיא המומנט מסל"ד אפסי.
המנוע מוזן מ-24 סוללות ליתיום-יון בעל 24 הממוקמות בתחתית הקטנוע ואמורות לספק אורך חיים של כ-1,200 טעינות. טעינה של 80% מקיבולת הסוללות מתבצעת במשך פחות משעה וחצי ומשך טעינה מלאה הינו כשלוש וחצי שעות בממוצע כשהסוללות ריקות. טווח נסיעה של אמור להספיק לכ-120 ק"מ כך שבהערכה גסה אורך חיים מתוכנן ריאלי הוא של 140.000 ק"מ. לב ליבו של הכלי והמנגנון החשוב והבולט ביותר לדעתי הוא הבקר החשמלי, או במילה מקבילה בניסוחי האישי: מיישר הזרם.

לאחר ההקדמה הארוכה הגיע הזמן לספר איך הכל מרגיש בפועל כשאת הבליץ לקחתי לנסיעת התרשמות ליום של סידורים. לא מבחן דרכים מקיף אבל מספיק זמן כדי להתרשם ולעמוד על אופיו של הכלי. בעת התחלת הרכיבה נשמע רעש שילוב המנוע החשמלי במשך שניות ספורות אך לאחר מכן שקט שצריך להתרגל אליו. תאוצה יעילה ונכונה צריכה להתבצע בשני שלבים. ראשית, פתיחת מצערת קלילה ולאחר זינוק של מספר מטרים התנהלות משיכת הידית בצורה "רגילה", מה שיגרום להתפתחות ליניארית ורצופה ללא כל השהייה. ההיגוי מדויק והכידון נוח לאחיזה. בעת הרכבת נוסע נוסף לא נגרע מכוחו של המומנט ואין פגיעה ביציבות וההיגוי. לרשות המורכב מוצעות ידיות אחיזה נוחות ורגליות מתקפלות גדולות דיין. הזינוק המהיר והתאוצה הראשונית החזקה ממצב עמידה תסיט במפתיע את משקל גופו לכן הוא ימצא אותן בהחלט שימושיות.

המתלים סופגים מהמורות קטנות ברמה סבירה בכל מהירות אך ספיגת חבטה רצינית מורגשת בהחלט מבעד המושב ומשפיעה בעיקר על חלקו האחורי של הכלי. בבליץ טוענים שבדגמים החדשים עברו המתלים מקצה שיפורים לשיפור נוחות הנסיעה.
הכלי עליו רכבתי צויד בצמיגי כלאיים במבנה חלק משולב קוביות. היציבות במהירויות נמוכות לא נפגמת ובכבישים מהירים גם לא הורגשה ירידה משמעותית באחיזת הכביש ורמת רעש הצמיגים סבירה. משלוח הדגמים החדש שכבר נחת בארץ מצויד בצמיגי כביש רגילים ועדיפים יותר.

המושב התגלה מרווח ונוח אך דוחק ברוכב לפרוש רגליו הרחק קדימה אל המדרסים המשופעים אחרת תהיה תנוחת הישיבה כפופה ולא נוחה. צמד בלמי הדיסק מתנהגים יפה מאוד בהתחשב בעובדה שמשקל הכלי 180 ק"ג. פועל יוצא ממשקל זה הוא תרגול הטכניקה להעלותו על הג'ק המרכזי בעת חנייה. תא המטען מתחת למושב מחולק לשניים: איזור בנפח בינוני בו ממוקם המטען החשמלי, המאפשר אכסון תיק קטן וחלק עיקרי גדול יותר בו שוכנה ללא בעיה קסדת שלושה רבעים (או לחילופין שרשרת קשירה). פתיחת תא המטען מתבצעת על ידי תנועת המפתח בסוויצ' ומצריכה תרגול ראשוני קצר. צמד תאי האכסון הקדמיים שימושיים ונוחים כשבתא השמאלי מקופל כבל הטעינה החשמלי שבקצהו תקע ישראלי סטנדרטי. איכות חוזקם ועמידות הפלסטיק של דלתות התאים לא מרשימה.
כוונון המראות מעט שונה מהרגיל ומתבצע בשני שלבים. הטיה ראשונית לחזית וכוונון לצדדים. מד המהירות קריא ובולט כמו גם שעון מצב הטעינה. שעון קטן יותר המייצג את מצב הצריכה החשמלית בכל רגע נתון מצריך התבוננות עמוקה יותר. המכאניקה ומערכת החשמל נראית מקצועית ואיכותית למדי  אך רמת המעטה וחלקי הפלסטיק טעון שיפור כשבקטנוע המבחן הורגשו רעשי פלסטיקה בולטים בפניות חדות.

הבליץ 6000 אמור להתחרות בקטנועים כדוגמת הסאניאנג ג'וימקס והפיאג'ו אקסבו שאורכם עומד על 216 ס"מ ובסיס הגלגלים שלהם נע סביב 149 ס"מ אלא שבבליץ המצב נראה ומורגש שונה. אורכו אמנם זהה אך בסיס הגלגלים שנמתח על פני 163 ס"מ מורגש באופן משמעותי,  מה שמקשה ביותר בתמרון והשתלבות בתנועה עירונית צפופה. מנגד בסיס הגלגלים הארוך מבטיח יציבות גבוהה וזה ניכר בדרכים בינעירוניות ונסיעות ממושכות. הפיצוי בגישה לחניה מופיע בדמות הילוך אחורי המתופעל בלחיצת כפתור ובהחלט מצדיק עצמו לאור נתוני המידות והמשקל. לרוכב העירוני  הבליץ 3000 יהיה עדיף משמעותית מבחינת נוחות תמרון במעברים צרים עם מקום בין הרגליים לקניות וסידורים.

הבונוס העיקרי של הקטנוע החשמלי אמור להגיע בסעיף עלות התחזוקה כשעלות הטעינה, כשני שקלים, היא שולית לעומת עלות תדלוק של מיכל דלק בקטנוע ממוצע דבר שיכול להתבטא בחסכון שנתי משוער של 7,000 ש"ח. שאלת השאלות היא מחיר החלפת הסוללות ואורך חייהן, כך שהכדאיות תצטרך להיבדק לאורך זמן.
בסך הכל מצליח הבליץ 6000 לעמוד בציפיות המוקדמות ואף להפתיע בלא מעט פרמטרים. אמנם ישנן מספר נקודות טעונות שיפור כמו נוחות הנסיעה ואיכות הפלסטיקה אך בסך הכל מדובר בקטנוע ידידותי, נעים לתפעול, זריז ושימושי.

בליץ 6000 – מפרט טכני

מנוע חשמלי בהספק של 6,000 וואט
מומנט 11.2 קג"מ
סוללה ליתיום-יון 72v-60ah
מתלים קדמי – מזלג טלסקופי
בלמים קדמי – דיסק
אחורי דיסק
צמיגים קדמי – 130/60-13
אחורי – 130/60-13
בסיס גלגלים 1,630 מ"מ
גובה מושב 800 מ"מ
משקל 180 ק"ג
מחיר 28,500 ש"ח

51 תגובות ל שליחות חשמלית – נסיעת התרשמות בבליץ 6000

  1. הוא טס על פני ברמזור תפסתי אותו! החמתי לו על הנסיעה והתרשמתי מהגודל והנוכחות.

  2. אבל קטנוע חשמלי אולי כן. כי מלחתחילה הוא לא לנסיעות ארוכות. אז אולי כן. השאלה מה העלות יחסית לכלי ממנוע בנזין

  3. איך הוא נוסע בכלל? באמת כמו שמתארים אותו.?

  4. הכלי מזכיר בכידון את ההונדה PCX. אבל נראה הרבה יותר גדול.
    נקרא מעניין.

  5. מהם העליות התחזוקה הצפויות? לא הגיע הזמן לעשות מבחן השוואה אל מול קטנועים רגילים?

  6. רוצים להמריא? עשרת אלפים על הקטן וחמש עשרה על הגדול – ככה אתם כובשים את השוק!!

  7. אמנם הם לא תפסו טוב בארץ אבל הם ממשיכים למכור בשם אחר.

  8. המובילים הם זירו- .zeromotorcycles.com וגם KTM FREERIDE לשטח האמינו או לא:
    ktm.com/freeride/freeride-e שיהיה בהצלחה לטובת כולנו

  9. ג'וימקס ואקסאבו 250 חדשים עולים סביב ה 25-26.000 . אם הנתונים נכונים אז תוך שנה סוגרים את ההפרש במחיר.

  10. כל עולם הרכב מתקדם לכיוון ירוק. במאזדה יש שני מנועים חשמליים קטנים על הסרן הקדמי שאוגרים אנרגיה חשמלית במהלך הנסיעה וניתן לשלבם בנהיגה. הם קוראים לזה iELOOP למיצובישי יש כבר מנועים בטכנולוגייה חשמלית זהה: i-Miev הטויוטה פריוס ההיברידית משתפרת משנה לשנה. מסקנה: זה העתיד.

  11. אמשיך לעקוב בעיקר אחרי האמינות ומחירי האחזקה ואורך החיים של המצברים – שזה הכי חשוב ורק לפי זה אפשר לעשות חשבון כספי

  12. למה אגסי התפטר מבטרפלייס? רק כי תשובה וחבריו בעלי ההון עם השליטה והיד על ברזי הדלק טרפדו וימשיכו לטרפד מיזמים חשמליים כל הזמן. עובדה שהוא קיבל תמיכה חזקה מהמדינה כשהוא התחיל עם החזון שלו.

  13. אתם בטוחים שצריך רשיון A2 ולא של סמיטריילר?

  14. בפריז משכירים סמארטים חשמליים ב10 יורו ליום.

  15. בלי רעש וריח, זה לא אופנוע, זה קלנועית של קיבוצים.

  16. רק כשכלי יהיה שנה על הכביש אפשר יהיה לאמת את הנתונים המוצגים.

  17. מחיר הסוללות והבקר ועמידותן? האם יש עליהן אחריות? האם ניתן להתקין סבל וארגז רגילים? האם מסובך להתקין מערכת אזעקה רגילה? האם יש מוסכי שירות? האם יש לכם מסלול השכרה או פריסה לתשלומים?

  18. הטכנולוגיה של הליתיום פשוט עוד לא שם, מה גם שזה קטנוע סיני לכל דבר ועניין.

  19. היבואן צריך אורך רוח סבלנות …אבל גם הרבה כסף להחזיק מעמד עד שהמוצר יקלט בארץ.

  20. נגיד אני אקנה כלי משומש בעוד כשנתיים ודווקא אצלי תסתיים האחריות והבטריה תיגמר. כמה ילעה לי לקנות חדשה?

  21. אבל חייבים למצוא פיתרון לרעש מנוע. שחשוב מאוד לסביבה. שישמעו שמגיעיםן עם הכלי.

  22. אין מצב שהבחור ממלא את הבטריה בתחנת הדלק. הרעיון הוא רעיון טוב. השאלה אם הלקוח הישראלי יואב כלי בלי רעש. הרי אצל כל היהודים הם חייבים שיראו כשהם באים לכל מקום. בהצלחה.רעיון מדליק.

  23. האם אני יכולה להגיע לריצפה. במווי שלי אני מגיעה והקטנוע גם נמוך נוח ולא שוקל כמעט כלום. ואני לא מדברת על התחזוקה הזולה שלו. השאלה אים יש איזו טבלת השוואות בין חשמלי למנוע דלק.

  24. חבר שלי קנה ונשאר אחרי שנה עם הZ ביד

  25. בהצלחה. נקווה שהכלים יהיו גם טובים ושנמשיך לראות את הכלים נוסעים עוד הרבה שנים. אין בררה חייבים לעבור לכלילם חשמליים.

  26. אסור לנו להיות תלותיים בשמן של הערבים. הכלי גם נראה גדול ומפנק. מה צריך יותר…. רק כסף ולמכור את הטייפון 125 העתיק שיש לי בבית

  27. הקטנועים החשמליים של בליץ מוטורס מושווים בעלות שלהם לקטנועי בנזין ובנוסף לעלות הנוחה הם גם חוסכים עד 7,000 ש"ח בשנה.

  28. עלויות הטיפולים הינם 250 ש"ח כל 4,000 ק"מ בערך על מנת לוודא את תקינות הכלי על הכביש מבחינת ברקסים, צמיגים, חיזוקים ובדיקת מדדי הבקר. אין החלפת רצועה, אין שמן ועוד הרבה הוצאות שמכבידות על הכיס. היופי בקטנוע החשמלי הוא שיש לו מערכת פנימית חזקה ופשוטה שגורמת לאחזקה קלה וחסכונית.

  29. אנחנו אכן נותנים שנתיים אחראיות על כל החלקים החשובים בקטנוע החשמלי כגון; הסוללות ליתיום איון פוספט, הבקר, המנוע, המטען ולוח המחוונים.

  30. הBLITZ6000 מגיע עם אזעקה מובנית, יש לנו מוסך מרכזי בתל אביב ומוסכי שירות בחיפה, ירושלים ובאר שבע ואנו מסמיכים בקרוב גם בהרצליה ובראשון לציון. לBLITZ6000 יש סוללות ליתיום איון פוספט הבנויות מ24 תאים שכל אחד מהם עם מחזור חיים של 1500 טעינות ופריקות, על מנת להיות שמרניים אנו משערים 1200 מחזורים לכל התאים ביחד, זה מקנה אורך חיים של בערך 140,000 ק"מ. היופי הוא שאם יש תקלה בסוללות ניתן להחליף רק תא אחד, דבר שלא מכביד על הכיס. מעבר לכך שיש עליהן שנתיים אחראיות. הבקר אמריקאי ומשתמשים בו בתחרויות ספורט מוטוריות בדרך כלל, גם עליו יש שנתיים אחראיות. יש לנו תנאי מימון מאוד נוחים, נשמח לתאם לך פגישה ונסיעת מבחן
    ב0722-555722

  31. אם כבר מתוך כל הסוללות שמוצעות היום בשוק הרכב הדו- גלגלי, סוללות הליתיום איון פוספט הכי מוכיחות את עצמן. נשמח להזמין אותך לאולם תצוגה בגדוד העברי 12 בתל אביב ולהסביר לך את כל הפרטים לגביהן.

  32. הBLITZ6000 נמוך יחסית ומאוד נוח לרכיבה, המשקל שלו לא מאוד גדול אך אם תרצי יש לנו דגם נוסף שיכול לעניין אותך הBLITZ3000. את מוזמנת להתרשם ממנו ומהטבלת השוואה שאת מחפשת תחת התגית 'למה בליץ?' באתר שלנו: http://www.blitzmotors.co.il
    תוכלי להרשם באתר גם לנסיעת מבחן ולהרגיש את שני הדגמים בעצמך. מקווים לראותך בקרוב.

  33. תחלס, מה הטווח שלו? יכול לנסוע בכביש בינעירוני בשקט?
    במחיר כזה הוא צריך להיות ממש טוב, לא רק חסכוני. מכונית חשמלית (בעיקר הרנו) אין סיכוי שאקנה, אבל אם הקטנוע הזה באמת מוצלח-יש מצב להשתמש בו לעבודה-בית שגרתי.
    חבל שאין בצורה של אופנוע, דו"ג שלא מספק אחיזה לברכיים זאת בעיה רצינית.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל