fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
סטפן
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC

כולם רוצים אדוונצ'ר

כולם רוצים אדוונצ'ר

אופיר דואק

צילום: יצרן

הכל בגלל ב.מ.וו. היצרן הבאווארי אמנם עבר מהפכה גדולה בשנים האחרונות ונכנס לנישות חדשות שלא היו מוכרות לו בעבר אבל יש אופנוע אחד שנדמה שהיה כאן מאז ומעולם וכולם רוצים להיות כמוהו. קוראים לו R1200GS והוא נצר ל-R80/GS שנולד בשנת 1980 וזכה לתהילת עולם במרוץ הדאקאר. בשנות ה-80' וראשית שנות ה-90' אופנועים דו-שימושיים כדוגמת ה-GS היו הדבר החם אך משום מה רובם התפוגגו כלעומת שבאו. אך ה-GS המשיך לגדול ולהתפתח כשהוא מבסס את עצמו בקטגוריה שקיבלה הגדרה חדשה "תיור הרפתקני" או אופנועי אדוונצ'ר בלעז. ההצלחה העצומה של ב.מ.וו (ה-R1200GS הוא האופנוע הנמכר ביותר באירופה בשנים האחרונות) הביאה יצרנים נוספים לנסות לתפוס את מקומם בקטגוריה שקמה לתחיה וכך בשנה האחרונה זכינו למבול של דגמים חדשים שלכולם תנוחת רכיבה גבוה, מתלים ארוכי מהלך והבטחה להעניק לרוכביהם את תחושת החופש הפראית. הכנו עבורכם סקירה קצרה על הדגמים הבולטים בקטגוריה: הקיימים, החדשים ואלו שלא בארץ ואולי עוד יגיעו לכאן.

ב.מ.וו R1200GS
הדור היוצא של ה-R1200GS (בתמונה למעלה) הוצג בשנת 2004 ועד היום נמכרו ממנו לא פחות מ-170 אלף כלים ברחבי העולם. עם ההצלחה אי אפשר להתווכח, ורצוי גם לא לשנות יותר מידי, לכן בדור החדש של ה-GS  שנחשף בתערוכת קלן הלכו בב.מ.וו על בטוח והוסיפו עוד קצת מאותו הדבר. השוני העיקרי בדור החדש הוא במנוע הבוקסר המסורתי שזוכה לקירור מים חלקי ותוספת כוח משמעותית. כמו בעבר ניתן למצוא  בב.מ.וו את מתלה הטלהלאבר הייחודי מלפנים ואופציה למתלים נשלטים אלקטרונית,  ABS ומערכת בקרת משיכה תקניים.

בשטח: ה-GS אמנם נהנה מתדמית קרבית אך עבור מי שבאמת מעוניין לרדת לשטח מוצעת גרסת האדוונצ'ר הייעודית עם צמיגים, מיגון תואם ומיכל דלק מוגדל. גרסת אדוונצ'ר לדור החדש של ה-GS צפויה להיות מוצגת בקרוב

בארץ: מחירו הגבוה של ה-GS  הפך אותו למושג וחביב בקרב סלבריטאים ואנשי תקשורת (לגדי סוקניק יש אחד). קרוב לוודאי שם תפגשו R1200GS הוא יהיה שייך למשטרת ישראל. שיווקו של הדור החדש של ה-R1200GS החל בארץ לאחרונה והוא מציע במחיר של 150 אלף ש"ח חבילת אבזור מקיפה הכוללת את המתלים המתכווננים אלקטרונית, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, תאורת LED, מחשב דרך וחימום לידיות.

דוקאטי מולטיסטראדה
המולטיסטראדה המקורי היה עוף מוזר עם עיצוב על גבול הביזאר ובעל מנוע קירור אוויר. הדור השני שהוצג בשנת 2010 היה כבר יותר ממוקד מטרה: להביא את האופי הספורטיבי של דוקאטי לקטגוריית האדוונצ'ר. לשם רק נטלה דוקאטי את מנוע הטסטה סטרטה היישר מאופנוע הסופרבייק שלה דאז (ה-1198) ולמרות שהמנוע עבר מיתון, הוא מספק 150 כ"ס בריאים. למולטיסטראדה שלדת מסבך צינורות מסורתית בדוקאטי, זרוע חד צידית ושפע אלקטרוניקה. גרסת ה-S  גם מוסיפה מתלים עם שיכוך אלקטרוני ועוד מכלולי קצה משובחים. לאחרונה עבר המולטיסטראדה מתיחת פנים קלה שכללה שדרוג בזמינות הכוח ועוד אבזור. המולטיסטראדה זכה להצלחה גדולה יחסית והוא הדגם הנמכר ביותר של דוקאטי.

בשטח: למרות ההשתתפות וההצלחה במרוץ הפייקס פיק האגדי והופעה בסדרה "בחזרה לאפריקה" בערוץ דיסקברי המולטיסטראדה יפגין את מלא יכולתו בכבישים מפותלים ולא במדבריות. אחת הסיבות נעוצה בחישוקים יצוקים בקוטר 17'.

בארץ: המולטיסטראדה ממוקם בצד היקר של קטגוריית האדוונצ'רים עם מחיר שמתחיל ב-150 אלף ש"ח ועוד תוספת של 25 אלף ש"ח לגרסת ה-S.

הונדה קרוסטורר
גם הונדה, יצרנית הדו-גלגלי הגדולה בעולם, התקנאה בהצלחה של ב.מ.וו והחליטה להיכנס בשנה החולפת לקטגוריית האדוונצ'ר. כשהונדה מחליטה להיכנס לתחרות חזיתית היא רותמת את כל התותחים הכבדים. כדי ליצור את הקרוסטורר התבססו מהנדסי הונדה על ה-VFR1200. מנוע ה-V4 מותן לטובת היעוד החדש והמומנט עובה בהתאם, שלדת האלומיניום עברה התאמות הכרחיות לתנוחת הרכיבה הגבוה ולמתלים ארוכי המהלך וישנה אופציה לתיבת ההילוכים כפולת המצמדים של הונדה (הקיימת גם באינטגרה).
כמו בב.מ.וו גם בהונדה קרוסטורר יש זרוע אחורית חד צידית (ירושה מה-VFR) והינע סופי באמצעות גל הינע. כיאה לקטגוריה לקרוסטורר שפע אבזור ועזרים אלקטרוניים.

בשטח: לקרוסטורר אמנם יש חישוקים בעלי חישורים אך צמיגים פעלי פרופיל נוטה לכביש ובמידות 19' מלפנים ו-17' מאחור מבהירים היטב את יעודו וגם אם לא, משקל עצמי של למעלה מ-270 ק"ג לפני רוכב ישכנע אתכם להישאר על הכביש.

בארץ: מחירו של הקרוסטורר מתחיל ב-140 אלף ש"ח לפני תוספות מה שממצב אותו כאחד היקרים בקטגוריה, 10 אלף ש"ח פחות ממחירו של הב.מ.וו R1200GS החדש והמאובזר.

ימאהה סופר טנרה
בימאהה היו מהראשונים להעמיד מתחרה מודרני לב.מ.וו ולשם כך העלו מהאוב את השם רב התהילה סופר טנרה. כמו הסופר טנרה המקורי, גיבור הדאקאר, גם לגלגולו המודרני מנוע טווין מקבילי אלא שהנפח צמח מ-750 ל-1,200 סמ"ק וההספק עומד על 110 כ"ס, כמו ב.ב.מ.וו. בכל מה שקשור למראה הימאהה סופר טנרה המודרני מצדיק את שמו כשהוא מציע מיגוני גחון וידיים, זיווד קשיח וחישוקים בעלי "שפיצים". מבחינת טכנולוגית אמנם לסופר טנרה יש ABS  עם מערכת בלימה משולבת, מצערת אל חוטית ובקרת משיכה אבל בניגוד לב.מ.וו לא תמצאו שיכוך מתלים נשלט אלקטרונית ועוד גאדג'טים חשמליים למפונקים.

בשטח: בניגוד לסופר טנרה המקורי, הגרסה המודרנית נוטה יותר לכיוון הכביש. בעולם קיימת גרסת ה-WorldCosser המציע מתלים משודרגים, מיגון ותאורה משופרים, חלקי קרבון וצמיגים יעודים לשטח.

בארץ: הסופר טנרה לא ממש נפוץ במחוזותינו אך בקרוב אתם צפויים לראותו הרבה על הכבישים לאחר שנבחר לשמש כאופנוע הבא של משטרת ישראל ולהחליף בשרות את הב.מ.וו R1200GS. מחירו של הסופר טנרה הינו 130 אלף ש"ח.

קאוואסאקי ורסיס 1000
קאוואסאקי נכנסה אל קטגוריית האדוונצ'ר בשנה החולפת עם הורסיס 1000 החדש שאמנם לוקח מהורסיס 650 המצליח את שמו ואת מאפייני העיצוב, אך מעבר לכך כל קשר ביניהם הוא מקרי בהחלט. כדי לחסוך בעלויות פיתוח השתמשו בקאוואסאקי בחלקים היישר מהמדף ובראשם מנוע ה-4 צילינדרים בשורה בנפח 1,043 סמ"ק שנלקח ישירות מה-Z1000SX הספורט/תיורי. תצורת המנוע של הורסיס הגדול מקובלת בקרב אופנועי כביש ספורטיביים אבל נחשבת חריגה כשמדובר באופנועי תיור הרפתקני. הקאוואסאקי ורסיס 1000 מצויד בשלדת אלומיניום והוא מגובה באלקטרוניקה לרוב (ABS, בקרת משיכה, בחירת מפות הצתה).

בשטח: הוא אולי נראה קרבי  אך עם חישוקי 17 אינטש מלפנים ומאחור כנהוג באופנועי כביש ברור שאין מה ממש מה לחפש איתו מעבר לאספלט.

בארץ: ודאי תשמחו לדעת שלורסיס תג מחיר תחרותי של כ-90 אלף השקלים מה שהופך אותו לזול בעשרות אלפי שקלים מיתר מתחרי הקטגוריה. האם יזכה להצלחה כמו הורסיס 650? עדין מוקדם לדעת

ק.ט.מ 1190/990 אדוונצ'ר
האדוונצ'ר של ק.ט.מ נחשב תמיד לסמן הקיצוני של הקטגוריה הנוטה לכיוון השטח, כמתבקש מהיצרן הכתום, וגם התאפיין בעיצוב ייחודי ואקצטנרי. שנים רבות לאחר שנטשו רוב היצרניות את הדאקאר המשיכה ק.ט.מ להתחרות בו בהצלחה והאדוונצ'ר 990 הוא נצר לשליטה המוחלטת של ק.ט.מ בדאקאר מסוף שנות ה-90'.
בתערוכת קלן האחרונה הוצג הדור החדש של הק.ט.מ אדוונצ'ר, הפעם עם מנוע 1,190 סמ"ק שנלקח מה-RC8, אופנוע הסופרבייק של החברה. המשמעות היא תוספת כוח שהופכת את ה-1190 לאחד האופנועים החזקים בקטגוריה. בק.ט.מ בחרו לצעוד עם הזמן והאדוונצ'ר נוטה כעת יותר לכיוון הכביש באופי הצמיגים ומציע חבילת אלקטרוניקה הכוללת מתלים מתכווננים אלקטרונית, בקרת משיכה ומערכת ABS  משולבת.

בשטח: יחד עם הגרסה הרגילה של ה-990 קיימת גם גרסת  R קרבית עוד יותר בעלת מיכל דלק מוגדל, מיגונים מקיפים  ומתלים משודרגים שעושים חשק לצאת לחצות את הסהרה או את מדבר מואהב. בהתאם לכך ה-990R הוא לא בן לוויה מעודן בכביש כמו יתר שוכני הקטגוריה.
בדגם החדש מבטיחים בק.ט.מ שלא נטשו את השטח והציגו את ה-1190 גם בגרסת R. כאן ניתן למצוא חישוקים במידות שטח של 21' מלפנים ו-18' המקובלות באופנועי שטח "אמיתיים" יחד עם צמיגים תואמים. בנוסף מוותר ה-R  על המתלים האלקטרונים לטובת מתלים קונבנציונליים מתכוונים ידנית אך מקבל מיגון היקפי תואם לגחון ולמנוע.

בארץ: הדגם היוצא, אדוונצ'ר 990, זכה למעמד מיוחד בקרב רוכבים מביני עניין ובעליו הפכו להיות אוהדים מושבעים שלא מוכנים להחליפו בשום כלי אחר. מי שכן ירצה לשדרג את עצמו לאדוונצ'ר 1190 החדש שהגיע לארץ לפני כחודש יאלץ להיפרד מ-136 אלף ש,ח עבור הגרסה הרגילה ומ-140 אלף ש,ח עבור גרסת ה-R הקרבית.

טריומף טייגר אקספלורר
אחד הכלים המעניינים בקטגוריית האדוונצ'ר הוא הטריומף טייגר אקספלורר שהוצג בתערוכת מילאנו 2012. הטייגר אקספלורר הוא אחיו הגדול של הטייגר 800 שהוצג לפני שנתיים וזכה לקבלת פנים אוהדת בעולם. בדומה למודל החיקוי מבוואריה גם לטריומף ישנה זרוע חד צידית, ההינע הסופי נעשה באמצעות גל הינע וגם העיצוב מזכיר, ולא בכדי, את המקור של ב.מ.וו. השוני האמיתי מגיע בסעיף המנוע שהוא בתצורת הטריפל המזוהה עם טריומף שעם 135 כ"ס הוא אחד החזקים בקטגוריה. כדי לבדל את עצמו בקטגוריה מציעה טריומף את הטייגר אקספלורר עם ציוד סטנדרטי מרשים הכולל מערכת  ABS ניתנת לניתוק, מערכת בקרת משיכה, בקרת שיוט, כיוון גובה למושב ולמשקף ומחשב דרך.

בשטח: לאחרונה הציגה טריומף גם גרסת XC  לטייגר אקספלורר שעיקרה אבזור שטח משופר, צמיגים קרביים יותר וחישוקי שפיצים.

בארץ: הטייגר אקספלורר כמו יתר דגמי טריומף לא מגיעים לישראל מהסיבה שאין להם יבואן מקומי ולא נראה שהמצב ישתנה בקרוב. לפחות אפשר להזיל הריר בתמונות.

מוטו גוצי סטלביו
הנציג של מוטו גוצי לקטגוריה הוא הסטלביו (Stelvio) הנקרא על שם דרך ההרים המפותלת והמפורסמת באלפים. הסטלביו הוצג לקראת שנת 2008 וכמו בכל מוטו גוצי המנוע הינו V טווין רוחבי המקורר אוויר ושמן מה שמעניק לו בנוסף לצליל הייחודי גם את המראה הגוצי, תרתי משמע. המנוע בנפח 1,151 סמ"ק מספק 105 כ"ס וקצת יותר מ-11 קג"מ וההנעה הסופית כנהוג אצל גוצי היא באמצעות גל הינע. את העיצוב אפשר לאהוב או לשנוא אבל הסטלביו הוא בהחלט אופנוע לא שגרתי בקטגוריה.

בשטח: בתחילה היה הסטלביו מופנה לרוכבי כביש בלבד אך בשנת 2011 הצגה גרסת ה-NTX ,כשמו של הדו"ש המיתולוגי של מוטו גוצי משנות ה-80', הפונה יותר לכיוון השטח. אגב הסטלביו מתאפיין במיכל דלק גדול במיוחד בנפח של 32 ליטרים.

בארץ: לאחר הניסיון להתמודד במכרז האופנועים המשטרתי החל השיווק המחודש של אופנועי מוטו גוצי בישראל כולל גם הסטלביו המגודל. מחירו של המוטו גוצי סטלביו בארץ הוא 129 אלף ש"ח עם אבזור מקיף הכולל מעברר למערכות האלקטרוניות גם מגיני מנוע וסט זיווד מקורי.

אפריליה קפונורד
הדור החדש של האפריליה קפונורד שנחשף בתערוכת מילאנו האחרונה מחזיר את אפריליה לקטגוריית האדוונצ'ר לאחר שהקפונורד המקורי מראשית שנות ה-2000 הקדים את זמנו לפני פריחת הקטגוריה. הדור החדש של הקפנורד קיבל את מנועו של הדורסודורו 1200 (עם מספר שינויים מתבקשים עבור האופי התיורי) וחולק עימו את עיקר השלדה ועוד מספר מכלולים. כמו בכל דגמי אפריליה מהדור האחרון גם לקפונורד שפע אלקטרוניקה עם בחירת מפות הצתה, מערכת בקרת משיכה בעלת 3 מצבים, מערכת ABS הניתנת לניתוק ואופציה למתלים חצי אקטיביים.

בשטח: בהתאם לאופי הספורטיבי של אפריליה לקפונורד אין ממש שאיפות לרדת לשטח. בעוד לקפונורד המקורי היו חישוקי שפיצים כשהקדמי היה בקוטר 19 אינטש הקפונורד החדש מצויד בחישוקי 17' יצוקים עם צמיגי כביש מובהקים.

בארץ: מוקדם עדין לדעת אם הקפונורד אכן יגיע ארצה אך הסיכויים לכך לא גדולים, זאת על מנת לא "לגנוב" לקוחות ופוקוס מהאח החורג, המוטו גוצי סטלביו  שנמצא לצד דגמי אפריליה באולם התצוגה המקומי.

15 תגובות ל כולם רוצים אדוונצ'ר

  1. קראתי הפנמתי ואפילו בחרתי.
    עכשיו מאיפה מגייסים 140,000 לקרוס טורר וזה עוד לפני אביזרים.

  2. בהחלט נראים מעניינים ויזוזאלית.

  3. איפה אני משיג ארגזי צד במחירים שפויים? כמעט השארתי כליה באבנוע בגין זוג.

  4. אם כבר אדוונצר לקטע הביזר של אופנוע מסע בתוך ת"א המי שישמע ענקית.. אז דוקאטי לסטייל

  5. לצערינו אין בטרץ ארגזים במחיר שפוי.
    כדאי לך לנסות לבדוק את ליין המוצרים של אופנועית. לגבי אבנוע "שומר נפשו ירחק ויפה שעה אחת קודם".
    זה מדהים שכל אחד שפגשתי יצא משם בתחושה שרימו אותו.
    יש שם מוכרן בשם שי שאני לא מבין איך הם עדיין מחזיקים אותו שם הוא טיפוס לא נחמד בעליל.

  6. כפפות נקרעו,מנעול דיסק נתקע וכשהגעתי להחליף נאמר לי שאני לא יודע לשמור על ציוד.
    חצופים .

  7. ארגזי צד הם בהחלט חלק אינטגרלי מתחום האדוונצ'ר, וכמעט הכרחיים כאשר מדובר בטיולים רב יומיים. ישנן מספר לא רב של חברות המתמחות בכך – אולי באמת הגיע הזמן לעשות כתבה מקיפה על הנושא. אפשר לייבא מחו"ל אבל מדובר בארגזים לא קלים שיעלה לא מעט לשלח אותם. גם בארה"ב ובאירופה הם יקרים מאוד, בוודאי באופן אחוזי לעלות האופנוע.

  8. אם כולם מחקים את המקור הבווארי. ואם היום המרחק במחיר אינו כה גדול בהתחשב בעובדה שהדגם הנמכר בארץ הוא המאובזר ביותר, נראה לי שעדיף לרכוש את המקור!!!

  9. בהמשך לתגובתך, יש כתבה במוטו מהקונסיומר ריפורט האמריקאי שלאחד מכל שלושה בימרים, ישנה תקלה מכנית משמעותית. פשוט לא להאמין או שמא כן.

  10. לא חסר GSים שעברו 100 וגם 150 אלף ק"מ בשקט בלי לפתוח מנוע. הבוקסר קירור אוויר הוא אחד מהמנועים הכי אמינים שיש. אם יש תקלות בבימרים זה רק במערכות היקפיות ו/או אלקטורניקה.

  11. 93000 קמ ללא תקלות
    עם ארגזי צד מאלוימניום, לא פחות טוב מהבימר.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל