מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מידלנד שחורי 140 על 70
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
פרפקט קוביה שמאל
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
תמוז
rok-straps רצועות קשירה 140
לרט
סטפן
אישימוטו באנר קוביה שמאל
ברקום שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מתלה לקסדה
מונדיאל קוביה
הארלי שמאל
HJC

לחץ אוויר נכון באופנוע

לחץ אוויר נכון באופנוע

סטפן אבנדיצ'י

צילום: יוסי גוזלן

הרבה דיונים מתקיימים על זה בפורומים ברחבי העולם ורוכבים מתווכחים רבות בנושא זה. האני-מאמין שלי כאן הוא, שאין ערך מוחלט לאופנוערוכב כזה או אחר, אלא טווח מינימום ומקסימום שמשתנה בהתאם לדרישות הרוכב ,סוג האופנוע, משקל האופנוע עם הרוכב וסוג הצמיגים.
העובדה שבמרוצי כביש מקצועיים ממלאים לחצי אויר בין  26 ל-32 PSI ואילו בספרי היצרן של אופנועי הכביש הספורטיביים מופיעים לחצי אויר הנעים בין 36 ל- 42 PSI מעידה שאין "מידת זהב" ללחץ האוויר המומלץ וכל מצב הוא לגופו של עניין .
גם בין יצרני אופנועי הכביש הספורטיביים יש הבדלים בהעדפות למשל: הונדה ממליצים על 42 הצמיג אחורי ו-36 בקדמי, בעוד שסוזוקי ממליצים על 36 בשני הצמיגים. אז מה נכון לנו יותר מבין השניים?  ההבדלים בין שני יצרנים אלה רק ממחישים לנו שאין ערך מוחלט ללחצי אויר מומלצים, אלא טווח אפשרויות בין מינימום למקסימום. כמו כן, תנאי סביבה משתנים ידרשו התייחסות שונה ללחצי האוויר: למשל, במזג אויר קר ובגשם, נבחר בלחצי אויר שונים מאשר על חם.

לחצי אויר גבוהים

יתרונות
פחות שחיקה לצמיגים (במיוחד כשמרכיבים), הרגש מהכביש משתפר ובתנאים מסוימים על רטוב האחיזה משתפרת.

חסרונות
שטח המגע של הצמיג קטן יותר עם הכביש ובתנאים מסוימים פוגע באחיזה. מתחמם לאט יותר והצמיג גם פחות אקטיבי בספיגת מהמורות (מתחילה קופצנות-יתר). כמו כן, בעת התקרבות למגבלות, איבוד האחיזה קורה באופן יותר פתאומי.

לחצי אויר נמוכים

יתרונות
שטח מגע גדול יותר עם הכביש ולכן שיפור באחיזה עקב טמפרטורת עבודה גבוהה יותר, צמיגים מתחממים מהר יותר, אקטיביים יותר בספיגת מהמורות ומעט יותר צפויים לקראת איבוד האחיזה.

חסרונות

שחיקה מוגברת, מעט פחות יציבות, פחות רגש מהכביש ובנוסף, צריך זמן להתרגל לזה.

הבדלי לחצים בין מזג אויר קר לחם
עקב העובדה שברכיבה הצמיגים מתחממים, לחץ האוויר עולה כתוצאה מהתחממות הצמיג ולכן בקיץ למשל, נבחר בממוצע לחצים מעט נמוך יותר.בנוסף, אם נרצה לשפר את האחיזה בפניות ביום שמש חורפי, יהיה עדיף להוריד מעט את לחץ האוויר.

לסיכום, כדי להגיע ללחץ האוויר האופטימלי עבורנו, צריך לבצע מספר פעמים שינוי בלחצי האוויר עד שנגיע לרצוי.
צריך רק להדגיש שעקב ריבוי סוגי הדו-גלגלי הקיימים בעולם, יש מידות רבות של צמיגים ולכן גם יש שוני רב בלחצי האוויר בין אופנוע אחד לשני.
מניסיוני לאורך השנים, חלק גדול מהרוכבים מזלזלים בבדיקת לחץ אויר סדירה. אני בטוח גם שע"י כך  אפשר למנוע חלק מהנפילות שקורות עקב איבוד אחיזה בכביש. בבדיקת לחץ אויר סדירה יש תמורה גדולה מאוד ביחס להשקעה, וזה גם בחינם.

רכבו עם מודעות, סטפן

 חוויות משתתפי קורס הרכיבה המתקדמת של דו"גרי:
 
סיפורה של אביטל בנדר (ינואר 2012 בורגמן)
שירת הליוותנים (מחזור דצמבר 2011 לרוכבי הבורגמן)
בלוג של הילה (מח' אוקטובר 2011)
סיפורו של ינון (מח' יולי 2011)
מכתבה של לילית (מח' יולי 2011)

לגלריית התמונות מהדרכת הרכיבה – הכנסו 

 

4 תגובות ל לחץ אוויר נכון באופנוע

  1. תודה רבה!!שיניתי ב zzr שלי שלוש פעמים את לחץ אוויר עד ש יגעתי ל מצב ש ה אופנוע ממש דבוק על הכביש .תודה רבה .

  2. כמה לחץ מנפחים קידמי ו אחורי ללא חישוב של מורכב?

    תודה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל