fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
סטפן
HJC

טיפ לשנה טובה: מדריך לרכיבת לילה

טיפ לשנה טובה: מדריך לרכיבת לילה

סטפן אבנדיצ'י

צילום: יצרן

כמו בכל שנה, גם בראש השנה הזה מצפה חוויה מגניבה לאלפי רוכבים שיסעו ביחד לאחר ערב החג, באמצע הלילה למרגלות הר מצדה, וכמו בכל שנה אכתוב מספר מילים כדי להגביר את המודעות לבעיות הקיימות במבצע שכזה. 
אסקור בהתחלה את הסכנות הקיימות באופן ממוספר, ואתייחס לכל אחת בהמשך:

1- הבעיה הגדולה ביותר שיש ברכיבה בחושך היא, שאנחנו לא רואים את מה שמסביב לאובייקט שעליו אנחנו  מסתכלים, דבר שמקשה עלינו לאמוד את מימד העומק, ומכאן גם את המרחק.

2- יש לנו גם בעיה בירידות שבין ערד לסדום (ובאופן כללי ברכיבה בפניות בחושך) והיא, שאלומת האור בפנסים  הקדמיים שלנו מאירה רק קדימה ולא לצדדים כנדרש בפניות.

3- דבר נוסף הקיים לרעתנו ברכיבת חג זו, שאנחנו בוחרים לרכב בשעות שהגוף שלנו רגיל לישון.
ומה עם ארוחת החג הענקית שלפני ? 

4- אנו רוכבים ביחד עם המון אנשים שאנחנו לא מכירים.

5- אנחנו לא מודעים מספיק לעקרונות המומלצים ברכיבה בקבוצה וגם בלתי אפשרי ליישמם עם אנשים שלא מכירים. יש לנו גם נטיה להתמקד יותר מידי זמן ברוכב לפנינו.

6- קיימת בתוכנו התרגשות רבה מהמעמד הזה (לרכב בחברת אלפי רוכבים אחרים) וזה גורם לחלקנו לעשות  שטויות . . 

התשובות

1- הפתרון הוא להגדיל מרווחי בטחון ע"י שמירת מרחק גדול מהרגיל ממי שלפנינו ולהאיט את מהירות הנסיעה  באופן כללי. דבר נוסף הוא שחייבים לנקות היטב את משקף הקסדה או בעת הצורך, אפילו להחליפו. קחו איתכם אמצעי ניקוי למשקף כי אולי תזדקקו לזה.

2- בפניות, להאיט מאוד את קצב הנסיעה שלנו ולהתמקם במרכז הנתיב.

3- מומלץ לנסות לנוח מעט אחרי הצהרים של ערב החג והכי חשוב זה לאכול מעט מהרגיל כדי למנוע את הכבדות שישנה אחרי ארוחות חג ענקיות.

4- להביט במראות שלנו יותר מהרגיל ולהיצמד לימין כשמבחינים באופנועים מהירים מאיתנו. להתכונן גם לפעולות לא צפויות של אחרים. לקראת כל האטהבלימה שהיא, להפעיל את אור הבלם מוקדם מהרגיל עם לחיצה עדינה על ידית הבלם (ללא בלימה בפועל), כדי לסמן מבעוד מועד על הכוונה לבלום. כמובן שאותו הדבר עם האיתות: אותתו מוקדם מהרגיל בכל שינוי שאתם עושים כדי להזהיר את הסביבה על כך.
התנהגות רוכבים משתנה בחברת אנשים רביםחדשים והופכת לבלתי צפויה, שימו לב!

5- כשרוכבים בקבוצה, מומלץ לרכב באופן מדורג בנתיב הימני וכשמגיעים לפניות, להגדיל את המרחקים בין אחד לשני ולעבור למרכז הנתיב. לא להתמקד יותר מידי זמן ברוכב שלפניכם, אתם מאבדים עקב כך נתונים חשובים בכביש שדרושים לתכנון נכון של הרכיבה. אם וכאשר, עיקפו אך ורק משמאל!

6- הגדילו כמה שיותר את המרחב האישי סביבכם ע"י שינויים מתמידים במיקום שלכם בכביש.

באופן כללי

תעשו יותר עצירות מנוחה בדרך, כדי לשמור על עצמכם רעננים ככל האפשר וגם כדי לוודא שכל אחד מהחבורה שיצאה לדרך, הגיע.
קחו אתכם בקבוק מים לדרך (ותשתו ממנו הרבה), פנס, ומי שיכול, גם כלי עבודה מינימליים.
התלבשו בלבוש בהיר וגם זוהר אם אפשר.  בלילה כנראה יהיה מעט קריר ובדרך חזרה כנראה שיהיה חם, התלבשו בהתאם.
חשוב מאודהפעילו איתות בכל סטיה ושינוי כיוון שאתם מבצעים !
כמו כן הפעילו את אור הבלם מוקדם מהרגיל!
תדאגו שהמראות יהיו תקינות.
אם אתם מרכיבים מישהו, העלו מעט את לחצי האויר בצמיגים.
בלילה, חיות בר רבות יוצאות החוצה למרחבים הפתוחים ואוהבות גם את הכבישים, היזהרו !
רגע לפני שעולים על האופנוע בדרך חזרה, איכלו משהו קל ואנרגטי.
בדרך חזרה לפי נסיוני, יש לגוף נטיה חזקה להרדם: עצרו בצד כל פעם שאתם נתקפים בזה ותקפצו במקום כ 10 פעמים (זה מצחיק, אבל מציל חיים).

ולבסוף, אני מציע שכל מי שיש לו טיפים נוספים, ישתף כאן את כולנו !

לסיום זכרו:
בדיוק כמו שכיף לנסוע באווירת חג כדי לראות זריחה ייחודית של ראש השנה בחברת אלפי רוכבים, כך גם זה עלול להסתיים לא כמו שציפינו . . .

חג שמח, רכיבה מהנה ושמרו על עצמכם

                                             
                                                                   סטפן
 

פותחים את השנה החדשה עם הזריחה

לחץ אוויר נכון באופנוע

 חוויות משתתפי קורס הרכיבה המתקדמת של דו"גרי
:
 
סיפורה של אביטל בנדר (ינואר 2012 בורגמן)
שירת הליוותנים (מחזור דצמבר 2011 לרוכבי הבורגמן)
בלוג של הילה (מח' אוקטובר 2011)
סיפורו של ינון (מח' יולי 2011)
מכתבה של לילית (מח' יולי 2011)

לגלריית התמונות מהדרכת הרכיבה – הכנסו 

 

14 תגובות ל טיפ לשנה טובה: מדריך לרכיבת לילה

  1. אוסיף רק שתי עצות:
    1. לפני שיוצאים ודאו שנורת הבלם ומחווני האיתות עובדים כראוי
    2. הקפידו לאותת בכל סטייה מהמסלול. אם באור יום עקיפה או פנייה בצומת המתבצעת ללא איתות היא עבירת תנועה, בלילה היא פשע מסכן חיי אדם

  2. חייבים להזהר שבעתיים בקטע כביש מצומת שוקת עד ערד הכביש נמצא בשיפוצים והוא ללא שוליים ותחום במעקה ומלא מעקפים מפתיעים וש הרוח הגבית תהייה איתנו

  3. הכל יפה ונחמד מה שאני זוכר זה שעשיתי תאונה עקב עיפות גדולה מאוד

  4. במקום לכתוב פוסטים מעולים על בטיחות רכיבה בלילה ובפרט עם קבוצה גדולה של רוכבים(על כל המשתמע לרע), אולי פשוט תפסיקו כבר עם הרכיבה הזאת!!!
    אתם יודעים שזה מסוכן, מספרים על הסכנה וככה אתם חושבים שיצאתם ידי חובה?
    כל שנה יש נפגעים, למה אתם מצפים? לאסון ערד מספר2.

    גם גם, משאים לא משחררת שמן ביישורת, זה גם לא כתם המלח המפורסם, זה אופנוען אומלל שהפעיל בחושך את "המשמנת האוטומטית של השרשרת"(התקן לא חוקי, מזורגג, ומסוכן בעליל), או שהיא הופעלה בלי שהוא שם לב, כולנו רק בני אדם!!! לא לא מידע אישי, זאת הפיה שבאה לי בחלום.

    אבל ברכיבת יום לפחות אפשר היה לראות ולהיזהר. רק בדרך נס נמנע כאן אסון כבד יותר.
    מסורת בתחת לשלי, חיי אדם קודמים לכל דבר אחר.

  5. בוקר אחרי לילה שבו אף אחד לא ישן. קחו איתכם אוכל קל ומתוק, קפה, הקיצר כל מה שיכול להעיר אותכם. הכיבוד במקום זה מצויין, אך הוא לא ילווה אותכם עד הבית. הקפידו על הפסקות התרעננות, נשנוש בהפסקות עוזר להתעורר.
    וכמסכנה מהטור הענקי בלידו (צומת קליה) בבוקר בשנה שעברה, עדיף שתבואו למצדה עם מיכל מלא עד כמה שאפשר. למצדה מגיעים באופן יחסית מדורג, אבל יוצאים כמעט כולם ביחד.

  6. לא משנה כמה אני עייף, אי אפשר להירדם כשיש מסטיק בפה.

  7. בבוקר השמש מסנוורת. שימו משקפי שמש בתיק ליום שאחרי.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל