fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
HJC
סטפן
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

הבולדוג הבריטי

הבולדוג הבריטי

אופיר דואק

צילום: יוסי גוזלן

האופנוע שכיבד אותנו בנוכחותו בצילומי דו"גמית יוני היה יוצא דופן. סטריטפייטר מבניה עצמית אבל לא מסוג הסטריטפייטרים שאתם מכירים. לרוב הסטריטפייטרים בבניה עצמית הם אופנועים ספורטיביים שבעליהם כיסח להם את הפרינג ולא נשאר לו כסף לתיקון אלא שכאן מדובר במקרה שונה לגמרי. אופנוע שנבנה מהמסד לטפחות ביד אוהבת עם הקפדה על הפרטים הקטנים. אמנם במהלך הצילומים שכן הסטריטפייטר היפיפה בצילה של יאנה ארוכת הרגלים אבל היה ברור שאופנוע כל כך מיוחד ראוי לקבל פוקוס משלו. מרחוק האופנוע הכל שחור בהחלט מושך את העין אבל רק כשמתקרבים אליו נגלים הפרטים הקטנים וההשקעה יוצאת הדופן שהופכים אותו למכונה כל כך מרשימה.
האופנוע שייך למיטש, בחור חביב ואופנוען בנשמה שעלה ארצה לבדו בגיל 16, המחזיק ברזומה שלו ניסיון רכיבה של למעלה מ-30 שנה. מיטש גם עסק בתחום הדו-גלגלי בארץ ובחו"ל במשך כ-20 שנה בהם צבר ניסיון וידע שעזרו לו ליצור את הסטרייטפייטר הזה.

זהו לא הפרוייקט הראשון של מיטש שכבר בנה בעבר סטריטפייטר מושקע על בסיס סוזוקי GSX-R750 משנת 1986. הפעם הבסיס לפרויקט הוא סוזוקי GSX-R1100 מאותה השנה שאלמלא מסירותו של מיטש היה הופך מזמן לפחיות שתיה או מהדקי נייר. האופנוע התגלגל לידיו לאחר שבעליו הקודים קיווה לשפץ אותו כדי להביאו למצב מקורי אך לבסוף ויתר מסיבות שונות. למעשה כשהאופנוע הגיע אליו הוא לא היה ממש אופנוע אלא יותר מנוע ושלדה כאשר הגלגלים, המזלג ועוד שלל איברים חיונים הופשטו ממנו. למרבה המזל מיטש מחבב את המראה השרירי של המנוע בעל צלעות הקירור כמו גם לשפע הכוח לו יש להציע ואימץ את החצי ג'יקסר אליו. האופנוע אמנם שכב והמתין לגאולה כמה שנים אך משהחליט בעליו להיכנס לפרויקט הוא עשה זאת בדקדקנות ובהשקעה יוצאת דופן של זמן ומחשבה כאשר את רוב מלאכת הבניה ביצע מיטש לבדו (עם קצת עזרה מחברים).

אז מה יש לנו כאן?
במקום להיכנס לשיפוץ אינטנסיבי המנוע המקורי הוחלף במנוע חדש וזהה במצב טוב יותר שנצבע כפי שניתן לראות בשחור. על הזנת הדלק אחראים 4 מאיידים 38 מ"מ של מיקוני הנושמים דרך מסנני אוויר של BMC. מערכת ההצתה כוללת סלילים וכבלים תחליפיים, על מלאכת הקירור מופקד מצנן שמן Setrab עם צינורות מפלדה שזורה והמצמד ההידראולי (במקור) זכה למשאבה של ברמבו. למנוע מחוברת סעפת פליטה של ראמוס ובקצה ישנו משתיק טרמיניוני קצרצר מטיטניום/סיבי פחם הממוקם נמוך ומעניק אשליה אופטית כאילו הזרוע האחורית ארוכה מכפי שהיא באמת. אבל היתרון של מערכת הפליטה הזו הוא לא במראה אלא בצליל הנפלא שהיא מייצרת. להקליט ולצרוב..

השלדה של הג'יקסר עברה ניקוי חול יסודי ונצבעה בצבע שחור. ההחלטה לצבוע את השלדה בשחור באה משיקולי פרקטיות. השלדה באופנוע הפרויקט הקודם של מיטש עברה ליטוש כדי ליצור מראה בוהק אלא שעל מנת לשמור על הברק יש להשקיע כל מספר חודשים זמן בהברקה עם חומרים ייעודיים. הפעם הוחלט לחסוך את כאב הראש מה גם ששלדות צבועות שחור הפכו אופנתיות בימנו (ושחור זה גם מרזה).
את מקום שלדת הזנב המקורית החליפה שלדת זנב קומפקטית יותר שנלקחה מימאהה R6 משנת 2007 ואת הזרוע האחורית המקורית מחליפה זרוע חדשה עם גשר תחתון מבית JMC העשויה מאלומיניום תעופתי מכורסם, צבועה בשחור כמובן. שלדת הזנב הרזה של ה-R6 לא התחברה עם מראה מיכל הדלק לכן הוא עבר התאמה ובניה מחדש כדי ליצור התאמה אסטטית.
להשלמת המראה נלקחה מסכת חזית מודרנית, נבנה לוח מחוונים בהתאמה אישית כולל בניה של חיווט מחדש כשהושתלו מסביב מתגי תפעול מאלומיניום. האופנוע נצבע בשחור כשעל הכנף הקדמית, מיכל הדלק והזנב נצבעו בסימטריות שלושה פסים אדומים.

המתלים עברו מהפך אף הם. מלפנים ישנו מזלג הפוך שוואה החבוק על ידי משולש תחתון שנלקח מדוקאטי סטריטפייטר ומשולש עליון שכורסם במיוחד ומאחור ניתן למצוא בולם אוהלינס מתכוונן. גם מערכת הבלימה מתהדרת ברכיבים מהשורה הראשונה עם דיסקים בקוטר 330 מ"מ של ברמבו, קליפרי מונובלוק ומשאבה רדיאלית מאותה התוצרת. החישוקים המקורים פינו גם הם את מקומם לטובת חישוקי אלומיניום של מרקסיני אך הצמיגים עדין מחכים להחלפה בגומי קרבי יותר כדי להשלים את חבילת ההתנהגות המשודרגת.

התוצאה הסופית בהחלט משובבת עין וגם נשמעת נהדר. הירידה לפרטים כאמור היא מרשימה ומבט בתמונות יגלה לכם עוד המון נקודות קטנות שהופכות את האופנוע הזה ליחיד במינו, בדיוק כמו שרצה מיטש ליצור. בדיוק מסוג האופנועים שאנחנו כל כך אוהבים. להתבונן וליהנות עם או בלי דו"גמית.

14 תגובות ל הבולדוג הבריטי

  1. אבל רק להשאיר אותו בבית. הטכנולוגיה וכל השאר לזבל.

  2. מדהים. מאוד אהבתי, נחכה לפרוייקט הבא. שבת שלום.

  3. ברגע שפתחתי את התמונה העליונה ראיתי את פסי השלדה בשחור- בלעתי את הלשון. גם אני הייתי מצטלם איתו ברצון. ואם אתקל בו ברחובות תל-אביב. אני משוכנע שאבלום, אחנה, ואצלם. כל הכבוד.

  4. ליצירה כזו אין ערך כספי וגם לא יהיה הגיב:

    "לפעמים כשהלב עוד תמים"

  5. הצילום עם קרן השמש שמתרסקת עליו ומעט מתשתשת אותו, פשוט צילום מרשים.

  6. שדגמי הדיוק של קיי.טי.אם- עוצבו בהשראת האופנוע הזה.

  7. יפה לראות השקעה מתובלת באהבה.
    (וגידי גוב היה אומר : איזה אושר גדול יקיריי!")

  8. כל הכבוד עבור הנחישות והבניה המהממת תענוג לעיניים ! ממש מקצועי כמוך ! חזק וברוך !

  9. אבל איפה המאותתים?

    לפי דעתי כתמי הפלייר הבולטים מכערים מאד את תמונת הפרונט.

  10. אין לי מילים פשוט מדהיםםם מהפרט הכי קטן להכי גדול….יופי של עבודה!!!!

  11. כל הכבוד בעיקר על הטעם הטוב ,המינימליזם, חוסר ההיסחפות אחרי ניקלים בשקל והמקצועיות!!!!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל