מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
ברקום שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
סטפן
לרט
פרפקט קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
KTM עליון קוביה
תמוז
מתלה לקסדה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מונדיאל קוביה
HJC
הארלי שמאל

באופן אישי – ראיון עם רוברטו ריגי

באופן אישי – ראיון  עם רוברטו ריגי

אופיר דואק

צילום: יח"צ

תקופה מעניינת עוברת על דוקאטי לאחרונה. עוד לפני ההכרזה על עסקת המכירה לאודי סיפקה דוקאטי לא מעט כותרות מעניינות החלק מהפרישה מאליפות הסופרבייק, פניה לנישות חדשות שלא היו מזהות עם היצרן (פאוור קרוזר, תיור הרפתקני) וכלה בהשקת ה-1199 פאניגאלה המסקרן. בהשקה המקומית של הדוקאטי 1199 פאניגאלה שנערכה השבוע נכח גם רוברטו ריגי, מנהל המכירות האזורי של דוקאטי האחראי על השוק הישראלי אך גם בין היתר על השוק האמריקאי. ניצלנו את ההזדמנות לשאול את ריגי מספר שאלות על מצבה הנוכחי של דוקאטי ועל מה שצפוי בעתיד מהיצרן הבולונזי.

מר ריגי, נתחיל בשאלה שמעניינת את כולם בימים אלו, מה התוכניות של דוקאטי לאחר חתימת הסכם המכירה לאודי?
עסקת המכירה טרם הושלמה סופית. היא אמנם נחתמה אך מועצת המנהלים של דוקאטי אמורה להתכנס בחודש הבא על מנת לאשר אותה כך שעדין מוקדם לדבר על תוכניות עתידיות מכיוון שהן עדין לא קיימות.

זה לא אמור להיות שיתוף פעולה כפי שהיה לכם עם AMG?
שיתוף הפעולה עם AMG היה מוגבל למדי והסתכם בגרסאות ממותגות. אני בטוח שאם העסקה עם אודי תאושר שיתוף הפעולה יהיה ארוך טווח ומשמעותי יותר.

אתם מגדירים את הפאניגאלה כאופנוע הסופרבייק הטוב ביותר אך יצאתם באופן רשמי מסדרת הסופרבייק בין היתר בגלל קשיים כלכליים.  האם כאשר תזכו לגב הכלכלי של אודי אתם מתכוונים לחזור להתחרות?
אנחנו עדין מתחרים עם ה-1198 באליפות הסופרבייק בקבוצות הפרטיות והאופנוע מפגין תחרותיות ובשנה הבאה הפאניגאלה ישמש את הקבוצות הפרטיות באליפות הסופרבייק. אודי מזוהה עם הספורט המוטורי כמו דוקאטי ויתכן שאם הכל ילך כשורה דוקאטי תשוב להתחרות באליפות באופן רשמי.

כיצד דוקאטי מתמודדת עם המשבר הכלכלי הפוקד את אירופה?
התקופה היא תקופה לא קלה, שוק האופנועים באירופה התכווץ בעשרות אחוזים וגם לנו היו שנים לא קלות. בשנת 2011 חזרנו לרמת המכירות של 2008 השנה בה פרץ המשבר כך שלמרות שהשוק התכווץ נתח השוק של דוקאטי דווקא גדל.

מה הביא לגידול במכירות?
הגידול במכירות התאפשר בזכות הצגת דגמים חדשים וכניסה לשווקים חדשים ומתפתחים. המולטיסטראדה החדש הוא התורם העיקרי לעליה במכירות והוא כיום הכלי הנמכר ביותר שלנו. גם הדיאבל החדש הפתיע אותנו כשהוא זוכה בשוק האמריקאי ליותר הצלחה ממה שציפינו.


 
בהתאם לביקוש הגדל לאופנועים בסיסיים האם אתם מתכוונים לייצר דגמים כאלו?
המותג דוקאטי הוא מותג יוקרתי ואנחנו מעוניינים לשמור עליו ככזה. כרגע אנחנו לא רואים לנכון לפתח דגמים זולים וקטני נפח. עם זאת הצגנו את המונסטר 795 שמיועד לשווקים מתפתחים אבל הוא לא מיועד להגיע לאירופה.

אתם מתכוונים להציג דגמים מוזלים נוספים?
יתכן שכן אבל הם יהיו מיועדים לשווקים מתפתחים כמו הודו, ברזיל ותאילנד שם הם ישארו בעלי תדמית יוקרתית. לאירופה דגמים כאלו לא יגיעו מהסיבה שאנחנו רוצים לשמור על התדמית היוקרתית.

אתם מתכוונים לייצר את הדגמים המוזלים במפעלים בשווקי היעד?
אנחנו לא מתכוונים לפתוח מפעלים נוספים ברחבי העולם. חשוב לנו שהיצור יתבצע במפעל בבולוניה אבל עם זאת כדי להוזיל את הדגמים לשווקים המתפתחים הם נשלחים כקיטים לספק המקומי ומורכבים על ידו. סביר להניח שבשנים הקרובות נצטרך להרחיב את המפעל בבולוניה אבל הייצור ישמר שם.

איך התמודדתם עם התדמית השלילית שיש לדוקאטי בכל מה שקשור לאחזקה ואמינות?
במהלך ה-5-6 שנים האחרונות חל שיפור משמעותי באיכות המוצרים של דוקאטי ואנחנו מקבלים תגובות חיוביות בנידון מהלקוחות שלנו. השיפור באיכות המוצר מתאפשרת בזכות ההשקעה שלנו בטכנולוגיה בזכות ההשקעה הזו לדוגמא המנוע של הפאניגאלה זקוק לטיפול אחת ל-20 אלף ק"מ. בנוסף אנחנו החלטנו להגדיל את האחריות שלנו על הכלים מה שמעניק ביטחון לרוכשים.

ומה לגבי מחליף ל-848 evo?
ה-848 evo הוא אופנוע מאד מוצלח ועדין נחשב תחרותי בפלח השוק שלו. עוד לא התחלנו לעבוד על דגם מחליף כך שהוא יישאר בייצור לפחות עד לשנת הדגם 2014.

גרסת קירור מים להיפרמוטארד נצפתה לאחרונה בתמונות ריגול. מתי הוא אמור להופיע?
הגרסה החדשה של ההיפרמוטארד תשתמש במנוע ה-848 והוא יופיע במהלך 2013

מה הציפיות של דוקאטי לשנים הקרובות?
אנחנו מקווים שהכלכלה העולמית תתאושש בקרוב ואיתה השוק הדו-גלגלי שיחזור לממדיו הקודמים, כמובן שאנחנו מצפים להגדיל את המכירות ונעשה את זה תוך פניה לשווקים נוספים כמו למשל בדרום אפריקה. נמשיך את תנופת הפיתוח כשנציג דגם חדש בכל שנה ויתכן שיחד עם אודי צפויות בעתיד לא מעט הפתעות מעניינות.

גלריה

19 תגובות ל באופן אישי – ראיון עם רוברטו ריגי

  1. ועוד לא מתביישים לבקש 300 K ש' בדיחת השבוע עשו מהאופנוע שאולי היה שווה בשוק בלחץ בוא נאמר אולי 90 K

  2. לא כלכלית ובטח לא כאופנוע לרכיבה יומיומית . כן מתאים לפסל סביבתי בלבד ואו כקישוט לבית.

  3. אלי ברדה כתב שהוא מתכונן למכור 100 כלים השנה. אני מהמר על אולי חצי…בואו ונחכה עברנו כבר חצי ממנה. בהצלחה.

  4. כמה רעש סביב העגלות העלובות האלה…פאניגלה פאניזבלה את מי זה מעניין.ועוד בכסף שזה עולה מביאים כמה יפנים מהניילון שנותנים בראש ולא נתקעים כל חמש דקות בגלל שהם איטלקים עם נשמה.נשמה עלק.חתיכת זבל במחיר מופקע

  5. איזה אופטימיות ואפשר לחשוב שאודי ישנו להם את המחשבה = לא.

  6. אני בטוח שאתה גם לא מגיב כאן בשימך האמיתי. אתה מאלו זבי החותם שמסתתרים אחרי המקלדת ובטח גם לא מבינים כלום בדו גלגלי. אני לעומתך חושב שדוקאטי זה אופנוע טוב . אומנם לא כמו האופנועים היפנים, כי בסופו של יום איטלקי נשאר איטלקי, אבל זה אופנוע יפיפה שאין לו מתחרים ביופי. לגבי הטיב שלו. גם כאן אני חולק על דעתך. יתכן שהאופנוע יתקע מידי פעם, וגם זה אני לא בטוח, אבל עדים זה האופנוע היפה ביותר שיש.

  7. אתה לא מבין בכלל האופנועים. הדוקאטי הוא אופנוע מעולה. התקלות מגיעות לא ממש בתחילת הדרך. אלא בתקופה מאוחרת יותר . אומנם אין לו איכויות כמו האופנועים היפנים אבל עדין זה אחלה אופנוע.

  8. לדעתי אתם כאן נותנים לדוקטי במה יפה. וגם מגיע לו .

  9. דוקאטי היום לא רק מיצרת את האופנועים היפיים ביותר אלא שהאיכות שלהם לא נופלת מב.מ.וו או מהיפניים. מי שטוען אחרת פשוט לא רכב על דוקאטי בעש שנים האחרונות או שהוא סתם ילד שאי לו רישיון לDT50

  10. אין לכם כסף לקנות את הכלי הכי מתקדם ומפותח שיש היום אז אתם מתלכלכים על המותג הנהדר הזה.
    תעשו טובה, תרימו את עצמכם מהמחשב, תחזרו לעבודה ואולי יבוא יום וגם לכם יהיה דוקאטי.
    או שלא, כי אתם לא מבינים באופנועים

  11. אתה לא יודע שקינאה מכערת? אפילו נסיעת מבחן על כלי בסגנון הזה היתה מעיפה לך ת׳מוח. והכסף הנזיל שלי, אתה לא רוצה להיכנס איתי לפינות האלה, כי לא תדע איך לצאת מהן. האמן לי

  12. אתה תתפלא אבל אני מבין באופנועים לא פחות ממך ואפילו היה לי דוקאטי. אני לא מאלה שעושים ביד על זבל איטלקי בגלל שמישהו כתב פעם שזה אופנוע אקזוטי,אקזוטי הביצים שלי בטח לא המריצה הזאת.אז תמשיך לקרוא מוטו ותאכל את כל החרא שהם מאכילים אותך.יפה זה עניין של טעם ואני אבי עזרא מרמת גן יכול להגיד לך שהדבר היחיד שקשור באקזוטי באופנועים האלה זה שאתה צריך כרטיס אשראי אקזוטי אחלה שיפרקו לך את התחת של הכרטיס במוסך,כן,אני זב חוטם שצוחק עליך כי אתה זיין שכל,חי בלה לה לנד וגם אם היה לך כסף לא היתה קונה אבל אני יש לי רושם שאין לך גרוש בתחת אז אם אתה רוצה הלוואה דבר איתי אבל אני יתן לך רק בשביל אופנוע יפני כי אבי עזרא רוצה שתוכל להחזיר לו ולא שיגמר לך הכסף כי נשרף הקלאץ' ומנגנון הדזמו או הביצה שלי יצא מכיוון ועולה לסדר רק 120000 שקל ואין בארץ חלקים.

  13. למי שלא הבין
    מה שמייקר את מחיר הכלי אילו:
    הפרסום והמיתוג היקר …
    הבולמים מערכות הבלימה וכל התוספות שעולות ארגזים של כסף.
    נתקלתי במספר כלים יפניים שרוביהן שדרגו את המערות הללו ולא יצאו פחות ממאה אלף שקלים השקעה.
    לגביי המראה של הדוקאטי
    לדעתי אחד היפים

  14. אמן שתבין שסייג לחוכמה שתיקה ותשאיר לעצמך את השטויות שאתה פולט.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל