fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

עו"ד ענת ברדה | "נהג נקוב בשם"

עו"ד ענת ברדה | "נהג נקוב בשם"

פוליסה נקובה בשם הינה פוליסה שרק האדם ששמו מצויין בפוליסה יכול לנהוג בכלי הרכב המבוטח. אדם אחר אשר ינהג בכלי הרכב במצב כזה – לא יהיה לו ביטוח והוא יישאר ללא פיצוי, אלא אם הוא ייכנס לחריג.  

הכלל אומר: מי שנהג ברכב ללא ביטוח לפי פקודת הביטוח, או שהביטוח שהיה לו לא כיסה את שימושו ברכב לא זכאי לפיצויים לפי החוק.

החריג הוא: מי שנפגע כשנהג ברכב בהיתר מאת בעליו או מאת המחזיק בו, ללא ביטוח לפי פקודת הביטוח, או שהביטוח אינו מכסה את שימושו ברכב, והוא לא ידע על כך ובנסיבות העניין גם לא היה סביר שידע, יהיה זכאי לתבוע פיצויים מן הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים.

כלומר בהתקיים תנאים מסוימים, יהיה נפגע כזה זכאי לפיצוי אך לא מחברת הביטוח שהוציאה פוליסה נקובה בשם, אלא מהקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים – קרנית.

על מנת שנפגע אשר נהג ברכב אשר קיימת לגביו פוליסה לנהג נקוב, יוכל לתבוע פיצויים מהקרן, צריכים להתקיים שלושה תנאים מצטברים:

  1. הנפגע נהג בהיתר מאת הבעלים.
  2. הנפגע לא ידע שלא קיים ביטוח תקף עבורו.
  3. בנסיבות העניין לא היה סביר שיידע אי קיומו של כיסוי ביטוחי.

לפיכך, אי ידיעה בפועל אינה מספיקה מכיוון שבית המשפט בוחן גם אם לא היה צריך לדעת בנסיבות העניין שאין ביטוח תקף. פסיקת בתי המשפט נוטה להחמיר בבחינת התנאי השלישי, ורק כאשר קיימות נסיבות יוצאות דופן לא תקום חובה על נפגע לברר האם קיים כיסוי ביטוחי.  

כך למשל בפסק דין שניתן על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע בנסיבות בהן היו קיימים יחסי חברות בין בעל הפוליסה לבין הנהג, כי בין הנפגע לבין בעל האופנוע הייתה היכרות וחברות הדוקה ובנסיבות בהן יש ידידות בין בעל הרכב לבין נוהג הרכב חסר הביטוח, יכול שהאחד יסיק כדבר מובן מאליו שרעהו לא יכשיל אותו בנסיעה ללא ביטוח.

עוד נקבע כי אין דינה של ידידות לאורך זמן כדינה של היכרות אקראית, וכאשר לא מתקיימים יחסי קירבה וכאשר הנפגע כלל לא ביקש לבדוק אם הנהיגה על אופנוע הייתה מבוטחת – נפסק כי אין תחולה לחריג, והנפגע לא יהיה זכאי לפיצוי מהקרן.

לאור האמור לעיל, ובנסיבות המצומצמות בהן מוחל החריג, מומלץ מאוד לוודא קיומו של ביטוח "כל נהג" תקף לפני כל נסיעה.

 

האמור לעיל הינו למידע כללי וראשוני בלבד, ואינו נועד בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי. הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

2 תגובות ל עו"ד ענת ברדה | "נהג נקוב בשם"

  1. האם גם מורכב מחויב בביטוח ע"פ שם?
    או שישנו כיסוי על המורכב כל עוד בעל הפוליסה הוא הנוהג?

    • המורכב תמיד מבוטח.
      נוסף על כך רצוי לציין, כי במקרה החברים שמתואר בכתבה, אמנם קרנית תקבל את התביעה, אך סביר שלאחר מכן קרנית תתבע את החבר על סך הפיצויים ששילמה לחברו כך שאף אחד פה לא הרוויח חוץ מעורכי הדין

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל