fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

מיגון או איכון? מומחה סייבר על השירות החדש של איתוראן

מיגון או איכון? מומחה סייבר על השירות החדש של איתוראן

מומחה אבטחת סייבר, גיא מזרחי, רכש סובארו BRZ, רכב ספורט נוצץ וחדש, וכמובן שצייד אותו בכל ההגנות האפשריות. אחת מהן היא מערכת איתוראן שאפילו נדרשת ע"י חברות הביטוח לשם ביטוח מקיף.

אז מה זה בכלל איתוראן?
על פי אתר האינטרנט שלהם, המערכת של איתוראן משלבת בין מערכות טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי גניבה, לאיכון מדויק של מיקום הרכב ולתקשורת מהירה להעברת שדרים בכל מקום. המערכת משתמשת בטכנולוגיית רדיו (RF) ובטכנולוגיות (GPS/GPRS) לאיכון.

מה המידע שהמערכת יכולה "לראות"?
מיקום של הרכב בכל רגע נתון, האם הרכב נוסע או עומד, האם הוא בחוץ או בחניון תת קרקעי (תחת כיסוי לוויני או לא).
מכאן ניתן להסיק מגוון רחב מאוד של דברים החל ממקום מגורים, מקום העבודה, שגרת פעילות, מהירות נסיעה, מיקומים בהם אתם מבקרים באופן קבוע ומשך הזמן שאתם שוהים בהם, נהיגה "קבוצתית" עם מבוטחי איתוראן אחרים (מי הם החברים שלכם) ועוד.

כשלושה שבועות לאחר רכישת הרכב יצר איתי קשר דניאל מקשרי הלקוחות של איתוראן והציע לי שירות מעניין.
תמורת תוספת תשלום קטנה אוכל להתקין אפליקציה שלהם ולראות את מידע כגון היסטוריית הנסיעות שלי, מהירות הנסיעה, היכן חניתי לאחרונה וכו'.
אני מייד חובש את כובע איש הסייבר שלי, ושואל מי נתן להם אישור לשמור את המידע שלי? ודניאל עונה בפירוש שהם לא שומרים את המידע עלי. פה מתחיל שיח בעייתי על מה מותר לחברה לעשות עם המידע, בסופו אני מבקש שישלח לי את הסכם השירות.

מה עושה אפליקציית איתוראן? כך היא מתוארת באתר החברה:

"כמה פעמים שאלתם את עצמכם , איפה החניתם את הרכב?
מתי הילד חוזר עם הרכב? והאם הוא נוסע במהירות מופרזת?"

ברוכים הבאים לאפליקציה החדשה והמתקדמת של איתוראן.

האפליקציה שתאפשר לכם להתחבר לרכב בזמן אמת 24/7 וליהנות מהשירותים הבאים:

  • ● הצגת מיקום הרכב בזמן אמת
    ● צפייה בהיסטוריית נסיעות של 30 יום
    ● קבלת התראה על חריגת מהירות
    ● קבלת התראה על כניסה ויציאה מאזור שהוגדר מראש
    ● קבלת התראה על נסיעה בשעות שהוגדרו כאסורות
    ● קבלת התראה על הנעה / כיבוי של הרכב
    ● תזכורת לבדיקת מושב הילדים בעת כיבוי הרכב
    ● ניווט רגלי לרכב
    ● קבלת התראה על פעילות בלתי חוקית ברכב
    ● תזכורת לחידוש ביטוח/ טיפול תקופתי / חידוש רישיון רכב ועוד…

בשלב הזה כל לקוח אמור להיות מוטרד
העובדה שהמידע על לקוחות נאגר ונשמר מטרידה כיוון שבזמנים בהם מאגרי מידע נפרצים בכל יום, בימים שבהם חברות ענק מפסידות ברמה יומית בקרב מול פשיעת הסייבר, מידע שנאגר הוא על בסיס זמן שאול עד שיודלף בצורה כזו או אחרת.

אני מאמין שאין סיבה אמיתית לשמור את המידע, ובטח לא בתצורה 'חשופה' כזאת. מידע כמו הרגלי ביקור במקומות, שגרת חיים, מהירות נהיגה וכו' הוא מידע אישי ובצירוף עם שם, ת"ז, טלפון, מספר רכב וסוג רכב – זה מידע מאוד רגיש ומאגר מידע כזה הוא בעייתי מאוד.

נושא מטריד נוסף הוא מהימנות עובדי החברה והיכולת של גורם זר להשפיע עליהם, לשחד אותם או להוציא מהם מידע אישי על לקוחות בכל דרך שהיא.
העובדה שהמשטרה יכולה לקבל את המידע מטרידה אף היא. הלקוחות משלמים על שירות שעלול להפליל אותם אם המשטרה רק תרצה.

במידה והחברה אכן זקוקה למידע הזה מכל סיבה שהיא עולה השאלה אם אפשר לשמור את הנתונים בתצורה שלא תהווה פגיעה בפרטיות. התשובה לשאלה הזו היא כמעט תמיד כן, אך לצערי, השירות שהחברה מציעה מראה לי בבירור שלא נעשו צעדים בנושא.

כיוון שההצעה של דניאל כללה מידע היסטורי – אני מבין שהחברה שומרת את המידע הזה. עובדה שהטרידה אותי. כמובן שנשאלת השאלה האם שמירת המידע 'נדרשת' והאם הסיכון הזה שווה.

סעיף 21 בחוזה של איתוראן מדבר על שמירת המידע וההתחייבות של החברה לנהוג במידע. הסעיף מצורף.

החברה רשאית ונדרשת כמובן לסודיות המידע על פי חוק הגנת הפרטיות אך במקביל היא גם נדרשת למלא את החוק (למסור את המידע באם התקבל צו בית משפט) וכן למסור את המידע למשטרה ולחברת הביטוח "בנסיבות המתאימות".

לכן בתאריך 4.2.2020 ביקשתי להתחבר לשירות, רק כדי להבין מה המידע שכבר שמור עלי. המידע שלי, על השרתים שלהם, ללא שביקשתי את זה קודם לכן.
קיבלתי את הרכב ב-19.1, הנסיעה הראשונה שלי איתו הייתה ישירות מהסוכנות אל כביש 38, הסיבוב של נס הרים.

כל הנסיעה תועדה כמובן, כולל מהירות בכל אחד מהמקטעים.
מהרגע שלקחתי את הרכב ועד היום, יש תיעוד מלא של מעקב אחרי הרכב שלי בשרתי חברת איתוראן. התיעוד לא היה נגיש לי עד שלא שילמתי את "הכופר" תמורתו, שירות של 8 ₪ בחודש. זאת מבלי שמראש ביקשתי לשמור את המידע עלי, גם ברגעים אלה, כשאני מנוי לשירות, אין לי שום דרך לבטל את המעקב אחרי או לנהל ולמחוק אירועים.

מה שיפה בכל העניין הזה הוא שאין לנו באמת ברירה. החברה החליטה לשמור את המידע, אני זקוק לשירות שלהם כיוון שאין לי דרך לבטח את הרכב ללא איתוראן, אין לי שום דרך "להישכח" משרתיהם.
אנחנו עוד לא יודעים לגבי הנהלים בשאר חברות האיכון ומניחים שאיתוראן לא היחידה שעובדת בצורה זאת ולכן מביאים את המידע הזה לידיעתכם, כך תוכלו לעשות בחירה מושכלת, לדעת לשאול את השאלות הנכונות וכמובן – להבין את ההשלכות.

פנינו לחברת איתוראן לקבלת תגובתם ונכון לרגע זה עוד לא התקבלה תגובה.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

4 תגובות ל מיגון או איכון? מומחה סייבר על השירות החדש של איתוראן

  1. וואוו, באמת גילית את אמריקה
    וחברת הסלולאר שלך לא יודעת היכן ומתי היית שלא לדבר על גוגל ואפל, למשטרת ישראל פנית בשביל לקבל את המידע על היכן הרכב שלך היה אותו הם אוספים באמצעות מצלמות.
    ושכחנו את פייסבוק שמאזינה לך, לכל אילו כבר אשרת לעקוב אחריך ???

  2. איזה בני אדם תמימים, ואצאפ, פייסבוק ושות׳ לא חודרים לפרטיות, חחחחח

  3. כתבה מעניינת הנושא חשוב ומעורר שאלות חשובות בנוגע לפרטיות.

  4. כמי שעוסק במערכות מידע, הכל אפשרי, וללקוח אמורה להיות בכל רגע נתון האפשרות של למשל לשמור היסטוריה או לא. נכנס לאיזור אישי, מוריד סימון של האופציה הזו, ומאותו רגע לא נשמר כלום. כמה פשוט, כמה החברות לא רוצות לאפשר את זה. רק כסף לקחת, זה הקטע.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל