fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
סטפן
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC

לשנה טובה ובטוחה: טיפים לרכיבה בלילה

לשנה טובה ובטוחה: טיפים לרכיבה בלילה

סטפן אבנדיצ'י

צילום: אליה ספינופולוס

כמו בכל שנה, גם בראש השנה הזה מצפה חוויה מגניבה לאלפי רוכבים שיסעו ביחד לאחר ערב החג, באמצע הלילה למרגלות הר מצדה, וכמו בכל שנה אכתוב מספר מילים כדי להגביר את המודעות לבעיות הקיימות במבצע שכזה.
אסקור בהתחלה את הסכנות הקיימות באופן ממוספר, ואתייחס לכל אחת בהמשך:

1– הבעיה הגדולה ביותר שיש ברכיבה בחושך היא, שאנחנו לא רואים את מה שמסביב לאובייקט שעליו אנחנו מסתכלים, דבר שמקשה עלינו לאמוד את מימד העומק, ומכאן גם את המרחק.

2– יש לנו גם בעיה בירידות שבין ערד לסדום (ובאופן כללי ברכיבה בפניות בחושך) והיא, שאלומת האור בפנסים הקדמיים שלנו מאירה רק קדימה ולא לצדדים כנדרש בפניות.

3– דבר נוסף הקיים לרעתנו ברכיבת חג זו, שאנחנו בוחרים לרכב בשעות שהגוף שלנו רגיל לישון.
ומה עם ארוחת החג הענקית שלפני ?

4– אנו רוכבים ביחד עם המון אנשים שאנחנו לא מכירים.

5– אנחנו לא מודעים מספיק לעקרונות המומלצים ברכיבה בקבוצה וגם בלתי אפשרי ליישמם עם אנשים שלא מכירים. יש לנו גם נטיה להתמקד יותר מידי זמן ברוכב לפנינו.

6– קיימת בתוכנו התרגשות רבה מהמעמד הזה (לרכב בחברת אלפי רוכבים אחרים) וזה גורם לחלקנו לעשות שטויות . .

התשובות

1– הפתרון הוא להגדיל מרווחי בטחון ע"י שמירת מרחק גדול מהרגיל ממי שלפנינו ולהאיט את מהירות הנסיעה באופן כללי. דבר נוסף הוא שחייבים לנקות היטב את משקף הקסדה או בעת הצורך, אפילו להחליפו. קחו איתכם אמצעי ניקוי למשקף כי אולי תזדקקו לזה.

2– בפניות, להאיט מאוד את קצב הנסיעה שלנו ולהתמקם במרכז הנתיב.

3– מומלץ לנסות לנוח מעט אחרי הצהרים של ערב החג והכי חשוב זה לאכול מעט מהרגיל כדי למנוע את הכבדות שישנה אחרי ארוחות חג ענקיות.

4– להביט במראות שלנו יותר מהרגיל ולהיצמד לימין כשמבחינים באופנועים מהירים מאיתנו. להתכונן גם לפעולות לא צפויות של אחרים. לקראת כל האטהבלימה שהיא, להפעיל את אור הבלם מוקדם מהרגיל עם לחיצה עדינה על ידית הבלם (ללא בלימה בפועל), כדי לסמן מבעוד מועד על הכוונה לבלום. כמובן שאותו הדבר עם האיתות: אותתו מוקדם מהרגיל בכל שינוי שאתם עושים כדי להזהיר את הסביבה על כך.
התנהגות רוכבים משתנה בחברת אנשים רביםחדשים והופכת לבלתי צפויה, שימו לב!

5– כשרוכבים בקבוצה, מומלץ לרכב באופן מדורג בנתיב הימני וכשמגיעים לפניות, להגדיל את המרחקים בין אחד לשני ולעבור למרכז הנתיב. לא להתמקד יותר מידי זמן ברוכב שלפניכם, אתם מאבדים עקב כך נתונים חשובים בכביש שדרושים לתכנון נכון של הרכיבה. אם וכאשר, עיקפו אך ורק משמאל!

6– הגדילו כמה שיותר את המרחב האישי סביבכם ע"י שינויים מתמידים במיקום שלכם בכביש.

צילום: יואב זהר

באופן כללי

תעשו יותר עצירות מנוחה בדרך, כדי לשמור על עצמכם רעננים ככל האפשר וגם כדי לוודא שכל אחד מהחבורה שיצאה לדרך, הגיע.
קחו אתכם בקבוק מים לדרך (ותשתו ממנו הרבה), פנס, ומי שיכול, גם כלי עבודה מינימליים.
התלבשו בלבוש בהיר וגם זוהר אם אפשר. בלילה כנראה יהיה מעט קריר ובדרך חזרה כנראה שיהיה חם, התלבשו בהתאם.

חשוב מאוד
: הפעילו איתות בכל סטיה ושינוי כיוון שאתם מבצעים !
כמו כן הפעילו את אור הבלם מוקדם מהרגיל!
תדאגו שהמראות יהיו תקינות.
אם אתם מרכיבים מישהו, העלו מעט את לחצי האויר בצמיגים.
בלילה, חיות בר רבות יוצאות החוצה למרחבים הפתוחים ואוהבות גם את הכבישים, היזהרו !
רגע לפני שעולים על האופנוע בדרך חזרה, איכלו משהו קל ואנרגטי.
בדרך חזרה לפי נסיוני, יש לגוף נטיה חזקה להרדם: עצרו בצד כל פעם שאתם נתקפים בזה ותקפצו במקום כ-10 פעמים (זה מצחיק, אבל מציל חיים).

ולבסוף, אני מציע שכל מי שיש לו טיפים נוספים, ישתף כאן את כולנו !

לסיום זכרו:
בדיוק כמו שכיף לנסוע באווירת חג כדי לראות זריחה ייחודית של ראש השנה בחברת אלפי רוכבים, כך גם זה עלול להסתיים לא כמו שציפינו . . .

חג שמח, רכיבה מהנה ושמרו על עצמכם


סטפן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל