fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

וידאו: מאחורי הקלעים של מבחן מסלול בפצאל

וידאו: מאחורי הקלעים של מבחן מסלול בפצאל

אסף לביא

צילום: עדי בראון

05:30, מסלול פצאל

השמש מציצה מבעד להרים, עולה מעבר הירדן אל מסלול פצאל, שערי הברזל נפתחים ואל המסלול נכנס צוות מוטו דוגרי רכוב על 3 אופנועים ו- 3 מכוניות, אחת מהן נושאת את הסוזוקי GSX-R1000R החדש לשנת 2017. אנו מתחילים להתמקם באיטיות, רובנו פקחנו את העיניים לפני שעות בודדות לאחר שעצמנו אותן שעות בודדות קודם לכן.

אני עושה את דרכי מצפון הארץ, על קטנועי הנאמן, לפני היציאה ולבקשתו של אבי בדקתי לחצי אוויר והעפתי מבט בקטנוע. הכל נראה תקין. וכך, באפלה מוחלטת, בקור מבורך ודרך מטח חרקים שהותיר אותי בראות מוגבלת יצאתי לדרכי. בתחנת הדלק הבאה אעצור לנקות את המשקף, תחנה אחרי השמש כבר תהיה כל כך חזקה שגם את המשקף הנקי אחליף באחד כהה שיסנן מעט את קרני השמש שהחליפה את מזג האוויר מקריר-נעים לחמים-מגעיל. בדרך מתנגנים בראשי שירי קאנטרי ובלוז כנעני.

בכביש 90 לדרום אני חולף על פני נוף מדברי-הררי מדהים, אם לא מעבר הגבול אותו עברתי לפני דקות אחדות, הייתי משתכנע לעצור ולהתבונן באותו הנוף למשך השעות הקרובות, אבל המציאות נושכת וכואבת ועל המסלול בפצאל עוד רגע מתחילה הפעילות. שער הברזל נפתח שנית, הפעם אני נכנסתי, כמעט מעולף משינוי הטמפרטורה הקיצוני. כמה קילומטרים לפני הפניה למסלול, על כביש 90, שניה אחת של חוסר תשומת לב, רגע עד שנזכרתי מה אומר שלט משולש שבתוכו סימן קריאה, ואני מוצא את עצמי חצי מטר באוויר על קטנוע במשקל כבד ועל מהירות שהשתיקה יפה לה.

ירדתי מהקטנוע קילפתי את המעיל והורדתי את הקסדה, הייתי אדום כמו עגבניה והייתה לי שריטה בולטת מתחת לעין, חבר אמר לי לענות על השאלה "מה זה?" ב- "אתם צריכים לראות את הבחור השני", אבל זה היה קוץ סורר בקסדה שהתגרד לי על הפרצוף כמו סליידר על האספלט.

על הגריד כבר מחכים האופנועים, כולם נבדקו ואושרו לעלות על המסלול, אך לפני כן יש לעבור תדרוך, אחריו ניתן האות לעלות על ציוד ולהתמקם על האופנועים להקפת היכרות עם המסלול, ושוב תדרוך קצר אחרי הכרת המסלול.

טיפת זיעה עשתה את דרכה מטה על פני בזמן שהתמקמנו בעמדות הצילום, סוחבים את ציוד הצילום – שיקר כמו שהוא כבד. אנחנו עוד נתגעגע לטיפת זיעה. הייתי צריך להקשיב לנימיץ כשכתב בקבוצת הוואטסאפ להביא מגבת.

על המסלול עולים הרוכבים: בוחני מערכת מוטו דוגרי, בוחנים אורחים, בעלי ג'יקסרים משנתונים קודמים ואולג שארקי, חובב ג'יקסרים מושבע וחיית פעלולים על אופנוע ורכב. מספר הקפות, בדיקת ציוד, והקצב עולה… מסלול פצאל לא נבנה כדי לארח את הסבב הבא בסופרבייק העולמי, לפחות לא במצבו הנוכחי, כשזמן ההקפה עליו הוא פחות מדקה. על המסלול היו, בנוסף לג'יקסר 1000R אותו התכנסנו לבחון, גם אמ.וי אגוסטה F3 RC בנפח 675 סמ"ק, אופנוע זריז, קצר, קל ומכוון מסלול. SV1000S בתחילת שדרוג לעבודת מסלול, GSX-R1000 מהדגם הקודם ואחד חדש בגרסה הרגילה. גם הקטנוע שלי מצא את עצמו על המסלול כשהצלם מורכב עם פניו אחורה, ומאחורינו אולג על הג'יקסר 1000R. אולג כמובן לא ויתר ועלה גם עם המיאטה לסשן השארת גומי על המסלול כששם את האוטו על הצד בכל פניה של המסלול.

כל בוחן רכב על אופנוע אחר בתורו לשם השוואה בין הג'יקסרים השונים – שניים מהדור החדש, כל אחד בגרסה אחרת, אחד מהדור היוצא, וחלק גם רכבו על ה- MV לשם נקודת השוואה לסופרספורט זריז וקל על אותו המסלול – אין ספק שמסלול בגודלו של פצאל גם סופרספורט קל בנפח 600 סמ"ק זה די ויותר.

החום מכה בנו, מקצר את השהות בחליפות ומאלץ את הבוחנים לצאת להפסקות שתייה ומנוחה בצל בתדירות גבוה מהרגיל. תנאי ההרצה לאופנוע המבחן וגודל המסלול אילצו אותם לרכוב לאט יותר ולבחון בעיקר את התנהגות האופנוע ופחות את אופי המנוע, גם בהגבלות האלו ניתן היה להרגיש את המנוע, מלא המומנט והכוח ולהעריך את יכולותיו. גם ציוד הצילום אמר את דבריו כשהתחמם יתר על המידה ונאלץ לצאת להפסקה, בעל הציוד לא קיבל בברכה את הרעיון שלי לצנן אותו בעזרת מים, וחבל. באחת ההפסקות הכין אריק, הבוס הגדול, פריסה למופת שהחזירה כוחות אבודים, ונתנה זמן להחליף חוויות רכיבה ועוררה דיונים בין הבוחנים – כנראה החלק הכי חשוב במבחן דרכים. כל רוכב בעל אופי, רוצה וסגנון רכיבה שונים, הדיון מייצר את החוויה השלמה, זאת שבוחן יחיד מתקשה להעביר.

סשן הרכיבה האחרון התקיים לשם צילום, כמה הקפות לשואו, מאיר ואולג על ביצוע הווילים וגם על ביצוע הדריפטים, אולג במכונית "רודף" אחרי מאיר על הג'יקסר. ועוד וידאו של אולג מבצע שמיניה על הגז בין שני הג'יקסרים החדשים, אחריו כבר רדף ניסים ברדה, בתחתונים, לא עלינו. את התוצאות תוכלו לראות בגלריה ובסרטון. בסוף יום, סביבות השעה 10 בבוקר, כבר נסגר שער הברזל מאחורינו ואנו עושים את דרכנו חזרה, לא למנוחה חס וחלילה, עכשיו רק מתחילה העבודה לסגירת הכתבה.

שוב – תודה גדולה לכל מי שעזר (פירוט נרחב בסרטון) ביום המסלול ובעיקר למיקי יוחאי על הפקדת מפתחות המסלול בידינו ולכל חברי מערכת מוטו דוגרי והבוחנים האורחים על הנתינה והעזרה בהפקה, נתראה בקרוב שוב.

3 תגובות ל וידאו: מאחורי הקלעים של מבחן מסלול בפצאל

  1. מה זה עם תחתונים על המסלול
    בצפון סגרו מסלול על פחות מזה

  2. סרטון ברמת על. תמשיכו לעשות דברים מדהימים

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל