fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

עו"ד ענת ברדה | חשיבות ביטוח חובה

עו"ד ענת ברדה | חשיבות ביטוח חובה

צילום: רונן טופלברג

ביטוח חובה כשמו כן הוא – חובה לעשות אותו. על פי החוק במדינת ישראל (פקודת ביטוח רכב מנועי וחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים) –  אסור לנהוג ברכב שאינו מבוטח בביטוח חובה.

ביטוח חובה הינו ביטוח המכסה נזקי גוף אשר נגרמו בתאונת דרכים לנהג, לנוסעים בכלי הרכב ולהולכי הרגל, להבדיל מנזקי הרכוש אשר אינם מכוסים במסגרת ביטוח החובה.

החוק מאוד ברור – חובה לנהוג ברכב עם ביטוח חובה. אדם אשר נוסע ללא ביטוח חובה מבצע עבירה פלילית והוא צפוי לעונשים אשר קבועים בחוק.

מעבר לכך – אדם אשר נוסע ללא ביטוח חובה לא יוכל לקבל את הפיצויים אשר מגיעים לו בגין נזקי הגוף אשר נגרמו לו כתוצאה מהתאונה, וכאשר מדובר בפגיעות קשות המשמעות חמורה.

הפיצויים בגין נזקי הגוף מורכבים ממספר ראשי נזק ובין היתר כאב וסבל, הפסדי שכר, אובדן השתכרות, הוצאות רפואיות ועזרת צד ג' וסיעוד. נפגע תאונת דרכים אשר אין פוליסת ביטוח חובה תקפה לגביו יישאר ללא כל פיצוי וייאלץ לשאת בהוצאות הרבות שעלולות להיות לו מכיסו.

כמו כן, כאשר הנפגע הוא הולך רגל או נוסע ברכב, יוכל נפגע כזה לתבוע את הפיצויים המגיעים לו מגוף ממשלתי בשם "קרנית". קרנית תפצה אותו על נזקי הגוף אשר נגרמו לו, בדיוק כפי שהיתה מפצה חברת ביטוח, ולאחר מכן תחזור קרנית בתביעת שיבוב אל הנהג שנהג ללא ביטוח חובה ותתבע אותו על כל סכום הפיצויים ששילמה לנפגע.

כלומר נהג ללא ביטוח חובה אשר פוגע באדם אחר יהיה חשוף לתביעה על נזקי הגוף אשר נגרמו לאדם האחר, ואם הפגיעה שלו קשה סכום הפיצויים יכול להיות גבוה מאוד.

בעניין זה חשוב לדעת שגם לבעל הרכב יש אחריות במקרה כזה. אם התיר בעל רכב לאדם אחר לנהוג ברכב שלו מבלי שיש לרכב ביטוח חובה תקף – גם בעל הרכב יהיה אחראי וקרנית תוכל לחזור בתביעת השיבוב גם אליו ולתבוע גם אותו על סכום הפיצויים אשר שילמה לנפגע.

 

האמור לעיל הינו למידע כללי וראשוני בלבד, ואינו נועד בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי. הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

הכותבת הינה עורכת דין המתמחה בתביעות בגין נזקי גוף עקב תאונות דרכים.

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל