fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
MV קוביה
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר

מסע מוטו2: הפעם בגרסת האופנועים

מסע מוטו2: הפעם בגרסת האופנועים

אסף לביא

צילום: אריק רוזנבלום

אחרי ששנה שעברה לקחנו 18 קטנועי 125 לרכיבה מתל אביב לטבריה וחזרה, החלטנו הפעם לעשות את זה עם שינוי קטן  – אופנועים במקום קטנועים.
רוב רוכבי המסע הקודם הצטרפו אלינו לסיבוב השני, שוב פעם הותרנו סוכנויות ריקות מאופנועי 125 והופתענו לשמוע שההיצע שלהם נמוך בהרבה מזה של הקטנועים, לא של הכלים הזמינים בשוק – אלא של אופנועי המבחן, אולי בגלל שרובם במחיר כפול מזה של קטנוע?
הצוות המנצח על האירוע – אריק ושניר, החליטו להוסיף למסע הפעם גם רכב ליווי, בעיקר בגלל שלאופנועים אין תאי אחסון ופחות נוח לקשור עליהם את הציוד, כלומר בשביל לנתק את הבוחנים מהאופנועים ולתת להם אפשרות לרכב על כולם בלי דאגה לציוד שלהם.

יצאנו לקניות, ארזנו תיקים והכנו את האופנועים. יצאנו מתל אביב בצהריים המאוחרים כשגם הפעם אנחנו נכנסים לשעות העומס בכבישים, בחסות פקקי הערב אנחנו נוסעים מהר מהתנועה ולא מרגישים את חיסרון המנוע, נראה שזאת הדרך הטובה ביותר לטייל עם אופנוע קטן בכביש מהיר.
חבורת האופנועים מכילה סוגים רבים – החל  מאופנועי אנדורו, סופרמוטו, קסטום, נייקד, דו"ש וגם אופנוע קטן ממדים.
סוזוקי נתנו את ה-GSX-S125 כשגרסת ה-R לא זמינה למבחן לצערנו. הונדה נתנו לנו את ה-CB125 כשהמונקי וה-MSX לא זמינים גם הם. מתוצרת ימאהה מגיע MT-125, עם הרוכב שלו, וה-YZF-R125 לצערנו לא זמין למבחן. KTM עם דיוק 125 בלבד, פאנטיק 125 בגרסת סופרמוטו, SWM עם דו"ש וסופרמוטו, בטא עם ה-RR125 מרובע הפעימות, דיאלים עם ה-VJF125 ומבית קיוואי – בנלי הצטרפו אלינו הבנלי TNT 125 טורנדו, קיוואי K-Light, קיוואי סופרלייט וקיוואי TX125, כשמאחור נשארים ה-RK-F125 וה-RKS125, הראשון נעצר ברחובות תל אביב בגלל בעיית טעינה, עליה נדבר בהמשך, והשני פשוט נשאר בבית בגלל חוסר התאמה בין מספר הבוחנים לבין מספר האופנועים, ניסינו לבדוק האם יש דרך שבוחן ירכב על שני אופנועים במקביל – לצערנו לא מצאנו פטנט כזה, לתשומת לב חברות הביטוח…

באחת הצמתים אני עומד ברמזור ליד הקיוואי קיילייט ומזהה שתאורת לוח השעונים שלו חלשה, הבוחן כמובן גם כן שם לב לזה ובעצירה הבאה האופנוע דומם, האיבחון – בעיית טעינה, נשמע מוכר? נכון, כבר היה לנו אחד כזה, גם מאותו המותג. בטלפון לסוכנות מגלים לנו שהבעיה מוכרת והיא מוגבלת רק למשלוח הראשון של האופנועים שהגיע לארץ וטופלה במשלוחים העתידיים; זה קורה לטובים ביותר, גם ב.מ.וו סבלה מזה מוקדם יותר בשנה שעברה עם יציאת מנוע ה-850 החדש שלה. לבסוף אנחנו נאלצים להיפרד מהקיילייט המדליק שלא מניע ומחליפים את המצבר שלו בזה של הסופרלייט הגיבור ולוקחים אותו לאחסנה זמנית אצל מכר בדרך.
משם אנחנו יוצאים עם אופנוע פחות ורוכב עודף (אך לא מיותר), זה תופס מקומו כמורכב. העצירה הגדולה הבאה כבר במגידו, כל הרוכבים החליפו ורכבו על כ-90% מהכלים, נשארת להם עוד דרך לא ארוכה עד היעד. אנחנו מחליפים חוויות ואפילו מצליחים למצוא פיבוריט משותף, אבל זה עוד לא הזמן לסיכום, אנחנו ממשיכים את דרכנו אל היעד ומסיימים החלפות כלים כך שכל רוכב טעם מכל אופנוע, אני ממשיך את את הערב על הסופרלייט שהיה צריך להיקרא סופרנוח – מלווה את השיירה כמאסף, כל כך רציתי באותו הרגע להוריד קצב, ליהנות מהתחושה ומהכלי, יש משהו שרק קסטום – ולא משנה נפחו, מסוגל לספק; אופנוענות טהורה, מרוכזת וחזקה, כמו אספרסו טוב או כוס קפה שחור מבושל, למחוספסים שבינינו.
אחרי לילה עמוס חוויות, אוכל, רוק'נ'רול וסיכום אנחנו מתעוררים ליום שני בו אנחנו רוכבים לא רק חזרה למרכז אלא גם לכבישים היפים של האזור – האחד יער שוויץ בואכה פוריה והשני בדרכנו לדרום רמת הגולן מחוף כורסי. לצערנו דווקא אל הכביש היפה באזור, ואולי גם בישראל, כביש מבוא חמה על גבול ירדן – אנחנו לא מגיעים.
בכבישים האלה אנחנו מקבלים עוד קצת פרספקטיבה על האופנועים, זהו כמובן לא מבחן מלא, וגם לא השוואתי, זאת רק התרשמות ראשונית:

 

בטא RR125 4T

כבר בפעם הקודמת שרכבנו על הבטא טיפה התאהבנו, משהו בכלי הזה מזכיר לנו חדוות נעורים מבלי לוותר על יכולות מאוד גבוהות בהשוואה לנפח. המתלים נהדרים וההתנהגות משרה ביטחון רב, כל זאת כמובן ברכיבה בשטח – שכן מחוץ לעיר הוא, ואין פה כוונה להיות קלישאתיים, דג מחוץ למים. לזכותו מנוע חזק ועיצוב כמעט זהה לדגמי האנדורו המקצועיים.

 

SWM RS125

הפתעה גדולה מאוד בתחום המנוע, התנהגות סבירה פלוס מחוץ לשטח גם כשהמהירות עולה, מושב נוח גם לנסיעה ארוכה, בגבולות ההיגיון. העיצוב האולד-סקולי דווקא קנה אותנו והתרשמנו מאוד מהאיכות הכללית. מרגיש הרבה יותר דו"ש מאשר אנדורו, וזה נאמר כדבר מאוד חיובי.

 

SWM SM125

תוסיפו לכל מה שכתבנו מעלה יכולת תקיפת פניות מרשימה, גובה מושב נמוך יותר ומעט יותר קשיחות ותבינו בדיוק למה רבנו עליו בכל החלפה.

 

פאנטיק Casa 125

כאן כדגם האנדורו מוסב לסופרמוטו, אכן מרגיש כזה מבחינת אבזור אך מפצה במכלולים מהרמה הגבוהה ביותר, מתלים, בלמים, ג'אנטים וכל יתר החלקים מרגישים כאילו נקנו בכסף רב ובפער גדול מהמתחרים. מתי פעם אחרונה ראיתם אופנוע בנפח הזה עם מתלים בעלי כל הכוונונים? בנוסף גרסת הקומפטישן עליה רכבנו מקבלת, בין היתר, אגזוז עם סאונד שגרם לנו למשוך ולמשוך.

 

בנלי TNT 125 טורנדו

קטן הממדים והגלגלים הפתיע אותנו מאוד, שמר על קצב עם הגדולים והיה אפילו נוח מהם לרובנו. ההתנהגות קלילה והלא מעייפת והשובבות פשוט קנו אותנו. כמעט מושלם.

 

קיוואי TX125

הדרך הטובה לתאר אותו תהיה כאופנוע בעל צמיגי שטח, אם תקחו אותו לשביל ותפוצצו איתו גז בחברת הבטא וה-SWM הוא יחפש אבן גדולה להתחבא מאחוריה, אבל בנסיעת שבילים רגועה וכל עוד משאירים את סף הדרישה נמוך, הוא פרטנר נהדר לכל.

 

קיוואי סופרלייט

נוח ברמות, מלא חן אך פשוט וחלש. יכול להיות מוגדר כמושלם – אם דרישת הרוכב היא אופנוע ותו לא. הקסטום הזול בישראל.

 

KTM דיוק 125

מעוצב, מחודד ואיכותי, המנוע מעט חלש בהשוואה למנוע המינרלי (שמותקן כאן על הבטא, הפאנטיק והימאהה) אך מפצה באיבזור ומסך TFT גדול שניסינו לקלוט בו ירדן ולשבת לידו בלילה לרגלי המדורה – לצפיה בטלוויזיה. המלצה למהנדסים: אפליקציית נטפליקס.

 

הונדה CB125R

עושה הכל טוב, נראה מיליון דולר ומרגיש חדש ומרענן. המנוע לא מפלצתי, מצד שני ההבדלים בינו לבין החזק ביותר כאן זניחים. רמת גימור גבוהה במיוחד.

 

ימאהה MT-125

אין לנו מילה רעה לומר עליו, חוץ מהעיצוב – אבל זה באמת עניין של טעם אישי. חבילה טובה ואיכותית. מרווח ונוח גם לגבוהים. האיבזור דל בקטגוריית המחיר שלו.

 

דיאלים VJF 125

גדול, מרווח מאוד ונוח, מצד שני מרגיש מאוד זול וחלש. הפתיע אותנו מאוד דווקא כשהכביש מתפתל. נוסך הרבה ביטחון, למרות בלמים חסרי רגש. עיצוב ספורטיבי וגדול עם אור כחול ללוח השעונים, מה צריך בן 16 יותר מזה?

 

סוזוקי GSX-S125

זוכרים את הפייבוריט ממגידו? תכירו את הניסיון הראשון של סוזוקי להיכנס, סוף סוף, לקטגוריית ה-125 בישראל – והוא נהדר! זריז, חזק, מעוצב, נוח וחלק. אם היינו בוחרים מנצח זה היה הוא. אבל אנחנו לא.

 

איך מסכמים מבחן לבני נוער? אולי באימוג'י, אם זה עדיין באופנה: ???????? ???????? ❤️❤️????

תודה לאדם רודן על העזרה בצילומים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל