fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
סטפן

יומסלול | מסלול קרמונה – מעוז הקיסר

יומסלול | מסלול קרמונה – מעוז הקיסר

כתבה: בלה ליטינצקי | צילום: Photohouse, עידן גרינברג

 

איפה

Cremona היא עיר קטנה במרכז עמק פאדאניה שנמתח בין מילאנו במערב ועד לים האדריאטי במזרח. הדבר המעניין האחרון שקרה כאן היה בשנת 1644 כאשר נולד כאן גדול אומני בניית כלי המיתר, אנטוניו סטראדיבארי. קרמונה, השוכנת על גדתו הצפונית של נהר הפו (Po), מסמנת את הגבול בין מחוז אמיליה רומאניה לבין מחוז לומברדיה. גבול ששורטט לראשונה על ידי יוליוס קיסר כאשר הפכה קרמונה למבצר הרומי הראשון מצפון לנהר. בנוסף לכך, מפורסמת קרמונה בזכות ממתק הטורונה שובר השיניים שמורכב מקצף ביצים עם סוכר ודבש בתוספת אגוזים ושקדים שלמים, להעצמת אפקט ריסוק הלסתות.

 

מיקום

מסלול קרמונה ממוקם כ-25 ק"מ מחוץ לעיר עצמה, בתחום שיפוטה של עיירה שנקראת סאן מרטינו דל לאגו.
המסלול לא ממוקם בקרבה לאוטוסטרדה ולמגיעים מכיוון דרום ומזרח מומלץ להמשיך ולצאת מהכביש המהיר בקרמונה עצמה ואז לחזור אחורה את 25 הק"מ שמפרידים ביניכם למחוז חפצכם.

 

המתחם

מתחם המסלול כולל שני פאדוקים, פנימי וחיצוני, המופרדים על ידי בניין מוארך שמאכלס את דלפק הקבלה, חדר התדרוך הממוזג, חנות הצלמים, חנות צמיגים וסנק-בר בקצה הרחוק של המבנה.
הפאדוקים מאובזרים בשקעי חשמל (דרוש מתאם מסוג קמפינג / תעשייתי). אגב, שקעי החשמל ממוקמים לאורך היקפו של הפאדוק וכדאי להצטייד בכבל מאריך למקרה שלא תתפסו מקום צמוד לשקעים.
בצידו השמאלי של הפאדוק הראשי נמצא בניין המסלול, בו תמצאו מספר בוקסים זמינים להשכרה במהלך ימי המסלול, שירותים ומקלחות נקיים ומסודרים וגם מסעדה בקומה השנייה. מעל המסעדה ישנה מרפסת עם תצפית לכיוון ישורת הזינוק של המסלול.
בצדו השני של הפאדוק, בדיוק מול המסלול הראשי, תוכלו למצוא את מסלול הקארטינג/ מינימוטו שמהווה חלק מהמתחם.
שימו לב: אין תחנת דלק במתחם המסלול, עקב כך מומלץ להצטייד בג'ריקן כדי לא להיתקע בלי דלק!

 

ימי מסלול

רוב ימי המסלול בקרמונה מאורגנים על ידי המסלול עצמו, מה שמבטיח מחיר נגיש וכמות נכבדת של תאריכים זמינים. רוב ימי המסלול נערכים במתכונת Open Pit Lane וניתן לרכוש יום שלם או חצי יום ולרכב ללא הגבלת זמן. לעיתים רחוקות מארגן המסלול ימים מחולקים לסשנים לפי זמני הקפה, ופעם בשנה מארגן המסלול מרוץ סיבולת (אנדורנס) פתוח לחובבים. בדרך כלל מדובר על מרוץ של שעתיים, לקבוצות של 4 משתתפים.

ההרשמה והתשלום לימי המסלול נעשית דרך אתר המסלול ומותנית במילוי טופס פרטים באתר. כמו כן, במהלך הזמנת יום המסלול ניתן לסמן רצון למקום בבוקס, אך התשלום (הלא גבוה) וההזמנה של הבוקס מתבצעים עם ההגעה למתחם, על בסיס מקום פנוי. עוד נציין שקרמונה הוא אחד המסלולים היחידים באיטליה שמבטח את הרוכבים שמגיעים לימי המסלול בביטוח נזקי גוף, כלול בעלות יום המסלול.
כמובן שישנם גם ימים שמורים למארגנים חיצוניים, בהם נעשית ההרשמה דרך המארגן עצמו.

 

ציוד חובה

הנהלת המסלול שומרת לעצמה את הזכות לאסור כניסתו של רוכב למסלול, אם ציוד הרכיבה לא תואם את הנהלים או אם הציוד במצב גרוע שפוגע ביכולתו להגן.
הכניסה למסלול מותנית בלבישת ציוד מגן מלא הכולל: חליפת עור שלמה (או עם רוכסן לאורך כל ההיקף), מגף רכיבה ממוגן, כפפות ממוגנות, מגן גב (יש בדיקה בכל פעם שנכנסים למסלול) וקסדה בעלת סגירת דאבל די. בשונה ממיזאנו, כאן ניתן להכניס מצלמות, כל עוד אלו מחוברות בבטחה לאופנוע.

 

תוואי המסלול

כיוון הנסיעה במסלול הראשי הוא נגד כיוון השעון ואורכו 3,450 מטרים. זהו מסלול מאוד טכני ומגוון שמהווה חדר כושר רציני לרוכב ולאופנוע. 11 פניות ברדיוסים שונים, איטיות ומהירות, פניות דאבל אייפקס, עיקולים סוחפים, פניות פרסה ו-S צרות, כמו גם ישורת אחורית באורך כמעט ק"מ. את כל הדברים האלה תמצאו בתוך הקפה שאורכה כ-1:45 דקות לרוכב ממוצע.

הכניסה למסלול מתבצעת מצדו הימני של בניין הפאדוק ומסומנת בקונוסים. עם כניסתכם לפיט ליין, תפגשו במרשל חביב שיתפח לכם על הגב לבדיקת מגן גב ויבקש לראות את סגירת הקסדה. הוא גם יסרוק את צמיד הנייר האלקטרוני שלכם ויאשר לכם להיכנס למסלול.
הכניסה למסלול מתבצעת לתוך פניה מס' 1 בקצה ישורת הזינוק. יש לתת למגיעים מהישורת לעבור ולהצמד ימינה על מנת להכנס ישירות לקו של פנייה מס' 2, Curva del Lago, פנייה ארוכה מאוד ולא מהירה במיוחד שמאלה, שמאפשרת עבודה ואימון על תנוחת גוף ומאתגרת בבחירת הקו הנכון. את הפניה הזו צריך לסיים כאשר האופנוע נמצא בצדו השמאלי של המסלול, על מנת להתכונן לפניות 3 ו-4 שנקראות "הריבוע". פניות אלו, ברדיוס 90 מעלות כל אחת,  יוצרות פניית דאבל אייפקס מהירה יחסית שמובילה אותנו לתוך ישורת קטנה (כאן מעלים הילוך) לעבר פניה 5: הפאראבוליקה. זוהי פניה ימנית ברדיוס קבוע, מתאימה להילוך שני עם אופנוע 600 סמ"ק וניתן לקחת אותה הרבה יותר מהר ממה שנראה בהתחלה. ללא ספק תמצאו את עצמכם בולמים מוקדם מידי ונעקפים על ידי המקומיים שזורקים את האופנוע לתוך הסיבוב.

לאחר הפרבוליקה אנו מגיעים לפניה מספר 6, Bosco (יער) זוהי פניית פרסה שמאלית, במהירות נמוכה, שבה נשאף ליישר את האופנוע כמה שיותר מוקדם על מנת לשגר את עצמנו לעבר פניה 7, סטראדיבארי, שהיא עקומה סוחפת לצד ימין, אותה צריך לעבור בתאוצה מלאה. כוח בתאוצה יסחוף אתכם החוצה אבל תצטרכו להחזיר את  האופנוע צמוד לאבני השפה בצד ימין, כל הדרך אל האייפקס והעלאת ההילוך. זהו אחד החלקים היפים והמהנים ביותר במסלול, כנראה שלא במקרה קראו לו על שם בונה הכינורות המפורסם. אין ספק ששרטוט הקו המושלם שמאפשר תאוצה בפניה הזו דורש טכניקה והיכרות עם המסלול, אבל התחושה שתחוו כאשר אבני השפה יתקרבו אליכם תוך כדי תאוצה, שווה כל רגע.

לאחר שהאצנו והשמענו את נגינת המנוע בפניית סטראדיבארי נאבק עם האופנוע כדי להחזיר אותו לצד ימין, תוך כדי בלימה, כדי לנווט לתוך פניית פרסה שמאלית, מס' 8, הנקראת קרמונה. כאן חייבים לאחר את הכניסה לפניה על מנת לצייר קו ישר יותר לכיוון היציאה ולהאיץ לכיוון הישורת האחורית. הישורת במסלול קרמונה היא אחת הארוכות והמהירות ומאפשרת הגעה למהירויות שאפשר לעבור אותן רק במוג'לו.

עם האגרוף מסובב על המצערת וסנטר הקסדה צמוד לטנק הדלק, זהו מבחן אמיתי לאופנוע, אבל עוד יותר, לרוכב. כאשר יראה לוח השעונים 270 קמ"ש ושלטי 300, 250 ו-200 יתחילו להופיע אי שם בגבול שדה הראיה שלכם, כדאי להתחיל לבלום. בלימה ארוכה ומאומצת, אך לא חזקה מידי, שתתן לנו את המהירות והשליטה על הקו הנכון בשביל החלק האחרון של המסלול, וכדאי שתתכוננו לזרוק את האופנוע שמאלה.

שלושת הפניות הבאות חרוזות יחדיו ב-S משולשת:

פנייה מספר 9, סן מרטינו ואחריה 10 ו-11 Le Torri (המגדלים) שמסמנות את סיום ההקפה. אך בעוד בסן מרטינו אנחנו עדיין שומרים על כניסה מהירה וקו ברור, בשתי הפניות הבאות הופכת המהירות לאתגר של ממש. אלו הן פניות של הילוך ראשון ארוך, או הילוך שני קצר במקרה הטוב. פניות 10 ו-11 הן פניות במהירות נמוכה, בזוית הטיה גדולה ודורשות מאמץ פיזי לא קטן.

הקו שתבחרו בשלוש הפניות האלה יקבע את המהירות שבה תוכלו לצאת לישורת הזינוק, וזהו גם המקום שבו ניתן למצוא לא רק עשיריות שניה, אלא שניות שלמות שניתן לגלח מזמן ההקפה שלכם. זהו גם המקום שבו רוכבים מנוסים יותר יעקפו אתכם כאילו שאתם עומדים במקום, יישרו את הקו בין שתי הפניות ויזנקו לעבר קו הסיום.

היציאה מהמסלול, דרך אגב, מתחבאת בתוך פניה 11 עצמה ודי קלה לפספוס. עדיף להכין את עצמנו עוד מפניה מספר 9 כדי לראות שההאטה שלנו לא תפריע לרוכבים אחרים.

למרות שמסלול קרמונה לא משתתף בסבבי המרוצים הבינלאומיים, הוא מהווה יעד מבוקש לרוכבים המתחרים באליפויות השונות, בעיקר בגלל האימון המצויין שהוא מעניק. נהוג להגיד שאם אתה מהיר בקרמונה, כנראה שתהיה מהיר בכל מקום. עד כדי כך שההאשטאג (#INQUANTOGIRIACREMONA) #מההזמןשלךבקרמונה הפך לתופעה בקרב ציבור רוכבי המסלול האיטלקים.

 

למה לצפות בפעם הראשונה

קרמונה הוא לא מסלול מסובך, למרות כמות הפניות והגיוון הרב. הוא אינו מסלול GP אבל הרוחב (12-14 מטר), אורך הישורת והפניות המהירות מבטיחים חוויה מספקת ורכיבה מאומצת, במיוחד אודות לחלק האחרון של ההקפה.
למרות שהוא מרגיש יותר ביתי ממיזאנו ובטח ממוג'לו, קרמונה הוא לא מסלול קטן ובטח שלא כדאי לזלזל בו אם זוהי הפעם הראשונה שלכם על מסלול מהיר. כמו בכל מסלול – אם זוהי הפעם הראשונה שלכם, היעזרו בחבר או מדריך וקחו את הזמן על מנת ללמוד את הקווים והחלקים הקריטיים במסלול.

 

ראוי לציין

מסלול קרמונה נותן תמורה מצויינת לעומת העלות ותהליך ההזמנה באתר הוא קל ופשוט.
ניתן להשכיר טרנספונדר למהלך יום המסלול שלכם למדידת זמנים.
צוות המסלול יוצא דופן בנעימותו וכל הפעילות במסלול מתבצעת עם חיוך ובאווירה ביתית.

זמני הקפה למתחילים: מעל 1.40 דקות
זמני הקפה למתקדמים: בין 1.36-1.40 דקות
זמני הקפה למהירים: מתחת ל-1.36 דקות
שיא מסלול: שנוי במחלוקת עקב מדידת זמנים בין שני רוכבי סופרבייק איטלקים, בכל אופן בסביבות 1.26 דקות

 

כתבות קודמות בסדרה:

יומסלול | מסלול מיזאנו – לרכב בין אגדות

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל