fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

דוגרי טסט – קסדת כביש AGV K-5

דוגרי טסט – קסדת כביש AGV K-5

חברת AGV האיטלקית, או יותר נכון "הקסדה של וולנטינו רוסי" כפי שהיא מוכרת בלשון העם, מגנה על ראשי רוכבים בכל רחבי העולם מאז שנת 1947. המותג ידע שנים טובות יותר ופחות, אך באחרונות הציבה עצמה החברה בטופ העולמי של יצרני הקסדות. העובדה שבחור כמו הדוקטור וולנטינו רוסי רוכב MOTO GP מספר 46 האגדי ובן אדם גאון/מטורף שיוצר לבד את הסקיצות של הקסדות שלו, ודאי לא מזיקה ליצרן ששואף למצב עצמו בחוד החנית של יצרני הקסדות הספורטיביות בעולם. כל רוכב יודע – אם אתה מחפש קסדה איכותית בצביעה הכי משוגעת שיש, AGV היא הכתובת. 

ליין הקסדות של החברה מכסה את כל הז'אנרים האפשריים בענף הדו-גלגלי, החל מקסדות 3/4 אופנתיות, קסדות שטח ודו"ש קלילות, קסדות כביש ותיור, וקסדות סופר ספורטיביות כדוגמת ה-PISTA GP שהיא הדבר הכי קרוב לוולנטינו רוסי שתוכלו לרכוש. 

הדגם הנוכחי אותו חבשנו על ראשנו בשבועות האחרונים הוא K5 – קסדת כביש ספורטיבית עם עיצוב אווירודינמי שמסמל את הקו החדש בו נוקט היצרן – שדרוג ליין ה"כניסה" שכלל את ה-K3 וה-K4 העגלגלות-ביצתיות, ומעבר להתמקדות בעיצוב אווירודינמי ומעודכן בדגמי ה-K3 SV וה-K5. 

מחיר 
K5 עבור קסדה חלקה הינו 2,499 ש"ח. לקסדה צבעונית תשלמו 2,769 ש"ח.

ה-K3 SV וה-K5, דומות מאד אחת לשנייה. שתיהן בעלות עיצוב אווירודינמי מחודד (למרות שבבחינה מקרוב נראה כי ה-5 הלכה על כיוון מחודד מעט יותר) ועם שלדה דומה, אך למרות הדימיון, לא מדובר באותה קסדה בדיוק. 

כאשר בוחנים את ה-K5 מבית AGV, אפשר לשים לב כי מדובר בקסדה שמנסה לשלב שני עולמות – הספורטיבי והשימושי והיום-יומי, ועושה את זה בצורה לא רעה בכלל. 

מצד אחד, ספויילר אחורי ומבנה קרבי ומחודד שמיועדים להמשיך את הקו האווירודינמי עם הגבנון של חליפת הרכיבה בצורה סינרגית וסגירת "דאבל-די" (שנחשבת למקצועית יותר), ומהצד השני משקף שמש נשלף. 

ובאמת, כאשר נכנסים לביקור באתר החברה הרשמי, ניתן לראות כי ה-K5 מוגדרת כקסדה ספורטיבית, שמיועדת לשימוש SPORT/ ROAD.

מה עוד יש כאן? 
שלדת הקסדה, עשוייה ממיקס של חומרים שכל רוכב אוהב – קרבון פיבר כמובן. השימוש בתרכובת חומרים איכותית, יוצר קסדה בעלת משקל קל (1390 גרם) אך בו בזמן קשוחה ועמידה לזעזועים קשים (לא עלינו). עוד בתחום הבטיחות, מצהיר היצרן כי צורת הקסדה (שמזכירה במעט את הפיסטה הקרבונית) עוצבה במיוחד כדי למנוע פגיעה בעצם הבריח במקרה של תאונה. 

כמו רוב הדגמים של AGV, גם ה-K5 עברה את מבחן מבחני הריסוק של חברת SHARP הבריטית. SHARP, חברה בלתי תלוייה מטעם ממשלת הוד מלכותה שלקחה על עצמה בדיקה של קסדות במבחני ריסוק, מדרגת את הדגמים של היצרנים המוכרים, ומהווה סוג של תו תקן בכל מה שקשור לעמידות הקסדה במקרה של תאונה. ה-K5 של AGV הביאה הביתה 4 כוכבי בטיחות, כאשר 5 הוא הדירוג המקסימלי. 

לבדיקת דירוג מבחני הריסוק באתר SHARP, הקליקו כאן (מעבר לדירוג הכוכבים ניתן לראות את נקודות החוזק/ חולשה בכל איזור בקסדה בלחיצה על שם הדגם. כאן תוכלו למצוא דוגמה). 

מדינתנו היא מדינה חמה, ובחודשי יולי אוגוסט כאשר החום דופק בראשו יכול למצוא עצמו רוכב פלוני חוטא במחשבות והוזה הזיות על מהות החיים באוכף האופנוע כשהוא רואה את שאר משתמשי הדרך קופאים להנאתם במזגני המכוניות שלהם ומלקקים שלגונים בטעמי העונה. למזלו של פלוני רכוב זה, ל-K5 של AGV יש מערכת אוורור מכובדת ביותר להציע. 

 

המערכת היא מערכת משולבת ששמה IVS, ומעבר ל-4 פתחי האוורור שלה שעובדים בסירקולציה, יש לה תעלות שמתפקדות למעשה כחלק מהשלדה – מה שמבטיח זרימת אוויר מחולקת שווה בשווה לכל חלקי הראש. 

אמנם החורף עכשיו הסתיים לו וקשה לנו לתת חוות דעת מדוייקת לגבי היעילות של ה-K5 בחום הכבד, אך אם לשפוט לפי זרמי הרוח שחודרים להם בנעימות לתוך חלל הקסדה גם כשקר, ניתן להעריך כי היא תעשה עבודה טובה בעונה החמה. 

עד כאן פרטים יבשים. אבל איך ה-K5 מרגישה בדוגרי? 
ביום יום אני רוכב עם דגם ישן יותר של AGV, ה-K3. כאשר התוודעתי לראשונה לדגמים החדשים שיצאו (כאמור גם הדגם הנוכחי שלי הוחלף בגרסה ה-SV הצעירה יותר), לא חשבתי שיש כאן פריצת דרך של ממש. כן הקסדות נראו קלות ואווירודינמיות יותר, אבל לי היה טוב עם הקסדה שלי ולא הרגשתי צורך עז להחליף. כיום, לאחר הרכיבות עם ה-K5, אין לי ספק בכלל שהרגע בו אחליף את הקסדה שלי נמצא ממש מעבר לפינה, וזה בגלל סיבה אחת וסופר חשובה – המפתח הקדמי הנדיב שמציעה ה-K5 (וגם ה-SV התאומה). אם בקסדה שלי כיום גם סיבוב של חצי ראש אחורה לא חושף את מה שקורה בנתיבים מאחורה בצורה מספקת, בk5- (וגם ב-SV, טוב הבנתם בטח את הקטע) מספיקה הטייה קלה של הפנים בפחות מרבע סיבוב אחורה כדי להבין מה מתרחש – פעולה כה קריטית וחשובה כאשר אנחנו רוכבים בכבישים הסואנים של איזור המרכז. אז מעבר לכל הטוב שיש בקסדה הזו (ויש בה הרבה טוב) זה מבחינתי הנתון המנצח. 

מעבר למפתח המצויין, ה-K5 מרגישה מעולה. המשקל מחולק כראוי ולא גורם לעומס על הראש/ הצוואר, הריפודים הפריקים נעימים למגע העור ואיכות ההרכבה מרגישה איכותית. 

במבחן השקט, ה-K5 עושה את העבודה. המשקף עבה וכשסוגרים אותו מתקבלת ממש תחושה של חלל סגור ואטום. גם ברכיבה עם פתחי אוורור פתוחים – חווית השקט מקבלת ציון מעולה – בשונה מקסדות אחרות בהן התנסנו, בהן ברגע בו פותחים את האוורורים מתחילה מקהלת משרוקיות מסביב לראשו של הרוכב. קסדות ספורטיביות נוטות בדר"כ להקריב את השקט בתמורה לאוורור, אך אם חיפשתם אחת כזו שתוכל לשלב בין השניים בצורה מיטבית, כדאי לבדוק את האופציה הזו. 

משקף הקסדה כולל מנגנון פירוק מהיר לטובת ניקוי, ושכבת הגנה נגד אדים ושריטות. PIN LOCK  מצורף בקרטון לרוכשים. 

סך הכל חוויה מצויינת עם ה-K5 של AGV. 

LIKE או לא LIKE?
LIKE



תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל