fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן
MV קוביה

בשורה לבעלי קטנועים: מטרו במהלך הוזלת טיפולים!

בשורה לבעלי קטנועים: מטרו במהלך הוזלת טיפולים!

מערכת דוגרי

 
אחת הבעיות המעיקות על בעלי קטנועים בישראל היא, כמובן, העלות האסטרונומית של הטיפולים (ואתם רשאים להחליף את המילה "אסטרונומית" בכל ביטוי הולם העולה על דעתכם. "מטורפת", "מופרכת", "עושקת"… תהיו יצירתיים). אפילו בעליהם של קטנועי 125 סמ"ק צנועים נדרשים לשלם אלפי שקלים בשנה על טיפולים שגרתיים. הבעיה העיקרית שגורמת לעלויות הגבוהות היא התמסורת בה משתמשים כיום ברובם המכריע של הקטנועים המשווקים בעולם: תמסורת ואריאטור אוטומטית. מדובר בתמסורת הדורשת אחזקה שוטפת יקרה בשל הצורך להחליף תכופות חלקים רבים, בעיקר – רצועת הואריאטור. לפי מחירו, פריט לכאורה-פשוט זה עשוי כנראה מתערובת של זהב, קרבון ויהלומים, ומדובר בפריט מתכלה שמחזיק מעמד בין 8,000 ל-16,000 ק"מ – ואז דינו החלפה. יחד עם רכיבי ואריאטור אחרים המוחלפים גם הם בתדירות גבוהה, התוצאה היא שטיפול גדול הכולל החלפת רצועה הופך להיות יקר בצורה מפחידה. בחלק מהמקרים – בעיקר תוצרת פיאג'ו – מצאו בעלי הכלים פתרון בדמות יבוא ערכות-טיפול בחו"ל, המאפשרות חסכון ניכר בעלויות. אבל הרוב המכריע של בעלי הכלים בשוק עדיין נאלצים לשלם הון תועפות כדי לתחזק את דו"גיהם כראוי – או שהם רוכשים רצועות תחליפיות זולות שאינן מאושרות על ידי היבואנים (שלפעמים הן בסדר גמור, אך לעתים גורמות נזקים). במקרים רבים אף נמנעים בעלי הכלים מהחלפת הרצועה במועד שנקבע על-ידי היצרן ומנסים לסחוט ממנה עוד קילומטרים.
 
בשיחה אקראית עם בעל אחד העסקים בענף התבררה עובדה מפתיעה. כאשר שחררתי לחץ בענין עלויות הטיפולים, אמר לי כי 'מטרו', היבואנית הגדולה ביותר בשוק, החלה לייבא בעצמה רצועות תחליפיות ולמכרן למוסכי הרשת שלה – עם אישור שימוש במקום הרצועות התחליפיות. החסכון הכספי אדיר, שכן עלות הרצועות התחליפיות הינה כשליש ואף רבע מעלות החלק המקורי. כך למשל רצועת ואריאטור לדגמי 250 של ימאהה, X-מקס ו-Xסיטי, שהיא יקרה במיוחד, תעלה משהו כמו 400 ש"ח במקום 1,200 ש"ח!
 
יוסי שברצטוך, מנהל השירות ב'מטרו', אישר בשיחה את הנאמר. "אנו מודעים לבעיית עלויות האחזקה וחיפשנו פתרון שיקל על הלקוחות", אמר. לדבריו, הרצועות התחליפיות מגיעות מיצרנים איכותיים מוכרים כמו מיצובושי היפנית (זו אינה טעות כתיב, אגב – מדובר בחברה שונה ממיצובישי), שמספקים בעצמם רצועות מקוריות עבור יצרני הדו"ג, והן קיימות עבור רוב הדגמים שמטרו משווקת. בשלב זה מאושר למוסכי הרשת שימוש ברצועות התחליפיות לכלים שכבר עברו את מסגרת האחריות, כאשר השימוש במסגרת האחריות נמצא בשלבים אחרונים של בדיקה – וצפוי להיות מאושר בתוך ימים!
 
כותב שורות אלו חושד כי לא רק טובת הציבור עמדה לנגד עיני 'מטרו' במקרה זה. החברה עמדה, יש להניח, תחת לחץ כבד מצד סוכניה, שמחוייבים להשתמש בחלפים מקוריים ולכן אינם יכולים להתחרות במוסכים שאינם שייכים לרשת ואשר מסוגלים להציע עלויות טיפול נמוכות משמעותית. אבל עבור הלקוח זה לא ממש משנה: תהיה הסיבה אשר תהיה, אין ספק כי מדובר בבשורה מעודדת עבור בעלי הקטנועים מתוצרת סאניאנג וימאהה. עבורם, עלויות הטיפולים הגדולים עשויות לרדת בכ-40%! שברצטוך, אגב, מספר כי השימוש בחלפים תחליפיים מוזלים לא נעצר ברצועות הואריאטור ויורחב לרכיבים נוספים.
 
עכשיו נותר רק לקוות שהיבואנים האחרים ירימו את הכפפה וימצאו גם הם דרכים להוזיל את עלויות הטיפולים המעיקות. 

גלריה

8 תגובות ל בשורה לבעלי קטנועים: מטרו במהלך הוזלת טיפולים!

  1. במטרו אמרו לפני שבוע 1200 לפני מע"מ ועבודה.
    במו שבן שלי אומר פחחחחח
    אשמח מאוד לשמוע שבאמת המחירים ירדו, לפי דעתי שינוי אמיתי יתרום למכירות כלים חדשים.

  2. בואו לא נטפל עד שהמחירים יהיו שווים לכל נפש

  3. מגיב 3
    צודק בואו לא נהיה פראיירים
    אבל מצד שני ,בואו לא נפגע בקטנוע עצמו
    לא תעשה טיפולים בזמן?
    רק תגרום לבלאי מהיר יותר
    ויתכן שבסוף תצטרך להוציא הרבה יותר כסף…

  4. גם אני נועל נעלי מייק, לא שגיאת כתיב, חברה אחרת, מאווווד איכותית ומוכרת בשוק באשדוד

  5. אולי אחרי כמה שנים שיבואנים צולבים כמו צור וא.ב מחולון, מוכרים חלפים במחירים הגיוניים יותר, הבינו הקברניטים במטרו שלא יוכלו להמשיך במדיניות מחירים כזו ובאספקת חלפים מקוריים בלבד, גם המקורי מיוצר בסין

  6. לפני שבוע עשיתי את הטיפול היתי בהלם מהמחיר יותר לא אקנה קטנוע שלהם לקימקו יש מלאי גדול של חלקים תחלפיים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל