מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
פרפקט קוביה שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
תמוז
סטפן
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
ברקום שמאל
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מתלה לקסדה
הארלי שמאל
מונדיאל קוביה

מדור פרסומי: אם. וי אגוסטה F3: מדוע לאופנוע הספורט הטוב בעולם יש 3 צילינדרים?

מדור פרסומי: אם. וי אגוסטה F3: מדוע לאופנוע הספורט הטוב בעולם יש 3 צילינדרים?

צילום: יצרן

— מדור פרסומי —

אם.וי אגוסטה היא יצרנית מנועי 3 צילינדרים לאופנועים המצליחה בכול הזמנים. מי שרואה כיום את הישגיו המרשימים באליפות העולם של אופנוע המירוצים אם.וי אגוסטה F3 675 ואת הצלחתו גם בגרסת ה-800 סמ"ק – כלל אינו מתפלא שכן שורשיו של מנוע הטריפל הנפלא של אם.וי נעוצים עמוק עמוק במורשת הטכנולוגית יוצאת הדופן של אם.וי. עוד בשנת 1966 וכשהיא כבר מלכת מירוצי הגרנד פרי עם אופנוע ארבע-צילינדרי, מחליטה אם.וי אגוסטה לעבור למנועי 3 צילינדרים; ההצלחה היא מיידית כאשר הרוכב האגדי ג'יאקומו אגוסטיני זוכה כבר בעונתו הראשונה באליפות העולם בקטגוריית 500 סמ"ק החשובה מכולן – ומשם מוסיף עוד 6 תארים רצופים, ועוד 7 אליפויות עולם בקטגוריית ה-350 סמ"ק.

מנוע 3 צילינדרים – רק יתרונות

מנועי שלושה צילינדרים נהנים משילוב של ממדים קטנים יותר ומשקל נמוך בהשוואה למנועי 4 צילינדרים, יחד עם חלקות פעולה העושה את הרכיבה לנעימה יותר אך גם משפרת את תפעול האופנוע בכלל ותורמת ליכולת לרכב מהר; כמו-כן מנועי 3 צילינדרים נהנים "מכול העולמות" במובן של מומנט גדול, דחף מיידי, בסיבובי מנוע נמוכים בדומה למנועי 2 צילינדרים, מה שמקל על תאוצות וזינוקים, ובמקביל בסיבובי מנוע גבוהים מייצרים הספק גבוה בדומה למנועי 4 צילינדרים דבר המאפשר להגיע למהירויות גבוהות ו"לצרוח" גבוה גבוה מתי שרוצים.

F3 מיישם את כול היתרונות

המורשת הטכנולוגית וההישגים של מנועי השלושה צילינדרים של אם.וי אגוסטה חזרו לחיים ובגדול בשנת 2010 עת יצא לדרך פרוייקט F3 675. שנתיים אחר כך החל שיווק F3 בכול העולם ושוק אופנועי הסופר ספורט 600 סמ"ק – ואפשר להגיד עולם הספורט בכלל – עבר טלטלה. 

אם.וי מציגה תצורה אידילית של כוח מול משקל וממדים סופר קומפקטיים, מנוע 675 סמ"ק זעיר בממדיו אך עם 128 כוח סוס אמיתיים כלומר החזק בשוק יחסית לנפח, כולל מול אופנועי הספורט היפנים 600 סמ"ק ארבעה צילינדרים ובוודאי מול טריומף המייצרת אף היא מנועי שלושה צילינדרים; בגרסת המירוץ מייצר המנוע של ה-F3 150 כוח סוס. ועדיין הן במסלול המירוצים והן בכביש הציבורי מספק המנוע הייחודי של ה-F3 כוח משמעותי גם בסיבובי מנוע נמוכים והרב גוניות הזו היא העושה אותו לכלי חלומות הן לסוף השבוע בכבישים המפותלים – והן לשימושים בחיי היום יום!

כדי להבין עוד יותר עד כמה מוצלח האם.וי F3 צריך לבדוק את טבלת אליפות העולם במירוצי 600 סמ"ק – אם.וי אגוסטה F3 הוא השלושה צילינדרים המצליח שם ביותר, הצלחה בולטת עוד יותר על רקע כישלון טריומף בכול נסיונותיה להתחרות עם אופנוע שלושה צילינדרים. אם וי אגוסטה F3 השיג כבר בעונתו הראשונה מקום 7, ובעונתו השנייה, 2014, כבר מקום שני! 

בשנת 2013 הוסיפה אם.וי לשפר את ה-F3 כאשר החלה שיווק F3 800. בדומה ל-675 יש ל-800 יתרונות מכול העולמות, וביתר שאת עם הנפח המוגדל. מנוע השלושה צילינדרים של ה-F3 והאופנוע בכלל קומפקטיים וקלים במשקלם, מספקים חוויה ללא תחרות של רכיבה והנאה, זהו מנוע השלושה צילינדרים החזק והמתוחכם ביותר שנבנה אי פעם לשוק הציבורי. גל הארכובה מסתובב הפוך לכיוון הנסיעה ובכך מקל על יכולת שינוי הכיוון של האופנוע; מערכת אלקטרוניקה חסרת תקדים באופנוע הנמכר לציבור הכוללת מצערת אלקטרונית רכב-על-חוט המתוחכמת והראשונה שהותקנה אי פעם באופנוע ספורט בנפח בינוני, בצירוף לבקרת אחיזה עם 8 מצבים שונים ואפשרות בחירה מתוך 4 מפות שונות למצב האידיאלי של כוח מול איכות כביש, אופי רוכב וביצועים; העברת הילוכים ללא מצמד "קוויק שיפטר" מתוחכמת המאפשרת שטף תאוצה ומהירות ללא הפרעה של מצמד. 

ואם המנוע של אם.וי אגוסטה F3 מוביל את עולם הטכנולוגיה והביצועים, השילדה גם היא מופת של טכנולוגיה, חומרים עיליים, קשיחות אופטימאלית, פידבק מעולה בכול מצבי הרכיבה בליגה בפני עצמה בהשוואה לכול אופנוע ספורט סדרתי בשוק.  

אין טוב ממראה עיניים

וכמובן העיצוב, שהרי אם.וי אגוסטה היא המובילה בשילוב שבין טכנולוגיה למראה עיניים ודפיקות לב… כבר בשנתו הראשונה בשוק נבחר ה-F3 לאופנוע ה-600 היפה בעולם. עם הפרופורציות המושלמות, הקווים החדשים, הפוזה הקרבית של האופנוע הזה שנראה כאילו הוא ממריא גם כאשר עומד ברמזור אדום, שלושת האגזוזים כמו קנים של מקלע וולקן אינם מסתירים כלל מראה נקי של הגלגל האחורי והזרוע החד צדית וכמובן החישוקים המיוחדים, החזית הכה אופיינית לאם.וי אגוסטה עם הפנס וכונסי האוויר; F3 זו חגיגה לעיניים ואופנוע המאיץ את פעימות הלב בכול פעם שתוריד ממנו את הכיסוי.

אין כמו F3

אז הבנו שהאם.וי אגוסטה F3 הוא אופנוע הספורט המתוחכם, היפה והנחשק בעולם – והנה עוד שתי סיבות מכריעות לקנות אותו דווקא בישראל: היבואן אם.וי אגוסטה ישראל מציע את ה-F3 במחיר מבצע מדהים של 109,900 שקל עבור ה-675, ו-119,900 שקל עבור ה-800; בנוסף זוכים ה-F3 בדומה לכול אופנועי אם.וי אגוסטה בישראל, לאחריות חסרת תקדים של ארבע שנים.

— מדור פרסומי —

גלריה

7 תגובות ל מדור פרסומי: אם. וי אגוסטה F3: מדוע לאופנוע הספורט הטוב בעולם יש 3 צילינדרים?

  1. אם התוכן נכון ואני מאמין שכן. אז זה עושה חשק לחדש.

  2. אנחנו צריכים לדרוש גם מהונדה לתת אחריות של 4 שנים. הרי הם טוענים כי הם הכי אמינים.

  3. כל היפנים אמינים באותה רמה. לכל חברה פה ושם יש פאקים גם להונדה היו ולא מעט.
    אבל ככה זה שמייצרים ומתחדישם בטכנולוגיה חדשה אז יש חבלי לידה מיידי פעם.

  4. יש כאן הסבר מעניין על יתרונות.
    השאלה למה גם היפנים לא עוברים למנועים של שלושה צילינדרים?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל