fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70

מוטו טסט+ | קסדת HJC RPHA 70 – דיווח שני

מוטו טסט+ | קסדת HJC RPHA 70 – דיווח שני

אסף לביא

צילום: אדם בלנגה

במחיר של 2,390 ₪ ומהניסיון שלנו עם היצרן לא חשבנו שה-70 תאכזב אותנו, ואכן – היא אינה מאכזבת. לאחר תקופת ההסתגלות הקסדה יושבת מצויין עם מבנה ראש עגול והריפודים עוטפים ונוחים. פתחי האיוורור עושים עבודה נהדרת, ומורגשת זרימת האוויר על הראש. בנושא זה דבר אחד הפריע לנו – פתח האיוורור התחתון באזור הסנטר ניתן לסגירה אך רק מתוך הקסדה ובזמן רכיבה קשה לתפעל אותו.

בידוד הקסדה נהדר ובסגירת המשקף יש הרגשת "וואקום" מהשקט; במהלך נסיעה פתח כניסת האוויר העליון מייצר מעט רעש בכל מצביו, גם התקן הדיבורית מייצר מעט רעשי רוח אך בידוד הקסדה מעמעם את רוב הרעש. אם כבר דיברנו בהתחלה על המשקף – מצויין, לא מעוות, בהיר מאוד ובעזרת מנגנון נעילה והצמדה גם מסייע לבידוד הרעשים, משקף השמש עולה ויורד בעזרת ידית משיכה בתחתית הקסדה בצידה השמאלי ובעל מנגנון נעילה במצב סגור בכדי למנוע קרקושים.

נקודה לחובת ה-70 היא משקלה – זה לא שהיא כבדה, אבל היא לא קלה, מי שרכב לפני כן עם קסדה סופר-קלה, דבר נפוץ מאוד היום, יצטרך תקופת הסתגלות ארוכה. 1,450 גרם הוא נתון לא רחוק כל כך מהראפה 11 הספורטיבית השוקלת 50 גרם פחות. המשקל לא מהווה מכשול שכן זה הוא הסטנדרט בקסדות במיועדות לרכיבת ספורט-תיור.

ב-HJC טוענים שהקסדה הונדסה לתנוחת רכיבה זקופה וגם לרכינה, עוד לא הזדמן לנו לבחון זאת. מפתח הקסדה רחב ופתוח יותר בחלקו התחתון ולצדדים. הסנטרון עושה עבודה מצויינת ובו זמנית אינו מסורבל או מפריע כפי שהיה הסנטרון ב-ראפה 10 הישנה לצורך השוואה, במקרה ההוא הוא גם התקלקל ונשר ממקומו; בראפה 70 הסנטרון עשוי כולו חומר עבה ורך ומוחזק במקומו ע"י זוג צמדנים. סגירת ה-DD חביבה עלינו מאוד ומוסיפה רבות למימד הבטיחות, כמו כן גם הריפודים הנשלפים בעת חרום.

בתקופה האחרונה מצאנו עצמנו רוכבים רבות בגשם והראפה 70 עמדה במשימת איטום המים והצטברות האדים על המשקף יכולה להפתר בהתקנת האנטי-פוג בעזרת הפינלוק.

5 תגובות ל מוטו טסט+ | קסדת HJC RPHA 70 – דיווח שני

  1. נראית שווה וברמות של הקסדות היקרות. תודה על החשיפה, אלך למדוד. יש להם אדומה?

  2. קסדת פרימיום בכל אספקט אפשרי, למעט בעיה אחת – בידוד רעש. (עם אטמים)
    אחרי חודש – קניתי שוברט s2 sport, כי לא יכלתי לסבול את הקדיחה בראש.

  3. הקסדה ניראת מצוין והמחיר לא בשמים. הגיוני לדעתי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל