fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
אודי דגן 140 על 70
סטפן
MV קוביה
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מוטו טסט | קסדת FXR Helium

מוטו טסט | קסדת FXR Helium

עמית משיח

צילום: אריק רוזנבלום

FXR השוודית היא חברה ותיקה ומוכרת היטב בכל העולם המייצרת ליין ענק של ציוד רכיבת שטח הכולל חליפות, מיגונים, קסדות ועוד. בסוף השנה שעברה בנאור רייסינג החלו לייבא את המותג לישראל והשיגו בשלושת בחודשים הראשונים לפעילות הצלחה מרשימה בתחום. 

קיבלנו לידינו שתי קסדות מדגמי העילית של המותג, הראשונה עשויה קרבון ומשקלה 950 גרם, שמה הקרבון הליום, וכבר אחרי שעתיים של רכיבה יכולנו לסכם לכם שזאת אולי קסדת השטח הטובה ביותר שרכבנו איתה בשנים האחרונות.

הקרבון הליום היא אכן קסדה קלה, מאוד, אבל זה לא היתרון היחיד שלה, כבר כשמחזיקים אותה בידיים שמים לב לאיכות הבנייה הגבוהה, המוצר מרגיש בכל פינה כמו מוצר פרימיום אמיתי, ובשנייה שמכניסים לתוכה את הראש מגלים קסדה סופר נוחה עם מפתח גדול, אוורור גבוה וריפודים מנדפים נעימים למגע גם לאחר שעות רכיבה רבות בבוץ וג'יפה.

מעטפת הקסדה עשויה 100% קרבון בטיפול ידני, ובעלת שתי מידות כשהמשקל מתייחס למידת המעטפת הקטנה. כל מה שמותקן על הקסדה ניתן להתאמה בקלות, הריפודים פריקים וכביסים כמובן וגם היפואלרגניים. סוגר הדאבל-די עשוי טיטניום ובאופן מאוד מפתיע קל לסגירה עם כפפות, וזה לא שאנחנו השתפרנו בתחום. לשיפור הבטיחות ישנו EPS בדיחסות כפולה עם הגנה נוספת לאזור הפנים – עם דגש מיוחד לסנטר.

כשמתחילים תנועה זה כמעט כמו בפרסומת הישנה של הטיטולים, הקסדה על הראש – אבל לא מורגשת, היא מאווררת מאוד, ומצויידת בפתחי האוורור רבים, ומפתח קדמי גדול שמסייע גם בהגדלת את טווח הראיה, במחלקת השיווק של המותג קראו לזה "Ultra-High Flow 365 Vent Control For Fll-Year Usability" ואנחנו מאשרים.

הקסדה השנייה שקיבלנו לבחן היא ה-FXR Helium Ride, שעשויה משילוב של קרבון, קבלר ופיברגלס. גם כאן ישנם שני גדלים למעטפת, גם היא נוחה לשימוש עם כפפות, יש לה צורה אווירודינמית ואפשרויות כיוונון למצחיה. גם כאן נמצא סגירת דאבל D בטיחותית, כמו גם שימוש בקצף EPS בדחיסות כפולה, הגנה נוספת לאיזור הפנים – עם הדגש על הסנטר, יש גם התייחסות במבנה החלק התחתון למגן צוואר וגם כאן נמצא את אותה שיטת אוורור ואותם ריפודים פריקים ומפתח ראיה גדול. 

למען האמת, למעט ההבדל הקטן במשקל (100 גרם) שבקושי מורגש, שתי הקסדות נראות ומרגישות ממש תאומות ואת שתיהן לא ממש רצינו להחזיר בסוף המבחן (כן, נו – קלישאה עיתונאית ישישה שנחשדת תמיד בפרסום ושיווק – אבל מה לעשות וזו האמת… לצערנו, אפילו הטינופת והשטיפה שהוזכרו מעלה, לא זיכו אותנו בממתק הקרבון הזה, נו שויין).

ההליום רייד עולה 1,300 ₪, מעט פחות מהקרבון שעולה 1,520 ₪ ומי שירצה להתפנק עוד טיפה שווה לו להוסיף את המחיר ולהוריד 100 גרם, אבל מי שברוח התקופה הלחוצה יעדיף לחסוך יוכל לרכוש את ההליום רייד מבלי להרגיש שפספס משהו, היא נוחה ואיכותית באותה המידה כמו אחותה הפחמנית. בכל מקרה מדובר בתמורה גבוהה למחיר.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל