fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70

מוטו טסט | קסדת קרבון LS2 Vortex

מוטו טסט | קסדת קרבון LS2 Vortex

אדם בלנגה ומיקי כהן | צילום: אריק רוזנבלום

כבר הרבה זמן שאנחנו, ועוד רבים, לא מופתעים מאיכות החומרים של חברת הקסדות הספרדית LS2, שלמרות התחלה צנועה החלה עם השנים להתחרות ביצרנים מוכרים יותר ויותר. הסדרה העילית של החברה היא כמובן סדרת הקסדות המגיעות בגימור קרבון מלא, החל מקסדת ¾ פתוחה שאיתה רכבנו מספר שנים, קסדת ספורט קרבון מלאה ולאחרונה הצטרפה גם קסדה נפתחת לחגיגה, זאת אגב, יחד עם קסדת ספורט-תיור וקסדת שטח חדשות, סוגרת מקצה לקצה את ליין הקרבון של החברה.

איכות הגימור של הקסדה הזאת תואם את זה של שאר קסדות הפרימיום של החברה והגימור טוב מאוד, מעבר למעטפת הקרבון ישנם חלקי פלסטיק ומנופים שנראים עמידים למדי ומרגישים מעל לרמת המחיר של הקסדה. הופתענו לטובה מהריפוד שמגיע בגוונים אדומים מיוחדים ונעים ומאוורר במיוחד. בנוסף המשקל הכולל של הקסדה נמוך ביחס לקטגוריה והיא מגיעה בשלושה גדלי מעטפת בין מידות XS ל-XXL.

מהצורה בה LS2 מתייחסים לקסדה, כבר מבינים שיש פה משהו אחר. הקסדה מגיעה, כמו כל ליין הקרבון של LS2, עם תיק נשיאה, כיסוי נוסף ואנטי-פוג. הקסדה מאובזרת בריפודים פריקים היפואלרגנים, משקף שמש נשלף, ציפוי נגד שריטות וקרינת UV, סנטרון נפתח, פינלוק ושליפה מהירה למשקף. סגירת הקסדה נעשית ע"י אבזם מתכתי מגנטי ופתיחת מכלול הפנים עם כפתור אחד במרכז הסנטר.

העיצוב שלה מושחר כולו עם קרבון פייבר בתצורת משבצות וגימור שחור מט, הצורה של הקסדה עגולה יהמראה הכולל יוקרתי והרמוני. צעיף דמוי עור המקיף את תחתית הקסדה לא הכי נוח בארצנו החמה אבל הוא אחראי עיקרי לרמת השקט של הקסדה. לא שציפינו מקסדת קרבון להיות כבדה, אולם 1,400 גרם במידה M לקסדה נפתחת זה כבר ממש יכול להיחשב כקל.

אנחנו לא מעודדים רכיבה עם מכלול פנים פתוח ולרוב לא נוהגים לרכוב כך, אך בעצירות מזדמנות וברמזורים, במיוחד בימים חמים, אנו מרימים את מנגנון הפנים וב-Vortex, מנגנון הפנים סטנדרטי עם כפתור פתיחה בתחתית הקסדה, הפתיחה והסגירה קלים אולם ל-Vortex בנוסף, כפתור נעילה למצב הפתוח בו לא ניתן לסגור את מנגנון הפנים, תוספת מצוינת למי שכן מתכוון לרכב איתה פתוחה.

למשקף אגב, יש מעבר למצב פתוח ונעול, גם מצב סגור עם רווח קטן על מנת לאפשר לאדים להפנות בחורף וגם מצב חצי פתוח אשר לא באמת מצאנו לו שימוש.

למבנה הפנים של רוב הבוחנים היא הרגישה הדוקה ויושבת "בול" במקום, אך מומלץ למדוד לוודא התאמה. כריות הלחיים מעט לוחצות, בדיוק כמו שצריך. ברכיבה בעיר עם מנגנון פנים סגור ומשקף פתוח, מלבד המשקל הקל, לא הרגשנו הבדל בינה לבין קסדות אחרות מאותו הז'אנר, אולם את ההבדל חשנו כאשר יצאנו מהעיר.

בכביש המהיר, עם כל פתחי האוורור סגורים, כן, אנחנו עושים הכל למען קוראנו, התרשמנו מהשקט ונזכרנו בקסדות נפתחות יקרות בהרבה, מרשים. עם פתחי האוורור פתוחים עוצמת הרעש עולה, אבל הייתה גם יכולת הקירור המרשימה של הקסדה, שני פתחי כניסה עליונים ושני פתחי יציאה מאחור יוצרים סירקולציית אוויר טובה, פתח סנטר עם תיעול האוויר ישירות לפנים, גם הוא משב רוח מרומם וגם פתחי אוורור קדמיים נוספים בפתיחת מכלול הפנים. אותו צעיף דמוי עור אשר חימם והציק טיפה ברכיבה בעיר, תורם רבות לאטימת הקסדה ולשקט בתוכה, כמו גם המבנה האווירודינמי של הקסדה, אילו רק הצעיף היה עשוי מחומר אחר נושם יותר…

לסיכום, ה-Vortex עומדת בפני עצמה כקסדת קרבון נפתחת איכותית ומתומחרת במחיר של 2,190 ש"ח לצרכן, מחיר תחרותי בשוק הנפתחות ברמת הגימור הזאת. המתחרות היחידות שלה, יקרות הרבה יותר ושאר הקסדות הנפתחות השקטות גם כן יקרות יותר.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל