fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
HJC
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

Move like Gomez

Move like Gomez

סופר רייסר

צילום: אסף רחמים

שני דברים למדתי בקורס האינדורו שנערך מטעם חברת הסקוורנה והועבר ע"י רוכב העל אלפרדו גומז:

האחד: כמה עצום הוא ההבדל בין לדעת ליסוע/ לטייל, לבין לדעת לרכב באמת. 

השני: מורים, ללא יוצא מן הכלל, לעולם לא יאהבו אותי. 

הגעתי בבוקר מוקדם, כאשר צוות ההקמה המקצועי היה עסוק בסגירת פינות אחרונות. המקום נראה כמו שצריך עם מיתוג הסקוורנה מכל עבר, ואפילו מכשולי הסקוורנה מקוריים. 


כבר כתבתי בעבר כי השנים האחרונות הן בבחינת "תור הזהב" של רכיבת השטח בארץ- התחום מעולם לא היה כה מפותח כמות שהוא היום. חיידק השטח תופס יותר ויותר אנשים, בעיקר בגילאי 35-55,  מבוססים, עם משפחות, ילדים ועבודה ושגרת יום לוחצת, שמגלים באופנוע האינדורו חבר נאמן שישמח לעזור לפרוק את כל המטענים שנערמו במהלך השבוע. רוב רוכבי השטח יודו כי הם חיים מסופ"ש לסופ"ש. ירידת המיסים בה התבשרנו לאחרונה היא תוספת מבורכת שיכולה להועיל מאד לענף שגם ככה נמצא בעלייה. הירידה תטיב גם עם אלו הרוכשים חדש, אך גם עם אלו שאין להם 70-80 אלף ש"ח-   להינות מאופנוע שהוא לא נבלה, בעקבות ההשפעה שתהיה להורדת המס גם על שוק היד השנייה. 

ככל שעולה מספר הכלים והרוכבים בשוק, כך גם מתגבר הרצון ללמוד ולהשתפר. חברת הסקוורנה (שגם היא חזרה בענק כחלק מתור הזהב עליו דיברנו) תופסת כבר נתח לא מבוטל מהשוק, והרבה רוכבים רוצים לטעום מהלבן הלבן הזה. אחד הרוכבים המזוהים ביותר (אם לא הכי) עם המותג הלבן הוא אלוף האנדורו אלפרדו גומז, שיודע לעשות דבר או שניים עם אופנוע. 
גומז רוכב מאז היה בן שלוש, אחותו ואביו גם הם מתחרים, ואמו רוכבת לפאן. עכשיו אתם מבינים מאיפה הגאונות. הבחור נולד עם זה בדם- אני חושד שבכלל לא מדובר בדם אלא בתערובת שתי פעימות. אופנועי טריאל מספר לנו גומז, הם חלק בלתי נפרד מההכשרה. מי שיכול לרכב טריאל יכול לרכב אנדורו- זכרו את השורה התחתונה שמספק אלפרדו- כיום בן 26. אם במקרה שאלתם את עצמכם אז התשובה היא כן- הוא רוכב יום- יום בלי הפסקה. חובה להשאר בכושר. 

בהסקוורנה מבינים שרוכבי האינדורו החובבים נמצאים זמן לא מבוטל אל מול סרטוני היוטיוב של גומז ושאר המחוננים, ומנסים לינוק את המידע מהם ע"מ להשתפר בפועל בשטח. מתוך הבנה זו הוחלט  להביא את גומז- שמחזיק במעמד של מגה- סלב בסצנה, להרביץ קצת תורת אנדורו ברוכבי ישראל בפעם השנייה.

כמובן שגומז יכול ללמד לא רק את החובבים, ואפילו לחבר'ה המקומיים שמתחרים הוא יכול לספק יותר חומר. אין ספק כי לבלות יום כזה במחיצת אלוף שכזה היא חוויה עצומה לכל המשתתפים. 

גומז מגיע לשטח, וישר אתה קולט שהוא בגובה העיניים. החבר'ה  אומרים בוקר טוב (או גוד מורנינג או בואנס דיאס), הכל בזרימה ואין שום הרגשה שלמרות שמולך עומד אלוף מירוצי אינדורו ומדליסט 
X- GAMES שעושה דברים לא הגיוניים ע"ג האופנוע שלו, אתה צריך להרגיש נחות. 

מתחילים את היום בשיעור עיוני
גומז מנסה להעביר לחבר'ה את ההבנה שלא סתם מגיעים, עולים ונותנים גז. הוא אומר, שאם לא כיוונתם את הכלי עליו אתם רוכבים למידותכם ולנוחיותכם- הפסדתם את המירוץ עוד לפני שהוא התחיל. מתחיל להסתבר לקבוצה הקטנה שלנו שיש המון מה ללמוד לפני שמתחילים. כיווני בולמים, מנופים, גובה רגליות ביחס לפגים- להכל יש דרך מסויימת ולהכל יש סיבה. אפילו על משקפי האבק יש מה ללמוד ואיך לשפר ע"מ להיות אלוף.

GPS הוא חלק בלתי נפרד מחייו של כל רוכב מירוצים, וגם הוא מקבל התייחסות. איזה כלי עבודה לקחת אתכם ואיפה לשים אותם ע"מ שלא יצרו עליכם עומס, איזה ג'לים כדאי לאכול ובאיזו תדירות- גומז מציג פתרונות גאוניים לסוגיות שרוכבים אחרים הוציאו דם, יזע ודמעות ע"מ לשפר. כנראה שזה מה שעושה אותו לאלוף.

כולם כולל כולם, מנוסים יותר ומנוסים פחות שהיו בשיעור יצאו עם טיפים אותם הם לבטח הולכים ליישם ברכיבה הבאה. 

השלב השני: חימום ומתיחות
כל מי שיוצא לרכב ורוצה לעשות זאת נכון חייב להבין כי הוא יוצא לפעילות ספורטיבית ממש כמו ריצה או שחייה ואף יותר קשה מזה. לכן, כאשר אתם יוצאים לרכב מתיחות וחימום הם בגדר חובה.

מניעים מנועים
מי על אופנועו הוא ומי על אופנוע של החברה. עושים סיבוב חימום, הדוקטור אוסף את כולנו ונותן טיפים לרכיבה נכונה. אין ספק שרוכבים שרק "מטיילים" לא רוכבים בטכניקות אנדורו אלא בשנטי אחר לגמרי. 


אחרי חצי שעה של עבודה על טכניקה נכונה מתחילים להרגיש את הקושי, במיוחד לי שלצערי בשנה האחרונה לא נפל בחלקי לרכב באופן תדיר. הפסקה שכזו פוגעת ישירות בכושר הרכיבה והסיבולת, ואפילו חצי שעה במזג אוויר נעים עושה את שלה.

מידי פעם אני חולף ליד המאסטר ושומע אותו צועק-
"תישאר במסלול"! ו "תצמיד רגליים"!… ברור שהוא לא כועס אלא רק רוצה ללמד.. המאסטר אומר וסחבק מבצע.

גומז מדגים ומסביר, כל מכשול בתורו, פעם לא ברכיבה ופעם כן, ואז שולח את הסטודנטים שלו לנסות גם. 

בשטח גם מדלג לו יפתח פרנקו- דור העתיד של רוכבי הסקוורנה הישראלים. כמו שאומרים- הילד ענק! (חייבים לראות אותו משכיב את האופנוע)


לסיכום
כל רוכבי השטח באשר הם חייבים לעבור קורס שכזה, ואם אפשר עם אלפרדו גומז- מה טוב. השיפור העצום שאלו שרוכבים ביום יום (סופ"ש סופ"ש) ירגישו לאחר יום אחד בלבד כזה יהיה ללא ספק עצום. מי שאוהב ורוצה בתחביב הזה ראוי שיחכים- גם מבחינת הרכיבה עצמה אך לא פחות חשוב גם מבחינת כל מה שמסביב- ויש המון. 

תודה לחברת עופר אבניר על ההזמנה והאופנוע. תודה לקובי גילון , שחר עמרמי ואייל כהן (מקווה שלא שכחתי אף אחד ואם כן סליחה) על האירוח. 

מקווה שנמשיך לראות אירועים כאלה שממשיכים והופכים למסורת, שנמשיך לראות שמות ענקיים כמו אלפרדו גומז שבאים עד אלינו (ואפילו בזמנים לא פשוטים) ע"מ לתרום קצת מהכישרון הפנומנאלי שלהם. AMEN.

גלריית תמונות של אסף רחמים ומערכת דוגרי:

8 תגובות ל Move like Gomez

  1. לרכב באמת"! נו באמת, מרבית רוכבי התחביב לעולם לא ידעו לרכב באמת וזה בסדר לדעת רק לטייל ,לא כולם יכולים להיות מקצוענים, בטח לא במדינה שהתרבות המוטורית זרה לה והורים שולחים את ילדיהם לחוג כדורגל או כדורסל , כשבמדינות נאורות בעלות תרבות מוטורית ,הילדים מתחילים לרכב לעיתים בגילאים צעירים ביותר כמו אפילו 3 או ארבע, גם אם אותו ילד לא יהפוך את זה למקצוע הוא ידע לרכב ,כמו ללמוד שפה נוספת בגיל צעיר ולא התחלתי לדבר על העלויות המטורפות של כל דבר במדינת "ישרא-הל" בפרט כל מה שקשור לתחביבים מוטוריים .

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל