fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
MV קוביה
voge מוטו24 באנר

לטיול יצאנו- טיול ברומניה עם קא"י

לטיול יצאנו- טיול ברומניה עם קא"י
כתב וצילם: שוקי גיבור       ערך: אביעד רייס

הכל התחיל בשנת 2013, בטיול בר מצווה עם הילדים באיטליה. עלינו את אחד הכבישים המדהימים במדינה- הסטלביו. כביש אותו פוקדים נון סטופ שיירות רבות של אופנועים שיורדות ועולות את הכביש, נהנות מהעיקולים ומאוויר איטלקי איכותי.

צפייה בחבר'ה הרוכבים דרך שמשת הלנצ'יה אפסילון הקטנה והדחוסה אותה שכרנו, הביאה אותי למסקנה אחת- אל הכביש המדהים הזה חובה לחזור, כך נשבעתי לעצמי ולבני. יום אחד אגיע לכבוש אותו, והפעם על שני גלגלים בלבד. 

היום המיוחל הגיע מוקדם מהצפוי, וכעבור כמה חודשים של לחץ חברתי כבד והדלקת חברים לעבודה על העיניין, מצאנו עצמנו 5 חבר'ה, חורשים את האלפים והדולמיטים בקיץ 2014. 

הטיול האיטלקי השאיר אותנו עם טעם של עוד. ידענו שרצינו שוב אבל הקושי באירגון הטיול והמחיר הגבוה הביא אותנו לחשוב על חלופות ראויות. מחקר קצר גילה שרומניה היא יעד לקבוצה שמארגנת טיולי לואו קוסט וכבישים שלא נופלים באיכותם מהסטלביו המהמם. רמת הארגון הגבוהה של החבר'ה ברומניה עד לרמת המזלג בארוחת ערב והמחיר הנוח הפילו את הפור. רומניה איט איז!

היכולות האירגוניות לא היו נטולות בספק- הקברניט אלי בלאו מקבוצות אופנועני ישראל הינו אמון על ארגון טיולים אלו, ככה שלא היה שום חשש או דילמה.

לטיול הפעם הצטרפו לקבוצה האורגנית שלנו עוד 6 חברים- 5 רוכבים וחבר נוסף ברכב גיבוי. אמנם יצאנו קצת מההרכב המקורי והתפצלנו לרמות רכיבה שונות אך סך הכל הספקנו להתגבש בהכנות לפני הטיול בלמידת המסלול ובהעברת עידכונים. יאללה לטיול!


יום מס 1- שבת ה 13/6:
טיסת לואו קוסט מהארץ במחיר מצחיק של 600 ש"ח הלוך חזור. רק שימו לב- בטיסת לואו קוסט יש הגבלת מטען, לא כדאי להפריז בגודל התיק כדי שהצחוק מהמחיר לא ייגמר בבכי.

נוחתים בבוקרשט ומגיעים למלון שם נקבל את האופנועים. אמנם אלו לא הכלים המלוקקים והחדשים שקיבלנו בגרמניה, אך גם אלו שקיבלנו פה לא איכזבו ולא נרשמו תקלות רציניות. בכל מקרה, לוסיאן המדריך הנאמן פתר במהירות ובמקצועיות את הבעיות שכן צצו, ואיפשר לנו לצאת בכיף לסיבוב בעיר.

יום מס 2- יום ראשון:

היום השני לטיול שהוא גם היום הראשון לרכיבה. תחילת הדרך על כביש רעוע עמוס בתנועה שמתחיל רע וממשיך טוב, מגיעים לדרך כפרית ויפה עם נוף הסטורי של טירות עתיקות. לרגע מרגישים כאבירים על סוסים (ואולי בעצם זה ממש כך- אבירים מודרניים על אופנועים).



מגיעים לעיר בראן המפורסמת בזכות הרוזן דרקולה והטירה שלו אשר שוכנת בכפר. לאחר ביקור בטירה נשארנו ללון בבית כפרי, ולספוג את רומניה האמיתית. ארוחת הערב באדיבותו של החבר אלי נתן שקפץ למכולת המקומית, הביא דגים גבינות וכול טוב, ואפילו התחבב על בעלת המקום שפינקה את החבר'ה בצוייקה ושאר מעדנים.

יום מס 3- יום שני:
ממשיכים. הדרכים הכפריות לוקחות אותנו לרשנוב- טירה יפה המשקיפה על העיר מלמעלה. כל כך מלמעלה שהעדפנו לשלם 4 ליי (מטבע מקומי) לטרקטור בעבור טרמפ מהחניון התחתון.
מרשנוב רכבנו הלאה לפגאראשן- אחד הדובדבנים של הטיול. כביש מדהים אותו תכננו לעשות בבוקר ולכן קבענו את מושבנו ללילה בכפר קטן ללא שם הסמוך לכביש.


חלק מהחברים פשוט לא היו מסוגלים להתאפק, ויצאו לסיבוב בכביש לאחר התארגנות במלון. מדובר בחוויה מוטורית לא נורמאלית שנמשכת עשרות קילומטרים. עליות ירידות סיבובים והשכבות- כיף מזוקק לכל אופנוען.
כאן לראשונה הורגשו ההבדלים ברמות הרכיבה. המנוסים והמקצועיים יותר הפיקו את המירב מהכביש, ואלו הפחות מנוסים לקחו אותו קצת יותר לאט. אל דאגה, כל הרוכבים זכו לראות את הפסגה.

יום מס 4- יום שלישי:

קמים לבוקר קריר וערפילי, אך יפה ומזמין לעשות פעם נוספת את הטרנספגאראשן, רק כדי לנצל עד תום ולעלות בפעם האחרונה במעלה ההר. (במיוחד למי שהתעצל ולא עלה בערב של אתמול).


יורדים בפעם האחרונה ונפרדים בלב מההר- לכיוון העיר סיביו, המוכרת בתור מוקד עלייה לרגל לרוכבי האינדורו. 

סיביו מוקפת ביערות ועל כן מושכת את רוכבי השטח להגיע אליה. חלק מהחברים הכתירו את סיביו לעיר יותר יפה מבוקרשט, ונבחרה לארח אותנו לארוחת הצהריים על יד אגם ציורי

יום מס 5- יום רביעי:
על הבוקר עולים מסיביו לעיירה פלטיניס, אך אל תסתכלו בעיר אלא במה שיש מסביבה- שילוב מנצח של כבישים מעוקלים עם פוטנציאל אטרף אינסופי, נופים יפים, פרות וכבשים באחו, קפה ופפנאש. פאן!

בדרך לטרנסאלפינה עצרנו בשני סכרים מרשימים המומלצים לצילום. הדרך לעיירה הרוסה וכוללת שבילי עפר ושאר מטעמים שם היינו צריכים להפגין יכולות שטח מרשימות ע"מ להתקדם עם הבהמות (הלו אמרתם טיול כביש?!) אך ככל שממשיכים הדרך משתפרת.



הלינה לאותו יום נקבעה ברנקה- בנוהל- כפר ציורי למרגלות כביש סיבובי. החבר'ה קצת עייפים ושני אמיצים בלבד יוצאים לתור את הכביש ואם נשווה לרגע את הטרנספגאראשן לטרנסאלפינה אזי שהראשון חזק בנופים והשני חזק בעיקולים. הצמיגים עשו את עבודתם נאמנה, וגם האייביאס שלעיתים התערב בעיקולים חדים במיוחד ע"מ לוודא שאנחנו נשארים במקומנו. 

יום מס 6- יום חמישי:
היום האחרון לרכיבה. לגמריי קלישאת ה"איך הזמן טס שנהנים". מנצלים עד הסוף כמה שרק אפשר ועושים שוב את הטרנסאלפינה, הפעם בערפל כבד, מה שלא מאפשר ללחוץ יותר מידי, רק מידי פעם שהכביש מבליח מבעד לערפל. חובה להזהר במיוחד פה, בכביש שלא תמצאו בו 100 מטר ישרים ללא סיבובים.

למרות הזהירות נופל אחד החברים והקבוצה מתעכבת במשך שעה על אחת הפסגות. לוסיאן מתבאס במיוחד כאשר הוא מבין שמדובר בבימר 800 החדש, אך יש נחמה בכך שגם הרוכב וגם האופנוע נשארים במצב נסיעה.

בכל זאת הגענו למרות הכל. הנסיעה חזרה מהטרנסאלפינה לבוקרשט היא לא מציאה, עם גשם מעורב בשמש ובאסה של סוף טיול מדהים. הנסיעה מזדחלת אחרי משאיות שלא ניתן לעקוף והרוכבים כמעט ונרדמים. לשימחתנו ה 70 ק"מ האחרונים הם כביש מהיר- אפשר לתת בגז ולפרוק אגרסיות אחרונות שעוד נשארו לנו.



יום מס 7- יום שישי:
יום אחרון חופשי בבוקרשט, על הרגליים במקום על גלגלים. החבר'ה מנצלים את הזמן לקניות/ סידורים וחלקנו אף עוזרים ללוסיאן לקפל עניינים ולהחזיר את הכלים לעסק. בערב מסיימים בארוחת סיכום הטיול ופרידה מלוסיאן.
אנחנו ציפינו לארוחה שקטה אך קיבלנו מסיבה רומנית אמיתית. 

לסיכום:
היה כיף, היה ממצה, תודה לאלי בלאו מקבוצת אופנועני ישראל על ארגון למופת, שנתן מענה לכל תקלה, גחמה או קפריזה שלנו,והיו הרבה כאלו…. ללוסיאן שאחרי היום הראשון הבין מה הקצב הנכון לקבוצה, ובכלל ענה, הסביר, תיקן ושיפצר עם הרבה סבלנות ואדיבות, הוא אגב רוכב אינדורו מקצועי ורואים את זה ברכיבת הכביש שלו.לשני אלו מגיעה תמונה משלהם:

עוד טיול בנושא רומניה:

רומניה והקרפאטים ספטמבר 2014

9 תגובות ל לטיול יצאנו- טיול ברומניה עם קא"י

  1. שוקי באמת אחלה טיול. החברה אחלה. שנה הבאה נורווגיה..אלי תודה על כל רגע

  2. מתוכנן להוציא עוד טיולים כאלה השנה?
    אוגוסט / תחילת ספטמבר ?
    איך מצטרפים ? תודה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל