מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
קונה אופנוע
מידלנד שחורי 140 על 70
הווסקוורנה באנר שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
rok-straps רצועות קשירה 140
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
פרפקט קוביה שמאל
תמוז
סטפן
KTM עליון קוביה
ברקום שמאל
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מתלה לקסדה
הארלי שמאל
HJC
מונדיאל קוביה

מועדון FJ Cruiser ישראל חוגג 4

מועדון FJ Cruiser ישראל חוגג 4

שי שיוביץ ואריק רוזנבלום

צילומים: חיים רוז  ואריק רוזנבלום.

כל מועדון מוטורי המוקם והפועל בישראל, ולא משנה אם מדובר ברכבים או בדו"ג, מצליח לחמם את הלב בצורה כזו או אחרת. עצם קיומם של מועדונים אלו אומר שעם ולמרות כל הצרות, המלחמות, הבחירות, מחירי הדיור וקשיי היומיום- אנחנו מצליחים לזכור גם להתחבר ולחיות קצת את החיים הטובים, ולא לשקוע במרה שחורה המורכבת ממציאות סביבתית לא פשוטה. 
הסיבה המרכזית להגיג העמוק הזה היתה ההזמנה שקיבלנו למסיבת יומולדת 4 שנים למועדון FJ Cruiser ישראל. המועדון המיוחד הזה מאגד את אחד מהרכבים היותר מעניינים שטויוטה יצרה בעשור האחרון, ואשר נמכר בעיקר בארה"ב.
קצת הסטוריה: ה- FJ הוצג בתחילה כרכב קונספט ב- 2003, ועיצובו החיצוני הייחודי והבולט היווה קריצה לא מוסוות אל עבר רכב השטח המיתולוגי של טויוטה, הלנד קרוזר FJ40 שיוצר מתחילת שנות ה-60 עד אמצע שנות ה-80. עקב תגובות נלהבות מצד הקהל טויוטה התחילה לייצר באופן סדרתי את ה- FJ ב- 2006, וחדלה ממש לאחרונה- בשנת הדגם של 2014. 

לארץ ה- FJ הגיע ביבוא אישי בלבד, וההערכה מדברת על מעל ל- 200 רכבים המסתובבים בכבישי ישראל, ונכון להיום המועדון מונה כ-100 חברים. המועדון (בראשותו של גיא ביטון, המייסד) התחיל לקרום עור וגידים לפני 4 שנים, וזאת על רקע הקשיים בהבאת חלקי חילוף וקבלת ייעוץ אמין ומקצועי בטיפול ושיפור הרכב. 

חברי המועדון מספרים על אכזבות מהמוסכים של טויוטה שלא ידעו להתמודד עם הרכב הלא מוכר, למרות שהוא חולק מכלולים רבים עם הלנד קרוזר הרגיל, ומנועו זהה כמעט לחלוטין לזה המותקן בדגם הבנזין (הנדיר יחסית) שנמכר בארץ. ישראל חייקין, אחד מחברי המועדון הבולטים, מספר שעם הקמת הקבוצה נוצרו קשרים עם קבוצות ובעלי מקצוע מחו"ל שעזרו בידע טכני, ומשבח בעיקר את יעקב "יאשה" ברגר, מכונאי אשר למד על בשרו את מחלות ה- FJ, מכיר את הרכב על בוריו ופתר הרבה מהבעיות שחברי המועדון נתקלו בהן.

עם השנים התגבשה סביב המועדון קבוצת חברים שמטיילת יחדיו, מקיימת אירועים חברתיים וחבריה מסייעים האחד לשני בפורום קבוצתי בטיפול ואחזקת הרכבים. חלק ניכר מחברי המועדון מבצע גם התנדבות למען הקהילה ללא כל תרומה וזאת מתוך אהבת האדם והטבע. בנוסף מארגן המועדון פעילויות טיולים משפחתיים/אתגריים וחבריו אף משתתפים בתחרויות שונות.
כאמור, מועדון ה- FJ הישראלי חייב את חייו לגיא ביטון, אשר ראה וזיהה את הצורך הגדול שהיה לבעלי ה-FJ בארץ, השקיע לילות כימים במציאת פתרונות, בקיבוץ בעלי הרכב ובהפיכתם למועדון המגובש והמשפחתי שהם היום, ועוד היד נטויה.

הפרופיל של חברי המועדון מורכב מכל קצוות החברה הישראלית, שכולם חולקים מספר תכונות מעניינות שעוברות בינהם כחוט השני:
 התכונה הראשונה היא כמובן האהבה הבלתי אמצעית כלפי ה- FJ שעומדת מעל לכל רציונל קר ומחושב. חלק מהחברים התבטאו כלפי ה- FJ במשפטים כגון "כמו לנסוע במרכבה סימן 3- אבל שקטה", "המאהב שלא מאכזב", "האהבה ל-FJ היא סוג של התמכרות", "ערס אשכנזי", "רכב לחיים" ועוד פנינים דומות מסוג זה. 

התכונה השניה היא הפרגון ההדדי והגיבוש החזק שיש בין חברי המועדון שמיד הניכר לעין, והשיר שעידו שפירא הקריא באירוע (וזכה למחיאות כפיים נרגשות) מדגים עד כמה החבורה הזו מחוברת ומאוחדת גם מעבר לגבולות המועדון.

התכונה השלישית שבלטה מאוד היא החברותיות, הלבביות והפתיחות כלפי כל מי שבא, דבר שמעט נדיר במועדונים מסוג זה.
רוב הרכבים שראינו אתמול משופרים ומדוגמים עד מעל לאוזניים, עם השקעות שעומדות על עשרות ואף מאות אלפי שקלים לרכב! שאלנו מספר חברים "לאן מתקדמים אחרי ה- FJ? איזה רכב הייתם קונים במקום?" כבר לא תופתעו לשמוע שהתשובות נעו בין "לא מוכר בחיים", "אם אקנה משהו אחר- זה רק אחד חדש יותר". רונן ברגר אף הגדיל ואמר "זיבר", ואחרי שרואים את הרכב המשופצר בטירוף שברשותו אפשר גם להבין למה…

הרוב הכמעט מוחלט של חברי המועדון מורכב מגברים, אולם בינהם בולטת דווקא ליאת בייקר,  דמות מוכרת מאוד בסצנה המוטורית בארץ, והיא האישה ה(כמעט) יחידה- והדומיננטית ביותר. ליאת סיפרה לנו שההחלטה לקנות רכב שטח התקבלה דווקא לאחר חזרתה ממסע "מלכת המדבר" טראומטי למדי שבו נהרגה בתאונה אחת מהמשתתפות, וכאשר ראתה את ה- FJ היתה זו אהבה (ותרופה לטראומה) ממבט ראשון. בחיוך רחב על פניה ליאת מספרת שבשבילה ה- FJ מרגיש כמו פרייבט בכביש וכמו חיית פרא בשטח, והיא זו שהגדירה את ה- FJ כמאהב שלא מאכזב. מי אנחנו שנתווכח?

12 תגובות ל מועדון FJ Cruiser ישראל חוגג 4

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל