fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
MV קוביה
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

ווילי זה (בכלל לא) דבילי

ווילי זה (בכלל לא) דבילי

מיקי כהן

כולנו אוהבים לטייל עם האופנוע שלנו ומי שרוכש אופנוע דו שימושי גדול, קרנף בז'רגון הרוכבים, עושה זאת לא רק על מנת לרכוב איתו בכביש, אלא גם על מנת להרחיב את המעטפת ולרכוב גם מעבר לאותם נחשים שחורים, מפותלים כמה שיהיו. שם, באותם מקומות בהם האחיזה פחותה והמכשולים רבים, יש צורך לעיתים להניף את הגלגל הקדמי או לפחות לתת לו לרחף קלות מעל הקרקע – על מנת לעבור מכשול כזה או אחר ביתר קלות. עם אופנועי שטח יעודיים, זה לא כל כך קשה אבל כאשר אתה רוכב על בהמה של למעלה מ-200 קילו, לפני משקל הרוכב, העניינים קצת מסתבכים.

ערב אחד מתקבלת הודעה בקבוצת הוואסטאפ של מועדון LC8, מועדון האופנועים הגדולים של KTM, ובחור חביב מעלה את השאלה, האם מישהו מעוניין ללמוד לבצע הרמת גלגל קדמי בקורס מסודר אותו מעביר צביקה כהן? ההודעות רצו מהר ותוך כמה דקות נסגרה הרשימה ול-10 רוכבים נפתחה קבוצת וואטסאפ יעודית. התאריך נקבע, צביקה שלח נקודת מפגש והוראות הכנה וביום ובשעה שנקבעו, נפגשו כ-10 רוכבי KTM Adventure ועוד נספח או שניים, ממוגנים ונרגשים לדעת כיצד מצליחים לרכוב על הגלגל האחורי עם הקרנפים המגודלים שלנו. בין שלל הרוכבים, הצלחנו לזהות את אחד הרוכבים המוכשרים של ארצנו ואושיית השטח, ג'וי בירן, שבא לראות, לעזור ולמעשה, בסופו של יום, טיפל בכל המנהלות.

צביקה כינס את כולנו ולאחר בדיקה קצרה של רישיונות וביטוחים, התחיל להרביץ בנו את תורת הנפת הגלגל. צביקה, מדגים את שצריך לבצע וכולם מסכימים שזו לא חוכמה, צביקה רוכב על EXC450, אופנוע שטח קליל עם המון כח, אבל בדיוק אז, לוקח צביקה את האופנוע הכי גדול והכי כבד בחבורה ומדגים בקלילות כי בעזרת כמה כללים פשוטים, כל אופנוע יודע להרים גלגל. ועכשיו, תורנו. אחד אחד אנחנו נעמדים בשורה בכביש שכוח אל ובעליה קלה אנו מתרגלים את שצביקה הסביר בעוד שהאחרון עומד בצד ומשגיח שאנו מבצעים את התרגול בצורה נכונה.


לאחר כמה וכמה תרגולים בכביש בשיטות שונות להנפת הגלגל הקדמי והפסקת הקפה ההכרחית, כולל כיבוד וחטיפים, יצאנו לטיול באזור עם שלל מכשולים אשר יאלצו את כולנו לבצע את אשר תרגלנו, על מנת לעבור אותם בקלות, נוחות וללא מאמץ.

והיו גם נפילות. כמעט כל הרוכבים נפלו, במיוחד כאשר לקח אותנו צביקה לעליה מאתגרת עם מדרגה באמצעיתה, כולל עבדכם הנאמן.
לקראת סיום המסלול הוביל אותנו צביקה לחושה בה פונקנו בתה בדואי ובקלאוות. צביקה סיכם את ההדרכה וכמובן התכנסנו לתמונת סיום מסורתית או כמו שצביקה קרא לזה "טקס סיום וויליונרים".


משם, רכיבה קצרה לכביש והתפזרנו כל אחד לביתו. כולנו יצאנו עם ידע בסיסי ועם הרצון לתרגל ולשפר איש איש את הטכניקה שתאפשר מעבר מכושלים קל יותר עם אותם 250+ קילו של מכונות שטח על שניים. אין ספק שווילי הוא דבר הכרחי בשטח והמכשולים שצביקה לקח אותנו אליהם ומעליהם, רק חיזקו אצל כל הרוכבים את הצורך לדעת את הטכניקה הנכונה.

חוץ מזה, ווילי זה כיף.

תודה לשי חושקו על היוזמה והדחיפה לבצע את ההדרכה.
לצביקה, שבסבלנות אין קץ, הסביר, הדגים וליווה את הרוכבים במכשולים בהם התקשו.
לג'וי בירן, שרץ, כיוון ועזר לצביקה ולכולנו.
ולאורן חג'ג, שלא נרתע מלצלם גם כש-250 קילו דהרו לכיוונו.

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל