fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
סטפן

בכל מחיר?/ מיני קאנטרימן במבחן דרכים

בכל מחיר?/ מיני קאנטרימן במבחן דרכים

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום


השורה התחתונה
נגיד את זה הכי דוגרי שיש: במחיר של 195,000 ש"ח, המיני קאנטרימן פשוט יקרה מדי- וללא כל הצדקה. האבזור מינימלי, המנוע צנוע, ולמרות שמדובר ברכב הגדול ביותר בהיצע מותג מיני- גם המימדים לא יוצאי דופן. אם אתם לא חייבים את שם "מיני" המפורש על מכסה המנוע, במחיר הזה יש בשוק רכבי הפנאי (ולא רק שם) אופציות משתלמות וטובות בהרבה.

 

וקצת יותר בהרחבה

לחובבי הטריוויה נספר כי הקאנטרימן המקורית היתה גרסת סטיישן למיני (תחת מותג אוסטין; המיני של מוריס נקראה "טראוולר"), עם דלתות כנף מפוצלות לתא המטען וקישוטי עץ חיצוניים. ב.מ.וו, שקנתה את מותג מיני, השיקה את הקאנטרימן בשנת 2010- הפעם כרכב פנאי קומפקטי, ללא כל קשר לדגם המקורי. בנובמבר 16' הוצג הדור השני לקאנטרימן, והוא רחב ,ארוך ובעל בסיס גלגלים גדול יותר מקודמו. הקאנטרימן נמכרת בישראל עם שני מנועי טורבו-בנזין, 1.5 עם שלושה צילנדרים ו- 136 כ"ס, ו- 2.0 ל', 4 צילינדרים ו- 192 כ"ס, כשלאחרונה הצטרפה למבחר גרסה היברידית שמוסיפה מנוע חשמלי עם 88 כ"ס המניע את הגלגלים האחוריים ומספק בעצם הנעה כפולה. אנו קיבלנו את גרסת הכניסה, עם המנוע הקטן וברמת גימור URBAN ההתחלתית שעולה כאמור 195,000 ש"ח.

 

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות

אי אפשר לטעות ולחשוב שהקאנטרימן שייכת למותג אחר שהוא לא מיני. מצד שני, קשה לקרוא לה נאה, ומשהו בעיצוב פשוט "לא עובד טוב"- למרות שהתמונות לא תמיד עושות לה חסד, ובמציאות היא נראית קצת יותר טוב. חישוקי ה- 16 של גרסת urban נראים מעט קטנים פשוטים, והחוסר בתאורת לד ו/או בפנסי קסנון מורגש. 

אי אפשר לטעות גם כשנכנסים לתא הנוסעים, שצועק "אני שייך למיני" מכל זווית אפשרית, עם אותם מחוונים, מתגים הנראים כאילו נלקחו ממטוס ואותו מסך מרכזי המוקף עיגול מחליף צבעים. כמו בגרסה הפתוחה וגרסת חמשת הדלתות- גם כאן אפשר לאהוב את העיצוב או להתרגז על העומס הוויזואלי המוגזם. עניין של טעם. לא ניתן להתווכח על איכות החומרים המצוינת ועל מרווח הנוסעים הנאה- עם דגש על מרווח ראש מצוין גם מלפנים וגם מאחור, למרות שהעיצוב הייחודי גורם לברך הנהג הימנית לגעת יותר מדי בקונסולה המרכזית. שלושה נוסעים לא ייהנו לשבת מאחור, ואנו הרגשנו בחוסר מעצבן במשענת יד מרכזית נשלפת במושב האחורי. תא המטען רבוע וגדול ומכיל 450 ל', אך סובל משפת הטענה מעט גבוהה. 


החוסר באבזור ממשיך לעצבן, בעיקר כשזוכרים את המחיר הגבוה; לא יכול להיות שברכב שעולה קרוב ל- 200 אלף ש"ח אין מערכות בטיחות מתקדמות (להוציא בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אקטיבית), ואבזור הנוחות מקביל ואפילו נחות מזה של מספר רכבי סופר-מיני. רוצים מושבי עור, כניסה ללא מפתח, גג נפתח ומראות מחוממות? התכבדו ושדרגו לרמת גימור Pure LED (שעולה 265,000 ש"ח) המגיעה עם מנוע ה- 2 ל' שגם מוסיפה תאורת לד ראשית, חישוקי 18", שליטה על ההילוכים מההגה ועוד מספר תוספות קוסמטיות- למרות שגם שם לא תמצאו מערכות בטיחות אקטיביות נוספות. דווקא הדגם ההיברידי (שמתחיל מ- 215,000 ש"ח) מספק מעט יותר מערכות בטיחות ונוחות, והוא זה שיתן תמורה עדיפה למחיר.

 


מנוע, ביצועים, התנהגות

כאמור למעלה, הקאנטרימן שקיבלנו מצוידת במנוע 1.5 ל', שלושה צילינדרים, 136 כ"ס ו- 22.4 קג"מ. אנו מכירים את המנוע מהמיני 5 דלתות, ולמרות שהבחירה בשלושה צילינדרים מעט תמוהה- מדובר במנוע טוב למדי. בידוד הוויברציות טוב מאוד, ורק תחת עומס אפשר לשמוע את תרועת שלושת הצילינדרים האופיינית. עדיני הנפש שבינינו הצליחו להבחין ברעידונת קלה גם בעמידה במקום, אך באמת שמדובר בניואנסים כמעט בלתי מורגשים. תיבת ששת ההילוכים המשודכת למנוע עושה עבודה טובה רוב הזמן, אך מב.מ.וו ומתג מחיר גבוה שכזה- אפשר היה לצפות ממנה לפעולה מעט יותר חלקה ומהירה, בעיקר בהורדות ההילוכים (ולמה אין משוטים להעברת הילוכים מההגה?!).

הביצועים נאותים אך לא יוצאי דופן בשום צורה שהיא, עם 9.6 ש' ל- 100 ומהירות מרבית של 200 קמ"ש. צריכת הדלק שהושגה במהלך המבחן הקצר שלנו עמדה על כ- 10 קמ"ל. 

נוחות הנסיעה מפתיעה לטובה, והקאנטרימן גיהצה באופן מרשים מאוד כבישים שבורים של איזור תעשיה למוד קרבות, כנראה בזכות החתך הגבוה של הצמיגים. דווקא מחוץ לעיר ובכבישים חלקים יחסית, הקאנטרימן קיפצה והיטלטלה קלות על גלים כמעט בלתי נראים, אך בסופו של דבר מדובר ברכב נוח למדי. מצד שני- בידוד הרעשים לוקה בחסר, ונסיעה במהירות בין עירונית חוקית היא חוויה רועשת למדי ומדי, בוודאי יחסית למותג, ליומרות ולמחיר הגבוה שחברת האם קבעה. לא לעניין. 
 
נקודת אור מתגלה במחלקת הדינאמיות, כאשר למרות הגובה והמשקל- הקאנטרימן מראה שהיא לא נושאת את השם "מיני" המפורש על חרטומה לשווא. ההגה מהיר מאוד ומאפשר לרכב ה(לא) מיני הזה לשנות כיוונים במהירות ובנכונות לא מוכרות בסגמנט, כאשר השלדה משתפת פעולה ברמה נדירה. נכון שהמנוע צנוע, ישנן זוויות גלגול, בקרת האחיזה פראנואידית והצמיגים גבוהי-החתך מייללים מרות הרבה לפני שהאחיזה נשברת בפועל, אך אפשר בהחלט לכייף עם הקאנטרימן. לסיום הפרק הדינאמי והמבחן כולו נספר כי הבלמים חזקים אך רגישים מדי, ואופי פעולתם מקשה על השגת בלימה חלקה.
 
 

מיני קאנטרימן – נתונים טכניים

מנוע: טורבו בנזין, 3 צילינדרים, 1499 סמ"ק
הספק (סל"ד/ כ"ס): 136/4400-6000
מומנט (סל"ד/ קג"מ): 22.4/1400-4300
תיבת הילוכים: אוטו', 6 הילוכים
האצה 0-100: 9.6 ש'
מהירות מרבית: 200 קמ"ש
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 429.9/ 182.2/ 155.7
בסיס גלגלים (ס"מ): 267
משקל (ק"ג): 1465
מיכל דלק (ליטר):51
נפח תא מטען (ליטר): 450
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 16.6 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: 10 קמ"ל
מחיר: 195,000 ש"ח

4 תגובות ל בכל מחיר?/ מיני קאנטרימן במבחן דרכים

  1. זה זבל של אוטו.
    כל דבר עולה לסדר מליונים.
    לא שווה את הכסף שהוא עולה.
    ממליץ לכם לא לקנות.

  2. במפורש כתבו שלא כדאי ולא שווה ולא מעניין ולא ממליצים ובכלל לא לקנות בצורה עדינה.
    דוגיר= אתם באמת דוגרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל