מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
יש כבוד/ אופל אסטרה ספורט טורר סטיישן במבחן דרכים
שי שיוביץ
צילום: אריק רוזנבלום
קצת יותר בהרחבה
עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
בכל מקרה, האסטרה החדשה נראית טוב: היא רזה ואתלטית יותר- והיא בהחלט כזו, עם ירידה במשקל ובמידות לעומת הדור המוחלף.
תא הנוסעים עבר מהפכה רבתי, ובהחלט הגיע הזמן. ריבוי הכפתורים והמתגים המבלבלים של הדור הקודם נזרקו לפח, והקונסולה המרכזית עוצבה מחדש עם הפרדה ברורה בין מערכת השמע והמידע לפקדי המזגן, והחומרים עצמם טיפסו מדרגה. בכלל, כל החומרים בתא הנוסעים נותנים רושם של רכב ממדרגה אחת למעלה, וזה מאוד, מאוד נחמד.
למרות הירידה במידות החיצוניות (כולל 2 ס"מ בבסיס הגלגלים), אופל טוענת שבזכות תכנון מחודש, המרווח לנוסעים שופר לעומת הדור הקודם. לא בדקנו זאת עם סרגל, אבל בכל מקרה- אין לאסטרה מה להתבייש. המרווח לנוסעים מכובד מאוד בכל המימדים ובכל המושבים (להוציא הנוסע האמצעי במושב האחורי, אבל זו לא בעיה ייחודית של האסטרה), כאשר הנוסעים מאחור ייהנו בנוסף מצמד שקעי USB נחוצים- ורק חבל שאין להם פתחי מיזוג עצמאיים. בחום הנוראי ששרר בימי המבחן (מעל 40 מעלות!) המזגן היה צריך לעבוד בעוצמתו הגבוהה כדי לצנן את החלל הגדול. לזכותו יאמר שהוא בהחלט הצליח במשימתו, אך פתחים אחוריים היו יכולים להקל על עבודתו.
האבזור מכובד למדי בכל רמות הגימור. אנו קיבלנו את האסטרה ברמת הגימור הגבוהה ביותר שתגיע רק בעוד חודשיים, אך גם רמת גימור "enjoy פלוס" (שכרגע לא מוצעת בסטיישן) הנמוכה יותר כוללת את מערכת ה- opel eye שמאגדת תחת כנפיה מערכת זיהוי תמרורים, מערכת התראה על שמירת מרחק, מערכת התראה על סטייה מנתיב היודעת בנוסף לתקן עצמאית את הסטייה ובלימה עצמאית עד מהירות של 30 קמ"ש. בהחלט מכובד.
גולת הכותרת של האסטרה ספורט טורר הוא, כמובן, הבאגז' הגדול. האסטרה סטיישן ארוכה ב- 33 ס"מ מהדגם הרגיל, וכל האורך הזה מוקדש לבאגז'. נכון שעם נפח של 505 ליטרים לא מדובר בתא המטען הגדול בקטגוריה, אך הוא מדגים מחדש עד כמה רעיון הסטיישן הוא נכון ופרקטי. התא עצמו רבוע ונוח לשימוש עם שפת הטענה נמוכה למדי, וברמת הגימור אינוביישן שקיבלנו אף מצוייד בדלת חשמלית שיודעת להיפתח אוטומטית באמצעות הזזה של הרגל מתחת לפגוש האחורי- וזה עובד פשוט מעולה.
מנוע, ביצועים, התנהגות
רעשי הכביש והרוח מוחרשים היטב, דבר שהופך את האסטרה לאחת מהרכבים הנעימים ביותר מחוץ לעיר. מה קורה בתוך העיר? מתלי האסטרה מכויילים על הצד הקשיח יותר וזה מורגש יותר במעבר על שיבושים עירוניים, אך לא ממש נורא.
היתרון הגדול של המתלים הקשיחים מתגלה בפיתולים. כן, אני יודע שזה לא רכב המיועד לתקיפת כבישי נהיגה, אך למרות זאת האסטרה החדשה הצליחה להרשים אותנו מאוד (ואף להפתיע) בנימוסי הכביש המושחזים שלה. האחיזה של האסטרה גבוהה מאוד וקשה להוציא אותה משלוותה, להגה המדויק משקל מעולה, והשלדה מרמזת שהיא היתה יכולה להסתדר עם הרבה יותר כוח. נו טוב, נחכה לאסטרה OPC…
3 תגובות ל יש כבוד/ אופל אסטרה ספורט טורר סטיישן במבחן דרכים