fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן

איי לאב אייגו/ טויוטה אייגו במבחן דרכים

איי לאב אייגו/ טויוטה אייגו במבחן דרכים

שי שיוביץ

צילום: רייס/שיוביץ

השורה התחתונה

טויוטה עם שמחת חיים? טויוטה צעירה וחצופה? טויוטה שבא לך לצאת איתה לדייט סוער? כן, יש דבר כזה, וקוראים לו טויוטה אייגו. הדור החדש של האייגו (התאומה של הסיטרואן C1 והפיג'ו 108) מציג עיצוב שאי אפשר להתעלם ממנו, שילובי צבעים חצופים ובולטים, המון אבזור ומרווח פנים מכובד. בנוסף- צריכת הדלק מעולה, הנוחות טובה ואפילו התיבה הרובוטית מציעה אופי פעולה שאפשר לחיות איתו. אז מה הפלא שאנחנו אומרים "איי לאב אייגו"?

 

וקצת יותר בהרחבה

האייגו היא הצלע השלישית במשולש שיתוף הפעולה בין טויוטה לפיג'ו-סיטרואן, ואת המשולש הזה אנחנו מכירים כבר קרוב ל- 10 שנים. (פרט טריוויה משעשע- שילוב הפעולה הזה מאפשר לכם לקבל באירופה את הג'מפי המוכר של סיטרואן תחת השם טויוטה הייאס… מעניין, לא?) האייגו החדשה מגיעה לארץ באיחור של כשנה לאחר ה- C1 וה- 108 ושל כמעט שנתיים אחרי הצגתה.

הדור הראשון הציג דמיון רב מדי לאחיות מצרפת, סבל מעיצוב אנונימי לחלוטין, ספרטניות מופגנת ונוחות נסיעה לא מזהירה. הדור החדש מבטיח לטפל בכל הנקודות הללו, וכמו שאתם כבר בטח מבינים לבד- הוא גם הצליח. למרות שהאייגו זהה לחלוטין מבחינה מכנית לסיטרואן C1 שבחנו לפני כמעט שנה, החלטנו שהיא מספיק מיוחדת כדי לקבל מאיתנו "צומי" מיוחד. התענוג, כאמור, היה כולו שלנו.

מסמנת X על העיצוב

נסכם את פרק העיצוב בארבע מילים: אי אפשר להתעלם ממנו. 
ועכשיו נרחיב: תאהבו או לא, להבדיל מהדור הראשון- העיצוב של האייגו מצליח להבדיל אותה לחלוטין מהצרפתיות וליצור שייכות לשפה העיצובית הנוכחית של טויוטה. ה- X הגדול שבחזית הרכב מבליט את האייגו והופך אותה- לדעתנו לפחות- למודרנית מאוד, צעירה, חצופה ובולטת שלא מתנצלת לרגע על מה שיש לה להציע. מוטיב ה- X מופיע גם בחלקה האחורי אולם בצורה קצת יותר מעודנת. בכל מקרה, לא תטעו לחשוב אף לא לרגע אחד שמדובר ברכב אחר. האמת שהעיצוב הזה משלים את השלישייה היפנו-צרפתית בצורה מושלמת, כך שכל לקוח ולקוחה פוטנציאליים יוכלו לבחור את עיצוב הרכב החביב עליהם: מראה ה- "דובון אכפת לי" המתוק והחביב אצל סיטרואן, הלוק הקלאסי והסולידי אצל פיג'ו, ולמי שרוצה ממש לבלוט- המראה הצעיר והמרדן של טויוטה. כן, מכל השלושה- דווקא אצל טויוטה… אנחנו מתפלאים שהשמיים לא נפלו. פסי העיצוב הפלסטיים הצבעוניים ניתנים להחלפה במקרה של שינוי הטעם, אופציה שקיימת רק בסמארט שעולה פי-2 ויותר. יפה. 

 

ומה עם השאר?

השאר זהה לחלוטין לסיטרואן C1 כך שלא נלאה אותכם בחזרה מיותרת על הדברים. נזכיר רק שהתיבה הרובוטית הסבירה יודעת ל"זחול" בפקקים ובכך מקלה מאוד על הנהג, שהמנוע לא ממש חזק (69 כ"ס) אבל מספק לחלוטין, וצריכת הדלק מדהימה עם 16.6 קמ"ל בממוצע המבחן. 

והמחיר?

מחיר האייגו הרובוטית עומד על 69,900 ש"ח, ובמידה ותחליטו להעביר הילוכים לבד תחסכו 5,000 ש"ח. עובדה זו יוצרת בעיית תמורה מסוימת לטויוטה, כיוון שאת ה- C1 המקבילה תוכלו לקבל ב-10K ש"ח פחות. מצד שני, אי אפשר לזלזל בעיצוב הייחודי ובשם טויוטה המפורש המוצמד לחרטום הרכב, אשר מביא איתו שוק יד שניה פורח ושמירת ערך מוכחת. האם שווה או לא? זו כבר החלטה שלכם. אנחנו, כאמור, התאהבנו. 

 

 



בסולם ריכטר / רחל ריכטר שואלת – טויוטה או יגואר?

"טויוטה או יגואר?" הטלפון בצהריים מעיד שרכב נוסף עומד לזכות בנוכחותי.
"טויוטה." אני לא מהססת ומוותרת בהינד עפעף על היגואר היוקרתית.

אני מניחה שכאן צריך לבא הסבר כלשהו. לטובת הקוראים שכבר שרדו את הכתבה (המצוינת) מעלי, אני אתמצת אותו: אני אוהבת רכבי מיני. הם חמודים ללא יוצא מן הכלל, הנהיגה בהם נעימה ורגועה, ולכל אחד מהם יש מאפיין ייחודי בולט (האבזור, המנוע, הבטיחות, היעדר הבטיחות, וכו׳), מה שהופך אותם לקטגוריה דינמית ומעניינת בשוק הרכב.

אז טויוטה. אייגו.

המאפיין הבולט של הטויוטה הוא העיצוב המובחן והייחודי לעילא ולעילא. תמונה אחת שווה אלף מילים, אז תציצו בשלוש ארבע תמונות ותפרגנו לי שחסכתי לכם עוד כמה שניות של קריאת קלישאה שחוקה נוספת, שבמקרה של הטויוטה נכונה להפליא- במציאות היא הרבה יותר יפה. הרבה יותר.

סביבת הרכב לא שונה מרכבי מיני מקבילים בקטגוריה; איכות החומרים, המרווח, תא המטען- כולם מוכרים ומופיעים כאן בהבדלים מינוריים מרכבים אחרים. ההפתעה (הנעימה) הגיעה דווקא מכיוון התיבה הרובוטית החד מצמדית, שכמעט ולא הורגשה בנסיעה ארוכה יחסית, כולל עליה כמעט מאתגרת.

האייגו חמודה להפליא, נותנת פייט גדול בעיצוב, והנסיעה בה מהנה ונינוחה. 

ככה מוותרים על יגואר.

עוד תמונות – דוגרי באינסטגרם: MOTODOOGRI 

 

 

טויוטה אייגו – נתונים טכניים:

מנוע: בנזין 3 צילינדרים, 998 סמ"ק
הספק (סל"ד/ כ"ס): 69/6000
מומנט (סל"ד/ קג"מ): 9.7/4300
תיבת הילוכים: רובוטית, 5 הילוכים
האצה 0-100: 15.5 ש'
מהירות מירבית: 160 קמ"ש
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ):  345.5/ 161.5/ 146
בסיס גלגלים (ס"מ): 234
משקל (ק"ג): 860
מיכל דלק (ליטר): 35
נפח תא מטען (ליטר): 168
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 23.8 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: 16.6 קמ"ל
מחיר: 69,900 ש"ח

 

עוד מבחני דרכים:

וולוו V40 T4 במבחן דרכים

פורד פוקוס במבחן דרכים

יגואר XE במבחן דרכים


הונדה ג'אז במבחן דרכים

וולוו XC90 במבחן דרכים

 

 

סוזוקי ויטארה במבחן דרכים

יונדאי סונטה הייבריד

הונדה סיוויק

סיטרואן C4 קקטוס

אופל אדם רוקס

מיצובישי אאוטלנדר החדש

לנד רובר דיסקברי ספורט

קיה סורנטו במבחן דרכים

מאזדה 2 במבחן דרכים

פיג'ו 308


קיה ספורטאז' 1.6

אופל קורסה – מבחן דרכים

סקודה אוקטביה RS – מבחן דרכים

וולוו V40 – מבחן דרכים

סוזוקי ג'ימיני – מבחן דרכים

מיני קופר מבחן דרכים

אופל מריבה מבחן דרכים

יונדאי i20 מבחן דרכים

קיה ספורטאז' – מבחן דרכים בוידאו

אופל אדם מבחן דרכים

פיג'ו 2008 מבחן דרכים 

מיצובישי אאוטלנדר PHEV מבחן דרכים

אופל מוקה במבחן דרכים

ב.מ.וו 235M מבחן דרכים בוידאו

וולוו S60  מבחן דרכים בוידאו

סוזוקי גרנד ויטרה מבחן דרכים בוידאו

קיה סול מבחן דרכים בוידאו

סקודה יטי במבחן דרכים בוידאו

שברולט סוניק RS מבחן דרכים בוידאו

אופל אינסיגניה במבחן דרכים בוידאו

רנו קליאו במבחן דרכים בוידאו

קיה סורנטו במבחן דרכים בוידאו

 

2 תגובות ל איי לאב אייגו/ טויוטה אייגו במבחן דרכים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל