fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

פורד חוזרת לפוקוס/ פורד פוקוס במבחן דרכים

פורד חוזרת לפוקוס/ פורד פוקוס במבחן דרכים

שי שיוביץ ואריק רוזנבלום

צילום: אריק רוזנבלום

ערך: שי שיוביץ              כתב ובחן: אריק רוזנבלום

 

השורה התחתונה:

אפשר לשחרר אנחת רווחה: פורד לא איבדו את מגע ההוקוס פוקוס (סליחה, לא התאפקתי…) שלהם. הפוקוס המחודשת גרמה לעורך שלנו לשחרר מצהלות גיל וצווחות שמחה, ואל תזלזלו, כי במקרה שלו- זה לא סיפור של מה בכך. 

 


מנצחת את מבחן הזמן- פורד פוקוס 2016 
בואו ונגמור מהר עם מה שפחות חשוב: העיצוב החדש נראה טוב, תא הנוסעים עבר רענון ומציע איכות בניה טובה אך חלקי פלסטיק מעט נוקשים, עיצוב הקונוסולה המרכזית ידידותי ונקי יותר עם לחצני מגע ותאורה כחלחלה מגניבה, דגם הטיטניום הנבחן מציע אבזור רב (בנוסף למערכת מולטימדיה היפה שלא הכי נוחה לתפעול ומגיעה כסטנדרט), מושבים נוחים (גם למבוגרים היושבים מאחור) ומספיק שימושיות למשפחה.

עכשיו בואו ונעבור לדבר על מה שבאמת חשוב:

לחיצה ראשונה על דוושת הכיף והופה, יש פה כוח. המנוע החדש (והיחיד כרגע בהיצע הבנזין) מציע נפח של 1.5 ל' עם הגדשת טורבו. כל זה טוב ל- 150 כ"ס ו- 24.5 קג"מ (כבר ב-1500 סל"ד). צבירת המהירות מתבצעת, ובכן, במהירות, עם יציאה זריזה מהמקום והגעה למהירויות שיוט שהשתיקה יפה להן, וכל זה מתבצע בקלילות וכבדרך אגב. 

 

המנוע המצוין הזה עם 150 כוחות-סוסיו הוא דור חדש במשפחת פורד ומשודך לתיבה נפלאה שעושה הכול מצוין, והפעם בצורה מסורתית (פלנטרית) ולא עם מצמד כפול כמו בעבר, ואני אומר- דיינו. השילוב של השלדה הזו והמנוע הזה כל כך טוב, שפתאום היו חסרים לי משוטים על ההגה, כי גם כשאתה במצב ספורט ורוצה עוד פאן- הצ'ופצ'יק המטופש שנמצא על הידית הילוכים ואחראי על העברת ההילוכים הידנית לא ממש כייפי ומוציא מהנהג את כל החשק. בחייאת פורד, תפסיקו עם זה בעתיד, טוב?

 

 

אבל הסיפור האמיתי של הפוקוס מעולם לא היה בגזרת המנוע אלא במה שהיא ידעה לעשות בכבישים המפותלים. הפוקוס החדשה ממשיכה את המסורת עם שמירה פנומנלית על הקו בסיבוב, גם אם בא לך להמשיך ללחוץ (ותאמינו לי- בא לך). הלו, אנחנו מדברים פה על פוקוס ולא על R1, כן?… לא רק שאפשר לחזור על התרגיל הזה שוב ושוב, זה גם כדאי ומהנה. הרמתי עוד ועוד את הגבה: הלו, מה קורה פה? לאן אנו הולכים? הרי כולה מדובר במשפחתית "ליסינג"… זוכרים את כל הספורטיביות/GTI  וכו' של לפני כמה שנים? זוכרים? יופי. תדעו שהאוטו הזה היום עומד מולן מסתכל להם בעיניים ואומר: "נסו אותי". כן כן, בלי בושה. 
 
עוד כמה מילים על נהיגה מהירה: הייתי מצפה לפעולת בלמים יותר אגרסיבית, אבל אני בספק שקהל היעד האמיתי ינהג בצורה תובענית כמו שאני רצתי עם המכונה. למרות היכולת הדינאמית המשובחת, נוחות הנסיעה טובה למדי (למרות חישוקי ה- "18 הענקיים בדגם הטיטניום הנבחן).
 
הוקוס פוקוס. הם חזרו- וטוב שכך, כי התגעגעתי. אהבתי אותה עוד מאז שהדור הראשון הגיע לכאן, לפני יותר מעשור וחצי, והיה לאחד הפייבוריטים המשפחתיים שלי. דורות הביניים שהפכו והלכו לפחות טובים גרמו לי להתגעגע לעבר, אבל הנה היא חזרה, בגדול ובשחור. סחטיין פורד פוקוס. גם יפה וגם אופה.

 

אדם בלנגה, שיעור בהיסטוריה

"מאדרפ**ר! האוטו הזה מתנהג!" צועק העורך שאוחז בהגה של האוטו. בלי שאשים לב הוא מתחיל בסיפורי עבר שכוללים משפטים מרוסנים יותר ופחות כמו "תמיד היה משהו מיוחד בפוקוס" ו – "f**k איזה מנוע! מבריק!".

אז לצערי (או למזלי, תלוי את מי אתם שואלים), אני לא גדלתי על קדושת הפוקוס הראשונות ולא יצא לי להכיר את ההיסטוריה הענפה של האוטו הזה בעבר. להוסיף חטא על פשע, הפעם היחידה שכן נהגתי על הפוקוס היתה על הרכב חברה של חבר טוב שלי, שמיותר לציין שהיתרון היחיד שלו היה הדלקן…

איפה הפוקוס החדשה מתיישבת לעומת זאת אתם שואלים?
ההפך הגמור, למען האמת. בפוקוס הזאת יש חבילת מנוע –תיבת הילוכים–הגה שיצרניות אחרות יכולות רק לקנא בתוצאה שהתקבלה פה, והחבילה הזו יוצרת אוטו שממש כיף לנהוג בו. חבל שהוא לא מצטיין בעניין בידוד הרעשים (רוח, כביש), וסביר להניח רוב האקסמפלרים שימכרו יהיו מהסוג המגיע עם לוגו החברה/עסק על הדופן, דלקן, והרבה פחות תוספות בפנים.
 

 

פורד פוקוס – נתונים טכניים:

מנוע: טורבו בנזין, 4 צילינדרים 1498 סמ"ק
הספק (סל"ד/ כ"ס): 150/6000
מומנט (סל"ד/ קג"מ): 24.5/1500-4500
תיבת הילוכים: אוטו', 6 הילוכים
האצה 0-100: 9.2 ש'
מהירות מירבית: 208 קמ"ש
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 436/182/145.5
בסיס גלגלים (ס"מ): 264.8
משקל (ק"ג): 1364
מיכל דלק (ליטר): 55
נפח תא מטען (ליטר):316
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 16.1 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: 12 קמ"ל
מחיר: 128,000 ש"ח, דגם הטיטניום הנבחן 133,000

עוד מבחני דרכים:

יגואר XE במבחן דרכים


הונדה ג'אז במבחן דרכים

וולוו XC90 במבחן דרכים

 

 

סוזוקי ויטארה במבחן דרכים

יונדאי סונטה הייבריד

הונדה סיוויק

סיטרואן C4 קקטוס

אופל אדם רוקס

מיצובישי אאוטלנדר החדש

לנד רובר דיסקברי ספורט

קיה סורנטו במבחן דרכים

מאזדה 2 במבחן דרכים

פיג'ו 308


קיה ספורטאז' 1.6

אופל קורסה – מבחן דרכים

סקודה אוקטביה RS – מבחן דרכים

וולוו V40 – מבחן דרכים

סוזוקי ג'ימיני – מבחן דרכים

מיני קופר מבחן דרכים

אופל מריבה מבחן דרכים

יונדאי i20 מבחן דרכים

קיה ספורטאז' – מבחן דרכים בוידאו

אופל אדם מבחן דרכים

פיג'ו 2008 מבחן דרכים 

מיצובישי אאוטלנדר PHEV מבחן דרכים

אופל מוקה במבחן דרכים

ב.מ.וו 235M מבחן דרכים בוידאו

וולוו S60  מבחן דרכים בוידאו

סוזוקי גרנד ויטרה מבחן דרכים בוידאו

קיה סול מבחן דרכים בוידאו

סקודה יטי במבחן דרכים בוידאו

שברולט סוניק RS מבחן דרכים בוידאו

אופל אינסיגניה במבחן דרכים בוידאו

רנו קליאו במבחן דרכים בוידאו

קיה סורנטו במבחן דרכים בוידאו

 

 

7 תגובות ל פורד חוזרת לפוקוס/ פורד פוקוס במבחן דרכים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל