מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
יש תמורה בעד האגרה 2- קיה סורנטו במבחן דרכים
שי שיוביץ ואריק רוזנבלום
צילום: אריק רוזנבלום
קצת יותר בהרחבה
עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
בתוך הרכב המצב טוב מאוד עם עיצוב מחודש ונקי לקונסולה המרכזית, חומרים מצוינים ואיכות גימור ובניה גבוהה מאוד, ולא רק "יחסית" לקיה. המושבים הקדמיים גדולים מאוד, נוחים ואוחזים (ועטויי עור ברמת הגימור EX של רכב המבחן), כמו גם הספסל האמצעי. באופן די מפתיע גם בשורה האחרונה אפשר להושיב מבוגרים, בתנאי שהם לא מאוד גדולים ויש בינם יחסי קרבה טובים… לצל"ש מיוחד זוכה המזגן אשר נהנה מפתחים לאורך כל הרכב, עם שליטה עצמאית של היושבים (הכלואים) בשורה האחורית (ככה שכנענו את בלנגה להיכנס לשם, יחד עם קצת לחץ פיזי לא מתון) ושהצליח לקרר את החלל הענק במהירות וביעילות.
דווקא בתחום האבזור ציפינו למעט יותר; האבזור הקיים- גם בגרסת ה- EX היותר יקרה- אינו יוצא דופן (להוציא שלושה שקעי טעינה, שניים מקדימה ואחד מאחור), אך כל מה שיש מבוצע ברמה גבוהה שבהחלט מצדיקה את המחיר. בחיבה נזכיר את גג הזכוכית הפנוראמי הענק (ברמת הגימור EX הנבחנת) שהצליח לשבות את ליבנו.
יש הרבה תאי אחסון לרווחת הנוסעים, וכשכל המושבים זקופים תא המטען מציע נפח מפתיע של 320 ליטרים- אך למרות הנפח הגדול יחסית הוא מעט צר. קיפול של המושבים האחוריים יעלה את הנפח ל- 1077 ליטרים עצומים בכל קנ"מ.
שני המנועים המוצעים בסורנטו החדש, טורבו-דיזל ובנזין, מוכרים עוד מהדור הקודם אך עברו שיפור שאמור להפוך אותם לחסכוניים ונקיים יותר. מנוע הבנזין בנפח 2.4 ל' שבחנו מציע 188 כ"ס (ב-6000 סל"ד, ירידה של 4 כ"ס לעומת העבר) ומומנט של 24.6 קג"מ (ב-4000 סל"ד). מעיון בטבלת הנתונים מתברר שמדובר במנוע בנזין "אולד פאשן" שנותן את סחורתו בגבהי הסל"ד, אך אל דאגה: גם בשימוש רגיל ויומיומי ובהתנהלות בסל"ד רגוע יש למנוע מספיק כוח להתמודד עם הבהמה המגודלת (1.8 טון לפני נוסעים!), ורוב הזמן יעשה זאת בשקט ובנעימות. כרגיל אצל קיה, התיבה האוטומטית מציעה שישה הילוכים ופועלת בהרמוניה מופלאה עם המנוע. בסיום המבחן התברר שצריכת הדלק עומדת על כ- 8.6 קמ"ל, כאשר בשיוט רגוע תוכלו לראות גם 12 קמ"ל ומעלה.
ומבפנים נראה שנוח במושב האחרון
זה דיי עניין של טעם. ל פי הנתונים המובאים בכתבה נראה שמדובר ברכב מרשים לכל הדעות. כל הכבוד לקוריאנים שיודעים להפתיע פעם אחר פעם.
רכב פצצה, מאד מרווח ומתמודד עם הכביש בקלות (מרגיש כאילו נוסעים על חללית). כשיהיו לי האמצעים לרכוש רכב כזה בישראל הבחירה שלי תהיה מאד קלה – במחיר הזה (בארץ) אין תחרות לדעתי.
פעם לא אהבתי את קיה, או בכלל קוריאניות..
משעשע לראות איזה שינוי נעשה בשוק הרכב בשנים האחרונות…
קשה שלא להעריך את תעשיית הרכב הקוראניות שמפתיעה עם דגמים שנותנים תחרות אמיצה ומעניינת ליפניות ולאירופאיות ולא רק בגלל המחיר