fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70

נשמה טובה, קיה סול במבחן דרכים בוידאו

נשמה טובה, קיה סול במבחן דרכים בוידאו

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום

השורה התחתונה:
רכב המתהדר בשם soul- "נשמה", פשוט מזמין לעצמו צרות עם כל מיני כותרות שנונות ומושחזות- בעיקר כשיש לו הרבה נקודות תורפה, כמו הדור הראשון של הסול. מזל שהדור השני של הסול תיקן את כל הפגמים (וקצת חבל, כי יצר השנינות שלי נשאר לא מסופק). כאמור, לדור הקודם היה אופי בשפע, אבל גם לא מעט חסרונות. הדור החדש שמר על אוסף התכונות החיוביות לסול- אבל שיפר בדיוק את מה שהיה טעון שיפור, וכל זאת בלי להרוס את קסם העיצוב או לגרוע מהאופי הרב של הרכב. אז האופי נשאר, המרווח לא נפגע, האיכות שופרה ללא היכר, נוחות הנסיעה ראויה למאכל אדם, ואפילו המחיר מצויין- 119,900 ₪ בלבד. ארזו את הכל בשבע שנות אחריות, ותבינו בעצמכם מאיפה מגיעה ההכרזה הבאה: נכון לעכשיו, הסול אוחזת בתואר הקרוסאובר הקטן הטוב ביותר לשנת 2014. נקודה.

 

וקצת יותר בהרחבה:

הרוחות החדשות שהתחילו לנשב בקיה של אמצע שנות ה-2000 התבטאו ביתר שאת בשנת 2006, אז הוצגה הסול לראשונה כרכב קונספט. ב- 2008 התחיל יצור הדגם הסדרתי, מלווה בהצהרות על כיוון חדש ורענן בקיה, וכמו שכבר כולם יודעים- קיה קיימה את הבטחתה.

הסול הגיעה לארץ רק אחרי שנתיים- בשנת 2010. בזכות מרווח הפנים המשובח שלה הסול קצרה הצלחה בעיקר בשוק המוניות, כיוון שהשוק הפרטי עוד לא הצליח לעכל את הקונספט של קרוסאובר קטן. עם הדור השני של הסול שהוצג לא מזמן קיה מקווה לשנות את המצב, בעיקר בזכות העובדה שהקהל הישראלי למד לקבל ולאהוב את פלח השוק הייחודי הזה, ראו ערך סוזוקי קרוסאובר, סקודה יטי, רנו קפצ'ור, פיג'ו 2008 (בקרוב המבחן לפיג'ו) ועוד.
עיצוב, תא נוסעים, שימושיות:

למרות שמדובר ברכב חדש לחלוטין, לא תפספסו את העובדה שמדובר בקיה- ומדובר בסול. הקווים החיצוניים הרמונים ו"קשוחים" יותר מבעבר, וכל זאת מבלי לאבד את הלוק שכל כך מזוהה עם הסול. למרות שנרשם גידול מה במידות החיצוניות, הן עדיין צנועות למדי (הסול קצרה אפילו מהסיד 5 דלתות!), אבל העיצוב מצליח להצניע עובדה זו בהצלחה.

ההפתעה הגדולה נשמרת לזכות תא הנוסעים, ומתחלקת ל-2: החלק הראשון מגיע כאשר נכנסים לרכב ומגלים את המקום הרב שיש בתוכו. בזכות גובה הרכב ותכנון נכון, 4 מבוגרים ייהנו ממרווח אדיר- כן, גם במושב האחורי- וזאת למרות בסיס גלגלים צנוע למדי של 257 ס"מ. במידה ונוסע חמישי יצטרף לנסיעה הוא ייהנה מרצפה שטוחה לגמרי וספסל נוח יחסית. בכל מקרה המרווח לשלושה מאחור עדיף עשרות מונים על כל משפחתית רגילה- ואפילו על מכונית מנהלים.

החלק השני של ההפתעה מגיע בעיקר למי שמכיר וזוכר את תא הנוסעים הסול הקודמת. תודה לאל, סוף סוף אפשר לשכוח מפלסטיקים קשיחים ולא נעימים. איכות החומרים של הסול החדשה מציבה תחרות רצינית לטובות בקטגוריה, ועושה זאת עם בונוס של עיצוב מעניין ושובר שגרה (ראו למשל את פתחי הרמקולים). הפתעות כאלה אנחנו תמיד מוכנים לקבל.

מעניין שבסעיף האבזור נרשמה ירידה לעומת הדור הקודם, אולם הוא עדיין מספק מעל ומעבר.

ישנן שתי רמות גימור, כאשר האבזור נדיב גם בגרסה הבסיסית (LX). כבר בה תקבלו מערכת שמע עם מסך מגע (מעט קטן) והארד דיסק (!) פנימי, מצלמת רוורס מקורית, בלוטות' וכל החיבורים הרגילים. בנוסף תמצאו אפשרות לכוון את רמת התגבור של ההגה, חיישני לחץ אוויר, אפשרות לשני צבעים חיצונים ועוד. בדגם ה- EX תקבלו גג זכוכית פנורמי, פסי גגון, שמשות כהות וחישוקי 18" לעומת 16". לא משנה באיזו גרסה תבחרו, בכל מקרה התמורה למחיר מכובדת ביותר ועדיפה על המתחרים.

תא המטען רשם גידול של 14 ליטר, אבל עדיין מדובר ב- 354 ליטר ממוצעים וסבירים למדי. הבונוס העיקרי הוא האפשרות לקפל את המושבים ולקבל נפח גדול ושמיש של 994 ליטרים.

מנוע, ביצועים, התנהגות:

המנוע הגיע הישר מהדור הקודם, אבל בניגוד לצו האופנה דווקא איבד קצת ממספר הסוסים- 8 בסה"כ- ומציע עכשיו 132 כ"ס (ב- 6300 סיבובים גבוהים למדי) לעומת 140 בעבר (באותו סל"ד). גם המומנט ירד בקג"מ שלם, וכעת עומד על 16.4 קג"מ ב4850 סל"ד גבוהים גם כן. מהלך תמוה בקצת, וההנחה שלי היא שמדובר בשיקולי חסכון בדלק ו/או זיהום אוויר.

גם התיבה ממשיכה מהדגם הקודם, מה שאומר שעדיין מדובר על תיבה אוטומטית רגילה עם שישה הילוכים. ב"תיבה רגילה" הכוונה ללא רובוטית או רציפה. התיבות של קיה מצוינות- והתיבה הזו אינה יוצאת מהכלל. פעולתה נהדרת עם העברות חלקות (גם אם לא הכי מהירות) ויחסי העברה המותאמים היטב למנוע.

למרות הירידה בהספק, 132 סוסים הם עדיין מנה נאה להתכבד בה. עם זאת, הסול אינה חורכת צמיגים וביצועיה ממוצעים למדי. זה לא שהיא עגלה חלילה וחס- ובהחלט יש לה כוח כשצריך, אולם צריך להעביד קשה את המנוע כדי לקבל אותו, וקשה לי להאמין שנהג ממוצע יקח את מחט הסל"ד לגבהים המתחילים במספר 6…

אופי הפעולה של יחידת הכוח מתאים למדי לסול, עם אופי שקט ורגוע- לפחות כל זמן שלא "מושכים" את המנוע.

צריכת הדלק לא הדהימה במיוחד, ורשמה תוצאה של 11.3 קמ"ל. חלק מהתוצאה יכול להיות מוסבר ע"י בתוליות הרכב והמנוע, כיוון שידוע לנו שהמנוע הזה יכול להוציא תוצאות טובות יותר.

כמו שכבר הזכרתי למעלה, להגה יש שלושה מצבי תגבור הניתנים לבחירה ע"י הנהג. אפשר לסכם אותם כך: קל בצורה מגוחכת (קומפורט), קליל מאוד (נורמל), וסביר (ספורט). מיותר לציין שמצב ספורט נבחר בתחילת הנסיעה ולא שונה מאז…

נוחות הנסיעה ובידוד הרעשים שופרו בצורה דרמטית לעומת הדור הקודם, ועכשיו אפשר לנסוע בסול בלי להזדקק לאטמי אוזניים או לרופא שיניים לחידוש הסתימות לאחר נסיעה עירונית למכולת. המתלים עדיין קשיחים, אבל מצליחים לשכך את רוב השיבושים ולשדר תחושת עומק שהיתה חסרה מאוד בדגם הקודם. סביר להניח שגלגלי ה-16" של רכב המבחן תרמו לנוחות, ואני ממליץ בחום למי שיבחר לקנות את דגם ה- EX המצויד בגלגלי 18 לבדוק את הנושא קודם הקניה. זווית הגלגול תרתיע מעט בסיבובים חדים, אולם אחיזת הכביש גבוהה והתנהגות הסול בטוחה ונטרלית למדי.

קיה סול נתונים טכנים
מנוע: בנזין 4 צילנדרים, 1591 סמ"ק
הספק (כ"ס/סל"ד): 132/ 6300
מומנט (קג"מ/סל"ד): 16.4/ 4850
תיבת הילוכים: אוטו' 6 הילוכים
האצה 0-100: 11.7 שניות
מהירות מירבית: 180 קמ"ש
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 414/ 180/ 159
בסיס גלגלים (ס"מ): 257
משקל (ק"ג): 1320 מיכל דלק (ליטר): 54
נפח תא מטען (ליטר): 354
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 13.1 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: 11.3 קמ"ל
מחיר: 119,900

18 תגובות ל נשמה טובה, קיה סול במבחן דרכים בוידאו

  1. לפני שנדבר על הרכב, ניתן כבוד ל…. פרדי מרקורי וקווין, שניהם ז"ל, אנחנו מתגעגעים!!!!
    נראה רכב חמוד מאוד, שונה ובולט בחיצוניותו ואת זה אני אוהב, נראה פרקטי מאוד, לא ממש התחברתי לצעצוע של ההגה ושלל כפתוריו. יופי של וידיאו. ככה אתם מטרידים אנשים בחוף הים? ואריק… אם אתם צריכים קריין מחליף, אני פה. 🙂
    נ"ב – בסרטון ניתן לשלב קישור אמיתי לפייסבוק ולא רק כתובית. אולי בסרטון הבא…

  2. נהנתי. במיוחד מהכתבה המוסרטת.
    קצר ולעיניין.

  3. אבל למרות הכל נותן הרגשה של רכב צעיר מה.
    כל הכבוד על הכתבה.

  4. חייב לציין שהיו לי באמת אפס תקלות י מתאר לעצמי שהרכב הזה בטח שהרבה יותר איכותי ממה שהיה לי פעם. ובל בעיות. מעט צריכת דלק גבוהה אבל היה אחלה אוטו.
    עוקב אחיריכם וניהנה .

  5. גם בוידאו פה העיצוב היפה של הרכב הזה נראה היטב ובלי קשר לזה שהתחושה כשאתה נוהג עליו היא כמו לנסוע בג'יפ פנאי.

  6. פשוט פדיחות להוציא כתבה על רכב כזה.

  7. כנראה אני מפגר לגמרי, כי אני לא מבין מה ה"פדיחות" בכתבה כאן. טוב, מה לעשות, יש לי רק תואר שני. במטותא ממך אנא תסביר לי ופקח את עיניי הסומות, אחרת אני עוד עלול לחשוב שאתה פשוט מקנא קשות או… מפגר בעצמך.

  8. האמת שאתה צודק.
    אחרי שראיתי אותך נוהג בפרארי החדש שלך ברחובות רמת השרון ועושה חרקות גם במסלול אני חייב להגיד שבאמת כתבות כאלו הן ממש לא לרוחך.
    אבל אני שלצערי נוסע עם פיאט 600 (לא 500) שנת 65 מאוד שמחתי לראות כתבה כזו שנותנת לי קצת סבבה בעיניים. אז בחייאת רבאק. תן להם לעשות את העבודה שלהם, אתה תמשיך לנהוד בפרארי ואנחנו ליהנות מהכתבות.

  9. אמנם יש לך תואר שני, אבל כותבים עיני הסומאות, לא סומות.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל