fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
MV קוביה

מפלצת שלג חביבה, סקודה יטי במבחן דרכים בוידאו

מפלצת שלג חביבה, סקודה יטי במבחן דרכים בוידאו

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום

השורה התחתונה: 
מדובר על אחד מהרכבים היותר מוצלחים שיש בארץ, עם תמהיל מנצח של איכות, נוחות, בטיחות, גודל אידיאלי למשפחה, תדמית נחשקת- ותמורה מצוינת למחיר (בגרסאות ה- 1.2).
עם מחיר של 158,990 ₪, הדגם הנבחן (1.4) מעט יקר- אך עדיין מצליח לספק את התמורה. אם אין בכיסכם את הממון המספיק ל-1.4- לכו על ה-1.2 ולא תצטערו.

וקצת יותר בהרחבה:
מאז שפולקסווגן השתלטה על סקודה, חזרה זו לימי הזוהר שלה- לימים שלפני השלטון הקומוניסטי. עד שהמושיעה הגיעה, סקודה היתה בעיקר מושא לבדיחות מצד אלה שלא קנו אותה (איך מכפילים ערך של סקודה- ממלאים מיכל דלק מלא… זוכרים?), ומקור לכאבי ארנקים ולב לאנשים שכן קנו אותה.

ההשתלטות של פולקווגן על סקודה הושלמה בשנת 2000, ומאז סקודה כבר אינה מקור לבדיחות- אלא להערכה שקטה שהלכה והתגברה, עד כדי כך שכיום סקודה יכולה להתעמת ראש בראש מול הטובות ביותר- כמו למשל מול החברה האחות, אודי (במכרז המכוניות לשרי הממשלה), ובחו"ל היא מתמודדת גם נגד מרצדס (עם הסופרב). מי היה מאמין אז שזה יהיה המצב. ומה קורה היום? כיום אף אחד כבר לא מופתע, ומרכבי סקודה אנו מצפים ללא פחות מציון מצוין.

היטי (פירוש השם הוא איש השלג) הוצג כדגם קונספט בשנת 2005, ובשנת 2009 הוחל היצור הסדרתי. היטי זכה לציונים מצוינים בסקרי שביעות רצון בחו"ל- ובארץ.
אבל לא לעולם חוסן, וגם דגם מצוין צריך לעדכן מדי פעם, ומתיחת הפנים הוצגה בתערוכת פרנפקפורט האחרונה.

 

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות

היטי מתמקם בנוחות רבה בנישה (אעלק נישה. זו כבר קטגוריה המאפילה על "סתם" משפחתיות…) שהניסן קשקאי והג'וק התחילו עם שיווק גרסאות הנעה קדמית בלבד-  והשאר היסטריה. האופנה החדשה סחפה את כל היצרנים אשר מציעים רכבי "כאילו שטח" מכל הגדלים, הסוגים והמינים (סוזוקי קרוסאובר, מרצדס GLA, קיה סול, פיג'ו 2008 וכו').

מתיחת הפנים התמקדה בעיקר ב…פנים. הפנסים הנפרדים העגולים שכל כך אפיינו את היטי הוחלפו ביחידה אחודה ורבועה, אשר לעניות דעתי גורמת לחזית היטי להראות קצת אנמית. למרות החזות הג'יפית הוא אינו מיועד לשטח טכני- אף על פי שיש גם גרסת 4X4 (לא בדגם הנבחן), מתלים מוגבהים, מרווח גחון מכובד יחסית של 18 ס"מ ושלל מערכות עזר לשטח בגרסת OFFROAD.

למרות החזית החדשה, עדיין אהבנו את עיצובו החדש של היטי. חזיתו אינה מאוד מאיימת אבל משדרת את המסר הנכון, הקווים הקובייתיים מקנים לו את מראה השטח המסוקס- ומאותגרי (מאותגרות?) החניות ישמחו לשמוע שהוא אינו ארוך יותר מהפביה סטיישן, למרות מראהו המגודל (ויש גם מערכת היודעת לחנות לבד).

עקב גובהו של היטי קל להכנס ולצאת ממנו, ואם כבר נכנסים- כדאי להסתכל מה מקבלים בתמורה: מתיחת הפנים לא שינתה כמעט את העיצוב הפנימי. ההגה חדש- וזהו בערך. למרות זאת (או אולי בזכות זאת?) התא עדיין נאה- גם אם אינו פורץ דרך, ומוכר משאר דגמי פולקסווגן וסקודה.

מי שבעיקר שבו את ליבנו הם החומרים והאיכות המופגנת בכל פינה וכפתור, הפלסטיק הרך והמשובח, ההגה שנעים לאחיזה ומתכוונן לכל הכיוונים, ומגוון הפתרונות הקטנים המראים שמישהו השקיע עוד קצת חשיבה באיך להפוך את השהייה לנעימה יותר (ווי תליה, פנס נשלף ועוד). התוצאה הסופית המתקבלת היא של תחושה השייכת לרכב ברמת מחיר גבוהה יותר.

רמת הגימור אמבישן הבסיסית כוללת בקרת אקלים מפוצלת+ פתחי יציאה לנוסעים מאחורה (מצוינת, אם תהיתם), מערכת שמע טובה קוראת כרטיס SD ועם BT, והמושבים האחוריים מתקפלים ונשלפים במידה וצריך עוד מקום. רמת הגימור אלגנס מוסיפה בקרת שיוט, מערכת חניה אוטומטית (מגניבה), חישוקים גדולים יותר, תאי אחסון נוספים ועוד.
ואם כבר אנחנו מדברים על המושבים, אז נמשיך ונספר שבזכות גובה המרכב יש המון מקום- גם מאחור. המושבים נוקשים מעט אבל נוחים מאוד לישיבה, ולא נרשמו תלונות גם אחרי 10 שעות נהיגה ויותר, גם לא מהנוסעים מאחורה.
עוד מאחור- יש שפע מקום לרגליים ולראש, אבל יכול להיות שנוסע שלישי ירגיש מעט מעוך. לפחות יהיה לו נעים בזכות המזגן…

 

בתא המטען תמצאו פנס נשלף, ווי תליה, ונפח צנוע משהו של 321 ליטר. למרות זאת, תא המטען שימושי ונוח מאוד בזכות המבנה הרבוע והדלת הענקית. במידת הצורך אפשר להשכיב או להוציא את המושבים, וכך לקבל 1485 או 1665 ליטר בהתאמה.
כמובן שיש את כל ארסנל הבטיחות המקובל- ועוד קצת, עם 7 כריות אוויר (9 כריות בגרסת אלגנס) ושלל בקרות יציבות שיצילו אותכם במידה ועשיתם שטויות. היטי קיבל ציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק, עם ציונים של 92% הגנה על מבוגרים ו78% הגנה על ילדים.

 

מנוע, ביצועים, התנהגות
נתחיל בכך שנאמר שהיטי מאוד נוח לנסיעה- אבל לא רכרוכי. כיול המתלים הדוק למדי, אולם למרות זאת הם מטפלים יפה בשברי העיר, ומחוץ לעיר הנוחות רק משתפרת. בידוד הרעשים הטוב רק מוסיף להרגשה הנעימה. למרות שזו לא אוקטביה VRS, היטי יודע להתמודד היטב עם פניות, ומשדר תחושה הדוקה ומדויקת ככל שהמהירות עולה.
לתחושה זו תורם ההגה המדויק, למרות שבמהירויות נמוכות משקלו קליל למדי.
בסופו של דבר התחושה העיקרית היא של בטיחות ונוחות, וזה בדיוק מה שרוכשי היטי הפוטנציאלים מחפשים.

גרסת המבחן שקיבלנו הייתה בעלת הנעה קדמית בלבד המצוידת במנוע בנזין 1.4 TSI המוכר והמצוין של קבוצת פולקסווגן, ומשודכת לתיבת DSG עם שבעת הילוכים. הנתונים צנועים יחסית למנועים החדשים של המתחרים, עם 122 כ"ס ב- 5000 סל"ד ו 20.3 קג"מ בכל התחום שבין 1500 ל- 4000 סל"ד (מנוע ה- 1.2 נשאר גם הוא, עם שיפור קל בזמינות הכוח).

בוודאי לא תופתעו לשמוע שהמנוע הזה- כמו כל מנועי הטורבו של VAG- פשוט מצוין. חזק, שקט, ומושך בהתלהבות בכל סל"ד וסיטואציה. בוודאי גם לא תופתעו לשמוע כי תיבת ההילוכים מעולה, והשילוב של שניהם מספק בכל מצב: עקיפה, עליה, עומס או שילוב של הכל- תמיד יש כוח  זמין, תמיד יש הילוך מתאים. רוב הזמן המנוע הוא שקט למדי, אולם גם כשלוחצים עליו קצת הוא שומר על הנימוסים, ובשיוט בקושי שומעים אותו. צריכת הדלק בשיוט נעה בין 15 ל 16 ק"מ לליטר, בעיר תגיעו ל-10 או 11 ק"מ אם תנהגו בעדינות. אנחנו השגנו תוצאה של 8.4 קמ"ל, אבל זה רק בגלל רגל כבדה למדי.
גם הבלמים  חזקים ונושכים ועוצרים את הג'יפון בלי להתרגש ועם פידבק לנהג כבונוס.

 

משפט על פרק השטח: 
למרות המראה המסוקס וזוויות המרכב הנאות יחסית, היטי אינו מיועד לשטח קשוח יותר משבילים כבושים- כרגיל בכלים אלה. וכן, זהו זה. הרי הבטחתי משפט אחד, נכון?

 

סקודה יטי 1.4- נתונים טכנים

מנוע: 1390 סמ"ק, טורבו בנזין
הספק (כ"ס/סל"ד): 122/ 5000
מומנט (קג"מ/סל"ד): 20.3/ 1500-4000
תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמד, 7 הילוכים
האצה 0-100: 10.6 שניות
מהירות מירבית: 182
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 422/ 179/ 169
בסיס גלגלים (ס"מ): 257.8
משקל (ק"ג):1410
מיכל דלק (ליטר): 55
נפח תא מטען (ליטר): 321
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 15.1
צריכת דלק מבחן: 8.4
מחיר: 158,990

16 תגובות ל מפלצת שלג חביבה, סקודה יטי במבחן דרכים בוידאו

  1. עלו והצליחו אתם מפתיעים ומתקדמים, זה יפה ומעניין, תכלס הופך את זה לדברים קלילים ומענינים, לא צריך יותר מזה.

  2. פעם המילה סקודה הייתה מעלה בי מחשבות לא משהו. מרגע שהצמידו לה את מנועי ה TSI, זה משהו אחר לגמרי. וזה גם יכול להיות מנוע 1.2 על אוקטביה. זה הופך אותה למפלצת!!!
    זהו, פשוט מכוניות מדהימות.

  3. עוד לפני ה-TSI היו לסקודה מנועי TDI (טורבו דיזל) מעולים של פולקסווגן (בעיקר בדגמי האוקטביה, כן אלו מהמוניות). חבל שבארץ שחטו את הדיזל, יכול היה להיות אידיאלי לרכבים משפחתיים עם ביצועים טובים יחסית, אמינות גבוהה וצריכת דלק מצוינת.

  4. מישהו יודע מה קורה עם ה אמינות של הגיר שלהם??

  5. לדעתי אם במוניות הוכיחו את עצמן והום מובילות בתחום, האמינות בהתאם

  6. הסרטונים כאן הרבה יותר טובים מפורטים וברורים. חוץ מזה למה זה חיקוי, מה יש לו זכויות יוצרים על זה או משהו

  7. פעם הראשונה אצלכם באתר ומבטיח שלא האחרונה.
    כל הכבוד.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל