fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC

סוזוקי קרוסאובר- עליית מדרגה (מבחן דרכים בוידאו)

סוזוקי קרוסאובר- עליית מדרגה (מבחן דרכים בוידאו)

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום

השורה התחתונה:
סוזוקי מציעה עסקה מאוד מאוד (מאוד!) מפתה עם הקרוסאובר החדש. במחיר המתחיל ב 109,990 ש"ח (לדגם הידני) אפשר לקבל רכב חדש בעל מראה הפנאי/שטח הנחשק ללא החטוטרת של צריכת דלק מוגזמת או התנהגות מסורבלת, ועם בונוס רציני של התנהגות משובבת ומרווח מחייה שיותר ממספיק למשפחה הממוצעת. נכון שאיכות החומרים היתה יכולה להיות טובה יותר, אולם בסופו של דבר מדובר בעסקה טובה למדי.

קצת יותר בהרחבה:
הדור השני של ה-4 SX הוצג לפני כשנתיים תחת השם S קרוס, ובחו"ל יש מקומות שהוא עדיין נקרא כך. היבואן בארץ בחר להדגיש את השוני של הדגם החדש לעומת ה-4 SX הראשונה, ומכנה אותו קרוסאובר בלבד (למרות שעל הרכב מוצג השם -4 SX קרוסאובר)- להבדיל מהדגם הקודם שעדיין נמכר באולמות התצוגה.

לעומת הדור הראשון של ה-4 SX שנראה מעט משפחתי ועל הצד הקטן יותר של המשוואה, הדגם החדש רושם גידול בכל המידות (חוץ מהמשקל)- בעיקר בבסיס הגלגלים ובגובה, ומציג חזות הפוזלת קשות לכיוון השטח, ואף לכיוון המתחרים הגדולים יותר- כגון הניסן קשקאי והסקודה יטי. נכון לעכשיו יצור ה-4 SX נמשך, אך הוא עתיד להסתיים בזמן הקרוב- מה שאומר שלא תהיה גרסת סדאן- לפחות לא בעתיד הנראה לעין.

ניתן לקבל את הקרוסאובר החדש עם הנעה קדמית ותיבה ידנית (ורמת גימור נמוכה יחסית) או רציפה (ורמת גימור גבוהה), או הנעה כפולה עם תיבה רציפה בלבד ורמת הגימור גבוהה.

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
כל קשר בין הקרוסאובר ל-4 SX הראשונה מקרי בהחלט- והעיצוב תומך בטענה זו, כיוון שאין שום נקודת דמיון (חיצונית) בין שני הדגמים.
קשה להגדיר את עיצוב החלק הקדמי של הקרוסאובר "יפה". "מרשים" או "בעל נוכחות" יהיה מדוייק יותר, למרות שמספר היחידות הרב שעלה על הכבישים מאז התחילה המכירה קצת מטשטש את המיוחדות. את אוריינטצית השטח מחזקים הגובה של הרכב מעל פני הכביש, קשתות הגגון, "מגיני גחון" כסופים מלפנים ומאחור, ו"מגיני צד" כסופים גם הם.

נקודה שמעט מפריעה לי היא הדימיון מאחור לדור הנוכחי של הקשקאי. זה מטריד במקצת, כיוון שזה נראה כאילו סוזוקי הסתכלו יותר מדי על המתחרה מבית ניסאן. (למרות שהדור החדש של הקשקאי שונה באופן מהותי). מקרה של "קנאת סופרים תרבה חוכמה"? לא יודע. בכל מקרה, החלק האחורי של הקרוסאובר נאה מאוד ומודרני.

תא הנוסעים ממשיך את מגמת ההתנערות מה- -4 SX, ומציג עיצוב נאה (גם אם אינו פורץ דרך) השונה לחלוטין מהדגם המוחלף. איכות החומרים עלתה ברמתה, אבל למרות השיפור עדיין לא מדובר בתא נוסעים שיאיים על טובות המשפחתיות בקטגוריה. גם איכות ההרכבה היתה יכולה להיות טובה יותר.

רשימת האבזור מכובדת מאוד, בעיקר אם זוכרים את תג המחיר (מותר עדיין להשתמש במונח הזה בלי להעצר?…) הנמוך: בקרת שיוט ובקרת אקלים מפוצלת- שתיהן עם שליטה מההגה, חישוקי אלומיניום נאים, כניסה והתנעה ללא מפתח, מראות מתקפלות חשמלית, מחוון לחץ אוויר בצמיגים, בקרת ירידה במורד ו- 7 כריות אוויר. רכב המבחן צוייד במערכת המולטימדיה האופציונלית שמחירה 4850 ש"ח, ואשר כלולה באחריות על הרכב.

אחת מנקודות החוזק העיקריות של הקרוסאובר היא המקום הרב המוצע לרווחת הנוסעים ומטענם. המון תאי אחסון גדולים בדלתות ושפע מקום לראש ולרגליים, כאשר הדבר נכון גם למבוגרים היושבים מאחור. בנסיעה מדגמית עם כסא תינוק באמצע המושב האחורי כאשר שני מבוגרים יושבים משני צדדיו- לא נרשמו מקרי חנק או מריבות על סנטימטרים אבודים. בזכות גובה הרכב תנוחת הנהיגה גבוהה יותר מ"פרייבט" רגיל- מה שנותן ראות מצויינת לכל הכיוונים, וההגה ומושב הנהג בעלי טווח כיוון מכובד ביותר, כך שגם לטאווילים הנושקים ל-2 מטר וגם לנשותיהן הענוגות תהיה אפשרות לתפור לעצמם תנוחת נהיגה נוחה.

תא המטען משלים את התמונה המשפחתית המצויינת, עם נפח מכובד מאוד של 440-430 ליטר (תלוי במצב הריצפה המתכווננת) ושפת העמסה נמוכה ונוחה מאוד, כאשר ישנה אפשרות לקפל את המושבים האחוריים ולקבל משטח הטענה שטוח לגמרי. לייק.

יחידת הנעה, ביצועים, התנהגות
בגזרת המנוע סוזוקי העדיפה לשמור על סולידיות ולא הצטרפה לגל האופנתי של תיבות כפולות מצמד, הקטנת הנפח וציוד המנוע בטורבו. סוזוקי טוענת שמנוע הנמצא בקרוסאובר חדש, למרות שנתוניו נשארו דומים למנוע שנמצא ב- SX4. מתוך נפח של 1586 סמ"ק המנוע מפיק 119.6 כ"ס ומומנט של 15.9 קג"מ ב-4400 סיבובים גבוהים למדי. הדגם הנבחן צוייד בתיבה רציפה עם אפשרות לחלוקה של 7 הילוכים, ויש גם אפשרות לתיבה ידנית.

בפועל, שילוב המנוע-תיבה נעים מאוד, וזכרונות העבר הרעים שיש לי מתיבות רציפות נשארו בעבר. למרות שנתון המומנט מושג בסלד גבוה יחסית, ההתנהלות היומיומית עם הקרוסאובר קלילה מאוד וחסרת מאמץ, והמנוע תמיד מוכן לספק כוח כשרוצים להשתחל בין ובתוך התנועה העירונית. מחוץ לעיר, יחס ההעברה הגבוה מציב את המנוע בסלד נמוך של כ- 2000 סיבובים, ונסיעה בין עירונית תתבצע בשקט, בשלווה ובחסכנות רבה. רק במידה ורוצים להאיץ- התיבה תעלה את הסל"ד לגבהים ותשאיר אותו שם, ואז המנוע ישחרר גרגור גברי ולא אופייני לחלוטין למנוע 1.6 צנוע. אנחנו אהבנו מאוד.

המחמאות לא נעצרות שם: התיבה יודעת לזהות מצבי נהיגה שונים ולהתאים עצמה אליהם. כך בירידה היא תשמור על סל"ד גבוה יחסית שעוזר לבלימה, כמו גם בנהיגה קצת יותר ספורטיבית.
בהתחשב בעובדה שהתיבה עובדת יפה במצב האוטומטי- התפעול הידני מיותר למדי, למרות שזה כיף לשחק עם הידיות שנמצאות מאחורי ההגה. בכל מקרה טוב שיש את האופציה הזו.
צריכת הדלק מצויינת. ביום מבחן עירוני קשה השגנו תוצאה של 13 ק"מ לליטר, וככל שתסעו מחוץ לעיר התוצאה רק תשתפר.

סוזוקי ידועה בכיול המתלים והשלדה המוצלח שלה, והקרוסאובר מוכיחה זאת שוב. המתלים מרגישים הדוקים למדי, אבל כשמגיע רגע האמת מתברר שברוב המקרים הם יודעים לספוג שיבושים שונים בצורה טובה, בעיקר במהירויות של 40-50 קמ"ש. גם בנהיגת שבילים מהירה יחסית הספיגה היתה מעולה והשליטה במרכב מצויינת.

בתחום הדינאמי הקרוסאובר נהנית ממספר רב של יתרונות: המתלים התומכים מונעים זווית הגילגול מוגזמת, משקל הרכב נמוך מאוד (1125 ק"ג בלבד!) וההגה מדוייק וחסר שטח מת. כל הגודיז האלה גורמים לכך שבסיבובים חדים (יותר ופחות) האחיזה גבוהה מאוד- וכך גם תחושת הביטחון וההנאה אותה משדר הרכב. הבלמים סוגרים את התמונה הדינאמית עם פעולה עירנית ונמרצת, ותחושה מעולה החוזרת אל הנהג מהדוושה.


 

הזווית הנשית/ רחל ריכטר

וואו. האוטו הזה ירוק.

אני מודה שהתגובה הראשונית שלי לסוזוקי קרוסאובר לא מעידה רבות על האינטליגנציה שלי, אבל לא יכלתי להתעלם (וכמוני תושבי הרחוב והשכונה) מהמראה המלבב של הסוזוקי, ואני בטוחה שכל מי שחובב סטיק לייט כמוני, מהנהן בראשו מול המסך. מעבר למחסום הצבע, ברור כי המראה המעוצב של הקרוסאובר קורץ לטריטוריית הג'יפונים- אבל אין ספק שרגליו נטועות היטב בגזרת המשפחתיות.
אחרי ששמים משקפי שמש (באמת הייתה שמש, לא בגלל הצבע!) ומתיישבים במושב הנהג המרווח, אפשר להנות מהמרחב הפנימי, בו הצליחו לשרוד שני גברברים וזאטוטה בכסא בטיחות לא קטן בכלל במושב האחורי- ללא קריאות מצוקה רמות (עקרונית, כשהרדיו דלק בשיא הווליום, לא שמעו כלום…). נקודה בטור המינוסים נספרת עם פתיחת תא המטען, שבגלגול הזה של ה-4 SX עבר הצרת הקפים (יחסית לגרסת הסדאן של הדור הקודם. כן, תופתעו, אני מכירה גם נתונים טכניים…).
הנהיגה באוטו בהחלט מהנה מהרגע הראשון, ואין ספק שהקרוסאובר מספקת חוויית נהיגה נוחה, חלקה ובטוחה, כמצופה מאוטו משפחתי. החלק הפחות משפחתי בקרוסאובר הוא דווקא האביזרים, הפלסטיקים ודומיהם שנראה שאיכותם לא תעמוד בפשיטה של זאטוטים סקרנים לאורך זמן, וחבל.
בסופו של דבר, אני יכולה לומר בביטחון שאותן אלו המעריכות נסיעה שקטה (מצד המנוע, לא מצד היושבים באוטו- שם זה כבר אבוד…), שלווה ורגועה ורוצות אוטו נחמד מבית טוב- ימצאו את מבוקשן אצל יבואני סוזוקי.

נתונים
מנוע: בנזין 4 צילנדרים, 1586 סמ"ק
הספק (כ"ס/סל"ד): 119.6/ 6000
מומנט (קג"מ/סל"ד): 15.9/ 4400
תיבת הילוכים: רציפה, חלוקה ידנית ל-7 הילוכים
האצה 0-100: 12.4 שניות
מהירות מירבית: 170 קמ"ש
הנעה: קדמית (אופציה לכפולה)
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 158/176.5/430
בסיס גלגלים (ס"מ): 260
משקל (ק"ג): 1125
מיכל דלק (ליטר): 47
נפח תא מטען (ליטר): 430
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 18.1 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: 13 קמ"ל
מחיר: 119,990 ש"ח לדגם הנבחן, ללא מערכת המולטימדיה

15 תגובות ל סוזוקי קרוסאובר- עליית מדרגה (מבחן דרכים בוידאו)

  1. אתם מכניסים את המתחרים הפלצנים בכיס. תמשיכו כך אני בכל אופן איתכם.

  2. אוטו נחמד, כוסית ברקע מוסיקה טובה. ואחלה כתבה.
    תצליחו.

  3. תרדו את המדרגות וחיכיתי לזה כל הסרט.
    סרט קל נותן הרבה אינפורמציה ונשמע קול.

  4. הצד שלך מעולה, קצר ולעניין. סטייק לייט זה בדיוק האוטו הזה אגב.

  5. אין לי ספק שיצליחו עם זה, אני כבר רואה הרבה על הכביש

  6. אמת, בלי הסרטון וידאו לא הייתי תופס את הקטע של הכתבה, בסופשים אני על דו"ג 2 פעימות, נראה לי שזזה יתאים לי להגיע לשבילים הנכונים

  7. כל הכבוד.בשעה טובה.מבחן לעניין.קצר.נוגע בכל הנקודות הרלוונטיות (ישיבה-קדימה ואחורה/נוחות/תצרוכת דלק/חומרים-מנוע/גיר).שפו.

  8. למה צריך מוסיקה רועשת ברקע בזמן שאת רוב האנשים מעניית הסקירה עצמה ולא הקקופוניה מסביב?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל