fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
סטפן
MV קוביה
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

הולכת לעיר, סקודה סיטיגו- מבחן דרכים

הולכת לעיר, סקודה סיטיגו- מבחן דרכים

שי שיוביץ

צילום: מערכת דו"גרי

השורה התחתונה:
אם המבחן היה נכתב לפני כחצי שנה- הסקודה סיטיגו היתה קוטפת את כתר מכוניות המיני, ללא צל של ספק.
אולם מאז שהיונדאי i10 הצטרפה לתחרות המצב השתנה, וכיום הסיטיגו מקבלת את המקום השני בלבד- והמכובד מאוד בפני עצמו, בעיקר בהתחשב באבזור הלא-מאוד-עשיר ובתיבה הרובוטית השנויה במחלוקת. איך ולמה? תמשיכו לקרוא:

וקצת יותר בהרחבה:
הצלע השניה במשולש המיני מבית פולקסווגן- סיאט מיי, סקודה סיטיגו ופולקסווגן אפ! היתה הראשונה להגיע ארצה, כאשר הסיאט הגיעה מעט אחריה והאפ! האנינה ממש עכשיו עשתה עליה.
ההבדלים בין השלוש מסתכמים בחזית שונה והסמל שמופיע על ההגה. כל השאר- זהה לחלוטין.

הקטנה נמכרת עם שני מנועים: 60 כ"ס ו- 75 כ"ס, וניתן לבחור בין תיבה ידנית לתיבת הילוכים רובוטית בעלת מצמד בודד, שילוב שאמור לקרוץ לאלה המייעדים את הקטנטונת לשימוש עיקרי בעיר ופקקיה. אנחנו לקחנו את הדגם החלש יותר המצוייד בגיר האוטומטי-רובוטי, בעיקר כדי לבחון האם פולקסווגן הצליחה להפוך את התיבה הרובוטית לראויה למאכל אדם.

עיצוב, תא נוסעים, אבזור:
הפרשנות של סקודה לעיצוב החיצוני עיגלה את הפינות המשולשות הקיימות בפנסי המיי, דבר שהפך את הסיטיגו לחמודה יותר וקרבית מעט פחות לעומת הסיאט, כאשר הצבע האדום מוסיף המון למראה החמוד (איזו מאמי! היתה התגובה הנפוצה יותר…).
גם בתוך הרכב הסיפור ממשיך להיות זהה כמעט לחלוטין, כאשר דשבורד בצבע אחיד מחליף את מקום הפלסטיק הבהיר הנמצא בסיאט מיי. גם כאן תמצאו חלקי פח חשופים בתוך תא נוסעים, אולם בזכות הצבע האדום המראה אינו זול אלא מעורר ומעניין. אהבתי את נגיעות האלומניום מסביב למתגי המזגן אשר מוסיפים ניחוח מעט יותר "אמיתי" לעיצוב המינימלי.

האבזור, לצערינו, מתחיל להראות קצת עלוב, בעיקר אם משווים אותו לקיה פיקנטו וליונדאי i10: פתח האוורור המרכזי אינו ניתן לכיוון או סגירה, חלונות אחוריים הנפתחים (ידנית) לסדק, את חלון הנוסע הקדמי אפשר לפתוח רק מהמתג שלו, והכי חשוב- מאחור אפשר להושיב רק שניים. אין חגורת בטיחות שלישית. האמת היא שזה ממש לא מפריע, כיוון שאף אדם שפוי בדעתו לא יסיע יותר משני אנשים ברכב כזה, גם אם כן היתה אפשרות כזו…

ולחדשות הטובות- כל הפשטות הזו אינה משדרת זולות או זילזול בקונה המאושר. הפלסטיקה הנוקשה מרגישה טוב תחת הידיים, איכות הבניה מצויינת ונראה שהתא יחזיק מעמד יפה לאורך זמן. למרות גילו ועברו של רכב ההדגמה לא נרשמו כל ציוצים או פישולים בהרכבה, והאמת היא- עד שלא הסתכלתי על מד הקילומטרים (ועל הרישיון) הייתי בטוח שקיבלתי רכב חדש כמעט לחלוטין. שאפו סקודה.
המושבים עצמם נאים ביותר עם שילוב צבעים אפור בהיר-שחור, למרות שאינם מצטיינים בתמיכה הדוקה הם מאפשרים ישיבה נוחה לאורך זמן- וכן, גם מאחור. המרווח בתוך הרכב מפתיע לטובה, כאשר כל מי שנכנס לרכב ציין שמבפנים קשה מאוד לדעת שבדובר ברכב פיצפון…
ומה עם הבטיחות? הסקודה קיבלה ציון מקסימלי של חמישה כוכבים במבחני הריסוק, למרות היותה מצויידת רק ב- 4 כריות אוויר בלבד. שתי הכריות הצידיות משמשות גם כוילונות מתנפחים, כך שהיכולת להגן על הנהג והנוסעים לא נפגעה כלל.

מערכת נוספת הראויה לציון היא ה- City Safe Drive אשר בעזרת קרני לייזר סורקת את השטח הנמצא לפני הרכב, ובולמת את הרכב עצמאית כדי למנוע התנגשות (המערכת פועלת עד מהירות של 30 קמ"ש). מערכת חשובה ואפקטיבית ביותר, שעובדת מצויין.
את פרק התשבחות מסיים תא המטען שמאפשר לקחת 251 ליטר של תיקים וחפצים נחוצים אחרים (כ-50 יותר מהפיקנטו, ליטר אחד פחות מה- i10 ), כאשר ווי התליה המוכרים של סקודה נמצאים גם כאן. זוג צעיר+ילדונת ציין שאפילו עגלה נכנסת לשם די בקלות, ואם הם היו חושבים לקנות רכב חדש- הסיטיגו בהחלט היתה באה בחשבון. חשוב לציין שניתן לקפל את המושבים האחוריים ביחס של 60:40 במידה ורוצים להביא הביתה את הקניות השנתיות (חודשיות?…) מאיקאה.

מנוע, תמסורת, ביצועים:
ועכשיו לחלק היותר מעניין של הסיטיגו הזו, הלא הוא המנוע. כאמור מדובר בגרסה בעלת 60 כ"ס ו- 9.6 קג"מ, כאשר ניתן לקבל את הסיטיגו עם מנוע בנפח זהה אך בעל תפוקה גדולה יותר של 75 כ"ס (כאשר המומנט זהה בשתי הגרסאות). למנוע משודכת הפרשנות של פולקסווגן לתיבה רובוטית בעלת מצמד יחיד.

הייתי סקרן מאוד לדעת איך תתנהג התיבה של הסיטיגו, כיוון שידוע לכולם שפעולת תיבות אלה רחוקה מלהיות מושלמת או נעימה (להבדיל מהפעולה החלקה לחלוטין של התיבה כפולת המצמד (DSG) הידועה של הקונצרן). ובכן- קשה לפספס שמדובר במצמד יחיד, בעיקר בהאצות חזקות או בזחילה איטית מאוד בפקק. ההחלפות איטיות מאוד ומלוות בטלטלה, ואם רוצים להמנע מהפתעות יש לתכנן קדימה (כמו בעליות) ולשלוט בתיבה באופן ידני כדי שלא תפתיע אותכם בהעברת הילוך בלתי מתוכננת שתשאיר אותכם בלי כוח.

למרות כל הביקורת אפשר לומר שיחסית למתחרים מדובר בתיבה טובה, ואם נוהגים בה בעדינות ובנינוחות אפשר בהחלט להסתדר איתה בחיי היום-יום. עוד טריק שעוזר להחלפה חלקה יותר הוא להוריד את הרגל מדוושת הגז בזמן ההחלפה, ורק אחרי שההילוך הבא משולב לחזור לגז. התפעול הידני פועל בצורה טובה מאוד, אך יעביר הילוך בקו האדום- קחו זאת בחשבון.

והמנוע? האמת היא שבהתחלה הייתי בטוח שקיבלתי את הגרסה החזקה יותר, ורק מבט ברישיון אישר שמדובר ב- 60 כ"ס, לא יותר. המשקל הצנוע (932 ק"ג) מסייע לתאוצות נחרצות ביותר (בגבולות ההיגיון כמובן…) ואין שום בעיה לצאת ראשונים מהרמזור. גם מחוץ לעיר הסיטיגו הקטנה לא מחווירה (הרי היא אדומה!) ומאפשרת שיוט בטוח ומהיר גם על כביש 6. המנוע עצמו מעודן יחסית למתחרים (בעיקר הספייס סטאר של מיצובישי) ולמרות שבסרק הוא רועד מעט לא מדובר בקטסטרופה. בידוד הרעשים אף הוא טוב יחסית למתחרות (ונראה לי שהוא אף טוב יותר מגרסת ה- 75 כ"ס), וניתן לצאת עם הזאטוטונת להרפתקאות גם בהרים הרחוקים בלי להזדקק לאטמי אוזנים.
צריכת הדלק מצויינת, ובתנאי המבחן עמדה על 16.6 ק"מ לכל ליטר.

המתלים מכויילים על הצד הנוקשה יותר, אולם הספיגה של המהמורות לא רעה כלל (שוב- יחסית למתחרות מבית פיג'ו-סיטרואן ומיצובישי) ומזכירה (לטובה) את השורשים הגרמניים של הסיטיגו. עלמות החן שביננו ישמחו לשמוע שההגה רך ונעים לשימוש בעיר ובכפר, וקוטר הסיבוב ממש מעולה. מחוץ לעיר האחיזה מצויינת ומאפשרת נסיעה בטוחה ועם שקט נפשי- גם על כבישים מהירים.

מנוע: 3 צילנדרים, 999 סמ"ק
הספק (כ"ס/סל"ד): 60/5000-6000
מומנט (קג"מ/סל"ד): 9.6/3000-4300
תיבת הילוכים: רובוטית מצמד יחיד, 5 הילוכים
האצה 0-100: 15.3 שניות
מהירות מירבית: 160 קמ"ש
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 147/164/356
בסיס גלגלים (ס"מ): 242
משקל (ק"ג): 932
מיכל דלק (ליטר): 35
נפח תא מטען (ליטר): 251
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 22.7 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: 16.6 קמ"ל
מחיר: 69,500

 

גלריה

11 תגובות ל הולכת לעיר, סקודה סיטיגו- מבחן דרכים

  1. הוא נראה מצוין, הוא מבית שמבין ברכבים והוא בטוח אמין.

  2. חשבתי לרכוש כזה, עכשיו עשית חשק יותר (אבל לא באדום).

  3. דווקא התרשמתי יותר מהסקודה.
    לדעתי גם בגלל האמינות של פןלקסווגן.
    לא שיונדאי פחות טובה אבל אהבתי את הסקודה

  4. שיש רק שני מושבים מאחור. כאילו לקחו את עניין המיני רחוק מדי, לא? למה לא למדו כבר עד הסוף מהפיקנטו שיש מקום מאחורה כרגיל לשלושה אנשים?

  5. קודן כל לקיה פיקנטו יש 6 כריות אוויר לעומת 4 כריות בסיטיגו.
    לפיקנטו 4 בלמי דיסק לעומת בלמי תוף בגלגלים האחוריים של הסיטיגו והכי חשוב לדעתי הפיקנטו מיועדת ל-5 נוסעים בעוד הסיטיגו רק ל-4 נוסעים . זה משמעותי מאד…

  6. לאחי יש את הרכב.. והתיבת הילוכים שלו רובוטית עם מצד יחיד … מה שגורם לנסיעה להיות פחות נעימה (יש מן תחושה כזאת של מחלת ים……)…מה גם שיש לך רק שנתיים אחריות..
    לי יש קיה פיקנטו והנסיעה בה הרבה יותר חלקה….

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל