fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70

יש תמורה בעד האגרה (וידאו קיה סורנטו)

יש תמורה בעד האגרה (וידאו קיה סורנטו)

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום

בוחנים נוספים: אריק רוזנבלום וגיא סחריה.   עריכת וידאו: שחר עמי מזרחי.

השורה התחתונה:
יש כאלה שיחשבו שמחיר של 271,000 מוגזם מדי עבור רכב העונד את תג קיה על החרטום. לאותם אנשים נאמר שהסורנטו של קיה מציע חבילה יחודית יחסית הכוללת עיצוב אגרסיבי ומודרני, שבעה מושבים, יכולת לרדת לשטח רך, מנוע דיזל עוצמתי ואבזור רב הנותן לנוסעים תחושה מצויינת. אנחנו אהבנו את הסורנטו, כי בסופו של דבר אין הרבה רכבים שיכולים להתהדר ברשימה הזאת- ולעלות פחות.

וקצת יותר בהרחבה:
הסורנטו התחיל את חייו כחיית כפר ושטח מובהקת- יחד עם הילוך כוח וסרן אחורי חי, והיה תחרות זולה ולא רעה כלל לרכבי השטח היפנים שהיו (ועודם) יקרים מאוד.
בשנת 2009 החליטה קיה, כמו רבים וטובים אחרים- ללכת יחד עם העדר ולהפטר מסממני שטח מיותרים ומכבידים, וכך הוצג הדור הנוכחי של הסורנטו ללא כל מאפייני שטח ועם אופציה להנעה קדמית בלבד. בסוף 2012 הוצגה מתיחת הפנים שהביאה נגיעות עיצוב חדשות מבחוץ ומבפנים, ומנוע בנזין חדש וחזק יותר.
אין לסורנטו הרבה מתחרים מסגמנט ה"פנאי-7 מושבים- 4X4 דיזל". המתחרה העיקרי הוא מהחברה האחות- היונדאי סנטה פה שמחירו דומה לזה של הסורנטו. מיצובישי מציעה את האאוטלנדר דיזל בכ-40,000 ש"ח פחות, אולם מנועו חלש יותר (150 כ"ס) והוא מעט קטן יותר.

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
למרות שגם לפני שעבר מתיחת פנים הסורנטו היה נאה- קיה השכילה שלא לקלקל את הבסיס המוצלח ושמרה על המאפיינים העיקריים של העיצוב המחודד והמזוהה שלה. הסורנטו בהחלט נראה מודרני ומעודכן עם תאורות הלד ההכרחיות מלפנים ומאחור- יחד עם עיצוב מחדש ליחידות התאורה האחוריות. התוצאה הסופית יפה מאוד בלי להיות מוגזמת ורעשנית יתר על המידה, ואת מבחן המבטים ברחוב הסורנטו עובר בהצלחה יתרה.

עיצוב ריהוט הפנים נאה ועם איכות חומרים והרכבה טובה – אבל מעט אנמי, כאשר מסביב תוכלו לזהות מתגים וידיות מדגמי קיה השונים. זה לא בהכרח רע, אבל עם קצת שינוי בעיצוב קיה היו יכולים לתת "פוש" רציני יותר ולהרים את הסורנטו לכיוון היוקרתי עוד יותר. גרסת הדיזל הנבחנת מגיעה עם רמת הגימור פרימיום, אשר מרימה את רשימת האבזור לגובה וכוללת מושבים, הגה וידית הילוכים מצופי עור ונעימים ביותר למגע, תאורת לד אדומה המאירה מלמעלה את המתגים שבדלתות (מאוד מרשים בלילה), תאורה לידיות הדלתות מבחוץ, כניסה והתנעה ללא מפתח, פנסי קסנון, חישוקי 18 אינץ', גג פנורמי ע-נ-ק, מושב נהג חשמלי ובאמת שהרשימה עוד ארוכה מאוד. אנחנו בהחלט התרשמנו.
יש המון תאי אחסון המופזרים בכל התא, כולל אחד יעיל ביותר הנמצא בין המושבים הקדמיים. מושבי העור נוחים למדי ותומכים, כאשר יש המון מקום לכל אחד ובכל מידה. רק המסעד מעט קצר, אבל לא ברמה שמקלקלת את נוחות הנסיעה. אותו הדבר נכון גם כלפי המושבים האחורים, כאשר הרצפה השטוחה עקב העדר מנהרת התמסורת באמצע הרכב מאפשרת לשלושה לשבת בספסל האמצעי בנחת.

בשורת המושבים האחרונה טמונה הפתעה: בדרך כלל השורה השלישית ברכבים כגון אלה אינה ראויה למאכל אדם מבוגר, אבל תכנון נכון של קיה מאפשר גם למי שעבר את גיל 14 לשבת שם- וללא יותר מדי טענות ומיחושים שונים, בעיקר בזכות העובדה שאפשר לדחוף את כפות הרגלים מתחת למושבים האמצעיים. בונוס נוסף הוא שליטה עצמאית ליושבים מאחור על מערכת המיזוג.
מה שכן כרגיל ברכבים כאלה, כאשר כל שבעת המושבים פתוחים תא המטען כמעט ואינו קיים (258 ליטר בלבד, 7 ליטר יותר מיונדאי i10). כמובן שיש אפשרות לקפל את שני המושבים האחוריים לרצפה- בקלות הראויה לציון לשבח- ואז הם נבלעים לחלוטין ויוצרים שטח הטענה גדול (1047 ליטר). חבל רק שבגלל גובה הרכב שפת ההטענה גבוהה, ולכן העמסה של דברים כבדים תהיה מאתגרת משהו.

מנוע, תמסורת, ביצועים
ונתחיל במספרים: 2.2 ליטר טורבו-דיזל, 197 כ"ס ב- 3800 סל"ד, 44.5 קג"מ בטווח שבין 1800 ל- 2500 סל"ד.
ועכשיו בתרגום לשפת אנוש- ימבה כוח. המון! כל מי שטועה לחשוב שזה "סתם מנוע דיזל רעשן" ולוחץ בכל הכוח על הדוושה- מזומנת לו הפתעה מוחצת. מהרגע שמחט הסל"ד מגיעה לתחום היעיל (סביבות ה-2000 סל"ד) הסורנטו מזנק בכל הכוח ומדביק את הגב למושב. מי שהוכיחה את היעילות של המנוע הזה היתה השברולט אימפלה (3.6 ליטר, 305 כ"ס) שהתארחה אצלנו במקביל- ועבדה קשה מאוד כדי לנסות לברוח לסורנטו המגודל (2 טון). אולי כבר לא תופתעו לשמוע שהיא לא תמיד הצליחה. במידה ותעברו את הסל"ד בו מושג שיא ההספק, המנוע יאבד אוויר וייצר בעיקר רעש, כך שאין טעם לקחת אותו לשם.
לצערי לא הכל וורוד, ורעש המנוע מחוספס ובולט תמיד, בכל מצב ובכל מהירות.

הצבע הוורוד חוזר כאשר מדברים על תיבת 6 ההילוכים האוטומטית המשודכת אליו. היא חלקה ועושה את העבודה בצורה מצויינת, כאשר התפעול הידני נוח מאוד- למרות שאין כמעט צורך להשתמש בו. ההילוכים הארוכים מאפשרים נסיעה מהירה מאוד בסל"ד נמוך מאוד, שעוזר לשמור על השקט (היחסי) ועל צריכת הדלק. פונקציה נחמדה היא האפשרות לזנק בהילוך שני, ומיועדת בעיקר לתנאי אחיזה ירודים.
צריכת הדלק הפתיעה (מאוד) לטובה במהלך המבחן הקשה, ועמדה על 11.2 קילומטר לליטר. בשיוט נרשמה תוצאה של 14 קמ"ל. אלו נתונים מעולים אם זוכרים את הכוח הרב והמשקל הלא קל של הסורנטו.

התנהגות, נוחות, בלמים
התחושה הראשונית המתקבלת מהסורנטו היא של רכב נוקשה ומהודק, אבל ככל שעובר הזמן והמהמורות עוברות מתחת לגלגלים- מגלים שהמתלים סופגים בצורה יפה מאוד את השיבושים השונים- גם את החדים מבינהם. לא מדובר על גיהוץ מוחלט, אך כן על נוחות נסיעה מרשימה למדי.

ההגה מפתיע בדיוקו ובמשקל הטוב שלו, ולא הייתי מתנגד לפגוש אותו ברכבים אחרים וקטנים יותר. סחתיין עליך קיה.
הבלמים חזקים ועוצרים את המאסה הגדולה בקלות יחסית, ותוך כדי אף מספקים תחושה טובה בדוושה. יש מעט רכינה של המרכב בבלימה ובסיבובים, אך לאור יעוד הרכב הדבר מובן ומקובל.

ונעבור לשטח.
או שלא… כי מי שרוצה שטח אמיתי לא יקנה את הקיה הזו, נכון? הרי אין הילוך כוח, אין הגנה על הגחון, אין נעילות דיפרנציאל… מה שכן יש זו הנעה 4X4 קבועה עם אפשרות לנעול את הדיפרנציאל המרכזי, אך ללא מערכת בקרת ירידה (המפעילה את הבלמים ושומרת על הרכב במהירות קבועה בירידה). ההנעה הכפולה מאפשרת לנהג הסורנטו לרדת לשטחים שהוא לא היה מעז לרדת עם מאזדה 3 ליסינג למשל (טוב, אולי כן…) ובעזרת תכנון נתיב נכון- גם לצאת מהם בשלום. חובה לזכור שזוויות הגישה והנטישה לא ממש מבריקות, ומרווח הגחון (שלא ממוגן) עומד על 18 ס"מ בלבד.

מחירים
סורנטו 2.4 אורבן בנזין אוטומטי 2×4- 193,500 ש"ח
סורנטו 2.2 פרמיום דיזל אוטומטי 4X4- 271,000 ש"ח

מערכת דו"גרי מאחלת מזל טוב לקובי אקשוטה מקיה לרגל נישואיו. שתזכו ביחד להרבה אושר ושמחה לאורך שנים!

מנוע: טורבו דיזל, 2199 סמ"ק
הספק (כ"ס/סל"ד): 197/3800
מומנט (קג"מ/סל"ד): 44.5/1800-2500
תיבת הילוכים: אוטו' 6 הילוכים
האצה 0-100: אין נתון
מהירות מירבית: אין נתון
הנעה: כפולה קבועה
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 174/188/468
בסיס גלגלים (ס"מ): 270
מרווח גחון (מ"מ): 184
משקל (ק"ג): 1919
מיכל דלק (ליטר): 64
נפח תא מטען (ליטר): 258-1047
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 14.9 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: .211 קמ"ל
מחיר (רכב מבחן): 271,000 ש"ח

16 תגובות ל יש תמורה בעד האגרה (וידאו קיה סורנטו)

  1. ליפני כעשור היה ברשותי רכב שטח של קמה כמעט 5 שנים. ואמנם לא נהגתי בשטח יתר על המידה אבל הרכב שירת אותי ללא תקלה אחת ונתן לי תמיד הרגשת ביטחון בגלל היותו גבוה.
    המחיר היום גבוהה הרבה יותר ממה שהיה אז וזה מביא אותי דווקא כן לחשוב על יפני. וחבל

  2. הם מאוטו הבית, אותו מנוע כמדומני ממש אותו האוטו, נראה לי שסעיף מחיר/אחריות פה גובר על היונדאי. סרטון ממש טוב, רואים פה רציניות של הדברים, די פיקסתם את ההחלטה שלי

  3. לי אישית נראה יקר מדי
    אבל אין ספק שהרכב טוב.

  4. רכשתי את הסורנטו דיזל פרימיום לפני כחצי שנה עם קצת חששות מחיר גבוהה למותג קוריאני שלא ממש הכרתי וככל שהזמן עבר הופתעתי לטובה מביצועי הרכב, שקט מאד עם כוח מתפרץ שאני כל כך אוהב, לשטח עדיין לא ירדתי אבל נראה שלא תהיה לו בעיה שם.

  5. אני מתכנן לקנות רכב מהסוג הזה בקרוב ו וואלה הכתבה פה משכנעת מה אני יגיד לכם.. יש לי עוד חששות מהמחיר אבל בשביל שקט ושלווה אני מוכן לשלם.. קראתי גם שהם זכו בציון חמישה כוכבים במבחני ריסוק של איזה מבחן אמריקאי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל