fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

ריינג' ספורט חדש נחשף בניו יורק

ריינג' ספורט חדש נחשף בניו יורק

אופיר דואק

צילום: יצרן

בשנת 2005 הציגה לנד רובר דגם חדש לחלוטין בשם ריינג' רובר ספורט שהיה המשך לדגם תצוגה ריינג' סטרומר. המראה החיצוני אמנם היה קרוב לזה של הריינג' רובר היוקרתי אך הבסיס היה למעשה הדיסקברי 3 שהוצג שנה קודם לכן. הריינג' ספורט התמקם בפער שבין הדיסקאברי והריינג' רובר עצמו שהפך להיות ממותג באופן יוקרתי עוד יותר. מעבר למילוי הנישה היה לו גם יעוד: להציע תחושה ואופי ספורטיבי לטובת לקוחות רכבי ה-SUV היוקרתיים שבלאו הכי לא יורדים כמעט לשטח, אם בכלל. הרינג' ספורט אמנם הציע יכולת שטח טובה כמתבקש מהייחוס המשפחתי אך התהדר גם ביכולת דינמית גבוהה על הכביש, יחסית לרכב פנאי גבוה וכבד כמובן.

בקיץ האחרון הוצג דור חדש לחלוטין של הריינג' רובר שמתח כלפי מעלה עוד יותר את גבולות היכולת, העידון והמחיר של רכב השטח היוקרתי ביותר בעולם. הפלטפורמה החדשה לחלוטין של הריינג' רובר החדש מגיעה כעת גם לריינג' ספורט החדש שנחשף לקראת תערוכת הרכב בניו יורק. הסיבה שבלנד רובר העדיפו לבסס את הספורט החדש על פלטפורמת הריינג' רובר החדש ולא לעשות זאת על בסיס הדיסקאברי הבא שיוצג בעוד שנה נעשתה בעיקר משיקולי מיתוג. המטרה היא להפוך את ריינג' רובר למעין מיני מותג בתוך לנד רובר וזו גם הסיבה שהאיווק הקטן נקרא ריינג' רובר איווק.

אלא שהבונוס הגדול באמת של הריינג' ספורט החדש הודות להתבססות על הריינג' רובר החדש מגיע בסעיף המשקל. מרכב ושלד העשויים אלומיניום אפשרו לריינג' ספורט להשיל עד 420 ק"ג ממשקלו (בגרסת הדיזל V6) למרות גידול משמעותי במידות. אורכו של הריינג' ספורט החדש הוא 485 ס"מ, 7 ס"מ יותר מהדגם הקודם אך עדין 15 ס"מ פחות מאשר בריינג' רובר. בסיס הגלגלים שאורכו 292 ס"מ זהה לזה של הריינג' רובר החדש וארוך ב-18 ס"מ מבעבר. הגידול בבסיס הגלגלים מאפשר לא רק הוספת שורת מושבים שלישית וניצול טוב יותר של מרחב הפנים, אלא גם מקטין את סרחי העודף לטובת ניהוג טוב יותר אך גם זוויות מרכב עדיפות. הריינג' ספורט החדש זהה בגובהו לריינג' ספורט הקודם אך נמוך ב-6 ס"מ מהריינג' רובר החדש לטובת צלילת ספורטיבית יותר. בכלל, בהשוואה לריינג' רובר הריינג' ספורט אגרסיבי יותר בעיצובו עם אלמנטים כמו כונסי האוויר המרושתים על מכסה המנוע ובצדדיו, קו המותניים הגבוה וחרטום המזכיר את האיווק הצעיר.

נכון לעתה נחשף הריינג' ספורט החדש עם צמד מנועי בנזין עם מגדשי על: ה-V8 המוכר בנפח 5 ליטר ו-V6 בנפח 3 ליטר שהגיע מיגואר F-Type החדשה. המנוע הגדול מספק 510 כ"ס וכ-63 קג"מ ואילו המנוע הקטן מסתפק ב-340 כ"ס וכ-45 קג"מ. נוסף לכך קיים גם מנוע הטורבו דיזל V6 בנפח 3 ליטרים גם כן מוצע בשתי רמות הספק, 258 ו-292 כ"ס, כשבעתיד יוצע גם מנוע טורבו דיזל V8 בנפח 4.4 ליטר המספק 340 כ"ס ולמעלה מ-71 קג"מ.
תיבת ההילוכים של הריינג' ספורט היא אוטומטית בעלת 8 יחסי העברה ומערכת ההנעה הכפולה הקבועה כוללת דיפרנציאל מרכזי ננעל ואופציה לנעילת דיפרנציאל אחורית. תפריט השטח כולל מערכות בקרת אחיזה ומשיכה, בקרות ירידה במורד וטיפוס כשעל הכל מנצחת  מערכת ה-Terrain Response2 השולטת גם במאפייני מתלי האוויר הסטנדרטיים בהתאם למצבי השטח הקבועים. יכולת השטח של הריינג' ספורט החדש היא בערבון מוגבל, בהתאם לרצון הלקוחות שיכולים לבחור בחישוקים עד קוטר של 22 אינטש ועם חתך צמיגים נמוך במיוחד, מה שטוב בעיקר למראה החיצוני וליכולת הכביש.

11 תגובות ל ריינג' ספורט חדש נחשף בניו יורק

  1. בלי צחוקים! זה אמיתי. ואין לה אפילו חלונות חשמל..

  2. פנטום קטן, אשכרה בית על גלגלים הכי מהיר בעיר

  3. אתה יכול למתן את ההתלהבות, הרכב שוקל קרוב ל 2.5 טון, כך שקורבט זה לא והביצועים בהתאם.

  4. זה גם ככה התקציב סיגרים החודשי של הלקוחות הפוטנציאלים

  5. הסופרצ'ארג'ר עושה 0-100 ב-5 שניות
    לא בדיוק קורבט אבל לא רחוק ומה שבטוח הרבה יותר נוח ואיכותי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל