fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70

אודי משיבה אש עם ה-RS6 החדשה

אודי משיבה אש עם ה-RS6 החדשה

אופיר דואק

צילום: יצרן

קטגוריית מכוניות הסאלון הספורטיביות הולכת ומתחממת. רק לפני פחות משבוע חשפה יגואר את ה-XFR-S וכבר מגיעה התשובה מכיוון אודי: ה-RS6 החדשה. כמנהג המסורת של אודי ה-RS מוצגת קודם כל בגרסת סטיישן שימושית (אוואנט בלשון אודי) כאשר גרסת סדאן שגרתית אמורה להצטרף אליה בעתיד. היתרון של גרסת הסטיישן, מעבר למראה המצודד הוא כמובן בתא המטען שמציע נפח של עד 1,680 ליטרים בקיפול המושבים האחוריים. אבל שלא תטעו, עם כונסי אוויר גדולים בפגוש הקדמי, דפיוזר שממלא את רוב הפגוש האחורי, צמד מפלטים עצומי קוטר וחישוקי 20 אינטש (עם אופציה לחישוקי 21) ה-RS6 ממש לא נחבאת אל הכלים.

את מנוע ה-V10 כפול המגדשים בנפח 5.0 ליטר של ה-RS6 הקודמת (שבגרסתו האטמוספרית משמש את האודי R8 והלמבורגיני גאיירדו) מחליף מנוע צנוע יותר יחסית, V8 עם צמד מגדשי טורבו בעלי מניפה כפולה בנפח 4.0 ליטר בלבד. המנוע החדש בעל מצנן ביניים החבוי בין שתי צלעות הצילינדרים מספק 560 כ"ס, 20 כ"ס פחות מאשר בדגם הקודם, אך אלו מתקבלים במלואם החל מ-5,700 סל"ד ועד 6,700 סל"ד. נתון המומנט קיבל תוספת נאה של 5 קג"מ, 70.7 קג"מ בסך הכל, המתקבלים בין 1,750 ל-5,500 סל"ד.  אגב, בהשוואה לאודי S6, החזקה יותר במשפחת הסאלון של אודי עד עתה, מדובר בתוספת של 140 כ"ס ויותר מ-15 קג"מ ממנוע V8 כפול מגדשים בנפח זהה. המנוע החדש אמור גם להיות חסכוני יותר כאשר הוא כולל את מערכת ה-cylinder on demand המנתקת בסל"ד נמוך את פעולתם של 4 צילינדרים שחוזרים לפעולה בעת האצה ועליה בסל"ד המנוע. מערכת זו לדברי אודי מסוגלת להביא לחסכון של עד 10% בתצרוכת הדלק.
הודות לשימוש נרחב באלומיניום ה-RS6 קלה ב-100 ק"ג מקודמתה ומאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות בלבד, שיפור של 0.7 שניות מבעבר. המהירות המרבית עומדת על 250 קמ:ש מוגבלים אלקטרונית אך בחירה בחבילת הספורט פלוס שמעניקה בדרך כלל אפשרות לצפיה בשידורי הליגה האנגלית תאפשר במקרה דנן להגיע למהירות מרבית של 305 קמ"ש.

את מקום תיבת ההילוכים כפולת המצמדים של ה-S6 תופסת תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 יחסי העברה ואפשרות לתפעול ידני שמסוגלת להתמודד עם המומנט הגבוה של המנוע. כמקובל בדגמי אודי הספורטיביים ההנעה היא כפולה עם דיפרנציאל מרכזי ננעל ודיפרנציאל אחורי אקטיבי המחלק את הכוח בין הגלגלים האחוריים בהתאם לתנאי האחיזה.
מערכת המתלים שודרגה והיא בעלת מתלי אוויר אדפטיבים המסוגלים להנמיך את המכונית ב-2 ס"מ במהירויות גבוהות ולשנות את מאפייני השיכוך בהתאם לסגנון הנהיגה. כאופציה ניתן לקבל את ה-RS6 עם מערכת מתלי ספורט ללא קפיצי האוויר ועם מערכת Dynamic Ride Control שלה בולמים בעלי 3 מצבי שיכוך ושליטה בזווית הגלגול. הבלמים הוגדלו אף הם וישנה גם אופציה לבלמים קרמיים מוגדלים עוד יותר. למרבה הצער באודי בחרו לצייד את ה- RS6בהגה אלקטרו-הידראולי שככל הנראה אמור להיות החוליה החלשה בחבילה המרשימה של ה-RS6. כנראה באודי לא מאמינים שלקוחותיהם הממהרים לחופשת הסקי רוצים גם ליהנות מהפיתולים בדרך אלא רק להגיע מהר ליעדם. גם אופציה להגה בעל יחס סיבוב משתנה לא אמור לשנות את המצב.
ה-RS6 תגיע לשווקים בחודשים הראשונים של שנת 2013 כשהמחיר ההתחלתי יעמוד על 95 אלף יורו בלבד.

אודי RS6 – מפרט טכני

מנוע 3,993 סמ"ק, 8 צילינדרים בתצורת V, שני מגדשי טורבו עם מניפה כפולה, מצנן ביניים, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, הזרקה ישירה
הספק 560 כ"ס בין 5,700 ל-6,700 סל"ד
מומנט 70.7 קג"מ ב-1,750 עד 5,500 סל"ד
תיבת הילוכים אוטומטית עם אפשרות לתפעול ידני, 8 מהירויות
הנעה כפולה, דיפרנציאל מרכזי ננעל
מתלים קדמי – רב חיבורי, קפיצי אוויר אדפטיבים, מוט  מיצב (אופציה: קפיצי מתכת, 3 מצבי שיכוך, ריסון אקטיבי)

אחורי – חיבור טרפזי, קפיצי אוויר אדפטיבים, מוט מיצב (אופציה: קפיצי מתכת, 3 מצבי שיכוך, ריסון אקטיבי)

בלמים קדמי – דיסקים מאווררים 390 מ"מ, קליפרים 6 בוכנות, ABS (אופציה: בלמים קרמיים 420 מ"מ)

אחורי – דיסקים מאווררים 390 מ"מ, קליפרים 6 בוכנות, ABS (אופציה: בלמים קרמיים 420 מ"מ)

0-100 3.9 שניות
מהירות מרבית 305 קמ"ש (חבילת ספורט פלוס)

 

11 תגובות ל אודי משיבה אש עם ה-RS6 החדשה

  1. אבל לא מחליף את הסובארו ליאונה סטיישן שלי

  2. החיסכון בדלק והמשקל שהוא מאפשר הוא מזערי והפגיעה שלו בניהוג היא גבוה. פשוט חבל ומקלקל מכונית כל כך טובה

  3. מקווה ששיפרו את האמינות, אין לי כוח להיתקע כל פעם עם האוטו במוסך ולהשתמש במסוק הפרטי שלי

  4. אחבל שבארץ אין שילוב כזה במחיר סביר. אולי רק אוקטביה סטיישן וסובארו פורסטר טורבו

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל