fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
MV קוביה
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

מוטו רכב | פיג'ו 308 GT במבחן דרכים

מוטו רכב | פיג'ו 308 GT במבחן דרכים

כתב: רון לב | בחנו: אריק רוזנבלום, רון לב | צילום: אריק רוזנבלום

 

שורה תחתונה: השילוב המושלם בין גרסת ה-GTI לגרסה הסטנדרטית של הפיג'ו 308.

 

פיג'ו היא יצרנית רכב עם היסטוריה ארוכה ורוויה בכלי רכב ספורטיביים, משפחתיים, רכבי ראלי וכיום אפילו ג'יפונים, כשהיא שומרת על הפרדה ברורה בין סוגי הרכבים שלה, אבל הפעם משלבת קטגוריות בייצור ה-308 GT שמאגד לתוכו גם את קטגוריית המשפחתיות וגם את הספורטיביים כאחד.

המראה וכמובן השם מסגירים מיד שזו לא מכונית משפחתית רגילה; החישוקים, חתך הצמיגים והקימורים יגרמו לנהג המנוסה יותר להבחין בכך שמדובר ברכב לא שגרתי. בתא הנוסעים מושבי הספורט עם קווי האדום-שחור מסגירים את היותה ספורטיבית שובבה, ניתן למצוא גם מנופים כסופים, סמלי GT ולוח שעונים מכוון מטרה – לאחר לחיצה על מצב הספורט. כל אלו עשויים מחומרים איכותיים ונכונים ולא מפוזרים רק למראה.

אם בתא הנוסעים עסקינן, נספר גם על רמת האבזור והטכנולוגיה הנכבדת. בפיג'ו החליטו לפשט את הקונסולה ולהשאיר הכל למסך המגע. אוורור, חניה, שמע וניווט -כל אלו מתבצעים דרכו. מצאנו את עצמנו לא פעם מנסים ללמוד את המערכת שהייתה קצת מסורבלת להבנה, אך לאחר כמה שעות כבר הופכת להרגל. בצד הטכנולוגי ניתן לראות שפיג'ו לא חסכה בפינוקים ובין המערכות תוכלו למצוא מצלמת רוורס הכוללת תצוגה עילית, חיישני קרבה גם מלפנים, אפל קארפליי ואנרואיד אוטו, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, זיהוי תמרורים, קיפול מראות אוטומטי ועוד שלל פיצ'רים שמקלים על חווית המשתמש ולא נמצאים בכלי רכב קיצוניים וספורטיביים יותר.

לחיצה על כפתור ההתנעה (ללא מפתח כמובן) לא תגרום לנהימה או גרגור מיוחד, בכל זאת הילדים צריכים שקט בבוקר… כבר אמרנו שהיא גם משפחתית חמודה ולא מאיימת?
שילוב למצב ספורט יתורגם לשינוי האווירה, לוח השעונים ברכב משתנה לצבע אדום וכעת מציג מד גדישה, כוחות סוס ועוד, ממערכת השמע בוקע קול המדמה מפלט ספורטיבי ומשפר את חווית הנסיעה לנהג הקיצוני יותר. כבר בתחילת נסיעה עירונית מרגישים את נוחות הנסיעה, מהמורות העיר נבלעות באופן מעולה בזכות מערך מתלים שמכוון באופן בו הוא משלב נוחות וספורטיביות כאחד, עבודה לא פשוטה אך פיג׳ו מצליחים לעשות אותה בצורה טובה.

יציאה מרחובות הכרך אל כביש מפותל יותר תגלה מכונת פיתולים לא פראיירית בכלל, הצמיגים הרחבים ושלל הבקרות מצדיקים את סמל ה-GT שפירושו גראנד טורינג (מעבר בין ארצות) ושמודבק לה על התחת. פיג'ו מוכיחה שהצליחה לשלב בין שלדה שמייצגת את ההיסטוריה הארוכה בתחום הספורטיבי, ונוחות שמייצגת את המשפחתיות של פיג'ו. זוויות גלגול, בלימות, כניסה לפנייה ויציאה ממנה מתבצעות באופן שמעלה חיוך, מושבי הספורט עוטפים את הנהג בצורה נהדרת וההגה מתקשר וספורטיבי, גם בכבישים הפתוחים לא היה מחסור בכיף. ל-308GT יחידת הנעה בנפח 1.6 טורבו עם 225 כ"ס ומומנט מירבי של 30.6 קג"מ המייצבים אותה לא רחוק מהמתחרות הקיצוניות יותר בקטגוריה, כשתאוצה מ-0 ל-100 אורכת 7.6 שניות ומרגישה מהירה יותר. תאוצות ביניים ועקיפות מתבצעות באופן מעולה, גם כשהיא לא במצב הספורטיבי. 225 כוחות הסוס בהחלט בולטים כאן ומחסור בכוח לא הורגש באף שלב של המבחן.

היא מתאימה את עצמה למשתמש בצורה מיטבית, לחיצה על מצב ה-אקו ינמיך משמעותית את האגרסיביות והאטרף שהיה לפני ויעבור למצב תינוק ברכב, תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 הילוכים תתרום גם היא למהלך נסיעה שקט ונוח, התיבה ניתנת לשליטה גם ע"י המנופים הקצרים, כשבמצב ספורט היא אגרסיבית וזריזה ובמצב אקו מרגישה קצת עצלה עם השהיה זעירה. עוד לחיצה קטנה וגג פנורמי מרהיב נפתח לפנינו. כמו שניתן לראות בפיג'ו לא פוסחים על עניין הטכנולוגיה וגם לא על עניין הבטיחות: מערכת לניטור שטחים מתים, בלימה אוטונומית וסטייה מנתיב אקטיבית קיימות גם הן ב-GT ובין היתר היא מציעה גם תא מטען גדול בנפח 470 ליטר ומושבי הנוסעים המתקפלים כשנרצה להעביר רהיט גדול או אופניים במקרה.

לאחר יום שלם של נהיגה עדיין לא הרגשנו עייפים. המושבים החובקים, הבקרות, וההגה הקטן והידוע של פיג׳ו תרמו לכך המון. היא לא מבקשת להתאמץ בשבילה והיא עושה הכל למען המשתמש, היא נותנת מענה לבעל המשפחה הקטנה שרוצה להוריד את הילדים בגן בבוקר שישי ולהמשיך לנס הרים והיא עושה זאת מצוין.

במחיר של 175,000 שקלים, ה-308 GT מספקת חבילה שלמה הכוללת בתוכה שפע של טכנולוגיה נוחות וספורטיביות. היא ממקמת את עצמה במיקום טוב מאוד בטבלה אל מול המתחרות ולא מבקשת הרבה על כך, צריכת הדלק במבחן עמדה על 13 ק"מ לליטר, הפתעה לטובה ביחס למכוניות ספורטיביות. נראה כי החבילה הכוללת מספקת רכב שלם אשר עונה על כל הצרכים של הנהג הישראלי חובב הספורט.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל