fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC

מבחן דרכים: GAC GE3 חשמלי

מבחן דרכים: GAC GE3 חשמלי

כתב: עמית משיח | בחנו: אריק רוזנבלום, רון לב, עמית משיח | צילום: רונן טופלברג, אריק רוזנבלום.

שורה תחתונה: לא יכולים לומר שציפינו לזה – רכב חשמלי ברמה גבוהה ועם תג מחיר מצוין.

חוצים את גשר יהודית מזרחה לרחוב יגאל אלון ופונים דרומה. שדרות הרכב הרשמיות של מזרח תל-אביב הן המקום להיות בו – אם אתה רכב בתצוגה הכוונה, עם חלון גדול הנשקף אל הרחוב ההומה. בין מגדלי קופת החולים ובתי הקפה משובצים להם מיטב היצרנים, עם מיטב התוצרת הארבע גלגלית על כל גווניה… לפני החניון הגדול שהיה פעם אולם הסינרמה עומדים שני מגדלים ע"ש טויוטה ובשעריהם אנו באים.

בחלון הראווה מוצג SUV יפה למראה – עם קווים מעוגלים ואווירודינמיים במעטפת וזויות קרביות בעיצוב הפנסים והחזית בכלל. שורה שלמה מהם – בכל צבעי הקשת. נכנסים, אולם התצוגה רחב ידיים, מאופק ומינימליסטי בעיצובו. פרט לכלי הרכב הכל סטרילי – מסכים על הקירות מקרינים סרטונים והסביבה מרווחת ומשרה אווירה של מרחב גדול. השלטים הקטנים שעל חדר הישיבות וחדרי המנהלה כתובים עברית כשמעליה כיתוב ציורי באותיות מן המזרח הרחוק. פעם מזמן בסוף שנות ה-60 התרגלנו לזהות מיד כתב יפני, הזמנים משתנים והטכנולוגיה עוברת מעט מערבה משם – הפעם מדובר בסינית. גאה. חברת GAC היא יצרנית רכב סינית שקמה בשנת 1955 ומאז הפכה לאחת מחמש הגדולות בסין – כולל שיתופי פעולה עם הונדה, טויוטה ומיצובישי. נציגי היבואן מבקשים להדגיש שאת שם המותג מבטאים ג'י-איי-סי, כראשי תיבות, כמו ב-אמ-וו או קיי-טי-אמ, אבל אנחנו לא יכולים שלא לקרוא לו 'געק' עם ע' דגושה ולמען האמת, אלו לא רק אנחנו.

אנחנו בוחנים את ה-GE3, שנכון לרגע זה הוא הדגם היחיד שמיובא לישראל, והפעם כבר בפתח החניון, עם סוללה מלאה והבטחה לכ-320 ק"מ במחסנית, אנחנו מופתעים לטובה – איכות החומרים וההרכבה מצוינים, קווי העיצוב כאמור נאים, הריפודים איכותיים ונעימים, המכלולים טובים ומפנקים, כולל מערכת מיזוג פראית ומקפיאה, מולטימדיה טובה, מסך מגע 8″, משטח טעינה לנייד ושקעי USB מלפנים ומאחור, חימום למושבי העור, מושב נהג מתכוונן חשמלית, סאן-רוף קטן והגה נוח. מקום שמספיק ל-4 מבוגרים בלי קושי ושטח אחסון נאה בבגאז'. לא נשפכת פה יוקרה אבל סוג של הכל די טוב ונעשה שימוש בחומרים יעילים שיחזיקו לאורך זמן.

מה שחסר פה הן מערכות הבטיחות המוכרות והרכב מצויד רק במובילאיי. האמת, כל עוד מתקיימות ההתראות זה כאילו פחות משנה אם הרכב נולד איתן או הוסיף מקומית, אבל החוסר במערכות דינמיות שנכנסות לפעולה ועוזרות לנהיגה מורגש מאוד, במיוחד כשהיום כמעט בכל רכב קטן וזול אנחנו מקבלים לפחות אבזור אקטיבי בסיסי.

ועכשיו לעיקר: תאוצות חשמליות הן משהו משכר, ממכר – עם תאוצות (מהמקום או ביניים בכל עת) שלא מוכרות לנהג הבעירה הפנימית מן היישוב. משהו שלקוח ממושגים של רוכבי אופנועי ספורט או מכוניות יקרה, גם כל מי שעשה את רכבת ההרים ביורודיסני מכיר את תחושת ההמראה המאפשרת, במקרה שלפנינו, מעבר נתיבים והשתלבות בתנועה שמוכרים לכותבי וקוראי מוטו מהצד הדו"גי שלהם. ובמספרים: 177 כ"ס, 29.5 קג"מ, 0-100 ב-8.6 שניות ותאוצה ראשונית כמתואר לעיל. כן, כן, ידוע – לא חינוכי, לא חברותי לטעינה ולא סוציאלי על הכביש, אבל א. לא התאפקנו, ב. רק איפה שאפשר צריך והכי חשוב ג. לא כזה משנה לסוללה.

חזרה לשגרת הכבישים ביום יום – הנהיגה נוחה ונטולת רעידות, רעשי מנוע ורעשי חוץ, ארגונומיה טובה וכל הידיות וכפתורי התפעול נוחים לגישה והפעלה, בורר ההילוכים העגול נמצא באמצע מרכז השליטה והרכב מצוייד במצלמות סביבו – ליציאה חלקה ממקומות צפופים. מרגיש כמו רכבים יקרים בהרבה – עם מנוע בנזין, דיזל או חשמל. פשוט ככה. במחיר של פחות מ-130,000 ש"ח אתם מקבלים פה חבילה שלמה ומהוקצעת לא פחות מרכבי חוד החנית של העתיד החשמלי שכבר נעים כיום על הכבישים – החל מהיגואר והאאודי, עבור בב.מ.וו ועד ה-MG. ההבדלים קיימים כמובן, אבל את כל מה שצריך תקבלו גם כאן ובהפרש מחיר ללא מתחרים.

אל הכבישים יצאנו, בעיר ומחוצה לה. צמיגים רחבים על חישוקי אלומיניום בקוטר "18, מתלים מאוזנים ופידבק טוב מההגה מאפשרים שליטה טובה ברכב – בין אם בהתנהלות רגועה בכבישים העמוסים ובהחלט גם תומכת בהתנהגות שלו בעת ניצול מלוא המומנט ובמהירויות גבוהות. לא שהוא מתיימר לספורטיביות אבל בהחלט טוב ומרגיע לדעת שהוא מסוגל ויודע.

אל ההרגלים הישנים של נהיגה (שמרגישים בבית גם בלא גיר) מתווספים גם חדשים – מנגנון הטעינה החוזרת בעת האטה הוא הגדול שבהם; בלחיצה ממושכת על כפתור תופעל מערכת i-Pedal ובכל עזיבה של דוושת התאוצה יאט הרכב בצורה משמעותית, עד כדי כמעט עצירה מוחלטת – כשהוא צובר אנרגיה מהאטת הסיבוב בסלילי המנוע ובעצם טוען בחזרה את הסוללות. נשמע ומרגיש מוזר בתחילה אבל כשמתרגלים לאפשרויות הנפתחות בפניכם בכל תחום השליטה והבלימה, לא חוזרים יותר אחורה.

בעניין הבטיחותי – קיים חיישן שמדליק את פנסי הבלם מעוצמת האטה מסויימת ואילך, אל דאגה – לא ייכנסו בכם מאחור בגלל ההפתעה.

ואם כבר מדברים על התנהגות כביש שונה והפתעות לשאר משתמשי הדרך, אחת הבעיות האמיתיות ברכב מהיר ושקט היא הסכנה הנשקפת למי שלא רואה אותנו מגיעים. בכלי הרכב של GAC מותקן רכיב שמשדר רעש רקע (בטון שמסתבר שיש לו תקן והם עומדים בו). העיקר הבטיחות, כאמור. המתלים מכוונים על הצד הקשה – פועל יוצא של מרווח הגחון הצנוע. כל עוד הכביש חלק הכל נפלא, על שיבושים ומשטחים בעלי אחיזה מפוקפקת הוא ירגיש פחות בבית – לא כל SUV הוא גם באמת ג'יפ.

כמה נתונים על טעינה, טווח ותשתיות; הטווח בפועל במבחן עמד על 309 ק"מ לסוללה מלאה, 8 שעות אורכת טעינה מחדש. חלק ממחיר הקניה הוא עבור התקנת עמדה ביתית אצל הלקוח. מעבר לטעינה הבייתית קיימות נקודות שירות של היבואן בהן ניתן לבוא ולטעון את הרכב, אם אתם גרים כמונו בבית דירות עירוני ואין לכם חניה קבועה. עמדות טעינה של EVEDGE ניתן למצוא גם בכ-200 רשויות עירוניות. במקביל מתקדמות גם חברות שונות וביניהן ענקיות הדלק הישראליות – בהכנת תשתיות מתאימות לטעינה מהירה בדרכים. לעתיד לבוא.

אז יש לנו כאן רכב שנראה "רגיל" עד לרמת מיקום שקע הטעינה מאחורי מכסה, היכן שהיה פעם פתח מיכל הדלק, ומתנהג כמו חתלתול טורבו על סטרואידים. נכון שבימים בהם כל i10 מתהדרת במערכות בטיחות כסטנדרט, היינו מצפים למעט יותר מהן ב-GE3, אבל במחיר הזה באמת שאין לה מתחרים. את ענייני הטווח המוגבל החברה מציעה פיתרון בדמות חבילת נופש עם מכונית בעירה פנימית ל-5 ימים על חשבונה, עד שתהיה תשתית מספקת עד לעיר הדרומית ההיא שמוצגת תמיד בכל הדוגמאות. לעומת זאת טיפול תקופתי כולל בדיקה של מערכות הרכב בלבד והחלפה של נוזלי בלם, רפידות וצמיגים – מתרחשת רק לפי צורך, ויש להם כבר פריסה ארצית של מרכזי שירות לשם כך. זול במחיר, זול בתחזוקה ויותר מהכל – זול ב'תדלוק' – במחיר של ליטר בנזין בודד אתם ממלאים פה מעל 300 ק"מ של אנרגיה קינטית. אל מול מתחרים ישירים כמו ה-MG ZS EV שבחנו בתחילת השנה, ה-GE3 חסר את מערכות הבטיחות המקוריות אבל מרגיש מוצר מוגמר, חלק ונעים יותר. אם ככה הולכות להראות חמש השנים הבאות – אנחנו בפנים.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל