fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
MV קוביה
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

יגואר i-Pace במבחן: הטסלה הבריטית

יגואר i-Pace במבחן: הטסלה הבריטית

כתבו ובחנו: עמית משיח, יובל לוי, אריק רוזנבלום | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: הרכב החשמלי המפואר והמאובזר ביותר שיצא לנו לחוות עד כה, לחיי העתיד שבדרך.


עיצוב ומיצוב:

היגואר i-Pace מוגדר כרכב פנאי. עם המצב היום בכבישי ארצנו, רכב פנאי בטח מעלה אצלכם פיהוק. גם אצלנו. הרי זה היפנומטית 1.6 ליטר 4 דלתות עם בגאז' של היום. כמעט לכולם יש כזו. אבל העיצוב של ה-i-Pace שונה. אנו לא מתכוונים ליופיו של העיצוב אלא לצללית עצמה. ה-i-Pace הוא חיה מוזרה שלוקח לא מעט זמן להתרגל אליה. עם רוחב עצום של קצת מעל שני מטרים (ללא מראות), בסיס גלגלים ארוך של כמעט שלושה מטרים וסרחי עודף קצרים (בזכות שני מנועים חשמליים) המשלימים לאורך כולל של 4.68 מטרים. והגובה? משהו בין רכב פנאי לרכב קומפקטי. 1.56 מטר ליתר דיוק. ועם חישוקי הענק בקוטר "20, הצללית נראית נמוכה אף יותר. מעין רכב קופה מגודל. כמה מגודל? 2.2 טון. ואם נרד לפרטים אז נוכל למצוא ידיות השקועות בתוך הדלתות שיוצאות בלחיצת כפתור על השלט, גריל גדול בחזית ובמרכזו פני נמר, קווים שלקוחים היישר משולחן השרטוטים של רובין – עוזרו הנאמן של באטמן, או מהמעבדה של רומיאו והאוטומיאו של ילד חתול, תלוי בני כמה אתם, או הילדים שלכם.

ומה בפנים?
כניסה לרכב תחשוף ריפודי עור נושמים ונעימים למגע הממשיכים גם בדיפוני הדלתות.המושבים הקדמיים כוללים מיזוג וחימום וכיוונונים חשמליים עם זכרונות. המושב האחורי כולל חימום. קירור יסופק ליושבים מאחור בתוספת תשלום. ההגה אף הוא ערוך לחורף הישראלי הקשה וכולל חימום. במרכז הדשבורד נמצא מסך מגע האחראי על בקרת האקלים ומעליו עוד מסך האחראי לתפעול שאר המערכות.ל-i-Pace אין ידית הילוכים. יש כפתורים. המחסור בידית ההילוכים גרם לנו לא מעט פעמים ללחוץ בטעות על מסך בקרת האקלים כשיד ימין טיילה באיזור בחיפוש אינסטנקטיבי אחר הידית. ליגוארחיישני קרבה ושש מצלמות שמביטות סביב ובונות תמונת "מבט ציפור" לטובת חניות ותמרונים במקומות צרים. המראות מתכהות לבד במידה והרכב מאחור יסנוור אתכם. יש גם כפתורי מצוקה – אחד לתאונה והשני למצב חירום, לא שהבנו את הדקויות שבינהם – על כל פנים, לחיצה על מי משניהם תוביל לשיחת טלפון אדיבה של מוקדן באירופה שינסה להושיט עזרה וירטואלית-סלולארית.

אפשר להתלונן על איכות החומרים של פתחי המיזוג או על העיצוב המיותר של החלל הריק בין הנהג לנוסע – זה התחיל באיזו היברידית אחת נודעת ומאז כולם עושים גם, אבל זאת יגואר! מה פתאום 'כמו כולם'… עוד מספר תלונות ואנו מבטיחים שנסיים (כי באמת לא מצאנו עוד) – הגג הפנוראמי הענק מעל כולל זכוכית כהה המסננת קרינת UV אך אינו כולל כיסוי פנימי, לקחנו את הרכב ביום חורפי אך בקיץ לא בטוח שהיינו מברכים על כך. מזל שיש אפליקציה להפעלת המזגן מרחוק באמצעות הטלפון. עוד נספר כי תא הכפפות יכול היה להיות קצת יותר גדול.בכל אופן – ניתן להזמין את הרכב עם גג "רגיל". כמו כן גם תא המטען אשר לו רצפה גבוהה מאד. לקוחות שיבחרו להזמין גלגל חלופי (אופציה בתשלום) יוותרו על שטח משמעותי מתא המטען. וההגה? ציפינו שברכב חשמלי העולה כחצי מליון שקלים ההגה יתכוונן, נו, אתם יודעים… חשמלית!

היה מנוע?
איכות ונוחות נהיגה מהטופ שבטופ, אחיזה מצויינת לגלגלים, דיוק בהיגוי. שני המנועים, אחד לכל סרן וסוללות הפזורות ברצפת הרכב, מאפשרים חלוקת משקל אופטימלית של 50:50. הבלימה לעומת זאת, כמו בכל רכב עם מנוע חשמלי הנטען בבלימה, מספקת תחושה ספוגית בתחילתה ואינה משרה בטחון כמו ברכבים "רגילים" המספקים תגובת "נשיכה" בריאה בלחיצה על הבלם. בעזיבת הדוושה הימנית יש שני מצבים הניתנים לבחירה – מצב רגיל האפשר גלישה חלקה כמעט ללא בלימת מנוע, ומצב בו כל הרמת רגל מאותה דוושת הכיף תספק "בלימת מנוע" חזקה שמקורה בייצור חשמל ואגירתו בסוללות הרכב לטובת טווח נסיעה ארוך יותר. לוקח קצת זמן להתרגל משום שכשנרצה להאט בעדינות נאלץ להמשיך ללחוץ קלות על הדוושה הימנית ולא לעזוב אותה לחלוטין.מתלי היגואר בגרסה המפוארת אותה בחנו הם מתלי אוויר שאינם מסופקים בגרסה ה"זולה" יותר. היגואר יכולה לעלות ולרדת בלחיצת כפתור מה שמקנה לה עבירות טובה בשבילים שה- SUV של השכן לא יוכל לצלוח. הם קשיחים אך סופגים מצויין את מהמורות הדרך – גם את לוחות הבטון החדשים שמכסים את חפירות הרכבת הקלה ושמצליחים לנדנד לדעת כמעט כל רכב שהוא, אך לא את ה I-Pace.

 

אגב תאוצות – אם כבר נגענו בדבר, תרתי משמע – מנוע חשמלי מספק את מלוא מומנט הפיתול שלו כבר מסל"ד רצפה; במציאות זה אומר שהיגואר הזו מאיצה קדימה מהר ובשקט במידה שלא מוכרת לנהגי רכבי הבעירה הפנימית המיושנים. המקבילה המתאימה פה תגיע מתחום התעופה (המראות) או החלל (שיגור). פשוט עולם חדש ואחר של חוויות מוטוריות: בלי לזהם, בלי להרעיש ועם המון כוח, כבר מההתחלה ולאורך כל קשת הסל"ד, ברציפות. בכל מהירות בה נהגנו, כאשר הדבקנו את הדוושה הימנית, ישבן המכונית שקע והחרטום עלה יחד עם הפנסים שסינוורו את הרכב שהזדחל בנתיב השמאלי מלפנים. אין צורך באורות גבוהים. תענוג.

ההנעה הכפולה, יחד עם צמיגים ברוחב 245 מ"מ מספקים המון אחיזה. גם ביציאה מפניות חדות עם דוושה מעוכה ברצפה – ישבן המכונית ידבק לכביש וההגה יכוון לאן שתורו לו. ללא כל לוחמה או התנגדות. משחק מחשב בהילוך מהיר. בכביש המפותל היגואר תספק לא מעט היזון חוזר לנהג למרות השקט המופתי. הנהג ביגואר יפתיע בקו ישר וכנראה גם בסיבובים כמעט רכב ספורטיבי קיצוני ומושחז. בטח אם הוא מהעשור הקודם. לא בטוח שהשקט הזה מתאים לכל נהג. הרי חולי ההגה הרציניים מחליפים את מערכת הפליטה למערכת פתוחה תוך כדי שהם יספרו לכם (ולעצמם) על פליטה חופשית יותר ושיפור בהספק אך כולם יודעים שהצליל המתווסף לכך הוא חלק חשוב ולפעמים גם עיקרי בהחלטה. במיוחד כשיש באק פייר. מנוע חזק רוצים להשמיע ולשמוע.ולא, הצליל המלאכותי הבוקע ממערכת הסאונד שהוסיפו מהנדסי יגואר לא מזכיר מנוע בנזין. ומה לגבי העתיד? איך ילד שסיים לשחק בפלייסטיישן וקיבל רשיון ינהג ברכבים עם המנועים הללו? התאוצה מזכירה משחקי מחשב אך כאן מדובר בכביש האמיתי עם Game Over ללא אפשרות למשחק חוזר. ההורים יצטרכו להגביל את כוחות הסוס באפליקציה מהבית…

ולעניין השקט: הוא מוחלט. גם לעומד מחוץ לרכב. רוכבי אופניים חשמליים לא שומעים אותך מגיע וגם לא הולכי רגל. גם אחריות הנהג משתנה עם התמורות הטכנולוגיות של ימינו. אגב, זה לא מפתיע ולא נדיר – בהפוך על הפוך, בתחילת המאה ה-20, עם הופעת המכוניות הראשונות, עוד בטרם נסללו דרכי העפר וכשעיקר התנועה הייתה עדיין של סוסים וכרכרות, חייב החוק האמריקני את נהג הרכב לעצור בהגיעו לצומת, לצפור ולירות בנשקו (!) – כל זאת על מנת להתריע ולהודיע על בואו, לפני שמותר היה לו להמשיך בדרכו. הזוי, נכון? אבל קרה.

ובכל זאת זו יגואר, בשונה מכל עדר ה-SUV האחרים היא לא גדולה מדי, לא מגושמת בהתנהגות ברחוב צר ומרגישה חטובה ושרירית, על אף המבנה החריג בנוף רכבי הספורט או הסלון של החברה.באותו רחוב צר אגב וגם ברחובות הרחבים– המבטים, הפניות והשאלות. היגואר הזו מעוררת המון תשומת לב.

 

היא גם זולה יותר מדגמים מקבילים, בעלי מנוע מזהם, זאת בזכות הטבות המס לה היא זכאית כרכב עם אפס גזי פליטה, מה שמעמיד את מחירה ההתחלתי על פחות מחצי מליון שקל – לא מעט, כן? – אבל יש לא מעט מכוניות שעולות דומה והן לא יגואר.

אה, זה חשמלי, צריך לדבר על טווח וטעינה וכל זה, לא? אז זהו, שכבר לא ממש חייבים: עם טווח של כמעט 500 ק"מ וטעינה מלאה בשעה (בעמדות ייעודיות שיפוזרו ברחבי הארץ בהמשך) ההבדל בזמני הנסיעה כבר לא משמעותי מול רכבי הבנזין או הדיזל, גם לא בנסיעה למרחקים. ההבדל הוא באופי ההאצה, במהירות הנסיעה, בחלקות התפעול ובמודעות למצב סוללה. ואנחנו אומרים לטכנולוגיה של הדור הבא – ברוכה הבאה.

מנוע: חשמלי

הספק: 400 כ"ס

מומנט: 70 קג"מ

תאוצה 0-100: 4.8 שניות

מהירות מרבית: 200 קמ"ש

טווח נסיעה (יצרן): 470 ק"מ

זמן הטענה בחשמל בייתי: 13 שעות

זמן הטענה בעמדה ייעודית: שעה אחת

אורך: 468 ס"מ

רוחב: 201 ס"מ

גובה: 156 ס"מ

בסיס גלגלים: 299 ס"מ

נפח תא מטען: 656 ליטרים

משקל עצמי: 2,208 ק"ג

מידות צמיגים: 245-50-20

מספר דלתות: 5

מקומות ישיבה: 5

כריות אוויר: 6

מחיר: 508,000 ₪ (לגרסת ה-HSE)

תגובה אחת ל יגואר i-Pace במבחן: הטסלה הבריטית

  1. כתבה שגורמת להרים גבה. אני מאלו שאוהבים כח, רעש, הרבה צילינדרים, ואיפה שהוא הבנתי שיש עתיד אחר ומעניין. שווה סיבוב.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל