fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
לרט
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

טקסטרון ארקטיק-קאט Wildcat XX במבחן – Born To Be Fun!

טקסטרון ארקטיק-קאט Wildcat XX במבחן – Born To Be Fun!

עמית רייס

צילום: אריק רוזנבלום

 

שורה תחתונה: איכותי ומגומר, מנוע לא עוקר סלעים אך שימושי ומהנה, מערכת מתלים חדישה מעולה משלימה חבילה מהנה מאין כמותה

 

תחום רכבי השטח מסוג SBS זוכה להתעניינות וביקוש ניכרים בישראל, למרות מחירים גבוהים הביקוש רק הולך וגדל. התחום כולל דגמי קצה חזקים מאוד ויקרים מאוד מתוצרת פולאריס וקאן-אם, כמו-גם דגמי ביניים של היצרנים דנן; החתול של ארקטיק-קאט ניסה ללא הצלחה לפני מספר שנים להתמודד בתחום, כעת מגיעה גרסת ה-XX החדשה ל-2018, הבה נראה האם ארקטיק-קאט הפיקו לקחים.

הציור השבועי לילד: איפה ה-XX?

 

קווים לדמותו של החתול

מבט ראשון על החתול ואנחנו כבר אוהבים אותו. הכלי מעוצב בקווים זורמים ומשדר מוצקות ואיכות. שתי דלתות חצי- גובה בולטות מאוד בירכתי הכלי ומעניקות מראה קרבי וגבוה, הדלתות אף מוסיפות לתחושת הביטחון ומעניקות הגנה ונקודת אחיזה טובה לנוסעים. לאיקס איקס אחוריים בולטים ומודגשים, יש שיאהבו זאת יותר ויש שפחות, אך היתרון ברור בדמות תא מטען גדול ושימושי להובלת מטען מאחור או גלגל רזרבי, פרקטי ביותר. האיקס איקס מתייצב למבחן עם בסיס גלגלים של 241.3 ס"מ, אורך של 345.4 ס"מ ורוחב של 162.6 ס"מ. המשקל היבש המוצהר באתר היצרן הוא 823.7 ק"ג. כלומר מדובר בכלי גדול וכבד יחסית למתחרים, האם זה יפגע בהנאה מהנהיגה בו? הבה נצא לדרך ונגלה.

how you doin?

 

איך מרגיש?

תא הנוסעים מעוצב בפשטות, ללא יותר מידי גימיקים, אך מספק תחושה מלוטשת ואיכותית מהרמות הגבוהות ביותר. תא הנוסעים מאובזר בהגה ומושבים מתכווננים, ידית הילוכים טורית, לוח נתונים דיגיטלי ומתג נעילת מצב ארבע על ארבע. מרווח הרגליים לנוסעים מצויין והתחושה היא מאווררת ולא צפופה כמו שנתקלנו כבר בעבר בכלים מקבילים. ב-XX מותקנות חגורות בטיחות של 4 נקודות עגינה, אך שוב התחושה היא של ישיבה חופשית יחסית עם אפשרות תנועה לא חונקת. דגם המבחן בו נהגנו צוייד גם במערכת שמע עם חיבור בלוטות' שתשמח להשמיע לכם מוזיקה מבעד לצרחות המנוע.

ואם מנוע, הרי שהמנוע האטמוספרי של החתול עם 125 כוח סוס מזיז יפה מאוד את הכלי, אין מדובר בתאוצות עוקרות סלעים מאחר והמשקל כאמור אינו נמוך, אולם לנהגים רבים יתגלה הכלי כשימושי וידידותי יותר מדגמי הטורבו החזקים והיקרים בהרבה.

רייס קבלנות עפר בע"מ

 

מתלים ובולמים דור חדש

גולת הכותרת במכלולי ה-Wildcat XX היא מערכת המתלים והבולמים המהפכנית של הכלי. החתול מצוייד בבולמי FOX 2.5 PODIUM אשר תוכננו בשיתוף נהג המירוצים האגדי רובי גורדון, ומה שטוב לתחת של רובי גורדון בטח ובטח שטוב גם לתחת שלנו! נוחות הנסיעה ב-Wildcat באמת יוצאת דופן. הכלי מגהץ בורות ותעלות בצורה מדהימה וגורם לנו לתהות בצורה די הזויה אם אנחנו באמת עסוקים ברכיבת שטח. צמיגי ה-30 אינץ' של החתול מוסיפים לתחושת יציבות ולנוחות הנסיעה. מבחינתנו, יתרון שכזה לרכב שטח שיוצא לנסיעות של מאות ק"מ ביום, חשוב אף יותר מעוד כמה כוחות סוס שלא תמיד מנוצלים ע"י רוב קהל היעד של הסגמנט.

גם בתחום התנועה הדינמית והזוויתית מתגלה היתרון של מתלי ה-XX. כל סיבוב של ההגה, גם במהירויות גבוהות מאוד, שולח פקודה חדה וברורה לכיוון הגלגלים ומטה את הכלי בהחלטיות לכיוון הסיבוב. הצמדת דוושת הבלמים לרצפה שתלה את אף החתול במקום והעניקה לנהג תחושת בלימה מלאת ביטחון.

רצינו לכתוב בדיחת זמן אוויר, אבל לא יבינו אותה מתחת לגיל 25. תודה רבה כחלון.

 

לסיכום

ה-Wildcat XX הוא רכב שטח חדש לגמרי ולא מזכיר בכלל את דגמי ה-Wildcat שראינו כאן בשנים של אמצע העשור הנוכחי, אשר סבלו מבעיות איכות ולא היוו תחרות אמיתית למובילי הקטגוריה. החתול החדש אולי כבד יותר וחלש יותר מדגמי העל אשר מציגים המתחרים ואין לו מנוע טורבו עם 170 כ"ס, אך במבחן המציאות ובהתחשב בכך שהמטרה של רכבי SBS היא לרוב טיולים ולא מרוץ באחה, ה-XX הוא חבילת קנייה משתלמת ביותר. לזה תוסיפו גם מחיר חדירה של 148,000 שקל ומספיק כח לכל מה שצריך בשטח, ה-Wildcat XX הוא אחד מרכבי ה-SBS המהנים ביותר בהם נהגנו בזמן האחרון.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל