fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

במבחן הסוברואיד / סובארו אימפרזה 2.0 במבחן דרכים

במבחן הסוברואיד / סובארו אימפרזה 2.0 במבחן דרכים

בסביבות אפריל הוצגה האימפרזה החדשה על גבי הפלטפורמה המודולרית החדשה. בתור "סוברואיד" חובב ובעלים של אימפרזה 2.0R סטיישן משנת 2006, ציפיתי מאוד לצאת להתרשם מהאימפרזה החדשה.

שורה תחתונה
האימפרזה היא מכונית משפחתית הפונה לנישה הקטנה של הנהג חובב הנהיגה, כזה שידע להעריך את מה שהמרכב ומערכת ההנעה הייחודית של סובארו יודעים לספק. החבילה הזו יוצרת מכונית משפחתית מהנה מאוד, אך כזו שסובלת מאבזור לא עדכני ואינה מספקת תמורה טובה למחיר לעומת המתחרות. למעשה זו סובארו לפי המסורת של סובארו, שתתאים אך ורק לחולה הנהיגה שחייב רכב משפחתי, ועבורו האימפרזה תחשב לאוטו טוב ושימושי (יחסית) במחיר הגיוני (יחסית). שאר בני האדם לא יבינו לאן ועל מה הלך הכסף. יתכן ודגם 2018 יהיה עדכני הרבה יותר מבחינת אבזור בטיחות או ג'אדג'טים כמקובל כיום ויתן תמורה טובה יותר למחיר, אך עד אז- זה המצב.

נכנסים

קיבלנו את מפתח הרכב הזול למדי למראה, בעיקר לנוכח העובדה שהמילה "פרמיום" מוטבעת באחורי הרכב. חיצונית הרכב מאוד יפה לטעמי, אך נדרש מבט מעמיק כדי להבדיל בין דגם 2016 לבין דגם 2017 החדש. האמת היא שאת הפלטפורמה סובארו אמנם החליפו- אך שם נעצרה החדשנות, והתחושה היא שאת העיצוב הם ממש השתדלו להשאיר כמו שהיה. ההבדלים העיקריים מגיעים מצדו האחורי של הרכב, כאשר האדום הבוהק החדש של סובארו שבו הגיע רכב ההדגמה מצליח להציל מעט את המצב ולגנוב את ההצגה. חישוקי הגלגלים צנועים ואלגנטיים למראה נועלים צמיגי ברידג'סטון בקוטר 17" על רוחב 205 בחתך נמוך של 50 בלבד.

כניסה לרכב מגלה סביבת נוסעים מרווחת יותר מקודמותיה, יחד עם ריבוי מסכים שאמור להקנות לרכב מראה מודרני למדי. ריבוי המסכים הנ"ל הולך בד בבד עם ריבוי לחצנים מבלבל, כאשר רק אחרי שלושה ימים ברכב הבנו סוף סוף מה כל דבר עושה. מסתבר שיש אמת במשפט כל המוסיף אינו תמיד משובח אלא לעיתים אף גורע.

המשך הסקירה בתוך הרכב מגלה שריפודי המושבים ודיפוני הדלתות בחלקם התחתון בהירים. עיצובית זה יפה ונותן תחושה מרווחת, בפועל מושבי הבד האלה הולכים לספוג הרבה לכלכוך במהלך חייהם שלא נצליח להסיר. מגע ההגה מרגיש זול למדי, כאשר אותו חומר שמשמש את הדשבורד משמש גם את גלגל ההגה. מוזר, בעיקר אם זוכרים כי באימפרזה בת 10 שנים היה מותקן הגה עור יפה ונעים למגע.

חקירת מערכת המולטימדיה היפה למראה, מגלה שלצערי סובארו נופלת גם כאן. המערכת יודעת להתממשק רק מול IOS של אייפון באופן אינטואיטיבי, מול טלפונים מונעי אנדרואיד המערכת דורשת אפליקציה שאינה זמינה בגוגל פליי אלא רק בגוגל עצמו. מכיוון שהנייד היה חסום באותו הרגע להורדת אפליקציות חיצונית לחנות, לא זכינו לראות כיצד ההתממשקות עובדת באופן מלא. רק נזכיר שכבר לפני כ- 6 כבר ראינו מכוניות שיודעות להתחבר לכל סוגי הניידים באופן מלא ואוטומטי. אותה המערכת לא יודעת להציג וויז למשל, ולמעשה, פרט למצלמת רוורס שבה והדיבורית בלוטות' שכן עבדה, לא מצאתי במערכת כל יתרון לעומת הגודל שהיא תפסה.

הצג שמעל המולטימדיה מציג מידע לגבי כל מיני מערכות הרכב השונות ומערכת ההנעה. למעשה זו תצוגה שאמורה להזכיר את התצוגה האנלוגית של רכבי הטורבו הוותיקים מסובארו, אך בפועל מה שהיא מציגה לא באמת מעניין או רלוונטי. נאלצתי להוסיף את תצוגת הנייד שלי מעל שני אלה לצורך הטיול הארוך לטובת הוויז, והקוקפיט קיבל מראה של מרכז בקרה מרובה צגים. בלוח השעונים ישנה תצוגה נוספת, הפעם יעילה למדי, הכוללת לחצי אוויר בגלגלים או צריכת דלק בכל אופן שנרצה לראות אותה. התצוגה הזו כוללת גם את השליטה בבקרת השיוט ואותה אהבנו. אם כבר הזכרנו את בקרת השיוט, למתחרים כבר יש בקרת שיוט אדפטיבית, כזו שיודעת לעקוב, להאט או להאיץ בהתאמה לרכב המוביל או כזו שיודעת לקרוא את שולי הכביש ולהפנות את ההגה מלסטות אליהם. כאן, כהרגלם ושמרנותם של סובארו, הנהג אחראי להכל והאוטו לא מתערב בכלום, "גוד-אולד-פאשן". יש שיאהבו כמובן, אך לטבלת המכירות זה לא יתרום בשום אופן. קצת צורם אם זוכרים שאנחנו ב- 2017 וכל העיסוק הוא סביב בטיחות כמעט, אך לרכב הנ"ל- חוץ ממובילאיי בהתקנה מקומית- אין כלל מערכות בטיחות אקטיביות. נמסר לנו שבמהלך החודשים הקרובים הפורסטר וה- XV יתחילו לקבל מערכות בטיחות אקטיבית ולאחריהם גם האימפרזה.

את ההבדל תרגיש בסיבוב
מניעים ויוצאים לדרך. צליל המנוע נשמע דווקא טוב, אם כי נעלם כל זכר לצליל הבוקסר המסורתי של סובארו. שילוב ל- D והתיבה הרציפה מתחילה בהססנות, עם נדנוד של המרכב מעט ברגעי תחילת הנסיעה. התיבה מחולקת לשישה "יחסי העברה" כדי להקנות תחושה של גיר אוטומט "נורמלי". יתכן שאותו נדנוד נובע מיחס העברה ראשון ארוך למדי, שכן יציאה מהמקום בלחיצה מלאה מלווה בהיסוס, כאילו העסק כבד מידי, אך לאחר שהאוטו בתנועה המשך התאוצה המתקבלת מאותם 156 כ"ס סבירה בהחלט, אך עדיין ממוצעת למדי עם 9.8 ש' ל- 100 קמ"ש.

הערך המוסף של המכונית המשפחתית הזו מגיעה בכבישים המפותלים באזורי הצפון בהם נהגנו. שם מרגישים מה זו אחיזת כביש והתנהגות ניטרלית ובטוחה לחלוטין עם אחיזה גבוהה מאוד. התחושה בפניות חזקות תחת גז היא כאילו ההיגוי מגיע ממרכז המכונית; התחת לא מנסה למשוך החוצה, הפרונט לא מנסה להמשיך ישר, האוטו פשוט מתיישב מהמרכז על מסילה ומציית לפקודת ההגה קטן הקוטר. המושבים התומכים כאשר הם מכוונים לתנוחת נהיגה נכונה נותנים תמיכה צדית והחוויה משכנעת ביותר, וזה המקום בו מתגלה ונהנה הסובארואיד האמתי. ה-DNA נמצא ברכב ברמת מערכות ההנעה והמנוע, כאשר הגיר הרציף עובד סביר גם תחת לחץ, ואף מצליח לספק גם בלימות מנוע. לחיוב נזכיר את האפשרות להחלפת ההילוכים ממשוטים הממוקמים מאחורי ההגה, עם ששת יחסי העברה מתוכנתים מראש. אם תשאלו אותי מה אני באופן אישי לוקח מהמכונית הזו הלאה, זה דווקא את הגיר הרציף. אם הייתי יכול לקחת אותו, ככה איך שהוא, כולל ההססנות של היציאה מהמקום ולהתקין אותו ב-2.0R הוותיקה שלי, או אז היא היתה מכונית משודרגת באמת. גדולתו של הגיר מתגלה בשיוט על 100 קמ"ש רגועים, כאשר הוא מציב את מחט הסל"ד על 1,600 סל"ד בלבד, מה שאמור לספק כ-1:14 ק"מ לליטר ממוצע או במקסימום 1:16 לפי הצהרת יצרן. בפועל, במבחן שכלל המון רגעי הנאה בפניות מהירות, צריכת הדלק עמדה על כ- 10.7 ק"מ לליטר.

בסובארו אוהבים את הסלוגן "היא כבר חלק מהמשפחה", ולכן לטיול יצאנו עם כל המשפחה- פעם אחת עם שני מושבי בטיחות מאחור ובפעם השנייה עם ארבעה מבוגרים ללא ילדים. ילדים פחות ייהנו מאחור כיוון שקווי החלונות האחוריים גבוהים, ולצערם של הילדים הקטנים לא מאפשרים להביט החוצה מהחלון. החלונות עצמם מוכהים מעט וחוסכים את הצורך מהמדבקות שנהוג לשים על חלונות אחוריים לילדים. לארבעה מבוגרים האימפרזה החדשה די מרווחת ונוחה, וזהו פלוס אדיר לעומת אימפרזות קודמות. במרכז המושב האחורי ישנה משענת יד רחבה נפתחת עם שני מחזיקי כוסות. רצפת תא המטען בגובה סף הטעינה ולכן גודל תא המטען המתקבל הינו 310 ליטרים בלבד- פחות מהממוצע בסגמנט (ואף מקביל לזה של כמה רכבי סופר-מיני, כמו סקודה פאביה לדוגמה), וזה לא מספיק שימושי או הולם את גודל הרכב.

לסיכום
האימפרזה החדשה בהחלט מדברת אל הסוברואיד, אותו בנאדם שמצליח להבין את הערך המוסף שנמצא במנוע שמותקן אורכית, ועוד כזה שהוא בוקסר שוכב. אותו אדם גם ידע להעריך את מערכת ה- AWD הייחודית. הבעיה שסובארו לא הפנימו שגם אותו סוברואיד הוא זן הולך ונשחק. בימינו האביזרים בתוך האוטו הם בעלי חשיבות אדירה, ובסובארו פשוט נכשלו בנושא הזה עם מערכת מולטימדיה שהיא לעג לרש והיעדר מערכות בטיחות אקטיביות. זה פשוט לא מתקבל על הדעת שבמכונית שבגרסתה רשום "פרמיום" התחושה הכללית היא כל דבר חוץ מכונית פרמיום. הינו מקבלים אותה באהבה ב- 15או ב- 17 אלף ₪ פחות ובדיוק ככה, ובבקשה רק בלי המילה פרמיום מאחור, כיוון שזו לא גרסת פרמיום באמת. במחיר של כמעט 137,000 ₪ על הכביש, כשנבלה את היומיום בפקקים בכרך העירוני, לא נדע להעריך באמת את כל היכולות הדינמיות שהשלדה ומערכת ההנעה מסוגלות לספק, ואנו נרצה את התמורה בגאדג'טים כנהוג כיום. בסובארו צריכים לבצע יישור קו דיגיטלי ואבזורי בכדי להצליח עם המכונית במשבצת שאליה היא נכנסת, ואם אפשר- גם בהפחתה רצינית במחיר.

מנוע: בנזין 4 צילינדרים, בוקסר
הספק (כ"ס/סל"ד): 156/6000
מומנט (קג"מ/סל"ד): 20/4000
תיבת הילוכים: רציפה
האצה 0-100: 9.8 ש'
מהירות מירבית: 205
הנעה: כפולה קבועה
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 446/ 177.5/ 148
בסיס גלגלים (ס"מ): 267
משקל (ק"ג):1434
מיכל דלק (ליטר): 50
נפח תא מטען (ליטר): 310
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 14.2 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: 10.7 קמ"ל
מחיר: 134,990 ש"ח

2 תגובות ל במבחן הסוברואיד / סובארו אימפרזה 2.0 במבחן דרכים

  1. היו לי 4 סובארוים, הלכו, התייקרו, נהיו עם האף למעלה במכירות, ולצערי עם קוראני.. נראה חביב, אבל לא שווה את הכסף. ב-105 שווה.

  2. אימפרזה היה אוטו מצוין, היום הוא יקר מידי, לא אוהב את הגיר הרציף. פשוט זה הכי טוב לדעתי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל