מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
עופר אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
קונה אופנוע
לרט
ברקום שמאל
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
תמוז
rok-straps רצועות קשירה 140
סטפן
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
פרפקט קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
הארלי שמאל
מתלה לקסדה
מונדיאל קוביה

מקטנוע לאופנוע – אפריליה דורסודורו 750

מקטנוע לאופנוע – אפריליה דורסודורו 750

דורון וקנין

צילום: Zoobri photo team

"תגיד לי השתגעת?אני סתם צחקתי, לרגע לא חשבתי שתתייחס לזה ברצינות" כך השבתי לאריק מנהל האתר כשטלפן להודיע לי כי אושרה בקשתי למבחן על האפריליה דורסודורו, ככלי הבא בסדרת הכתבות מקטנוע לאופנוע.
"איך אושרה? מי אישר?" שאלתי בחשש כשאני  יודע שמדובר באופנוע עם גנים של סופרמוטו. מה לי ולסופרמוטו? אפילו את הקניות שלי הביתה אני עורך במכולת השכונתית ולא בסופר מרקט.
"חוץ מזה", מלמלתי בניסיון אחרון לחמוק מהמבחן, "אתה יודע מה זה באיטלקית DOROSA DURO? פירוש השם הוא "קשה לחזור" או בהטיה "גב קשה" ואתה יודע שאצלי הגב הוא לא בדיוק משהו שיש במה להתפאר בו".
"חשוב שתתנסה בעוד נישה" השיב אריק וניתק את השיחה.

הפתעה
הגיע "יום הדין" והתייצבתי אחר כבוד בסוכנות עופר אבניר על מנת לקבל לידי את הדורסודורו  או כפי שהחבר'ה בסוכנות מכנים אותו "הדורו". במבט מרחוק הוא נראה מתוק וחמוד, אך כשמתקרבים נחשף גובה המושב העומד על 87 ס"מ ורוחבו הצנום יחסית שנותנים רמז עבה לגבי אופיו הקרבי. לוח השעונים מציג מד סל"ד מפלצתי וצג מידע דיגיטלי, חזית הדורו צנועה ומאופיינת בפנס ראשי משולש שדי הזכיר לי חייזר או זוג תחתוני נשים מהדגם הפחות מדליק. ג'ק הצד נראה גדול ומאסיבי וזאת על מנת שיוכל לתמוך בבטחה במפלצת הדורו.
סקירה על עכוזו של הדורו מגלה זוג מפלטיי ARROW מרשימים (שהורכבו ע"י היבואן בארץ על כלי המבחן) שמציגים מלאכת תכנון ועיצוב מופלא על כך שהוצנעו  תחת המושב ושנושקים האחד לשני בהטעמה משני צידי הפנס האחורי.
"וואווו!" נפלטה מפי צעקה בלתי נשלטת עת הנעתי את הדורו שרעם בקול בס תואם רפי גינת (קומממבינה) ומילא את רחוב הסדנא, הרצל, שוקן ולא אסתכן אם אומר שגם באזור סלמה הסתובבו לאחור. אין ספק ששילוב מנוע וי-טווין עם המפלטים הפתוחים מעורר בצורה יוצאת דופן.
"מה זה?" שאלתי את ויקטור שמסר לידי את הכלי שרק הנהן בחיוך מתלהב והניע את שפתיו כמו מנסה לומר לי משהו אבל קולו כבר לא נשמע יותר.

מושב הדורו התגלה כקשה ולא נוח במיוחד למפונק שכמוני שישבנו רגיל לבורגמן. לוח השעונים מינימאלי וחסרו לי שוב צג הילוכים ומד דלק. מיכל הדלק הזעיר מכיל 12  ליטרים בלבד אבל, מה אכפת לי? הריגוש והתרוממות הרוח שחשתי כשהפלגתי לדרכי היו עצומים ובתוך מספר שניות התהפכתי על עצמי וכבר לא היה אכפת לי מהמושב, מהצג וגם אם אתקע בלי דלק.
תנוחת הישיבה זקופה ומוכרת, אזור הברכיים שלי התחבר בנוחות ובהתאמה נדירה לשקערוריות מובנות משני צידי מיכל הדלק  מוטת הידיים רחבה ונוחה, העברת הילוכים חלקה, הדורו הגיב היטב לפניות והטיות וגמישות המנוע בהחלט ניכרה בו.

מה אומרים עליו
הדורו שהבליח אל העולם והוצג לראשונה בשנת 2007 בתערוכת מילאנו הציג מנוע בעל שני צילינדרים בתצורת V בזווית של  90 מעלות. בספק של  92 כוחות סוס נאים מאוד ביחס לנפח של 750 סמ"ק וגם מציע את גמישות המנוע שציינתי.
מצמד הכלי בהיותו בעל תפעול הידראולי היה חלק נעים ומדויק מאוד.  מערכת הדלק המושתתת על הזרקה ומתהדרת במצערת חשמלית  (Ride By Wire). אחד מיתרונות הכלי שהוא מצויד בשלוש מפות הצתה הניתנות לבחירה על פי תנאי הדרך וכישורי הרוכב: Tלתיור, S לספורט ו-R לגשם.      למיותר לציין כי במהלך כל היום רכבתי על מצב T. 
למי מכם שיחליטו כי הדורו הוא הכלי הבא שלהם קחו בחשבון כי הדורו הינו אופנוע שמושך מבטים ללא הפסקה ובעיקר בעצירה. כמות המבטים  שנשלחים אליו בכל צומת ורמזור מנשים, גברים ואפילו מקרב האוכלוסייה היקרה והוותיקה (נו אלו שנוסעים בחצי מחיר בתחבורה הציבורית, אבל גם מעלימים להם לאחרונה את הפנסיה והביטוח הסיעודי).

בין שלל המבטים המוקסמים נתקלתי בימי המבחן גם בזוג T-MAXים  בצומת אזור שלשניהם הייתה "בעיה" במצערת הגז. משום מה כששניהם עמדו מצדדיי בהמתנה לאור ירוק בקע רעש עולה ויורד מהמנוע שלהם. (וום וום וום). מאחר והייתי באופוריה ומצב רוח מעולה מהדורו הנחתי לשניים לפרוץ ראשונים ברמזור ולהתחרות ביניהם מי הראשון שיגיע לאסף הרופא ולאו דווקא על גבי הטימקס.

"מה דעתך לנסוע למשרד לאיזה קפוצ'ינו?" שאלתי את דורו ואי סירובו להצעתי שימש בעיניי כהסכמה שבשתיקה. הודעתי לבנות המשרד שאני והמאהב האיטלקי מבית אפריליה בדרכנו אליהן לשם הצגת תכלית משותפת. חבורת הגרציות ממשרדי יצאו הפעם "לראות מה הבאתי" עוד לפני שהספקתי לדומם את המנוע בחניית האופנועים. חברים, זה היה רגע היסטורי ומכונן ובו שש נשים הסכימו פה אחד על משהו! שלל התגובות היו "יפיוף, איזה זה צליל,ונראה טוב האיטלקי הזה".

לאחר הקפה יצאתי לרכיבה קצת יותר זריזה (בכפוף למצלמות המהירות) ובכבישים בהם נדרשת פעולת היגוי הפוך למכביר והחוויה הלכה והתעצמה.במהלך שני ימי המבחן בהחלט נהניתי מכל מטר של רכיבה אך זכורה לי במיוחד חווית גשר יבנה לבאים מצפון כביש 4 ומטפסים לכיוון מרכז העיר.  מחלף חדש שנבנה במקום בשנה האחרונה הציג פנייה רחבה ודו מסלולית ימינה עם אספלט משובח ואחיזה מעולה, היכרות עבר שלי עם קטע כביש זה נסכה בי ביטחון לקחת את הפנייה בהטיה חדה ומהירה. מה אומר ומה אגיד? הדורו לקח את הפנייה שלגבי הייתה מרתקת ומאתגרת בקלות ובשיווין נפש מעורר התפעלות. בהתאם לייעודו הקרבי הדורו לא נוח כמו יתר האופנועים שבחנתי. הוא נעדר תכונות תיוריות אבל נהדר במה שקשור להנאה"

תם, אך לא נשלם
בהשבת הדורו לסוכנות התיישבתי לשיחת הא ודא עם ישראל ויליגורה מנהל מותג סוזוקי שהרחיב והעמיק את ידיעותיי לגבי תכונות הדורסודורו, מכלוליו ויכולותיו. לאור דבריו ושפע האינפורמציה שנידב עבורי עלה על פניי מבט נוגה של פספוס על כך שלא השכלתי לנצל את כל יכולות הדורו, אך באותה נשימה שמחתי על המשמעת העצמית ועל הטמעת החשיבה של "מה יקרה אם", שהיא גם אם כל תורת ההדרכה בדו"גרי שלא להתפתות "ולהתגרזן" על כלי שכישורי הרכיבה שלי אינן מתיישבות בקנה אחד עם יכולות האופנוע.

הבטחתי לעצמי שבעתיד ולכשארגיש מוכן, מיומן, ומנוסה  עוד יותר אחזור לסוכנות על מנת להתנסות שוב בדורו ו/או באחיו הגדול בעל נפח המנוע של 1200 סמ"ק. ויליגורה שהבין לליבי וכמו קרא את מחשבותיי חייך לעברי ותרם הבטחה משלו שהכלי בהחלט יחכה לי ויועמד לרשותי כאשר ארצה לפגוש בו שוב.
בטרם יצאתי לדרכי הגנבתי מבט נוסף לדורו ואז הכתה בי התובנה לשמו, מהנדסי אפריליה קראו לו DORSO DORU  ולא בכדי, באמת לאחר יומיים של רכיבה "קשה לחזור" לסוכנות ולהשיב להם את האופנוע שלהם.
אומרים שעם האוכל גם בא התיאבון : אם רכבתי יומיים על סופרמוטו מה ימנע ממני עכשיו גם לנסות איזה ספורטיבי?

אפריליה דורסודורו 750 – מפרט טכני

מנוע וי-טווין, 749.9 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים, הזרקת דלק
הספק 92 כ"ס ב-8,750 סל"ד
מומנט 8.4 קג"מ ב-4500 סל"ד
קדחXמהלך 56.4X92 מ"מ
יחס דחיסה 11.0:1
מתלים קדמי – מזלג הפוך 43 מ"מ, מהלך 160 מ"מ
אחורי – מונושוק, מהלך 160 מ"מ 
בלמים קדמי – דיסק פרפרי כפול 320 מ"מ, קליפר רדיאלי 4 בוכנות
אחורי – דיסק פרפרי 240 מ"מ, קליפר בוכנה אחת
צמיגים  קדמי – 120/70-17
אחורי – 180/55/17
בסיס גלגלים 1,505 מ"מ
גובה מושב 870 מ"מ
מיכל דלק 12 ליטר
משקל  186 ק"ג (יבש)

אפריליה דורסודורו 750 – מחירי טיפולים (המחירים כוללים מע"מ חלפים ועבודה ונכונים ליום פרסום הכתבה)

טיפול 1,000 698 ש"ח
טיפול 10,000 800 ש"ח
טיפול 20,000 2,075 ש"ח
טיפול 30,000 800 ש"ח

 

 


"הריגוש והתרוממות הרוח שחשתי כשהפלגתי לדרכי היו עצומים ובתוך מספר שניות התהפכתי על עצמי וכבר לא היה אכפת לי מהמושב, מהצג וגם אם אתקע בלי דלק"

רק עם אופנוע – חלק א'

רק עם אופנוע – חלק ב'

רק עם אופנוע – חלק ג'

רק עם אופנוע – חלק ד'

עוד כתבות מקטנוע לאופנוע:

הונדה ווראדרו

הונדה VFR1200

סוזוקי בנדיט 1200

הונדה טראנסאלפ

הונדה קרוסראנר

20 תגובות ל מקטנוע לאופנוע – אפריליה דורסודורו 750

  1. רק תסביר לי איך אתה מצליח להתקמבן ככה על כלים??????
    אחרי ה VFR אמרתי וואללה זמני אבל עכשיו הרמת גם דורסודורו 1200 סמ"ק.
    אחי אתה חתיכת תותח או קומבינטור ענק.

  2. וממה שקראתי גם נותן תמורה טובה לכסף. רק שצריך הרבה כסף על מנת לקנות אותו.

  3. נחמד לקרוא כתבה שלא נכנסת לתוך הוריד של האופנוע.
    הכתבה טובה לכל מי שרוצה לקבל קצת הצצה ולא כמו רוכב מקצועי. נהנתי.

  4. למה אתם לא עושים השוואה עם הדוקאטי והKTM שמקבלים אליו. זה דווקא אחלה לקרוא כתבה מפי אחד שלא משחק אותה רוכב מקצועי שבא כרגע מהמסלול.

  5. יפה לקרוא שגם מי שבא מקטנוע יכול להנות מרכיבה על מפלצת כזו.

  6. אתה ממשיך וכותב כתבות יפות. מאוד נהניתי לקרוא.

  7. בלי הטיה ובלי לחזור. Dorso Duro זה גב קשה, גב קשוח – עמיד, אבל אין שום דבר שקשור ללחזור, לחזרה.
    אז זה אולי נחמד בתור חידוד, רק שזה פשוט לא נכון.
    סליחה.

  8. membri italiani
    Purtroppo hai sbagliato alla grande.
    Lo scrittore aveva ragione quando ha tradotto l'interpretazione di Dorsoduro difficile tornare indietro.
    Ciao e Arrivederci

    חברי האיטלקי
    לצערי טעית ובגדול.
    הכותב צדק כשתרגם את דורסודורו לפירוש של קשה לחזור.
    שלום ולהיתראות

  9. כנראה לא הבנת את החידודים. לא נורא.. אחלה כתבה לא שיגרתית.

  10. יש מצב לאיזה מבחן השוואתי בין קטנועים גדולים?הגיע זמני להפרד מMP3 שלי

  11. אחלה ג'וב יש לך.. אני תקוע במשרד כל היום ורק מחכה לסופ"ש
    🙂

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל